Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenbrokken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Re: Hondenbrokken

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Hier krijgen ze Barca. Doen ze prima op. Af en toe krijgen ze rodi of smuldier.
Wat ik ook in hun bak er bij doe (brood, bot, pensstaafje,...) de brokken gaan het eerst op. Dus voor mij een teken dat ze het lekker vinden!
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik lach me werkelijk helemaal een ongeluk. :smile:
Onze honden krijgen gewoon vers.
En Romeo heeft de afgelopen tijd af en toe een handje prins geperste brok erbij gekregen omdat hij iets te mager was.

Verder zal het me een rotzorg zijn wat anderen voeren aan hun hond.
Daar heb ik toch niets over te vertellen.
Het enige wat ik wel moeilijk vind, is als mensen in mijn omgeving gezondheidsproblemen met hun hond hebben en te beroerd zijn om vers of kvv te gaan proberen in het belang van hun hond!
Daar kan ik dus wel heel gefrustreerd van raken, omdat ik het erg vind voor die hond.

Bekenden van mij voeren hun hond elke dag met de pot mee, dat beest heeft nergens last van.
Dus het boeit me niet.
Wat ik wel weer erg vind, is dat ze haar veel te veel eten geven, waardoor ze nu erg dik is, en ze heeft dus al een gewrichtsprobleem in haar onderrug, en DAT vind ik dan wel weer erg.

Voer lekker wat je voeren wilt.
Maar ik vind dat je het aan je huisdier verplicht bent, om bij gezondheidsklachten verder te kijken dan je neus lang is, en er dan dus ook alles aan te doen, dus ook serieus verdiepen in de voeding en wat je eventueel kunt aanpassen om het leven van je viervoeter beter te maken.
:zweep:
yvonne1961
Actief

Ongelezen bericht door yvonne1961 »

Ik voer aan mijn honden brokken (Arden Grange) en 2x per week KVV.
bevalt erg goed.

Heb ca.30 jaar geleden eens een lezing over hondenvoeding bijgewoond (weet niet meer hoe de beste man zijn naam was)
Dit was wel een brokkenman, maar hij adviseerde toen dat elke hond minstens 2x per week voeding op basis van rauw vlees behoorde te krijgen. Heb dat sinds die tijd nooit meer anders gedaan.
Liesbeth
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Christina, ik vraag me, nav jouw opmerkingen, twee dingen heel serieus af.
A. wat is jouw beweegreden om vegetariër te zijn?
B. waarom heb jij je niet wat meer verdiept in voeding vs gezondheid (van honden)?
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Heidi T
Actief
Mijn ras(sen): Friese stabij

Ongelezen bericht door Heidi T »

Ik voer ook gewoon brok
Ik vindt ook dat iedereen het voor zich zelf moet uitmaken wat ie voert,
Ik snap ook best wat met het topic bedoelt wordt, want soms lees ik wel berichten
waaruit het net lijkt of je je hond te kort doet als je geen vers geeft.
En dat vindt ik niet helemaal eerlijk, maar aan de andere kant hoor je er zo wel meer
van wat ook weer niet verkeerd is.
Groetjes Heidi
Aukje Fenna Út it suden

Afbeelding
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

M&E schreef:Zijn hier nog mensen die (durven toegeven dat ze) een gewone hondenbrok geven?
Mij lijkt het alsof je als slecht baasje wordt beschouwd als je geen BARF geeft.
Niet dat ik daar wakker van lig, ik weet gelukkig beter.
Volgens mij zit je er weldegelijk mee, anders open je er geen topic over....
Ik vind je trouwens knap kortzichtig en nogal egoïstisch ook eigenlijk.
Omdat je zelf vegetarier bent geef je je hond geen vlees maar de goedkoopste meuk van de supermarkt die je dan ook nog weer afwisselt met nog goedkopere meuk?

