Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Ja hoor,alweer een.Hond-ijs.
Moderator: moderatorteam
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ja hoor,alweer een.Hond-ijs.
Hondje verdrinkt in Bronsbergermeer
ZUTPHEN - Een 2-jarige Jack Russel is vrijdagmiddag verdronken in het water bij Fort Bronsbergen in Zutphen.
De eigenaresse liet de hond rond 16.45 uur uit langs het water van het Bronsbergermeer. In een onbewaakt ogenblik liep het dier het ijs op en belandde in het ijskoude water.
De eigenaresse belde in paniek de brandweer. Die was snel ter plaatse, maar stond machteloos. Een duiker heeft het dode hondje geborgen.
Omr.Gelderland.
ZUTPHEN - Een 2-jarige Jack Russel is vrijdagmiddag verdronken in het water bij Fort Bronsbergen in Zutphen.
De eigenaresse liet de hond rond 16.45 uur uit langs het water van het Bronsbergermeer. In een onbewaakt ogenblik liep het dier het ijs op en belandde in het ijskoude water.
De eigenaresse belde in paniek de brandweer. Die was snel ter plaatse, maar stond machteloos. Een duiker heeft het dode hondje geborgen.
Omr.Gelderland.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Argentijnse Doggen & 1 Jack Russell Terrier
- Contacteer:
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
Re: Ja hoor,alweer een.Hond-ijs.
Heel vreemd....
Mijn eerste reactie zou zeker niet zijn 'de brandweer bellen'
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Het wordt de komende dagen nog veel beter uitkijken omdat het ijs papperig en zacht wordt en honden nog steeds denken er op te kunnen lopenSanne2008 schreef:Het blijft nog steeds goed uitkijken!

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Vooral nu, met de dooi overdag erbij, is het helemaal levensgevaarlijk. Het ijs ziet er op zich nog redelijk eruit, terwijl het dat niet is ..
Van het hondje is het natuurlijk heel erg ...
Alleen persoonlijk was ik er zelf er achter na gesprongen, en had niet eens de brandweer gebeld!
Alleen persoonlijk was ik er zelf er achter na gesprongen, en had niet eens de brandweer gebeld!

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Argentijnse Doggen & 1 Jack Russell Terrier
- Contacteer:
Tsja ik ga ook niet staan wachten, maar ik blijf nu ook expres uit de buurt van ijs.
Want die van mij zien ook het gevaar niet.
Want die van mij zien ook het gevaar niet.
Groetjes Nancy

- Chione
- Zeer actief
Als het hondje meteen onder het ijs is gegleden en zodoende met de stroming meegaat kun je zelf niet zoveel meer.Felix schreef:Vooral nu, met de dooi overdag erbij, is het helemaal levensgevaarlijk. Het ijs ziet er op zich nog redelijk eruit, terwijl het dat niet is ..
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
-
- Zeer actief
Daarom hebben we hier vandaag als vier ijslollies gelopen op het Scheveningse strand. 

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Hier heeft de brandweer vorig jaar een bekend hondje uit een wak gered, dus zo raar is het niet.Lin-C schreef:Heel vreemd....
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- Lin-C
- Zeer actief
Tsja, tuurlijk zijn er ook wel eens situaties waar dat wel 'lukt'Hanneke2 schreef:Hier heeft de brandweer vorig jaar een bekend hondje uit een wak gered, dus zo raar is het niet.Lin-C schreef:Heel vreemd....
Maar ik zou er toch echt achteraan gaan

- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Mijn opvanger lag er ook in, twee weken geleden en moi ging dus ook het ijs op om 'm uit dat wak te halen. Met ondertussen ook nog een wakend oog op de twee dames die heel benieuwd waren naar waar ik naar toe ging.
Mijn hart zat ergens achter mn neus geloof ik op dat moment.
Ik heel heel blij dat dat pokkejong zelf op 't ijs weer kon klimmen. Ik zag ons vieren er al inliggen bijna....pfffffff
Maar idd diep triest dat er weer een hondje het slachtoffer is geworden van het gevaarlijke ijs. Voor 't baasje ook zielig wel.q
Mijn hart zat ergens achter mn neus geloof ik op dat moment.
Ik heel heel blij dat dat pokkejong zelf op 't ijs weer kon klimmen. Ik zag ons vieren er al inliggen bijna....pfffffff
Maar idd diep triest dat er weer een hondje het slachtoffer is geworden van het gevaarlijke ijs. Voor 't baasje ook zielig wel.q
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
VRESELIJK! ik ben zelf heel best bang voor water en natuurijs vind ik ook best scarry maar denk als mijn chico in het water ligt, dat mijn paniek en adrenaline zo hoog is dat ik idd niet als eerste aan de brandweer zou denken maar zelf iets zou wagen en schreeuwen...maar ik zou het niet weten...
maar als hij onder het ijs glipt is er weinig te beginnen, heel erg pff
maar als hij onder het ijs glipt is er weinig te beginnen, heel erg pff

- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Vanmorgen weer een hond door het ijs gezakt en verdronken, nu in de Kralingse Plas in Rotterdam.
Hond verdrinkt in Kralingse Plas
17 januari 2010
In de Kralingse Plas is zondagochtend een hond verdronken. Het dier was door het ijs gezakt langs de Kralingse Plaslaan en kon er zelf niet meer uitkomen.
Drie brandweermannen hebben de hond nog wel met een plank op het droge kunnen brengen, maar de hulp kwam te laat. Ook reanimeren hielp niet meer.
Een tweede hond in het gezelschap was volgens een ooggetuige behoorlijk van slag door de verdrinking.
De brandweermannen zijn voor de zekerheid door de GGD onderzocht op onderkoeling, maar maken het goed.
bron en filmpje
Hond verdrinkt in Kralingse Plas
17 januari 2010
In de Kralingse Plas is zondagochtend een hond verdronken. Het dier was door het ijs gezakt langs de Kralingse Plaslaan en kon er zelf niet meer uitkomen.
Drie brandweermannen hebben de hond nog wel met een plank op het droge kunnen brengen, maar de hulp kwam te laat. Ook reanimeren hielp niet meer.
Een tweede hond in het gezelschap was volgens een ooggetuige behoorlijk van slag door de verdrinking.
De brandweermannen zijn voor de zekerheid door de GGD onderzocht op onderkoeling, maar maken het goed.
bron en filmpje

- Agnes-en-Balou
- Zeer actief
Daarom gaan er ook elk jaar mensen dood die hun hond proberen te redden.Lin-C schreef:Maar ik zou er toch echt achteraan gaan
Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Ik kom nu niet in de buurt van ijs. Vind het maar niets. Strakt als al het ijs weg is, mogen de dames weer lekker zwemmen.

- Lin-C
- Zeer actief
Agnes-en-Balou schreef:Daarom gaan er ook elk jaar mensen dood die hun hond proberen te redden.Lin-C schreef:Maar ik zou er toch echt achteraan gaan
Ja kan wel zijn, maar ik denk daar echt niet bij na hoor als ik mn hond onder het ijs zie verdwijnen

- pammetje
- Zeer actief
ik kan het me ook niet voorstellen
dat ik toe ga staan kijken als mn hond verdrinkt
denk dat ik op dat moment niet aan de gevaren denk
dat ik toe ga staan kijken als mn hond verdrinkt
denk dat ik op dat moment niet aan de gevaren denk

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
- Agnes-en-Balou
- Zeer actief
Je weet natuurlijk nooit vooraf wat je zou doen. Of je zou bevriezen van angst of in actie zou komen en daarbij je leven wagen. Maar om vooraf te zeggen dat je zeker weet dat je voor je eigen veiligheid de domste keuze maakt (of de hond overleeft staat er ook nog eens in veel gevallen compleet los van). Tja, kwam op mij een beetje over alsof die mensen niet hard genoeg hun best hebben gedaan om hun hond te redden, terwijl je geen idee hebt van de precieze situatie, en je volgens mij iemand niet kwalijk kan nemen niet zn leven te wagen voor een hond die waarschijnlijk niet te redden is.
Groetjes van Agnes en Balou & Nouska
-
- Zeer actief
Oh dat filmpjeKaiou schreef: bron en filmpje

Dat levenloze lichaampje van dat hondje.... het zou je hondje toch maar zijn.....

