smorgens mogen ze dan even op het bed verder slapen....heerlijk
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond op bed
Moderator: moderatorteam
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
Re: Hond op bed
ze slapen of beneden in de bench maar ook regelmatig boven naast ons bed op een eigen schapenvachtje

-
magnum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders
Magnum mag 's avonds bij me op bed zolang ik tv kijk, zodra ik ga slapen moet hij zijn eigen bench weer in.
En dat vind hij ook absoluut niet erg, want in zijn bench kan hij echt gaan slapen, en op bed moet hij alles in de gaten houden, en tja ook Magnum heeft zijn rust nodig.
En dat vind hij ook absoluut niet erg, want in zijn bench kan hij echt gaan slapen, en op bed moet hij alles in de gaten houden, en tja ook Magnum heeft zijn rust nodig.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Nieuwe pups slapen boven (niet als ze hier geboren zijn dus), in een rennetje naast het bed.
RR is dus boven begonnen en ging na een maandje naar beneden. Was in de winter maar een wetter heeft het zelden tot nooit koud.
Fien is ook boven begonnen en die had het zo koud! Die vacht is veel dunner, geen ondervacht haast, en het was ook echt heel koud en ze is zoveel kleiner dan de rest!
Dus Fien kwam op bed.
Tussen de hoofdkussens in.
Toen werd ze wat ziek en was ik erg blij daarmee, zo was ik op tijd als het mis ging.
Nu is ze alweer een dikke week helemaal beter maar ze ligt nog steeds boven mijn hoofdkussen.
En iets zegt me dat ze daar ook wel blijft
RR is dus boven begonnen en ging na een maandje naar beneden. Was in de winter maar een wetter heeft het zelden tot nooit koud.
Fien is ook boven begonnen en die had het zo koud! Die vacht is veel dunner, geen ondervacht haast, en het was ook echt heel koud en ze is zoveel kleiner dan de rest!
Dus Fien kwam op bed.
Tussen de hoofdkussens in.
Toen werd ze wat ziek en was ik erg blij daarmee, zo was ik op tijd als het mis ging.
Nu is ze alweer een dikke week helemaal beter maar ze ligt nog steeds boven mijn hoofdkussen.
En iets zegt me dat ze daar ook wel blijft
- Caramba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart - Aantal honden: 3
- Contacteer:
hier liggen de 2 schnauzertjes ook heerlijk naast me te slapen, vannacht werd ik zelfs wakker dat ik dacht dat er iemand naast me lag, maar flohr was weer eens vreselijk aan het snurken, met zijn benen wijd
en poten de lucht in...
Jovi de russische terrier komt regelmatig logeren en die slaapt ook gewoon op bed, alleen moet ik uit kijken met zijn poten, hij draait nogal veel in zijn slaap en soms beland die poot dus recht op mijn gezicht

Jovi de russische terrier komt regelmatig logeren en die slaapt ook gewoon op bed, alleen moet ik uit kijken met zijn poten, hij draait nogal veel in zijn slaap en soms beland die poot dus recht op mijn gezicht
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Geen excuses, geen andere beredeneringen 
Hier liggen ze gewoon altijd op bed (tenzij ze er zelf geen zin in hebben) Ook de opvangers.