Ik heb niks tegen brokken, je zult mij geen mensen daarop zien aanvallen en/of veroordelen, maar te beroerd te zijn om geld in degelijke voeding voor je hond te steken valt voor mij onder een andere noemer, zeker als je hond blijkbaar ook nog vachtproblemen heeft of had.
Daar kan ik echt geen enkel begrip voor opbrengen.
Neem dan geen hond als zijn gezondheid je niks kan schelen :evil:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

renee-uk schreef:
M&E schreef:Zijn hier nog mensen die (durven toegeven dat ze) een gewone hondenbrok geven?
Mij lijkt het alsof je als slecht baasje wordt beschouwd als je geen BARF geeft.
Volgens mij zit je er weldegelijk mee, anders open je er geen topic over....
Ik vind je trouwens knap kortzichtig en nogal egoïstisch ook eigenlijk.
Omdat je zelf vegetarier bent geef je je hond geen vlees maar de goedkoopste meuk van de supermarkt die je dan ook nog weer afwisselt met nog goedkopere meuk?
Ik verbaas me er ook over, zachtjes uitgedrukt. :piew:
Op andere fora waar vegetariërs hun honden vers voeren zijn ze juist enorm gemotiveerd, maar uit jouw redenatie spreekt alleen maar afkeuring. Ik snap dat niet. :80:
Als je toch juist zelf zo gemotiveerd bent om goed voor jezelf te zorgen, waarom dan die het-kan-me-allemaal-niks-schelen-houding?
Ik vraag mezelf dan ook echt af waarom je uberhaupt aan een hond bent begonnen?

NB. Nee het beantwoord niet je openingsvraag, maar door je ongenuanceerde houding roep je wel deze vragen over jezelf af.
Afbeelding
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

SandraH schreef:
M&E schreef:Sandra, ik begrijp al niet waarom je hier reageert want je geeft geen brok en je bent actief op een ander forum.
Eet nog een steakje of zo.
Nee dame, je denkt toch zeker niet dat ik me door zo'n tuttekop de les laat lezen? JIJ hebt moeite met vers voerders, NIET andersom....je zuigt dit hele topic door naar vers voerders en dan verwacht je daar ook nog eens geen reactie op. Het spijt me zeer, maar voor een vegetarische troel mag je wel een paar wortels en wat alfalfa extra eten om eens goed te lezen wat je nu exact schrijft en wat je hiermee wilt bereiken. Het zou wijzer voor je zijn je daadwerkelijk eens te verdiepen in de voordelen van rauwe voeding voor je carnivoor en niet zo dom uit de hoek te komen over je vegetarisme, waarvan overduidelijk is dat je ook van die filosofie totaal geen kaas hebt gegeten. En dat zie je dus duidelijk terug in hetgeen wat jij je ongezonde hond nu voorschotelt.......hypoallergenbrokkies en zo maar wat brok, zonder na te denken wat er in zit voor je hond die bij een dermatoloog loopt...yoegee...
Maar uuuhhh...voor de rest moet iedereen zelf weten wat 'ie zijn beestjes voert, hoor....ook zo'n dooddoener.. :roll:
Ik voer mijn honden brok en zo af en toe (weekends) Smuldier
Dus ik ben ook iemand die zijn honden brokken voert...

Maar M&E jouw opmerkingen vind ik af en toe inderdaad wel ver gaan :neenee:
Iedereen mag zelf weten wat hij/zijn zijn hond(en) voert, als je hond het er maar goed opdoet.

Om persoonlijk mensen aan te vallen vind ik nogal kinderachtig, en het lijkt mij dat we toch allemaal volwassen zijn?
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik voer Gol voornamelijk zelf samengesteld voedsel maar als het zo uitkomt krijgt ze ook wel eens brokken of zelfs blikvoer :eek: :mrgreen:
Ik heb haar wel eens kattenvoer gegeven toen ik ergens op visite was en ik niks voor Gol bij me had.. Ze vond het heerlijk :smile:
M&E

Ongelezen bericht door M&E »

SandraH schreef:
M&E schreef:Sandra, ik begrijp al niet waarom je hier reageert want je geeft geen brok en je bent actief op een ander forum.
Eet nog een steakje of zo.
Nee dame, je denkt toch zeker niet dat ik me door zo'n tuttekop de les laat lezen? JIJ hebt moeite met vers voerders, NIET andersom....je zuigt dit hele topic door naar vers voerders en dan verwacht je daar ook nog eens geen reactie op. Het spijt me zeer, maar voor een vegetarische troel mag je wel een paar wortels en wat alfalfa extra eten om eens goed te lezen wat je nu exact schrijft en wat je hiermee wilt bereiken. Het zou wijzer voor je zijn je daadwerkelijk eens te verdiepen in de voordelen van rauwe voeding voor je carnivoor en niet zo dom uit de hoek te komen over je vegetarisme, waarvan overduidelijk is dat je ook van die filosofie totaal geen kaas hebt gegeten. En dat zie je dus duidelijk terug in hetgeen wat jij je ongezonde hond nu voorschotelt.......hypoallergenbrokkies en zo maar wat brok, zonder na te denken wat er in zit voor je hond die bij een dermatoloog loopt...yoegee...
Maar uuuhhh...voor de rest moet iedereen zelf weten wat 'ie zijn beestjes voert, hoor....ook zo'n dooddoener.. :roll:

uw taalgebruik!!!

ik wist al dat vleeseters agressiever zijn, maar dat taalgebruik tja, daar zou ik mij toch niet willen toe verlagen.

en wat is dit
je zuigt dit hele topic door
voor een rare uitdrukking?