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Daarom mogen ze niet los in de buurt van ijs en kom ik er bij voorkeur ook niet bij.
Ik loop heel beperkte stukken bos, alleen om die reden: ijs vermijden.
Ik loop heel beperkte stukken bos, alleen om die reden: ijs vermijden.
- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt, het is heel moeilijk inschatten hoe je zelf in allerlei verschillende panieksituaties zou reageren. Je hersenen werken op zo'n moment op topsnelheid, verbanden leggend, allerlei scenario's afspelend, mogelijke oplossingen zoekend en consequenties inschattend. Zo erg trouwens, dat je soms in zwart/wit gaat zien en in een soort van slow-motion, omdat al het niet-essentiële in je lijf wordt stil gelegd. En dan rolt er iets uit het printertje in je hoofd en soms is dat "Okee, dit kan je. Dit is het plan. Stap 1: etc." en soms is het "Dit wordt gruwelijk, en je kan er niets aan doen."Agnes-en-Balou schreef:Je weet natuurlijk nooit vooraf wat je zou doen. Of je zou bevriezen van angst of in actie zou komen en daarbij je leven wagen. Maar om vooraf te zeggen dat je zeker weet dat je voor je eigen veiligheid de domste keuze maakt (of de hond overleeft staat er ook nog eens in veel gevallen compleet los van). Tja, kwam op mij een beetje over alsof die mensen niet hard genoeg hun best hebben gedaan om hun hond te redden, terwijl je geen idee hebt van de precieze situatie, en je volgens mij iemand niet kwalijk kan nemen niet zn leven te wagen voor een hond die waarschijnlijk niet te redden is.
Je hebt dat op zo'n moment niet echt zelf in de hand.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- MirandaH
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cairns!!!
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ach hemel, dat arme lijfje en dat gejank van die andere hond erbij. Erg aangrijpend 

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
- thom
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
- Contacteer:
Wat ontzettend verdrietig...MirandaH schreef:Ach hemel, dat arme lijfje en dat gejank van die andere hond erbij. Erg aangrijpend

- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Ik wou net zeggen !!! Sorry maar ik ken niet wachtend op de brandweer toekijken hoe mijn hond verzuipt ....Lin-C schreef:Heel vreemd....
Durf het bijna niet te zeggen ... maar toch beetje eigen schuld .. had anders kunnen aflopen ( denk ik dan )

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Zag net pas het filmpje ... maareh om je hond zooooo ver op het ijs te kunnen laten lopen moet je wel een heeeeeeeeeel lang een onopgelet momentje hebben gehad hoor ... eer een hond daar is met glijdende pootjes duurt toch wel een tijdjeReneey schreef:Ik wou net zeggen !!! Sorry maar ik ken niet wachtend op de brandweer toekijken hoe mijn hond verzuipt ....Lin-C schreef:Heel vreemd....
Durf het bijna niet te zeggen ... maar toch beetje eigen schuld .. had anders kunnen aflopen ( denk ik dan )

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
-
- Zeer actief
Reneey schreef:Zag net pas het filmpje ... maareh om je hond zooooo ver op het ijs te kunnen laten lopen moet je wel een heeeeeeeeeel lang een onopgelet momentje hebben gehad hoor ... eer een hond daar is met glijdende pootjes duurt toch wel een tijdjeReneey schreef:Ik wou net zeggen !!! Sorry maar ik ken niet wachtend op de brandweer toekijken hoe mijn hond verzuipt ....Lin-C schreef:Heel vreemd....
Nou, als ik Julia los zou laten lopen langs het ijs, en ze ziet ineens een meerkoet, gaat ze daar als een haas achteraan.
Als die meerkoet dan in volle snelheid het ijs op rent, vliegt zij er in die zelfde snelheid achteraan hoor.
Dan is ze binnen een seconde heel ver op het ijs.

-
- Zeer actief
ik vind het ook dood en dood eng, Gil gaat ook niet echt los zolang er ijs legt
tenzij op een veilige plek is zonder bevroren water
tenzij op een veilige plek is zonder bevroren water