Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meisje (1) ernstig gewond door beet hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Meisje (1) ernstig gewond door beet hond

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Wat een onzin word er hier door sommige vertelt zeg.
Ten eerste kent een hond geen democratie.
Honden verschillen en echt wolven gedrag is soms in meer of mindere mate verdwenen.
Behalve bij sommige oerrassen of met wat wolven bloed.
En je kunt niet uit gaan van 2 hondjes in je gezin dat dat standaard is voor de hele hondenpopulatie qua gedrag.
Als je 1 nestje hebt gehad wil dat niets zeggen over het volgende nest.
Je kunt niet alles op de groote hoop gooien.
Door het selecteren op bepaald gedrag/werkzaamheden/doel meer dan honderd jaar en vele generatie's ,zijn ook andere eigenschappen soms iets weg gefokt of verdwenen.
Kijk maar naar al die verschillende rasgroepen.
Je kunt alles wel uit een boekje halen maar dat gaat niet voor de hele populatie op.
Heb hier heel wat nesten gehad en altijd meerdere honden gehad over meer dan 25 jaar.
Er zijn teven geweest die voer opbraakte voor hun puppen.
En anderen vraten gewoon de bak van hun kroost leeg.
Honden ruilen ook niets .
Als ze hun zinnen erop hebben gezet pakken ze gerust een bot van hun pup of roedel genoot af ondanks verzet.
Maar er zijn er ook die het al laten vallen als er een ander kijkt.
Bij de ene teef met nest mag er gerust door de rest in de werpkist gestapt worden terwijl de andere teef helemaal niets toestaat.
En ik heb nog nooit van een teef gezien die haar puppen leert om geen voer van de anderen af te pakken.
Honden zijn gewoon opportunisten zijn een stelletje egoisten.
Kijk eens bij die wolven foto's die pas door iemand werden geplaatst.
En kijk eens naar je eigen honden.
Dan zie je al op een foto dat het niet op elkaar lijkt.
Ga eens kijken en opbserveren bij iemand die een echte roedel honden houd en fokt.
En dan ook naar iemand die wolven roedel houd en puppen hebben.
Als dat roedel gevoel nog zo sterk aanwezig zou zijn zouden er veel meer knokpartijen en moorden plaats vinden als een andere hond hun huis of erf zou betreden.
Dan zouden die wetten ook gelden op uitlaat gebieden.
Kom zeg de meeste wolven zouden zich kapot schamen en in de "broek pissen "van het lachen als ze de meeste honden tegen zouden komen.
Wolf tegen hond .
Wie ben jij dan mongool.
Ik ben je achterachterachter kleinzoon.
hahah
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

nana schreef:
truusje schreef:Nana, nu ben ik benieuwd hoe teven dit aan hun pups leren om geen voedsel af te pakken van andere honden.

Let wel ik heb het hier over oudere pups he, geen hele jonge pups, maar pups die moeten op een gegeven moment gaan meedraaien in de roedel en dat gaat niet zonder slag of stoot. Volwassen honden in eigen roedel kunnen erg veel hebben van pups, maar pups en/of ranglagere worden echt flink gecorrigeerd als die proberen voedsel af te pakken. En andersom, gaat ranghogere voedsel of kluif afpakken van ranglagere moet die het niet in zn hoofd halen te gaan grommen oid, want dan wordt die flink op zn nummer gezet door ranghogere.

precies zoals ennath en inge o het vertellen. Het verschil zit em in dat de pup mag verdedigen wat hij had. Heeft de pup bv een botje gepakt wat op dat moment van niemand was of is achtergelaten of laten vallen dan is het van de pup dit zal de teef nooit afpakken. De teef laat de pup niet iets van haar afpakken wat op dat moment in haar bezit is en zo leren ze dat.

Er zijn honden die andere honden proberen te intimideren om iets af te geven en er zijn ook honden die er rustig een potje om willen vechten dit is niet bevordelijk voor de relatie's in de roedel en dit is precies wat jij doet door bv eten af te pakken je kunt zo de relatie op de spits drijven.
Als een pup iets heeft gepakt wat van niemand anders is, dan kan de teef, als ze wil dit wel degelijk van haar pup afpakken.

