Wat vinden jullie ervan?
Moderator: moderatorteam
Ik heb een canon 450D. Deze foto's zijn gemaakt met de sigma 100mm macro lens erop!Ellen. schreef:Prachtig! Mag ik vragen welke camera je hebt?

Dank je, maar die van mij kunnen niet tippen aan jouw foto's zeg, wat zijn die mooiKika schreef:Ziet er goed uit.
Ik ben op het moment bezig met een studie voor mijn werk waardoor ik zo goed als geen tijd heb om te fotograferen. Heb mezelf even 2 weken studie vrij gegeven en ben gisteren weer even bezig geweest met het fotograferen van waterdrops. Zooooo leuk om te doen

Dank je.Inge2104 schreef:Dank je, maar die van mij kunnen niet tippen aan jouw foto's zeg, wat zijn die mooiKika schreef:Ziet er goed uit.
Ik ben op het moment bezig met een studie voor mijn werk waardoor ik zo goed als geen tijd heb om te fotograferen. Heb mezelf even 2 weken studie vrij gegeven en ben gisteren weer even bezig geweest met het fotograferen van waterdrops. Zooooo leuk om te doen~
Heb je nog tips voor me?

Met flits, de ingebouwde en eventueel een externe die ik ernaast zet en aangestuurd wordt door de cam zelf.Inge2104 schreef:Oké, dank je wel!
Statief gebruik ik al, maar genoeg licht blijft een probleem!
Maak jij de foto's met of zonder flits?
Ik ga volgende week wel weer eens verder hiermee, vind 't erg leuk!

Wat leuk dat je je dat nog herinnert!, deze was er eentje van:Inge2104 schreef:Dank je!
Jij hebt 't ook wel eens gedaan toch? Ik kan me ergens foto's van jou herinneren?!

heh ik ben even in de war..Kika schreef: Dank je.
Tja tips, gewoon veel oefenen.
Gebruik vooral veel licht, ISO zo laag mogelijk, een sluiter van 1/125 is vaak voldoende en knijp je diafragma meer dicht, bv F11. Hierdoor krijg je meer scherpte diepte.
Als het even kan een statief gebruiken en zoom zo in dat je zo min mogelijk hoeft te croppen van delen die je niet op de foto wilt hebben.
Tis erg leuk om te doen, maar vergt wel het een en ander aan geduld.
En o ja veel verschillende vloeistoffen zijn geschikt en als je verf gaat gebruiken, gebruik dan waterverf, andere verf lijkt snel korrelig op zulk soort foto's en korrelig lijkt dan weer ruis

Ik denk idd dat je hetzelfde bedoelt, maar "verkeerd" leestminhie schreef: heh ik ben even in de war..
F11 krijg je toch juist veel scherp in het beeld.
Juist met een lage F krijg je een onscherp achtergrond.. Of bedoelen we hetzelfde en lees ik verkeerd
Mooie fotos!