Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rug - update p7

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: Uit vacht - update

Ongelezen bericht door ranetje »

Zoek stok! schreef:
ranetje schreef:
Zoek stok! schreef:Kunnen jullie nog even meedenken? Wat moet ik nou met de dagopvang? Ik zit er aan te denken om Bram die twee dagen alleen thuis te laten en Izzie naar de dagopvang te brengen. Hij is dan de hele dag alleen, maar dat lijkt me leuker dan de hele dag alleen in de kennel en op de speelweide. Toch? Ik kan dan 's avonds met hem gaan fietsen zodat hij toch z'n actie krijgt.
Denk je dat het verstandig is om hem zo te isoleren?
Kan je niet iets regelen daar, dat hij op een rustig uitlaatveld kan lopen zonder risico ban beukende honden?
In ieder geval niet bij Izzie. En met andere honden gaat hij wellicht spelen. Dat is dus niet de bedoeling de komende tijd. Dus zou hij alleen moeten zitten. Denk dat hij daar weinig aan vindt.
Misschien zijn er wel honden die niet spelen?
Dan kunnen ze samen rustig het veld af snuffelen :wink:
En verder heeft hij nog wat te kijken daar.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moos
Zeer actief

Ongelezen bericht door Moos »

Zoek stok! schreef:
Moos schreef:Kan hij op de opvang niet tijdelijk gekoppeld worden aan een heel rustig (klein?) hondje. Als ik denk aan Saartje bijvoorbeeld, die zou je denk ik best bij Bram kunnen zetten nu. Die gaan niet gek doen samen, maar hij heeft dan wel wat gezelschap.
Of vindt Bram zoiets ook niks eigenlijk?
Ja dat zou wel kunnen. Maar er moet wel net zo'n hondje zijn. En dan zul je net zien dat ze wel gaan spelen. Ik vind het de komende weken toch veiliger om hem niet bij andere honden te zetten.
Ja, ze moeten dan echt wel weten dat het zo'n soort hondje is. Of anders voor alle extra zekerheid wel alleen in de kennel, maar dan op de speelweide met een soort Saartje? Dan is er toezicht stel dat er toch gespeeld zou gaan worden. Maar ik weet niet hoe vaak ze op de speelweide gaan doen en hoeveel hij alleen in de kennel zou zitten. Als dat erg veel is (alleen in de kennel) zit hij prettiger thuis denk ik inderdaad.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik bel ze maandag wel even. Wellicht laat ik hem deze week wel thuis, voor mijn gemoedsrust :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Zoek stok! schreef:Ik vind het de komende weken toch veiliger om hem niet bij andere honden te zetten.
Dan denk ik dat je hem beter alleen thuis kunt laten.
Vind het sneu dat hij wel leuk leuk naar de dagopvang zou gaan en dan ineens alleen maar toe mag kijken :ugh:
Beterschap voor Bram hoor :ok:

edit: woord toegevoegd
Afbeelding
suzan25
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shetland Sheepdog

Ongelezen bericht door suzan25 »

Gelukkig zijn de bloedwaardes in orde van Bram.
Maar balen van zijn rug en vooral dat het waarschijnlijk al veel langer speelt. Heb je zelf een idee waar het mis is gegaan? Het zal inderdaad niet makkelijk worden om te voorkomen dat Izzie en Bram gaan spelen.
Wat betreft de opvang, ik zou als het mijn hond was hem ook thuislaten. Stel ze doen er toch een ander hondje erbij, dan zou ik alsnog de zenuwen hebben dat ze gaan spelen. Ik zou mijn hond liever thuis hebben liggen dan helemaal alleen in een kennel, dan maar thuis op de bank.
Veel beterschap voor Bram en dat het revelidatie proces maar voorspoedig verloopt :ok:
Zoek stok!
Zeer actief

suzan25 schreef:Maar balen van zijn rug en vooral dat het waarschijnlijk al veel langer speelt. Heb je zelf een idee waar het mis is gegaan?
Ja, ik denk dat het al van 1,5 - 2 jaar geleden is. Hij was aan het spelen met een buurthondje in de tuin en ineens hoorde ik een enorme gil en kwam hij trillend van de schrik en pijn aan lopen. Het is toen goed behandeld door een chiropractor, maar een zwakke plek gebleven. Izzie is zo nu en dan te lomp en dat is op die plek gaan werken. De gladheid heeft ook niet meegeholpen. Maar dit is mijn theorie hoor, de arts doet geen uitspraken over hoe en wanneer het gebeurd is.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

vervelend dat het toch zijn rug is.
Ik zou denk ik Bram ook thuis houden.
Knuffel voor Bram.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat vervelend voor Bram zeg :(
Hopelijk komt het snel helemaal goed en heeft hij er geen last meer van!
Sterkte met het mannetje :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

ik zou ook kiezen om hem alleen thuis te laten.

