Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
sterillisatie teefje
Moderator: moderatorteam
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
sterillisatie teefje
Ik heb gisteren een afspraak gemaakt om mijn hond binnekort te laten sterilliseren. Heb veel navraag bij bekenden, etc. gedaan en ben nu bij een goede dierenkliniek gekomen. Mijn vraag is of er meer mensen zijn die hun teefje hebben laten sterilliseren en wat jullie ervaringen hiermee zijn.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Re: sterillisatie teefje
Misschien even de zoekfunctie gebruiken?
Ik zou in ieder geval castreren tijdens de rustfase en niet voor of na een loopsheid.
Ik zou in ieder geval castreren tijdens de rustfase en niet voor of na een loopsheid.
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
tsja daar zijn hele discussie over, ik heb mijn teef wel laten helpen, nu zou ik dat niet meer doen (men wordt wijzer met de jaren..) omdat ik nu gewoon mijn hond helemaal in zn waarde wil laten tenzij er een medische noodzaak is...
Groetjes Lianne
-
miekmiek
mijn jack russell teef is gesterelliseerd en dat is me reuze meegevallen. Ze had weinig pijn en/of last ervan. Zo'n drie maanden na de laatste loopsheid pas laten helpen is het enige advies wat ik je kan geven. En je goed inlezen natuurlijk, want er kunnen ook nadelen aan vast zitten.
-
Kimsjen
- Zeer actief
Ja ze wordt inderdaad 3 maanden na haar vorige loopsheid geholpend. Ze is in totaal 2x loops geweest. Mij is altijd verteld geworden dat als je geen nestje van een hond wilt dat je de hond het beste kunt sterilliseren i.v.m. ziektes. Maar wat er precies van waar is weet ik niet helemaal.miekmiek schreef:mijn jack russell teef is gesterelliseerd en dat is me reuze meegevallen. Ze had weinig pijn en/of last ervan. Zo'n drie maanden na de laatste loopsheid pas laten helpen is het enige advies wat ik je kan geven. En je goed inlezen natuurlijk, want er kunnen ook nadelen aan vast zitten.
Natuurlijk zijn er ook nadelen aan, daarom wil ik graag van jullie je ervaringen weten.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
alle 3 mijn honden zijn "geholpen"....
de jongste is laprocopisch geholpen, is wat duurder maar scheelt zoveel ellende, de dag na de ingreep liep en rende ze alweer lekker mee, ze had 3 ieniemienie sneetjes van nog geen cm .. veel beter dan die grote ingrepen.
de jongste is laprocopisch geholpen, is wat duurder maar scheelt zoveel ellende, de dag na de ingreep liep en rende ze alweer lekker mee, ze had 3 ieniemienie sneetjes van nog geen cm .. veel beter dan die grote ingrepen.
-
miekmiek
Dat is dus niet helemaal waar, vandaar mijn advies om je goed in te lezen. Een teef kan heel goed gezond oud worden met baarmoeder, enkel om een nest te voorkomen hoef je haar niet te laten helpen.Kimsjen schreef:
Ja ze wordt inderdaad 3 maanden na haar vorige loopsheid geholpend. Ze is in totaal 2x loops geweest. Mij is altijd verteld geworden dat als je geen nestje van een hond wilt dat je de hond het beste kunt sterilliseren i.v.m. ziektes. Maar wat er precies van waar is weet ik niet helemaal.
Natuurlijk zijn er ook nadelen aan, daarom wil ik graag van jullie je ervaringen weten.
-
Kimsjen
- Zeer actief
Een half langharige chihuahua, dus het zal wel mee gaan vallen....
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Castratenvacht.... :N:
http://www.dogcity.nl/0-algemeen/artike ... treren.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
In deze link staan de voor en nadelen genoemd. Succes!
http://www.dogcity.nl/0-algemeen/artike ... treren.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Kimsjen
- Zeer actief
Dankjewel zal het doorlezen.Badu schreef:Castratenvacht.... :N:
-
miekmiek
half lang of lang maakt denk ik niet veel verschil.Kimsjen schreef:Een half langharige chihuahua, dus het zal wel mee gaan vallen....
