Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Meisje (1) ernstig gewond door beet hond
Moderator: moderatorteam
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
Re: Meisje (1) ernstig gewond door beet hond
De compensatie is dat mensen graag macht willen hebben en de baas willen zijn. Omdat het niet lukt om andere mensen compleet te regeren (slaverij is verboden) nemen ze honden. Ze verklaren zichzelf tot heerser en halen zichzelf omhoog door de hond te degraderen. Het dier wat zich niet overgeeft aan de heerser is vals en exit.
Om met dieren te kunnen leven moeten er regels zijn en omgangsvormen maar hoe ver ga je erin om je heerschap te bewijzen, het zou sommige mensen sieren om zich af en toe te verplaatsen in een ander levend wezen. Vraag je zelf maar af waarom je telkens een punt moet maken bij je dieren om de baas te zijn of de situatie leefbaar te maken.
Een ogenschijnlijk onschuldige handeling kan met de verkeerde intentie mishandeling of treiteren zijn.
Hier eten de honden een meter van elkaar af nooit een probleem helemaal niet nodig om de voerbakken weg te pakken om een punt te maken.
Als mens heb je altijd de keuze hoe je een hond iets leert een hond heeft die keuze niet.
Om met dieren te kunnen leven moeten er regels zijn en omgangsvormen maar hoe ver ga je erin om je heerschap te bewijzen, het zou sommige mensen sieren om zich af en toe te verplaatsen in een ander levend wezen. Vraag je zelf maar af waarom je telkens een punt moet maken bij je dieren om de baas te zijn of de situatie leefbaar te maken.
Een ogenschijnlijk onschuldige handeling kan met de verkeerde intentie mishandeling of treiteren zijn.
Hier eten de honden een meter van elkaar af nooit een probleem helemaal niet nodig om de voerbakken weg te pakken om een punt te maken.
Als mens heb je altijd de keuze hoe je een hond iets leert een hond heeft die keuze niet.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
Inge O schreef:nee, doe ik ook niet, juist omdat ik weet dat het gewoon kan - die ene keer in het jaar dat het toch nodig istineke schreef:
Of dat ik het zelf doe,tenzij er een reden voor is..
oh ja, botten worden hier wel altijd standaard terug 'opgehaald' na een uurtje kluiven, anders jagen ze er een halve koe in één keer door.
Ik had ook niet anders verwacht

Botten halen wij ook weg na het kluiven ,Rio is nogal een klikobak en pakt als het kan alle restjes die andere overlaten.
- Rami
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
- Aantal honden: 2
Tja, mijn honden eten zij aan zij vleesbotten. En ja, ik kan het afpakken (altijd handig als je zelf samengestelde maaltijden voert die vaak bot bevatten
) maar dat betekend nog niet dat iedereen dat kan. En zeker geen kinderen.
En verder zegt het gedrag rond eten/voer toch niet per se iets over wel of geen mensen/kinderen durven bijten?