Ik drijf de relatie niet op de spits, ik schep enkel duidelijkheid in de relatie.
Afbeelding

So Sweet :I:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

truusje schreef: Zo ongeveer ervaar ik het ook. Ik maak alleen niet die nuance van al in de mond hebben of niet. Want ik zie hier, als het eten al in de mond is, maar er steekt een stukje uit, dat dat alsnog weggegrist wordt.
Als ik er bij ben zullen de honden zich inhouden, maar als ze echt alleen zijn wordt dat bot echt wel door ranghoogste geconsumeerd.

Dat doe ik dus ook, als ranghoogste de voerbak onder de neus van de hond nemen om even een punt te maken.
Hier wordt niet uit monden getrokken.
Nooit ....
Of eigenlijk bijna nooit, want het komt natuurlijk wel eens voor als er al hommeles over posities is binnen de groep.
Maar dan is dat botje (speelgoedje, totje, stokje of wát er dan maar ook als strijdpunt gebombardeerd wordt) op zichzelf niet de reden tot strijd maar is het gewoon het punt waarop een rangorde strijd uitgestreden wordt. :U:

Ik vind een roedel die zich niet kan gedragen als ik er niet bij ben niet stabiel.
En ik zou me erg op de hoofd krabben van het gedrag van jouw honden.
Ze zijn zo bang voor je dat ze zich niet durven te verweren als je erbij bent, en ze zijn zo instabiel dat ze over dingen gaan kibbelen als je er niet bij bent.
Ennath
Zeer actief

bouvierpoedel schreef: Kijk eens bij die wolven foto's die pas door iemand werden geplaatst.
Ik verbaasde me er nou juist over dat het zozeer op elkaar lijkt.
Die afgeleide positieverhoging en dreiging bijvoorbeeld .... die heb ik wel tientallen keren gezien.
Dat is -met een grotere roedel- nou net waar je voor op moet passen.
Dat je niet "per ongeluk" een positie versterkt -en daarmee hommeles in je groep haalt-
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

truusje schreef:
Renee1966 schreef:@Truusje

Ik heb ooit geleerd, dat wanneer een pup eenmaal een maand of 4 is, hij zijn eten niet meer hoeft af te staan aan een ranghogere.
Als ze jonger zijn, kan het zo zijn, dat als ze kluif hebben, deze afgenomen wordt door een ranghogere.
Eenmaal 4 maanden oud, heeft de pup het recht zijn bezit te verdedigen en dit wordt gerespecteerd door ranghogeren/ouderen in de roedel. :19:
In de praktijk is het nu net andersom :wink:

Elke hond, hoog of laag heeft het recht zn bezit te verdedigen, maar of het ook gerespecteerd wordt ?
Volgens mij is het dus precies zoals ik zeg.
En dat wordt dan gerespecteerd, ja.

Overigens zie ik in een later post van je, dat jij de voerbak zomaar weghaalt.
Geef je er dan iets voor terug, dus dat je ruilt?
Zo nee, dan kun je met zo'n actie, voernijd kweken bij je hond.
Zelf zou ik er voor kiezen, om een handje voer bij te geven in de voerbak.
Dan leert de hond, dat een hand bij de voerbak, meer lekkers betekend (=positief), ipv dat zijn eten wordt weggehaald (=negatief) :19:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Ennath schreef:@Budkes
Ik snap best dat je de keuze gemaakt hebt om Budkes te herplaatsen, zeker als je zo'n vertrouwd gevoel hebt bij het adres waar hij terecht komt.
Maar ik heb altijd honden en kinderen gehad en meerdere honden hebben wel eens een hap uitgedeeld uit schrikreactie of als verdediging van eigen lijf en goed.
Geen haar op mijn hoofd die ooit overwogen heeft om daarvoor een hond te herplaatsen. :19:
Ik heb wel eens een hond herplaatst die geen "vriendjes van" in huis tolereerde en echt in de aanval ging bij ieder "niet gezinslid" dat binnen kwam.
Dan kan je wel gaan scheidden, maar in de praktijk betekent dat dan dat die hond hele dagen alleen op een kamertje zit.
-en ik met de angst loop dat iemand toch in een onbewaakt moment dat kamertje opentrekt- :N:
Ja, ik heb ook altijd en kinderen en honden gehad en daar wordt idd wel eens een hap uitgedeeld of er komt wel eens een kind ietwat gehavend uit bed omdat ie door een kat is toegetakeld, maar ik trek toch echt de grens bij een half gezicht dat los ligt. Dat valt bij mij trouwens ook niet meer onder de noemer een hap uitdelen, maar meer onder een forse beet. En ik heb al wat hondenbeten voorbij zien komen in mijn "carriere" ook veel die ik onder een hap schaar, dwz. ik ben niet zo gauw onder de indruk. Maar er zijn grenzen voor wat betreft waar je je kind aan wilt blootstellen.
Gr. Aniek