Hier liggen ze gewoon altijd op bed (tenzij ze er zelf geen zin in hebben) Ook de opvangers.
-
mwillow
Nee, mijn honden zitten dagelijks in de drap en nattigheid en die hoef ik niet op bed. Dan kan ik aan het verschonen blijven...
- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
haha, och ja, wasmaschine is er goed voor
Met mijn expartner, lagen de honden ook in bed, toen dus 3 stuks (degenen die konden traplopen) Nu ben ik alleen, maar ben ik samen met vriendlief dan liggen de waffen niet op bed
Hij heeft 't liever niet :smile1:
Maar allebei mijn katten sliepen gewoon tussen de honden in ook op bed. :lol:
Met mijn expartner, lagen de honden ook in bed, toen dus 3 stuks (degenen die konden traplopen) Nu ben ik alleen, maar ben ik samen met vriendlief dan liggen de waffen niet op bed
Maar allebei mijn katten sliepen gewoon tussen de honden in ook op bed. :lol:
-
lonneke
- Zeer actief
- Contacteer:
hier liggen wij met zijn alle (5) in bed...
In de winter beginnen ze onder het dekbed en daarna er boven
In de winter beginnen ze onder het dekbed en daarna er boven
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
-
mwillow
Die kan dat niet aan........Mir@n schreef:haha, och ja, wasmaschine is er goed voor![]()
Bij mij mogen ze vooral vanwege mijn gezondheid niet op bed.
Onze vorige honden mochten wel op bed....en mijn jongens komen gelukkig niet boven, dus die kennen en missen het fenomeen bed niet. In de vakantie mogen ze af en toe 's ochtends op bed. Dat vinden ze best gezellig.
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- Aantal honden: 2
Hier ligt ze altijd op bed, ook toen we er 2 hadden maar meestal ging de 2de na een tijdje lekker op zn eigen ligkussen had ie alle ruimte en geen last van miepmuis liz
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
- Aantal honden: 1
Sem mag s ochtends (als mijn vriend naar zn werk gaat en ik nog lekker op bed lig) bij mij verder op bed slapen, op zondag zet ik de wekker om hem uit de woonkamer te halen, dan lekker met zn 3en uitslapen 
-
Githa
- Zeer actief
- Contacteer:
Mejra niet, die vindt het te warm en krijgt de zenuwen als er iemand beweegt, dus die ligt in haar eigen mand (op de slaapkamer). Tobi wel altijd, onder het dekbed. Ook in de zomer als wij zelf niet eens onder het dekbed liggen ligt hij er gewoon helemaal onder. Het zand in bed nemen we voor lief.
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Ik laat mijn hondje altijd op bed als ik uit logeren ben. Maar met 13 kg vind ik dat op een eenpersoonsbed toch nogal een hele klomp. Heerlijk zo'n lijfje naast me dat wel.
's Nachts draai ik er steeds langs en omheen en krijg er wel rugpijn van. En in mijn knieholtes werkt ook niet daar krijg ik ook klachten van.Dus of ik draai zelf teveel of jullie honden passen zich meer aan. Dat doet de mijne niet hoor
Maar echt een succes is het niet de hele nacht.
Hoe doen jullie dat dan? Of een breder bed?
Dus nu maar 's morgens op mijn bed naknuffelen. Hij vindt het heeeeerlijk
Ik ook
's Nachts draai ik er steeds langs en omheen en krijg er wel rugpijn van. En in mijn knieholtes werkt ook niet daar krijg ik ook klachten van.Dus of ik draai zelf teveel of jullie honden passen zich meer aan. Dat doet de mijne niet hoor
Maar echt een succes is het niet de hele nacht.
Hoe doen jullie dat dan? Of een breder bed?
Dus nu maar 's morgens op mijn bed naknuffelen. Hij vindt het heeeeerlijk
Ik ook
- Moos
- Zeer actief
Hier liggen ze ook op bed. Of tenminste, Saar ligt de hele nacht op bed, moet ook per se tegen me aan. Vera komt ergens in de ochtend vaak nog even op bed, meestal ligt ze de rest van de nacht in de huiskamer. Heeft ze altijd gedaan, terwijl ze net zo goed op bed mag als Saar.

-
Baily&Luna
- Zeer actief
Hier mogen en komen de honden en poezen niet boven dus komen ze vanzelf sprekend ook niet op bed..
Benenden mogen ze overal komen maar boven en in bed dus vind ik persoonlijk niet zo lekker en fris...
Benenden mogen ze overal komen maar boven en in bed dus vind ik persoonlijk niet zo lekker en fris...
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
als ik Ds meeneem naar boven, slaapt die altijd bij mij in bed.
Fax slaapt standaard boven, maar een bed is te warm voor hem. Hij springt wel altijd op een bed dat daar ook nog staat, speelt daar dan nog met een knuffelbeertje zolang ik lees (ik lees altijd nog ff voor ik slaap), maar kruipt daarna toch zijn bench in, of gaat voor het (standaard) open venster liggen slapen.
's morgens vroeg durft hij dan wel eens bij (lees: op
) mij springen. Niet voor de gezelligheid denk ik, maar omdat hij duidelijk wil maken dat 6.00 uur wel een mooie tijd is om op te staan 
Fax slaapt standaard boven, maar een bed is te warm voor hem. Hij springt wel altijd op een bed dat daar ook nog staat, speelt daar dan nog met een knuffelbeertje zolang ik lees (ik lees altijd nog ff voor ik slaap), maar kruipt daarna toch zijn bench in, of gaat voor het (standaard) open venster liggen slapen.
's morgens vroeg durft hij dan wel eens bij (lees: op
- pooh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
Ameno komt ons standaard vergezellen in de weekenden, dan slapen we uit en rond een uur of 8 komt ze erbij liggen. Door de week doet ze dat nooit want dan moeten wij haar wakker maken 