In elk geval heb ik niemand beledigd en dat doe jij wel degelijk en dat is ontzettend laag.

Ik denk daar dan ook het mijne van.
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Ik denk, zoals je inmiddels weet, het mijne over jou. Jij zet de gemiddelde versvoerder hier neer als asociaal en agressief. Je hele topic hierover deugt niet. Dan heb jij het over je niet verlagen tot........je begrijpt zelf niet meer waar je het over hebt en als je hierop aangesproken wordt, dan is het enige wat jij doet afreageren op 1 persoon en totaal geen onderbouwing geven. Hoe onzinnig wil je het hebben.
Ga je bezig houden met het werkelijk gezond maken van je ongezonde hond en zet je idiote statements aan de kant. Wellicht pik je in jouw hersenpan de signalen op die de andere vers voerders ook hebben aangedragen om echt nuttig bezig te gaan met de gezondheid van jouw ongezonde hond. Ik sluit me dan ook aan bij een eerdere kreet geschreven door Paulala:

Maar ik vind dat je het aan je huisdier verplicht bent, om bij gezondheidsklachten verder te kijken dan je neus lang is, en er dan dus ook alles aan te doen, dus ook serieus verdiepen in de voeding en wat je eventueel kunt aanpassen om het leven van je viervoeter beter te maken.
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

M&E schreef:
ik wist al dat vleeseters agressiever zijn

In elk geval heb ik niemand beledigd
Jawel, je beledigt hiermee heel veel mensen.
Vleeseters agressiever?
Wat een onzin zeg.
Dat is net zo'n onzin als dat honden die vlees eten agressief zouden worden.
:zweep:
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

toen ik hier kwam wonen voerde mijn vriend zijn honden gewoon brok (Bevo)
mijn honden zaten (en zitten) op vers,
heb niets gepushed, ben gewoon zijn honden brok blijven voeren,
maar vttt mochten ze wel wat mee eten van mijn honden,

nu staat er hier nog 1 zak brok half open, denk al weken niet meer aangeroerd, en het is zeker 2 mnd geleden dat hij deze zak gekocht heeft,
bijna alles staat nu op zelf samengesteld, alleen de jachthond staat grotendeels op kvv met kippenekken, iets anders moet meneer niet....

zijn keuze om over te stappen van brok naar vers is dus gewoon omdat ze het er beter op deden, de jachthond is denk ik 5 kilo aangekomen sinds de overstap (en dat was nodig)
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Boutje schreef:
massam schreef:ik ben van KVV naar brok gegaan.

de brok wordt bij beide honden aangevuld met vers maar niet dagelijks.
Mag ik vragen waarom?
En ben je tevreden?

wat sam betreft hadden we het eerst halfhalf. half vis half brok. eigenlijk wil ik meer vis geven maar de toevoer is even slecht al doet ie het net zo goed op de brok als op vis. geen verschil.

lola begon de kvv steeds meer met lange tanden te eten, andere merken vond ze even lekker..

toen maar eens voor haar brok gehaald en dat bleef ze eten en nu nog steeds. dus zij heeft de keus zelf gemaakt.

bij beiden geen verschil tussen kvv of brok, ook niet met meer drinken of minder poepen ofzo

sam heeft proplan zalm en lola naturcroc ofzo uit duitsland
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

M&E schreef:

In elk geval heb ik niemand beledigd
Dat heb je dus hierboven WEL gedaan..

