Eigenlijk wel goed nieuws. De chiropractor vond de foto niet duidelijk genoeg om een conclusie uit te trekken. Bram lag duidelijk erg gespannen en scheef. Ze zag niet iets waar de alarmbellen van gingen rinkelen. Ze heeft een aantal testen gedaan om op lumbosacraal te onderzoeken. Bram gaf bij geen van de testen een reactie. En hij had bij wijze van spreken door het plafond moeten gaan van de pijn. Ook met pijnstilling. Zij denkt nu dat z'n rug weer vast zat. Hij was daarvoor behandeld, maar door de gladheid heeft het niet kunnen genezen en is het zelfs erger geworden. Ze heeft dat bij meer honden zien gebeuren. We hebben afgesproken om nu even geen nieuwe foto (met roesje moet het dan) te laten maken, maar even twee weken af te wachten. Ik bouw de pijnstilling langzaam af en kijk hoe Bram zich houdt. Over twee weken gaat ze weer onderzoeken. Twijfelt ze dan toch, dan laten we een nieuwe foto maken.
Ze heeft hem behandeld, ook met acupunctuur. Bram heeft zelfs een tijd met naalden op de tafel gestaan. Hij verbaast me elke keer weer. Brave hond.
Het is nu erg belangrijk dat de rug kan genezen en dat Bram vrij beweegt. Ik houd hem in ieder geval nog een week thuis van de dagopvang en daarna kan hij eventueel met een rustig hondje samen gezet worden (heb ik al overlegd met opvang, geen probleem). Hij mag volop rechtlijnige beweging krijgen, fietsen is erg goed. Beuken van Izzie mogen uiteraard niet, ik ben er erg alert op. En agility natuurlijk ook niet. Over twee weken bekijken hoe het er dan voorstaat en opbouwen met hersteltraining.
Izzie heeft ze ook onderzocht (de afspraak stond al) en die zit prachtig in elkaar. Toch ook fijn om te horen. Ook zij heeft zich werkelijk voorbeeldig gedragen. Potjandosie, wat heb ik een lieve honden