Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
brok voor senior
Moderator: moderatorteam
-
muppie en co
- Actief
- Mijn ras(sen): rottweiler, greyhound en mix
brok voor senior
ben op zoek naar een goede brok voor een senior met lichte nier en leverproblemen. De brok mag geen granen bevatten en het liefst ook geen conseringsmiddelen of kleurstoffen.
wie weet er iets?
wie weet er iets?
-
Mojuan
- Zeer actief
Re: brok voor senior
Als het geen granen mag bevatten wordt het erg lastig, ik denk dat je dan alleen maar Orijen kunt gaan voeren.
En anders zul je over moeten stappen op kvv of BARF ofzo, en dan goed uitkijken dat je idd iets neemt wat echt zonder graan is.
En anders zul je over moeten stappen op kvv of BARF ofzo, en dan goed uitkijken dat je idd iets neemt wat echt zonder graan is.

- Hanneke2
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Ik zou voor zo'n oudje op zoek gaan naar een lekker nier-/lever dieetvoer in blik, aangevuld met makkelijk weg te kauwen vers voer. Gewoon lekker vreten geven wat zo goed mogelijk past bij wat nodig is.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Muk
Toen wij onze hond net in huis hadden genomen kreeg hij Prins Procare senior. Op zich geen slechte brok. Zijn nierwaarden waren wel wat verhoogd kwamen wij later achter en wij zijn (door andere redenen) overgegaan op kvv en later barf. Een half jaar later waren zijn nierwaarden prima! Kortom, ik zou eerder kvv gaan voeren dan een speciale brok.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Dog Lovers Gold misschien?
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Hier (en ik weet ook bij anderen) dezelfde ervaring.Muk schreef:Toen wij onze hond net in huis hadden genomen kreeg hij Prins Procare senior. Op zich geen slechte brok. Zijn nierwaarden waren wel wat verhoogd kwamen wij later achter en wij zijn (door andere redenen) overgegaan op kvv en later barf. Een half jaar later waren zijn nierwaarden prima! Kortom, ik zou eerder kvv gaan voeren dan een speciale brok.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Ik ben op dit moment tevreden met Pro Plan senior... maar over nierwaarden kan ik niets zeggen.
Zie nu dat Dog Lovers Gold wel veel voordeliger is
Wat is ORIJEN? Nooit van gehoord....
Zie nu dat Dog Lovers Gold wel veel voordeliger is
Wat is ORIJEN? Nooit van gehoord....
-
Mojuan
- Zeer actief
http://www.orijen.nl/ac/index.php" onclick="window.open(this.href);return false;
Hier, de website van Orijen
Hier, de website van Orijen

- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Bowie heeft een tijdje heel erg verhoogde nierwaarden gehad. Op Hill's K/D werd het alleen maar slechter. Nu op kvv gaat het al weer een paar jaar goed.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
Cootje1963
Mijn lab met huidklachten kreeg op Orijen een explosie van hotspots.Bleek er een enorm hoog percentage aan eiwitten in te zitten waar hij niet tegen kon.Ik denk dat dit dus niet geschikt is voor oudere honden met nierklachten.Kun je bij de dierenarts geen aangepast voer kopen?wij hebben ook wel eens speciaal voer bij de dierenarts meegekregen.
-
M&E
je mag geen brokken geven, mevrouw XXXX wil dat je vers voer serveert, het hoeft niet eens dood te zijn
-
Mojuan
- Zeer actief
M&E schreef:je mag geen brokken geven, mevrouw XXXX wil dat je vers voer serveert, het hoeft niet eens dood te zijn
En vooral om die hond te helpen.
Dus als jij je nou eerst eens even verdiept in de materie voordat je je grote scheur opentrekt.
Het enige dat je doet is zo hard mogelijk schreeuwen en schoppen tegen vers voeding zonder onderbouwingen.

- MJ
- Zeer actief
M&E schreef:je mag geen brokken geven, mevrouw XXXX wil dat je vers voer serveert, het hoeft niet eens dood te zijn
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Anders ga jij even op een kinderforum zitten te vervelen ofzo!M&E schreef:je mag geen brokken geven, mevrouw XXXX wil dat je vers voer serveert, het hoeft niet eens dood te zijn
We willen alleen die hond helpen!