On topic;
Mijn honden hebben voor 80% vers gegeten, soms zelf samengesteld soms kvv.
Die kon je best een bak brokken voorzetten en dan aten ze het, ja 1x want dan was het nieuwe er vanaf.
De huidproblemen en maag/darmproblemen waren als sneeuw voor de zon verdwenen en zelfs mjin d.a. was overgestapt en is zich daarin gaan verdiepen.
Maar De Keizer was van een ander kaliber, hij at in het begin 1KG bibi per dag maar toen zijn tekorten weer aangevuld waren moest hij het niet meer, ik heb alle merken geprobeerd maar nee, kippen-onderdelen vindt hij wel heerlijk en ander vlees ook maar groente en fruit, joghurt kwark enz mot hij echt niet. Er staat nu de hele dag een bak gevuld met Cavom brokken en die staat er eigenlijk als basis. Daarbij krijgt hij afgewisseld kvv (niet elke dag want dan moet hij het niet meer) en kip/rund/lam/schaap en vis.
Maar omdat ik het niet compleet kan maken omdat meneer de rest niet lust heb ik dus de brokjes en ook dat eet hij met smaak :D
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Wat een onzin.

Het maakt mij niet uit wat iemand voert, als je maar nadenkt over het voer wat je aan je hond geeft. Zelf geef ik kvv / barf, maar ik veroordeel iemand daar niet op. Jij blijkbaar wel, aangezien jij mijn hond of ik agressiever vind. Veel succes met dit soort bekrompen meningen.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

blijkbaar lig je er wel wakker van anders begin je niet zoiets...
Ik voer Bevo, soms KVV en soms vers...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

M&E schreef:
ik wist al dat vleeseters agressiever zijn,
ow is dat zo, dan ben ik heel agressief, want ik hou wel van mn karbonaatje hoor en van mn schnitzeltje... :engel:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder

Ongelezen bericht door fleurie »

Hier ook naar tevredenheid brok.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Rosita Compagner schreef:zijn er eigenlijk honden die pertinent geen brokken lusten? Omdat iedereen ze toch wel graag brokken geeft 'in verband met de vakantie'?
Tsuki is opgegroeid op brok, ik heb haar 1 keer kvv gegeven toen ze net bij ons was. Wennend aan een 2e hond vergat ik kvv eruit te halen en gaf haar de volgende ochtend de brok die ze al 2 jaar gewend was. Ze at het niet meer. Sindsdien heeft ze geen brok meer aangekeken, ze eet het pertinent niet.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

M&E schreef:
Bwhehe. Als het niet zo godvergeten triest was dat je zo dom bent dan was het grappig geweest.
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

ze is weer weg :cheer: :cheer: :engel:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
mwillow

Ik zie dat TS is uitgeschreven. Voor het eerst van mijn kant hulde aan het modteam.
Of ze dat zelf gedaan heeft of de modjes een handje hebben geholpen, is mij om het even. Anders had ik zelf een handje geholpen. Dat deze arme ziel in haar hersenpan niet helemaal spoort, is mij wel duidelijk. Gezien de berichtjes die ze in andere topics heeft aangepast (met name het kat in het prikkeldraad topic), ben je deze figuur liever kwijt dan rijk. Medelijden heb ik met dit soort types.
M@ri@nne
Zeer actief

Ongelezen bericht door M@ri@nne »

TS is op eigen verzoek verwijderd.
Groetjes, Marianne.
Afbeelding
mwillow

M@ri@nne schreef:TS is op eigen verzoek verwijderd.
Dat is prettig voor haar. Dan weet ze dus zelf ook dat ze goed fout zit met d'r doodsverwensingen in andere topics.
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

toch he heb ik nu een opgekropt agressie probleem
ik geef mijn honden vlees maar ook wel eens een goedkoop handje Lidl brokken uit van die groen met zilveren zakken die toch ook best goed uit de testkomen
maar hoor ik nu bij de agressieve of niet agressieve baasjes :U:
Afbeelding
fenneke
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn

Ongelezen bericht door fenneke »

twinkeltje schreef:toch he heb ik nu een opgekropt agressie probleem
ik geef mijn honden vlees maar ook wel eens een goedkoop handje Lidl brokken uit van die groen met zilveren zakken die toch ook best goed uit de testkomen
tsja daar zul je nooit antwoord op krijgen :engel:
Fenneke en Baloe
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik wil wel een gokje doen hoor Twink als je het echt wilt weten :engel: :lol1:
twinkeltje
moderator
Mijn ras(sen): De liefste rassen die bestaan
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door twinkeltje »

S@ndr@ schreef:
ik wil wel een gokje doen hoor Twink als je het echt wilt weten :engel: :lol1:
wel de ongezouten verzie dan he
Afbeelding
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

whahaha :smile:
uhm bij de vrij agressieve baasjes?? :cheer:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”