- Chione
- Zeer actief
Mijn slaapkamerdeur is altijd dicht en daarnaast kunnen Lola en Lotus hier niet zelf omhoog/omlaag de trap op/af en daarom vind ik het niet fijn als ze dan bij mij zouden slapen ivm hun bewegingsvrijheid, drinken enz. Lotus slaapt wel altijd bij mijn dochter in bed, tot ik zelf naar bed ga dan haal ik Lotus er weer uit en kan ze snacht's op de bank hangen met Lola of wat ze zoal snacht's doen. 
~“ With eyes full of prejudice, you will never see the world for what it is.."~
~

~
~

~
- van het Spechthorst
- Zeer actief
Nope hier geen hond op bed. Al die haren vind ik in mijn bedje niet lekker.
Bovendien vind ik het voor de rangorde niet goed dat ze op dezelfde positie liggen als ik.
Vraagje: Liggen ze er ook bij in als jullie een romantisch momentje voor 2 hebben? Kan me er nog niet echt een beeld van vormen moet ik zeggen.
Bovendien vind ik het voor de rangorde niet goed dat ze op dezelfde positie liggen als ik.
Vraagje: Liggen ze er ook bij in als jullie een romantisch momentje voor 2 hebben? Kan me er nog niet echt een beeld van vormen moet ik zeggen.
Groeten van het Spechthorst.
A home without a dog isn't a home, it's a house
A home without a dog isn't a home, it's a house
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Over het algemeen wil ik mijn honden niet op bed. Mijn bed is mijn eigen kraakfrisse bedje, daar hoef ik niet zonodig Sophietjes zweetoksels en lipplooiodeur of Ted haar likkerijtjes en kriebelhaar in te hebben. Uitzonderingen zijn ochtenden waarbij danig dient te worden uitgeslapen en wanneer ik toch het bed wilde verschonen, dan mogen ze af en toe eens aanschuiven. En nu Sophie de laatste dagen vaak last van haar maag heeft mag ze op de slaapkamer omdat ik haar in de gaten wil houden. Ze begint dan keurig naast het bed, maar ergens rond de klok van 2 liggen er zomaar ineens drie snurkende lepeltjes op een rij...de middelste is extreem harig (en da's niet meneer Geer). Maar bij goede gezondheid, nee, dan wil ik mijn honden niet op bed.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Nee absoluut geen honden op bed hier
Maar wel onder de dekens, zoekplaatje

Maar wel onder de dekens, zoekplaatje

Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
lima slaapt altijd bij mij in bed, onder de dekens aan het voeteneind, helemaal uitgestrekt 
en dat is echt heerlijk vooral als je kouwe voeten hebt
en dat is echt heerlijk vooral als je kouwe voeten hebt

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
- Moos
- Zeer actief
Ik heb mijn Saar geleerd dat als ik 's nachts "Saar, pas op" zeg, ze heeel snel moet wieberen waar ze lagFluister schreef:In de tijd dat Saar boven sliep wist ze dat ze op bed mocht wanneer het lampje nog aan was. Wanneer het lampje uitging moest ze in de bench. Dat is voornamelijk omdat ik niet kan slapen met een hond op mijn bed, ze liggen dan op de dekens en als ik wil draaien en en en.......... Nee, dat werkt gewoon niet. Bovendien is Saar een klein hondje en ik was altijd bang dat ik haar het bed weer af zou trappen in mijn slaap (zo gaat dat immers bij mij met knuffels ook). Ze slaapt overigens tegenwoordig niet meer bij mij op de kamer, doordat ze langharig is kreeg ik nogal last met ademhalen (licht astmatisch) 's nachts. Ze is nog weleens gewoon voor de gezelligheid boven en dan mag ze van mij gewoon op bed.
Hoe ze dat precies geleerd heeft weet ik eigenlijk niet, maar ik gok erop dat ze weleens bijna uit bed geknikkerd is als ze niet snel genoeg reageerde op mijn "pas op"

- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Hier slaapt hij nooit op bed, wegens allergieën van ons beiden. Nou ja, hij heeft één keer bij ons op het matras geslapen, maar dat was omdat we bij vrienden logeerden en wij met de honden in de woonkamer op de grond sliepen. Hun eigen hond sliep 'netjes' op de bank, maar Hades vond 't zo prachtig dat hij bij ons kon zijn dat hij constant over ons heen liep te banjeren op zoek naar een lekker plekje
. Dat was een bijzonder pijnlijk gebeuren
. Uiteindelijk moesten we zo'n beetje z'n knieën en ellebogen en andere harde delen uit onze blaas, kuitspieren en ogen verwijderen en meneer maar even duidelijk maken dat de bank of het voeteneind óók heel comfortabel liggen
. Dan is een wat grotere hond toch wel onhandig, als hij zo lomp is. En die grote flebbertong in je gezicht steeds. Lief hoor, maar niet slaaptechnisch verantwoord
.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Moos
- Zeer actief
Ik heb Vera ook meteen geleerd dat ze op haar helft van het bed moet gaan liggen (ik slaap in mijn eentje in een tweepersoons bed). Vroeger wilde ze nog weleens op mijn voeteneind, of, nog leuker, bovenop mijn buik gaan liggen ("mijn zus ligt daar toch ook?Frederiek schreef:Hier slaapt hij nooit op bed, wegens allergieën van ons beiden. Nou ja, hij heeft één keer bij ons op het matras geslapen, maar dat was omdat we bij vrienden logeerden en wij met de honden in de woonkamer op de grond sliepen. Hun eigen hond sliep 'netjes' op de bank, maar Hades vond 't zo prachtig dat hij bij ons kon zijn dat hij constant over ons heen liep te banjeren op zoek naar een lekker plekje. Dat was een bijzonder pijnlijk gebeuren
. Uiteindelijk moesten we zo'n beetje z'n knieën en ellebogen en andere harde delen uit onze blaas, kuitspieren en ogen verwijderen en meneer maar even duidelijk maken dat de bank of het voeteneind óók heel comfortabel liggen
. Dan is een wat grotere hond toch wel onhandig, als hij zo lomp is. En die grote flebbertong in je gezicht steeds. Lief hoor, maar niet slaaptechnisch verantwoord
.
Nu met die koude nachten vind ik het wel erg lekker als ze met haar rug tegen mijn rug aan komt liggen. Maar ja, dat doet ze natuurlijk ook nooit op commando

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
ze mogen niet op de slaapkamer komen
ik heb astma en wil 1 huisdiervrije kamer in huis hebben
ik heb astma en wil 1 huisdiervrije kamer in huis hebben
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Wat een ongegeneerdheid weer zeg !!Anne Panne schreef:
Fantastische houding zo !!
Alleen leert mijn ervaring hier, dat ze dan nogal winderig worden op den duur
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
nee geen honden op bed hier (en ook niet op de bank)
Niet vanwege rangorde toestanden of iets dergelijks (als die daar van afhangt wordt het tijd dat ik er iets aan ga doen!), maar gewoon omdat ik het niet nodig vind.
Als ik ergens logeer met ze heb ik ze wel bij me op de slaapkamer, maar dan komen ze uit zichzelf nog niet op bed.
Niet vanwege rangorde toestanden of iets dergelijks (als die daar van afhangt wordt het tijd dat ik er iets aan ga doen!), maar gewoon omdat ik het niet nodig vind.
Als ik ergens logeer met ze heb ik ze wel bij me op de slaapkamer, maar dan komen ze uit zichzelf nog niet op bed.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love