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Dank
-
Muk
Gelukkig heb je dit forum al verlaten, want zieken in zo'n serieus topic als dit vind ik triest.M&E schreef:je mag geen brokken geven, mevrouw XXXX wil dat je vers voer serveert, het hoeft niet eens dood te zijn
Ik heb overigens bij meerdere honden gezien dat de nierwaarden verbeterden doordat men over is gestapt op kvv en / of vers voer. Bij onze hond waren de uitkomsten van de bloedtesten in ieder geval zeer overtuigend en groot. Dat had ik nooit verwacht, maar het is wel mooi meegenomen.
-
muppie en co
- Actief
dank jullie voor de tips. de brok procare senior heb ik al eens geprobeerd, maar ja ook granen. mijn hondje heeft epilepsie en een gevoelige maag. op een of andere manier krijgt ze als ze erge buikpijn heeft meer epileptische aanvallen (stress of pijn..??). En van granen en rijst krijgt ze dus buikpijn, ik denk een allergie, en verstoppingen. heeft lang geduurd voordat ik hierachter kwam, maar ze krijgt nu dus echt geen granen of rijst meer. verder ben ik zelf niet zo fan van al die kant en klare 'gewone' brokken zeg maar omdat deze over het algemeen volgepropt zijn met kleur- en smaakstoffen en hoe noem je die ook al weer die zorgen voor de houdbaarheid..
ik heb dus ook geprobeerd om haar vers vlees te geven, maar hier reageert haar maag ook weer op. loopt ze binnen een half uur met een heel gekrampt buikje en is super onrustig..dus dat was ook geen pretje voor haar. het is al een oudje met een aparte gebruiksaanwijzing
Is lastig, want zelf vind ze brokjes het lekkerste.
ik heb dus ook geprobeerd om haar vers vlees te geven, maar hier reageert haar maag ook weer op. loopt ze binnen een half uur met een heel gekrampt buikje en is super onrustig..dus dat was ook geen pretje voor haar. het is al een oudje met een aparte gebruiksaanwijzing
Is lastig, want zelf vind ze brokjes het lekkerste.
-
Mojuan
- Zeer actief
Is het misschien een idee om zelf voor je hond te gaan koken?
Dat je vlees kookt, en groente en eventueel aardappels af en toe.
En daarbij wat yoghurt of huttenkäse geeft ofzo?
Je zou eens kunnen informeren hoe je een gezond menu kunt samenstellen van gekookt voedsel zonder dat je hond tekorten oploopt.
Als rauw vlees echt niet goed gaat is dat misschien nog een optie.
En zo kan je wel zorgen dat je hond echt geen granen en geen chemische toevoegingen binnenkrijgt zoals antioxydanten, kleurstoffen enz.
Dat je vlees kookt, en groente en eventueel aardappels af en toe.
En daarbij wat yoghurt of huttenkäse geeft ofzo?
Je zou eens kunnen informeren hoe je een gezond menu kunt samenstellen van gekookt voedsel zonder dat je hond tekorten oploopt.
Als rauw vlees echt niet goed gaat is dat misschien nog een optie.
En zo kan je wel zorgen dat je hond echt geen granen en geen chemische toevoegingen binnenkrijgt zoals antioxydanten, kleurstoffen enz.

-
muppie en co
- Actief
heb dit ook een tijd lang gedaan en dat ging best goed. maar op een gegeven moment werd ze loops en wilde dit eten niet meer. ze wilde alleen brokjes.
ik denk dat ik het eten maar weer eens zelf ga maken en dit maar weer probeer, bedankt
ik denk dat ik het eten maar weer eens zelf ga maken en dit maar weer probeer, bedankt
-
Cootje1963
Is misschien Energique nummer 4 een idee?Dit is speciaal voer voor honden met maag en darm problemen.Wij hebben het onze tweede lab een tijdje gegeven toen hij net bij ons was en zijn darmen erg van slag waren.muppie en co schreef:heb dit ook een tijd lang gedaan en dat ging best goed. maar op een gegeven moment werd ze loops en wilde dit eten niet meer. ze wilde alleen brokjes.