En verder zegt het gedrag rond eten/voer toch niet per se iets over wel of geen mensen/kinderen durven bijten?
-
- Zeer actief
Ik snap ook niet helemaal hoe het topic nu na de beet van dat kleine meisje (waar volgens mij verder helemaal geen details van hoe of wat terug te vinden zijn.. ben eigenlijk best benieuwd wat zich daar nu heeft afgespeeld eerlijk gezegd..)Rami schreef:Tja, mijn honden eten zij aan zij vleesbotten. En ja, ik kan het afpakken (altijd handig als je zelf samengestelde maaltijden voert die vaak bot bevatten) maar dat betekend nog niet dat iedereen dat kan. En zeker geen kinderen.
Weet wel dat toen ik volwassen herder kreeg die eigenlijk altijd in de kennel eten kreeg dat ik zelf keek hoe hij was als ik hem zijn voer gaf en of ik langs hem kon of een vluchtige aai in het voorbij gaan.
Ook de tip bijvoeren, deed ik ook om te zien hoe hij zou reageren als ik dichtbij kwam.... dat was allemaal ok en verder nooit wat mee gedaan eigenlijk.. de neefjes en nichtjes echter wilde ik gewoon niet bij de hond hebben als hij aan het eten is..
Met de tweede hond erbij was ik wat voorzichtig.. die was gewend in de groep te eten, ook daar werd bijvoorbeeld eten over het veld gegooit en gingen alle honden zoeken naar het voedsel.. maar al snel bleek dat het gewoon ok was de honden vlak bij elkaar aan het eten..
Met botten wordt in het voorbijgaan wel gegromd naar elkaar maar daarna liggen ze vlakbij elkaar te smullen..
Net had ik Finn voor mijn gevoel te veel pens gegeven.. maar hij had het al.. heb hem even geroepen uit de tuin.. even een blijf gegeven.. stukje van de pens afgeknipt en hij kon weer verder eten..
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
wéér een flatje wéér een kind alleen met de hond.
Getver getver de hond wordt behandeld alsof ie zomaar direct bijt.
De ouders mogen van mij een dikke dikke dikke boete krijgen wegens kinder EN dierenmishandeling. Idioten om een kind van 1 jaar alleen te laten met zo'n hond, of welke hond dan ook.
Asooos!
En dan worden ze ook nog opgevangen ach en wee.
Vreselijk voor het kind
Vreselijk voor de hond.
Waarschijnlijk is het wederom zoals in 99 % van de gevallen de hond die zich verdedigt omdat het kind bedreigend is.
Wat is er veel dommigheid en onkunde zeg.
De ouders mogen van mij een dikke dikke dikke boete krijgen wegens kinder EN dierenmishandeling. Idioten om een kind van 1 jaar alleen te laten met zo'n hond, of welke hond dan ook.
Asooos!
Vreselijk voor het kind
Vreselijk voor de hond.
Waarschijnlijk is het wederom zoals in 99 % van de gevallen de hond die zich verdedigt omdat het kind bedreigend is.
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
StormenRoxy schreef:moeilijk om te zien dat filmpje![]()
de hond had dit nooit mogen doen..
je weet verder ook niet wat er gebeurd is
was het kind alleen met de hond... of zat ze mss bij zijn voer
of was het werkelijk uit het niets uit jaloerzie...
Van mij mag een hond best bijten als ie getreiterd wordt hoor.... Je moet als Mens voorkomen dat dit gebeurd.
Het is normaal natuurlijk gedrag.
We weten niet precies wat er gebeurd is maar ik kan er wel naar gissen

Goh weet je, dat komt ervan als je je hond laat BARFEN, hij ziet het verschil niet meer he
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Zou dat echt zo zijn? Dat een kind van 1 bedreigend is voor een hond?AnneMarie schreef:wéér een flatje wéér een kind alleen met de hond.
Asooos!
Vreselijk voor het kind
Vreselijk voor de hond.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee dat denk ik ook niet. Kan ook dat die hond dat kind gewoon even op dr plaats wilde zetten. Mss kroop ze naar de mand ofzo. Of had ze een koekje en wilde die hond het afpakken of trok ze zich op aan de hond. Dus niet meteen een dreigende situatie [ alhoewel dat voor sommige honden wel zo kan zijn]
Juist, zou ik zeggen. Zo'n kruipend, of misschien net lopend kindje? Alles onderzoeken?truusje schreef:Zou dat echt zo zijn? Dat een kind van 1 bedreigend is voor een hond?
Miep heeft nog nooit iets of iemand gebeten, maar geen seconde kijk ik weg als er zo'n klein kindje aan het onderzoeken is (en Miep steeds maar weer andere veilige ligplekjes probeert te zoeken).
Maar toen van de zomer onze overbuurtjes zomaar hun 4-jarige tweeling meenam naar ons feestje, èn ik al een paar keer een jochie had weggebonjourd bij Miep, ben ik naar de overburen gestapt en heb ze gezegd dat ik niet voor de verantwoordelijkheid insta en dat ik verwacht dat zij hun blagen in de gaten houden en dat die blagen mijn honden gewoon met rust moeten laten.
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat begrijp ik, jonge kinderen en honden is een combi dat voortdurend in de gaten gehouden moeten worden.
Ik doelde eigenlijk echt specifiek op het woord bedreigend. Een hond zou een kind ook gewoon als lastig kunnen ervaren of dat hij even een statement wil maken.
Mss ervoer dat kind die hond wel als bedreigend....
Ik doelde eigenlijk echt specifiek op het woord bedreigend. Een hond zou een kind ook gewoon als lastig kunnen ervaren of dat hij even een statement wil maken.
Mss ervoer dat kind die hond wel als bedreigend....
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Baby's tergen alles en iedereen tot het uiterste....Nanna schreef:Waarschijnlijk wel, want als ik het zo om me heen mag geloven bestaan er geen ronduit onbetrouwbare honden.truusje schreef: Zou dat echt zo zijn? Dat een kind van 1 bedreigend is voor een hond?Alleen honden die door baby's getergd worden tot het uiterste.

- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
misschien zeg ik nu wel iets heel raars hoor
maar een baby maakt toch vaak van die rare geluidjes? misschien dacht die hond wel dat de baby een pup was.. of een speeltje dat piept of gekke geluidjes maakt..
dat kan toch?
maar een baby maakt toch vaak van die rare geluidjes? misschien dacht die hond wel dat de baby een pup was.. of een speeltje dat piept of gekke geluidjes maakt..
dat kan toch?

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
maar verder spoor je wel?M&E schreef:Goh weet je, dat komt ervan als je je hond laat BARFEN, hij ziet het verschil niet meer he
gewoon even een vraag hoor

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat denk ik niet eerlijk gezegd...er zijn maar weinig honden die een pup tot bloedens toe zouden bijten.Anne Panne schreef:misschien zeg ik nu wel iets heel raars hoor
dat kan toch?
En ik denk dat een hond wel verschil ziet tussen een mens en een speeltje.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
:lol:Nanna schreef:En ik me nog wel gaan zitten bedenken hoe het moet als je als vrouw een lekkere brok bentrenee-uk schreef:maar verder spoor je wel?M&E schreef:Goh weet je, dat komt ervan als je je hond laat BARFEN, hij ziet het verschil niet meer he
gewoon even een vraag hoor

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
ik denk juist dat bij een baby sneller bloed te zien is als bij een volwassen iemand..truusje schreef:Dat denk ik niet eerlijk gezegd...er zijn maar weinig honden die een pup tot bloedens toe zouden bijten.Anne Panne schreef:misschien zeg ik nu wel iets heel raars hoor
dat kan toch?

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- Chione
- Zeer actief
Dat zal wel meevallen hoor, ze hebben geen splinterdun huidje ofzo.Anne Panne schreef:ik denk juist dat bij een baby sneller bloed te zien is als bij een volwassen iemand..truusje schreef:Dat denk ik niet eerlijk gezegd...er zijn maar weinig honden die een pup tot bloedens toe zouden bijten.Anne Panne schreef:misschien zeg ik nu wel iets heel raars hoor
dat kan toch?

Dit kindje was 1 jaar, misschien net, misschien tegen de 2 jaar aan. Dan lopen ze meestal en kunnen van alles doen, ook dingen die bedreigend kunnen overkomen, b.v. in zo'n loopstoeltje steeds tegen de hond aan rijden, met een bekertje op de hond slaan, potloden in ogen/oren proppen, met een schaartje zien of er in de hond valt te knippen enz. Daar is het kindje geenzins schuldig aan, wel de mensen die het moeten voorkomen. Maargoed, dat hoeft helemaal niet het geval te zijn geweest bij dit gebeuren.
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Ja vooral veel dommigheid in een aantal reacties hier. Want waar haal jij de wijsheid vandaan dat de ouders het kind alleen lieten met de hond ?AnneMarie schreef:wéér een flatje wéér een kind alleen met de hond.
Asooos!
Vreselijk voor het kind
Vreselijk voor de hond.
En dat het asoos zijn ?

Last but not least de enorme dreiging die uitgaat van een 1-jarige.........
En dan moeten die ouders van jou ook nog een dikke boete krijgen en vooral niet worden opgevangen

Dat baseer jij op een volkomen eigen invulling van een paar regels in de krant.