thuis heeft hij zijn veilige omgeving en de rust.....
hij zal daar waarschijnlijk lekker gaan slapen en als je dan sávonds gaat fietsen dan heb je een mooie balans.

juist ook om dat je verteld dat hij nu ook niet zichzelf is en waarschijnlijk dus pijnklachten heeft, dan is lekker thuis bijslapen een goeie optie :D

succes
Afbeelding
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Ik heb er nog even over nagedacht en ik zou hem thuis laten.
Ging de vorige keer met z'n rug toch ook best aardig :wink:
Denk dat het prettiger is dan dat hij zich rustig moet houden met al die drukte om hem heen.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

marye schreef:Ik heb er nog even over nagedacht en ik zou hem thuis laten.
Denk dat het prettiger is dan dat hij zich rustig moet houden met al die drukte om hem heen.
Is Izzie al eerder alleen gegaan? Dat kan ik me niet meer herinneren, stom he. Denk dat ik het zo ga doen. Kan hij lekker op de bank liggen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
marye
Zeer actief
Mijn ras(sen): Caja, een Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door marye »

Zoek stok! schreef:
Is Izzie al eerder alleen gegaan? Dat kan ik me niet meer herinneren, stom he. Denk dat ik het zo ga doen. Kan hij lekker op de bank liggen.
Toen bestond Izzie nog niet :wink:
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief

marye schreef:
Zoek stok! schreef:
Toen bestond Izzie nog niet :wink:
Ow haha, het pre Izzie tijdperk :mrgreen:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Githa
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Githa »

Precies wat ik ook meteen dacht, de vorige keer (toen twee jaar geleden) viel het je hartstikke mee. Je had verwacht dat Bram zich kapot zou vervelen, maar hij ging gewoon lekker de hele tijd liggen luieren op die stretcher die je voor hem had neergezet.
Shit Linda, hopelijk herstelt het goed en blijkt ie nog een hoop te kunnen. En voor Izzie is het ook sneu. :ugh:
Afbeelding
sirene
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door sirene »

Wat balen van zijn rug. Ik hoop dat het weer helemaal goed komt. Bram moet natuurlijk ook weer snel kunnen spelen en dollen.
Behalve fietsen, zijn er straks nog andere dingen om zijn rug sterker te maken ?
Groetjes Sonja
Afbeelding
en de nakers
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

he jakkes Linda wat een narigheid met Bram zijn rug.
Ik zou Bram ook lekker thuislaten.
Maartje
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maartje »

Ik zou hem ook thuis laten, zeker als hij goed alleen kan blijven.
Maar mag hij bijvoorbeeld wel op de bank springen, want anders zit je daar ook nog mee. Dat mocht Imke niet. Naast het niet spelen en geen bal was dat het grootste probleem.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Sterkte, valt niet mee om te horen dat je hondje pijn heeft.
Misschien mag hij hydrotherapie, over een tijdje?
Zoek stok!
Zeer actief

sirene schreef:Behalve fietsen, zijn er straks nog andere dingen om zijn rug sterker te maken ?
Eigenlijk mag hij alles als het maar geen wendingen zijn. Dus sprintjes rechtdoor e.d. zijn ook prima. En na deze maand ga ik eea verder bespreken. Ben ook benieuwd wat Leida donderdag zegt.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief

Maartje schreef:Ik zou hem ook thuis laten, zeker als hij goed alleen kan blijven.
Maar mag hij bijvoorbeeld wel op de bank springen, want anders zit je daar ook nog mee. Dat mocht Imke niet. Naast het niet spelen en geen bal was dat het grootste probleem.
Bram springt altijd van de bank af via een kussen. Daar zie ik dus geen probleem in. Maar ik moet wel voorzichtig zijn met neerkomen met name. Klopt. Ik denk dat er bij Imke meer speelde dan bij Bram hoor, want hij hoeft ook geen lijnrust.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ach, arme Bram... toch pijn dus. :(

Heb je ook iets van pijnstillers gekregen Linda, of is rust voldoende?

Beukt Izzie dan echt zo hard? Wel jammer, want ze vinden samen spelen wel heel leuk, toch?
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Wat een rot nieuws zeg :( Ik hoop dat zijn rugje toch na een tijd weer goed kan herstellen! Ik vind het niet niks een rug blessure. Ook wel een eng idee dat zoiets dan kan komen door spel met een andere hond. Heel veel beterschap voor het manneke.