- Lucia
- Zeer actief
Ik heb destijds mijn reu laten castreren maar nu zou ik het niet meer onnodig doen.
Mijn teefje van 5 mnd laat ik als het niet nodig is niet 'helpen'. Teven worden vaak pittiger als ze 'geholpen' zijn en zij is al vrij bitchy tot nu toe.
Mijn teefje van 5 mnd laat ik als het niet nodig is niet 'helpen'. Teven worden vaak pittiger als ze 'geholpen' zijn en zij is al vrij bitchy tot nu toe.
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik heb mijn pittige teef laten castreren, gewoon op de ouderweste manier en binnen een paar uur was ze al weer helemaal zichzelf. Ook is ze veel rustiger en relaxter geworden terwijl de kans dat ze nog pittiger zou worden groter was zeiden ze maar ja hier dus niet. Ik heb er geen spijt van, voor mij en voor haar zaten er een hoop voordelen aan.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Moest om medische redenen (baarmoederontsteking, acuut) mijn toen 11 jarige PJRT laten castreren. Ze werd een stuk rustiger.
Waag te betwijfelen of ze er ook blijer van werd...
Waag te betwijfelen of ze er ook blijer van werd...
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Ik heb onze hele pittige teef vorig jaar laten castreren op de leeftijd van 6 en een half jaar. Ze stond het jaar daarvoor erg onder invloed van haar hormonen. Ze was loops, net loops geweest met de bijbehorende toestanden waar ze veel last van had, dan een maand normaal en dan dook ze de fase weer in dat ze loops moest worden en was dan ruim een maand niet te genieten totdat ze loops was.
En ik ben blij dat ik het heb laten doen, ze is heel gelijkmatig van karakter geworden, geen felle uitbarstingen meer. Ze is nog steeds pittig, maar zeker niet pittiger.
Haar vacht is er niet mooier op geworden, ze blijft verharen en de plukken ondervacht kan je er zo uittrekken. Het is geen gezicht bij een kortharige hond, maar dat neem ik dan maar voor lief.
En ik ben blij dat ik het heb laten doen, ze is heel gelijkmatig van karakter geworden, geen felle uitbarstingen meer. Ze is nog steeds pittig, maar zeker niet pittiger.
Haar vacht is er niet mooier op geworden, ze blijft verharen en de plukken ondervacht kan je er zo uittrekken. Het is geen gezicht bij een kortharige hond, maar dat neem ik dan maar voor lief.
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Jip en Ziva zijn "normaal" gecastreerd en liepen ook de dag erna al weer mee te rennen (Jip de dag zelf al :N: ). Sneetje wat Ziva nu heeft is denk ik ook niet meer dan 5 cm. Vond het heel erg meevallen. Ze hadden allebei gasnarcose, volgens mij scheelt dat ook al een hele hoop.jacq1970 schreef:alle 3 mijn honden zijn "geholpen"....
Jip is qua gedrag niet veranderd. Ziva hopen we dat ze wat gelijkmatiger wordt (dat was 4 maanden lang een wandelende hormoonbom).
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
-
Kimsjen
- Zeer actief
Ben benieuwd! onze hond wordt over een paar weken geholpen.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Wat zijn gemiddeld de prijzen van castratie bij teven? Ik zie zoveel verschillende prijzen namelijk.
Is bv 500 euro voor laprocopisch castratie van teef van 30-40 kilo normaal?
-
Kimsjen
- Zeer actief
Durf het niet te zeggen. Ik moet € 220,- (incl. medicijnen en antibiotica) betalen voor een hond van 2,5 kilo.
Weet wel dat er veel verschillen zijn.
Weet wel dat er veel verschillen zijn.
-
astrid
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Ik heb voor Kali 360 euro betaald in April ze woog toen 36 kg. Was een standaard castratie.
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Ik heb in maart 2009 voor Luca met een standaard castratie 290 euro betaald incl. medicijnen.
Luca weegt 31 kg.