Gr. Aniek

- flatcoat
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriër
Deze mensen hebben hun kindje niet alleen met de hond gelaten ....... Deze mensen hadden de hond al acht jaar en hebben behalve de 1 jarige nog een ouder kind. Deze mensen hebben de stress en verdriet van een zwaargewond kindje en een hond die is "afgevoerd".AnneMarie schreef:wéér een flatje wéér een kind alleen met de hond.
Asooos!
Vreselijk voor het kind
Vreselijk voor de hond.
En ja, het is vreselijk voor het kind, vreselijk voor de hond maar ook vreselijk voor de ouders!!
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
ja idd waarom gelijk aso's? vanwege het flatje, het ras of het bijten? we weten helemaal niet wat er werkelijk aan de hand is geweest. ik vind het vreselijk voor het kind en voor die hond, en dat filmpje wordt ik triest van, en het zal vast geen eerlijke strijd worden voor de hond idd
echt triest

echt triest

- Hanneke2
- Zeer actief
Dat laatste inderdaad. Ik bonjour altijd iedereen de keuken uit als ik de honden eten ga geven, want anders durft Lilo niet eens te eten. Ik (en wie dan ook) zou bij allebei de honden de bak weg kunnen halen en ze kijken allebei verwachtingsvol op als ik er nog wat lekkers bij gooi. De bakken staan ook pal tegen elkaar aan, en als Lilo klaar is gaat ze nog effe Jacks bak uitlikken, maar ook onderling nooit een probleem met voer. Lilo zou dus bij wijze van spreken een biefstuk uit haar bek laten vallen als een peuter hem wil hebben, maar als diezelfde peuter haar in een hoek zou drijven denk ik dat ze uiteindelijk wel zou happen. En dat heeft niets met elkaar te maken.Rami schreef:Tja, mijn honden eten zij aan zij vleesbotten. En ja, ik kan het afpakken (altijd handig als je zelf samengestelde maaltijden voert die vaak bot bevatten) maar dat betekend nog niet dat iedereen dat kan. En zeker geen kinderen.
Maar in dit geval lijkt het me meer een te forse correctie van de hond naar het kind. Je weet het natuurlijk nooit zeker, maar een corrigerende hap waarbij een opdringerige pup misschien een schram of een gaatje zou hebben kan bij een niet-hond heel anders aankomen.
Het blijft in elk geval heel erg triest allemaal.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
Nou zeker zegAnneMarie schreef: Wat is er veel dommigheid zeg.

Uiteraard sarcastisch bedoelt
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Ah jij was erbij aanwezig en weet exact wat er voorgevallen isAnneMarie schreef:wéér een flatje wéér een kind alleen met de hond.
Asooos!
Vreselijk voor het kind
Vreselijk voor de hond.

- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
dat niet, maar het kan altijd verkeerd uit vallen, zo is 1 van mijn puppen dood gebeten tijdens een normale correctie waarbij er toevallig een tandje in het zachte kuiltje boven het oog kwam, was dus direct in de hersentjes, niets bewust of over corrigeren van de volwassen hond, maar gewoon een lullig ongeluk.....truusje schreef:Dat denk ik niet eerlijk gezegd...er zijn maar weinig honden die een pup tot bloedens toe zouden bijten.Anne Panne schreef:misschien zeg ik nu wel iets heel raars hoor
dat kan toch?
en verder is een kind veel kwetsbaarder dan een pup, een voor een pup lichte correctie komt op een kinderhoofdje gewoon veel lomper en harder aan...
hoop voor het kindje trouwens dat de ouders er een beetje mee om kunnen gaan,
een middelbare school vriendin van mij is op 3 jr door een hond in haar gezicht gebeten (heeft 4 hele lelijke littekens op haar wang) maar haar ouders hebben dat top opgevangen en ze is nog nooit bang geweest van honden, gewoon omdat er thuis geen punt van gemaakt is, was een lullig ongeluk, waarbij ze idd kind en hond even onbeheerd samen hebben gelaten......shit happens....het betrof hier overigens een hond van de buren, die ook gewoon bij de buren is blijven wonen en ook gewoon bij hun is blijven komen.....
- nana
- Zeer actief
Nee het hoeft niet een burgemeester kan hier ook opdracht toe geven. Stel jou hond bijt je kind en buren bellen de politie dan kan de burgemeester onderzoek vragen of deze hond een gevaar is voor de samenleving. Ookal wil je het als eigenaar niet bij een ernstige zaak bv zoals hier met kinderen kan het wel.Inge O schreef:wat ik niet goed snap is dat die hond überhaupt is afgevoerd? dat moet dan toch op aanvraag van de ouders zelf zijn gebeurd?
lydia
lydia
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Zou het niet kunnen dat als zo'n gewond kindje op de eerste hulp terecht komt, dat de artsen automatisch de politie inschakelen? En dat de ouders in deze gewoon geen zeggenschap meer hebben over hun hond?
Ik roep ook maar wat...
Ik roep ook maar wat...
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Er zijn denk ik 2 mogelijkheden:
1. de ouders hebben zelf om de politie gevraagd om de hond af te laten voeren of,
2. de ouders hebben 112 gebeld om een ambulance én de meldkamer heeft ook de politie aangestuurd omdat de situatie als gevaarlijk werd ingeschat.
Ik weet het natuurlijk niet 100 % zeker maar ik denk dat in dit geval de 2e mogelijkheid heeft gespeeld. Het lijkt mij dat in dit geval de ouders 112 hebben gebeld om hulp en de meldkamer(s) kunnen zelfstandig alle hulpdiensten sturen die ze nodig achten.
In mijn eigen geval heb ik Simon opgepakt en ben zelf samen met André laagvliegend naar de eerste hulp gereden, ik wist zeker dat dat sneller zou zijn dan wachten op de Ambu en als je met een hevig bloedend kind de Eerste Hulp binnen komt rennen wort je acuut geholpen, heb ik toen gemerkt.
Op de eerste hulp wordt niet de politie ingeschakeld, vanuit het ziekenhuis mogen ze sowieso geen info verstrekken aan de politie. Ik had alleen veel last van bemoeizuchtige chirurgen die mij steeds met opmerkingen bestookten als: "Nou ik wist wel wat ik met die hond zou doen" en "Mooi fout z'n hond", "Die laat je toch zeker wel inslapen hè".etc. etc. Daar zat ik ook heel erg op te wachtten toen.
Kan die man met de grootste muil nu nog steeds niet luchten of zien en ik kom hem nog regelmatig tegen terwijl hij notabene zijn twee mollossers uitlaat.
1. de ouders hebben zelf om de politie gevraagd om de hond af te laten voeren of,
2. de ouders hebben 112 gebeld om een ambulance én de meldkamer heeft ook de politie aangestuurd omdat de situatie als gevaarlijk werd ingeschat.
Ik weet het natuurlijk niet 100 % zeker maar ik denk dat in dit geval de 2e mogelijkheid heeft gespeeld. Het lijkt mij dat in dit geval de ouders 112 hebben gebeld om hulp en de meldkamer(s) kunnen zelfstandig alle hulpdiensten sturen die ze nodig achten.
In mijn eigen geval heb ik Simon opgepakt en ben zelf samen met André laagvliegend naar de eerste hulp gereden, ik wist zeker dat dat sneller zou zijn dan wachten op de Ambu en als je met een hevig bloedend kind de Eerste Hulp binnen komt rennen wort je acuut geholpen, heb ik toen gemerkt.
Op de eerste hulp wordt niet de politie ingeschakeld, vanuit het ziekenhuis mogen ze sowieso geen info verstrekken aan de politie. Ik had alleen veel last van bemoeizuchtige chirurgen die mij steeds met opmerkingen bestookten als: "Nou ik wist wel wat ik met die hond zou doen" en "Mooi fout z'n hond", "Die laat je toch zeker wel inslapen hè".etc. etc. Daar zat ik ook heel erg op te wachtten toen.
Kan die man met de grootste muil nu nog steeds niet luchten of zien en ik kom hem nog regelmatig tegen terwijl hij notabene zijn twee mollossers uitlaat.

Gr. Aniek

- nana
- Zeer actief
Kan me ook voorstellen dat er door de buitenwereld druk op de ouders wordt gezet om de hond af te maken.
lydia
lydia
- Budkes
- Zeer actief
Ik niet, dat kan ik me niet voorstellen, en als je een hond 8 jaar hebt gehad dan ga ik er vanuit dat je je niet door "de buitenwereld" laat beïnvloeden.nana schreef:Kan me ook voorstellen dat er door de buitenwereld druk op de ouders wordt gezet om de hond af te maken.
Het hangt er trouwens wel vanaf wat er gebeurd is. Stel, in het hypothetische geval, dat het kind in d'r wipstoeltje naast de tafel stond en de hond staat op, rekt zich eens uit, loopt naar de 1-jarige en grijpt d'r zonder aanleiding in d'r gezicht, dan hoefde niemand mij meer te overtuigen hoor, dan liet ik de hond acuut in slapen.
Gr. Aniek