Afbeelding
Ennath
Zeer actief

Budkes schreef:
Ennath schreef:@Budkes
Ik snap best dat je de keuze gemaakt hebt om Budkes te herplaatsen, zeker als je zo'n vertrouwd gevoel hebt bij het adres waar hij terecht komt.
Maar ik heb altijd honden en kinderen gehad en meerdere honden hebben wel eens een hap uitgedeeld uit schrikreactie of als verdediging van eigen lijf en goed.
Geen haar op mijn hoofd die ooit overwogen heeft om daarvoor een hond te herplaatsen. :19:
Ik heb wel eens een hond herplaatst die geen "vriendjes van" in huis tolereerde en echt in de aanval ging bij ieder "niet gezinslid" dat binnen kwam.
Dan kan je wel gaan scheidden, maar in de praktijk betekent dat dan dat die hond hele dagen alleen op een kamertje zit.
-en ik met de angst loop dat iemand toch in een onbewaakt moment dat kamertje opentrekt- :N:
Ja, ik heb ook altijd en kinderen en honden gehad en daar wordt idd wel eens een hap uitgedeeld of er komt wel eens een kind ietwat gehavend uit bed omdat ie door een kat is toegetakeld, maar ik trek toch echt de grens bij een half gezicht dat los ligt. Dat valt bij mij trouwens ook niet meer onder de noemer een hap uitdelen, maar meer onder een forse beet. En ik heb al wat hondenbeten voorbij zien komen in mijn "carriere" ook veel die ik onder een hap schaar, dwz. ik ben niet zo gauw onder de indruk. Maar er zijn grenzen voor wat betreft waar je je kind aan wilt blootstellen.
Dan heb ik gewoon nooit meegemaakt dat die hap een forse beet was.
Een blauwe plek met vier deukjes is hier tot nog toe de max geweest. :U:
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

bouvierpoedel schreef:Wat een onzin word er hier door sommige vertelt zeg.
Honden verschillen en echt wolven gedrag is soms in meer of mindere mate verdwenen.
En je kunt niet uit gaan van 2 hondjes in je gezin dat dat standaard is voor de hele hondenpopulatie qua gedrag.
Door het selecteren op bepaald gedrag/werkzaamheden/doel meer dan honderd jaar en vele generatie's ,zijn ook andere eigenschappen soms iets weg gefokt of verdwenen.
Je kunt alles wel uit een boekje halen maar dat gaat niet voor de hele populatie op.
Heb hier heel wat nesten gehad en altijd meerdere honden gehad over meer dan 25 jaar.
Als ze hun zinnen erop hebben gezet pakken ze gerust een bot van hun pup of roedel genoot af ondanks verzet.
Bij de ene teef met nest mag er gerust door de rest in de werpkist gestapt worden terwijl de andere teef helemaal niets toestaat.
En ik heb nog nooit van een teef gezien die haar puppen leert om geen voer van de anderen af te pakken.
Ga eens kijken en opbserveren bij iemand die een echte roedel honden houd en fokt.
Als dat roedel gevoel nog zo sterk aanwezig zou zijn zouden er veel meer knokpartijen en moorden plaats vinden als een andere hond hun huis of erf zou betreden.
Kom zeg de meeste wolven zouden zich kapot schamen en in de "broek pissen "van het lachen als ze de meeste honden tegen zouden komen.
Wolf tegen hond .
Wie ben jij dan mongool.
hahah
amen.