Luca weegt 31 kg.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Dat denk ik wel.duitse herder schreef:Wat zijn gemiddeld de prijzen van castratie bij teven? Ik zie zoveel verschillende prijzen namelijk.
Hoorde dat dat hier in de kliniek voor een hond tussen 20-30 kilo 460 euro kost.
-
Kimsjen
- Zeer actief
Hebben jullie ook ander voer gegeven na een sterilisatie/casteratie?
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
heeft Royaal Konijn nog geen brokjes voor gecastreerde Chihuahua's dan?
Voor gecastreerde katten wel hoor. Jonge gecastreerde, oude gecastreerde. Gecastreerde die binnen blijven en ook voor die buiten komen.
ff wachten dus en ze zijn er ook voor wawa's
Voor gecastreerde katten wel hoor. Jonge gecastreerde, oude gecastreerde. Gecastreerde die binnen blijven en ook voor die buiten komen.
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Meestal krijgen ze meer "honger" na een castratie. Je moet dus erg opletten dat ze niet te dik wordt. Anders minder geven.Kimsjen schreef:Hebben jullie ook ander voer gegeven na een sterilisatie/casteratie?
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Aankomen is een gevolg van een verstoorde schildklierwerking die veroorzaakt wordt door de ingreep op de hormoonhuishouding.freskin schreef:Meestal krijgen ze meer "honger" na een castratie. Je moet dus erg opletten dat ze niet te dik wordt. Anders minder geven.Kimsjen schreef:Hebben jullie ook ander voer gegeven na een sterilisatie/casteratie?
Gevolg is dat ze trager/slomer/dus dikker worden....
- ranetje
- Zeer actief
Een traag werkende schildklier kan veroorzaakt worden door de ingreep in de hormoonhuishouding, het is zeker nioet altijd het geval.Badu schreef:Aankomen is een gevolg van een verstoorde schildklierwerking die veroorzaakt wordt door de ingreep op de hormoonhuishouding.freskin schreef:Meestal krijgen ze meer "honger" na een castratie. Je moet dus erg opletten dat ze niet te dik wordt. Anders minder geven.Kimsjen schreef:Hebben jullie ook ander voer gegeven na een sterilisatie/casteratie?
Gevolg is dat ze trager/slomer/dus dikker worden....
Als een hond trager zou worden kan je minder voer geven.
De spijsvertering schijnt te veranderen.
De schildklier is echt niet altijd het probleem.
Ik krijg overigens bij de meeste honden de indruk dat het vooral de reuen zijn die wat rustiger worden na castratie?
Maar misschien is mijn beeld niet compleet
-
Kimsjen
- Zeer actief
Zo'n reactie geven op een normale vraag?!Rosita Compagner schreef:heeft Royaal Konijn nog geen brokjes voor gecastreerde Chihuahua's dan?
Dus gewoon minder voer geven zou voldoende moeten zijn? Dankjewel.ranetje schreef: Een traag werkende schildklier kan veroorzaakt worden door de ingreep in de hormoonhuishouding, het is zeker nioet altijd het geval.
Ik krijg overigens bij de meeste honden de indruk dat het vooral de reuen zijn die wat rustiger worden na castratie?
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Nee Luca krijgt nog hetzelfde voer en qua hoeveelheid zelf iets meer.Kimsjen schreef:Hebben jullie ook ander voer gegeven na een sterilisatie/casteratie?
Misschien is Luca niet representatief voor andere castreerde teven, want ze verbruikt vrij veel energie in heel haar doen en laten.
Ik voer sowieso op het oog, dus vind ik haar iets te dik worden dan krijgt ze minder en andersom idem dito.
- ranetje
- Zeer actief
In principe wel.Kimsjen schreef:Dus gewoon minder voer geven zou voldoende moeten zijn? Dankjewel.ranetje schreef: Een traag werkende schildklier kan veroorzaakt worden door de ingreep in de hormoonhuishouding, het is zeker nioet altijd het geval.
Minimaal dezelfde beweging laten nemen en voer direct na de operatie verminderen.
Bij voeren omdat ze wat te magertjes wordt is gemakkelijker dan op diëet zetten omdat ze te dik wordt.