Ik zou hem ook gewoon lekker thuis laten dan kan ie gewoon rustig luieren en heeft hij niet de geluiden en spanningen van de andere honden om zich heen. Lijkt me meer frustrerend als je wilt dat je niet mag dan dat je thuis een dagje vrij hebt :wink:
Bas Rouge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Beauceron

Ongelezen bericht door Bas Rouge »

Ach jee, arm dapper baasje. Pijn in je rug is geen pretje, goed dat je je gevoel hebt gevolgd en hem goed hebt laten onderzoeken. Good luck met het beuken voor zijn van mw. I. , het is toch wat met die rottige beukteven.
Zoek stok!
Zeer actief

Rami schreef:Ach, arme Bram... toch pijn dus. :(

Beukt Izzie dan echt zo hard? Wel jammer, want ze vinden samen spelen wel heel leuk, toch?
Ja ik heb Metacam voor vier weken. Hij is nu weer helemaal Brammetje. Vrolijk, actief...gewoon gelukkig. Izzie is heel erg lomp. Ze is eigenlijk het omgekeerde van Bram. Niet voorzichtig voor zichzelf en met anderen. Ze mogen van mij wel samen rennen, maar ze mag niet op hem afrennen en 'baf'. Het zal vast wennen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

wat naar voor Bram!
Lijkt me een hele toestand om Bram en Izzie niet samen te laten spelen :ugh:

sterkte ermee Linda en hopelijk gaat het snel goed met Bram.
:pop:
Zoek stok!
Zeer actief

Bas Rouge schreef:Ach jee, arm dapper baasje. Pijn in je rug is geen pretje, goed dat je je gevoel hebt gevolgd en hem goed hebt laten onderzoeken. Good luck met het beuken voor zijn van mw. I. , het is toch wat met die rottige beukteven.
Volgens de arts schat ik Bram verkeerd in. Hij gaat voor je door het vuur zei hij, dus natuurlijk traint hij gewoon. Ik dacht dat Bram met pijn niet zou gaan trainen.

Wat is de lol er toch van he, dat gebeuk, dat moeten we Huette en Izzie maar eens vragen :wink: Ik merk nu wel dat ik vreselijk verwend ben met de gezondheid van mijn honden. Ben er best een beetje overstuur van. Zit steeds scenario's te verzinnen dat Bram de rest van z'n leven pijn houdt, we niks meer mogen doen qua training enzo. Een beetje in perspectief zien zou goed zijn. Gisteren zat er ook een mevrouw met een hond waar net een enorme tumor bij was geconstateerd. Verschrikkelijk.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

Sterkte Linda met Bram!
Afbeelding
Jackira
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jackira »

Zoek stok! schreef:
Bas Rouge schreef:Ach jee, arm dapper baasje. Pijn in je rug is geen pretje, goed dat je je gevoel hebt gevolgd en hem goed hebt laten onderzoeken. Good luck met het beuken voor zijn van mw. I. , het is toch wat met die rottige beukteven.
Volgens de arts schat ik Bram verkeerd in. Hij gaat voor je door het vuur zei hij, dus natuurlijk traint hij gewoon. Ik dacht dat Bram met pijn niet zou gaan trainen.

Wat is de lol er toch van he, dat gebeuk, dat moeten we Huette en Izzie maar eens vragen :wink: Ik merk nu wel dat ik vreselijk verwend ben met de gezondheid van mijn honden. Ben er best een beetje overstuur van. Zit steeds scenario's te verzinnen dat Bram de rest van z'n leven pijn houdt, we niks meer mogen doen qua training enzo. Een beetje in perspectief zien zou goed zijn. Gisteren zat er ook een mevrouw met een hond waar net een enorme tumor bij was geconstateerd. Verschrikkelijk.
Niks meer mogen doen qua training lijkt me het laatste om je druk over te maken :wink: al ben jij daar best fanatiek in natuurlijk. Bram pijnloos lijkt me allereerst het belangrijkste. Daarna zou het leuk zijn als hij kan blijven trainen. Maar dat komt vast goed.

Ik hoop dat hij snel opknapt.
Zoek stok!
Zeer actief

Ja ik weet dat het hier wat gevoelig ligt, dat ik ermee zit dat hij niet meer zou mogen trainen. Maar agility is voor ons wel heel belangrijk. Een groot deel van onze tijd en aandacht zit daarin. Als het niet meer kan, dan stoppen we. Maar ik vind het wel heel erg.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Zoek stok! schreef:
Rami schreef:Ach, arme Bram... toch pijn dus. :(

Ja ik heb Metacam voor vier weken. Hij is nu weer helemaal Brammetje. Vrolijk, actief...gewoon gelukkig. Izzie is heel erg lomp. Ze is eigenlijk het omgekeerde van Bram. Niet voorzichtig voor zichzelf en met anderen. Ze mogen van mij wel samen rennen, maar ze mag niet op hem afrennen en 'baf'. Het zal vast wennen.
Fijn dat Bram zich meteen zichtbaar beter voelt. :ok:

En Silka is ook wel van het beuken, maar Bill is en blijft toch een stuk groter en steviger dan zij. Alleen toen Bill aan het revalideren was heb ik Sil wel steeds gestopt of liever, afgeleid. Dan snapte ze trouwens op een gegeven moment best goed.
En Izzie is zo slim, die snapt dat vast heel snel. :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”