edit* ga maar eens met Joswolf van dit forum praten....onze huishond heeft nog wel degelijk veel trekjes van de wolf. :wink:
Laatst gewijzigd door freskin op 15 jan 2010 17:47, 1 keer totaal gewijzigd.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

bouvierpoedel schreef:Wat een onzin word er hier door sommige vertelt zeg.
Wolf tegen hond .
Wie ben jij dan mongool.
hahah
Een verademing om te lezen dit nuchtere relaas. :ok:
Gr. Aniek

Afbeelding
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Ennath schreef:
truusje schreef: Zo ongeveer ervaar ik het ook. Ik maak alleen niet die nuance van al in de mond hebben of niet. Want ik zie hier, als het eten al in de mond is, maar er steekt een stukje uit, dat dat alsnog weggegrist wordt.
Als ik er bij ben zullen de honden zich inhouden, maar als ze echt alleen zijn wordt dat bot echt wel door ranghoogste geconsumeerd.

Dat doe ik dus ook, als ranghoogste de voerbak onder de neus van de hond nemen om even een punt te maken.
Hier wordt niet uit monden getrokken.
Nooit ....
Of eigenlijk bijna nooit, want het komt natuurlijk wel eens voor als er al hommeles over posities is binnen de groep.
Maar dan is dat botje (speelgoedje, totje, stokje of wát er dan maar ook als strijdpunt gebombardeerd wordt) op zichzelf niet de reden tot strijd maar is het gewoon het punt waarop een rangorde strijd uitgestreden wordt. :U:

Ik vind een roedel die zich niet kan gedragen als ik er niet bij ben niet stabiel.
En ik zou me erg op de hoofd krabben van het gedrag van jouw honden.
Ze zijn zo bang voor je dat ze zich niet durven te verweren als je erbij bent, en ze zijn zo instabiel dat ze over dingen gaan kibbelen als je er niet bij bent.
Je trekt een nogal voorbarige conclusie als ik zo vrij mag zijn. Niet dat ik er wakker van lig, maar ik zou dat niet snel aan de hand van een paar postings doen.
Afbeelding

truusje
Zeer actief
Contacteer:

Renee1966 schreef:
truusje schreef:
Renee1966 schreef:@Truusje

Ik heb ooit geleerd, dat wanneer een pup eenmaal een maand of 4 is, hij zijn eten niet meer hoeft af te staan aan een ranghogere.
Als ze jonger zijn, kan het zo zijn, dat als ze kluif hebben, deze afgenomen wordt door een ranghogere.
Eenmaal 4 maanden oud, heeft de pup het recht zijn bezit te verdedigen en dit wordt gerespecteerd door ranghogeren/ouderen in de roedel. :19:
In de praktijk is het nu net andersom :wink:

Elke hond, hoog of laag heeft het recht zn bezit te verdedigen, maar of het ook gerespecteerd wordt ?
Volgens mij is het dus precies zoals ik zeg.

Dan leert de hond, dat een hand bij de voerbak, meer lekkers betekend (=positief), ipv dat zijn eten wordt weggehaald (=negatief) :19:
Heb je deze wijsheden uit een boekje of uit de praktijk?

Voernijd....is dat niet iets des honds?
Afbeelding

Renee1966
Zeer actief

truusje schreef:
Renee1966 schreef: Volgens mij is het dus precies zoals ik zeg.

Heb je deze wijsheden uit een boekje of uit de praktijk?

Voernijd....is dat niet iets des honds?
Net als iedereen, leer ik overal wat, de hondenschool, Internetsites, boeken, ervaringen uitwisselen met anderen etc.

Voernijd is des honds idd, maar je kunt wel met wat je doet rondom die voerbak, voernijd voorkomen/verminderen of juist het tegenovergestelde bereiken.
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Tuurlijk kun je er wat aan doen, daar heb je gelijk in.
Ik maak de honden duidelijk dat ze allemaal alleen hun eigen voerbak leeg eten en de ander met rust laten.
Wij kunnen gewoon in de keuken lopen terwijl de honden eten. Je zult geen grom horen, echt niet.

Kijk...zo eten ze bij ons,

Afbeelding

gewoon heel rustg het bakje leeg eten,

Afbeelding

en de kinderen [ grotere, geen kruipende peuters] kunnen gewoon door de keuken lopen en zelfs als het nodig is een voerbak weghalen.
Afbeelding
Afbeelding

truusje
Zeer actief
Contacteer:

Je kunt trouwens ook heel mooi aan de staartjes zien wie van deze cockers de alphateef is.
Afbeelding

Renee1966
Zeer actief

Tsja, dat laatste daar verschillen wij dan van mening.
Ik zal niet "zomaar" een voerbak weghalen, het kan wel, ze leren hier ook (door er af en toe wat bij te gooien), dat ik geen bedreiging oid vorm.
En als mijn hond eet, laat ik mijn kind daar niet dicht langslopen, die heeft daar niks te zoeken (ook een ouder kind niet).

edit: overigens zeg ik niet, dat je ALTIJD voernijd kweekt, door "om niet" de bak weg te halen.
Ik zeg dat het KAN.
bouvierpoedel
Zeer actief

Ik flikker heel vaak gewoon brokken door de kamer of over het erf op verschillende plekken.
Of moeten ze uit 1 grote bak vreten met elkaar.

Als je geen baas bent dan kan het misschien raadzaam zijn om de bak te ruilen voor wat anders of er voer bij te gooien.
Maar als de verhonding baas/hond goed is dan zal de hond het niet in zijn hoofd halen om zijn voer bak te verdedigen.
Kwestie van vertrouwen en verhoudingen.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Badu schreef:
smoekie schreef:
Goh Badu. Heb je ook toevallig ergens documentatie of iets dergelijks waaruit dat zou blijken? Indien ja, dan heel erg graag :ok:

Zo beter :wink:
Tuurlijk: http://www.gevaarlijkehonden.info/" onclick="window.open(this.href);return false;

Of schop ik nu weer tegen een heilig huisje.... :engel:

Nee hoor je schopt niet tegen een heilig huisje eerder tegen het koekhuisje uit het sprookje van Hans en Grietje :engel:
Als je met documentatie aankomt om je punt kracht bij te zetten is het niet handig ,en dat is nog mild uitgedrukt,om met een website te komen van iemand die zich bedient van allerlei verzonnen titels en leugens.
Er is al eerder over deze site gesproken op dit forum

http://www.hondenforum.nl/plaza/post356 ... a#p3565466" onclick="window.open(this.href);return false;
tineke

Badu schreef:Alle mooie reacties ten spijt heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag:

Waarom kiezen mensen - als er jonge kinderen in het gezin zijn – überhaupt voor een hond van een ras dat genetisch en statistisch gezien net even een grotere kans op een (serieuze) onverwachte aanvaring met hond of mens heeft dan bijvoorbeeld een Labrador. Waarom?

Ben razend benieuwd... iemand?
Een uitvluchtje inbouwen voor als de kinderen blijken tegen te vallen :8):

Mijn kinderen zijn opgegroeid met molossers ,en talrijke andere tijdelijke honden die gedurende langere of kortere tijd bij ons verbleven,maar van huis uit hadden wij zelf altijd molossers.
Zo zijn ze opgegroeid met een mastino en een bordeauxdog en eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik er nooit bij stil heb gestaan dat ze hierdoor eigenlijk in groot gevaar verkeerde.
Er waren regels voor zowel de honden als kinderen en nu ze groot zijn,en ongeschonden ,hebben ze goede herinneringen aan hun jeugdhonden.
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

truusje schreef:Tuurlijk kun je er wat aan doen, daar heb je gelijk in.
Ik maak de honden duidelijk dat ze allemaal alleen hun eigen voerbak leeg eten en de ander met rust laten.
Wij kunnen gewoon in de keuken lopen terwijl de honden eten. Je zult geen grom horen, echt niet.

Kijk...zo eten ze bij ons,

Afbeelding

gewoon heel rustg het bakje leeg eten,

Afbeelding

en de kinderen [ grotere, geen kruipende peuters] kunnen gewoon door de keuken lopen en zelfs als het nodig is een voerbak weghalen.
Afbeelding
Ja, en? Zo eten ze hier ook. Toch wordt er niet met mijn honden omgegaan zoals jij beschrijft en al zéker niet door kinderen.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
*Linda*
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Linda* »

bouvierpoedel schreef:Ik flikker heel vaak gewoon brokken door de kamer of over het erf op verschillende plekken.
Wat klinkt dit toch allemaal zorgzaam en liefdevol :roll:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

*Linda* schreef:
bouvierpoedel schreef:Ik flikker heel vaak gewoon brokken door de kamer of over het erf op verschillende plekken.
Dat kwam ook al in mij op! :E:
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

*Linda* schreef:
Ik krijg er ook een heel apart gevoel van.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Mijn 2 windhonden eten ook op een meter naast elkaar..de jack eet aan de andere kant maar daar zit ook maar 2 meter tussen.. en toch heb ik er 2 met voernijd en nooit gesodemieter... dus het feit dat alle honden op de foto gezellig naast elkaar staan zegt niks.
Ik zal nooit accepteren dat er kinderen gaan lopen als mijn honden staan te eten, en voerbakken etc weghalen vind ik zo een dikke onzin, zodra ze leeg zijn haal ik ze weg en niet eerder.
Als mijn honden staan te eten zitten wij trouwens ook, waarom gebrom en ellende opzoeken terwijl je makkelijk even 2 minuten op je reet kan blijven zitten, ik zorg dat wij een bakkie koffie hebben en zet dan het eten van d ehonden neer.. dus wij zitten en de honden eten, niks mis mee en geen moeilijk gedoe.
Ik snap niet waarom mensen altijd dingen moeten doen om zo telaten zien dat ze de "baas"zijn of de "leider"... wat een gelul is dat... veel honden zullen dat inderdaad zonder problemen accepteren maar sommige ook niet en waarom zou ik dan de ellende moeten gaan opzoeken, heb ik helemaal geen zin in.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

jacq1970 schreef:
Ik snap niet waarom mensen altijd dingen moeten doen om zo telaten zien dat ze de "baas"zijn of de "leider"... wat een gelul is dat... veel honden zullen dat inderdaad zonder problemen accepteren maar sommige ook niet en waarom zou ik dan de ellende moeten gaan opzoeken, heb ik helemaal geen zin in.
Het moet vast ter compensatie van iets zijn :denken: gok ik :F:
bouvierpoedel
Zeer actief

Ja en ??
Heb het over een handeling .
Niet over mishandeling.

Ik kan geen kat in de kliko dumpen om mijn dierenliefde te bewijzen...
S@ndr@
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Ja en ??
Heb het over een handeling .
Niet over mishandeling.

Ik kan geen kat in de kliko dumpen om mijn dierenliefde te bewijzen...
volgens mij mis ik weer iets hoor :U: :slaap:
tineke

S@ndr@ schreef:[Het moet vast ter compensatie van iets zijn :denken: gok ik :F:
Die vraag kan Nanna vast beantwoorden :engel:
S@ndr@
Zeer actief

tineke schreef:
S@ndr@ schreef:[Het moet vast ter compensatie van iets zijn :denken: gok ik :F:
Die vraag kan Nanna vast beantwoorden :engel:
Ik denk dat ik het antwoord dan wel al weet :engel: :smile:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

*Linda* schreef:
ach ze krijgen het in ieder geval :pffff: :mrgreen:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
tineke

Inge O schreef:
*Linda* schreef:
ja, ik dacht ook al : zou hier ook prima lukken hoor, niet het minste probleem, maar oh wat leuk en ontspannen eten zo voor de honden zeg :cheer: :roll: .

en @ truus : mijn honden staan net zo met hun etensbakken, geen centje pijn en ja, ik kan de bakken ook zó wegnemen als ik dat wil maar dat wil nog niet zeggen dat ik dat kinderen zou laten doen.
Of dat ik het zelf doe,tenzij er een reden voor is.
Hier kunnen de bakken ook weggepakt worden bij elke hond maar dat doen we niet zomaar om even te laten zien dat we het kunnen.
Milano vind het voeren van de honden een uiterst spannende gebeurtenis en hij mag ook altijd helpen als hij hier logeert. Samen delen we de bakken dan rond laten de hond die aan de beurt is even zitten ,en dan zegt hij nog zo lief eet smakelijk ,om vervolgens die hond rustig haar/zijn bak te laten leeg eten.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”