Ja, volgens mij wel van zijn rug.Machie schreef:Marya, een foto?
Van bram zn rug?
Heb haar nog niet uitgebreid gesproken, alleen via sms
Moderator: moderatorteam
Ja, volgens mij wel van zijn rug.Machie schreef:Marya, een foto?
Van bram zn rug?

Spannendmarye schreef:Linda zit nog in Wageningen te wachten op bloeduitslagen en een fotoCarma schreef:Hoe is het vandaag gegaan?

PfftttCarma schreef:Spannendmarye schreef:Linda zit nog in Wageningen te wachten op bloeduitslagen en een fotoCarma schreef:Hoe is het vandaag gegaan?

Zoek stok! schreef:Niet zo goed nieuws inderdaad. Op de foto van z'n rug is te zien dat de L7 en S1 niet goed op elkaar zitten. Hij heeft veel pijn gehad. Ik denk dat dit twee jaar geleden al misgegaan is en dat het steeds een probleem wordt bij bijzondere acties. De komende maand mag in ieder geval een heleboel niet en ik heb van alles meegekregen om te geven. Daarna maar zien hoe het verder moet. Donderdag heb ik een afspraak met Leida die ik wel door laat gaan. De foto heb ik op cd rom voor haar om te bekijken.
Het goede nieuws is dat de uitslagen van het bloedonderzoek (denk aan nierwaarden e.d.) werkelijk perfect waren. En Bram heeft zich geweldig gedragen, de twee uur dat we er waren.
Steven is geloof ik niet meer zo'n fan van agilityMaartje schreef:Zoek stok! schreef:Niet zo goed nieuws inderdaad. Op de foto van z'n rug is te zien dat de L7 en S1 niet goed op elkaar zitten. Hij heeft veel pijn gehad. Ik denk dat dit twee jaar geleden al misgegaan is en dat het steeds een probleem wordt bij bijzondere acties. De komende maand mag in ieder geval een heleboel niet en ik heb van alles meegekregen om te geven. Daarna maar zien hoe het verder moet. Donderdag heb ik een afspraak met Leida die ik wel door laat gaan. De foto heb ik op cd rom voor haar om te bekijken.
Het goede nieuws is dat de uitslagen van het bloedonderzoek (denk aan nierwaarden e.d.) werkelijk perfect waren. En Bram heeft zich geweldig gedragen, de twee uur dat we er waren.
Arme Bram.....![]()
Imke heeft dit oa. ook op dezelfde plaats.

Imke heeft het waarschijnlijk gekregen met het idioot doen met balletjes, maar agility zal er niet bij geholpen hebben.Zoek stok! schreef:Steven is geloof ik niet meer zo'n fan van agilityMaartje schreef:
Arme Bram.....![]()
Imke heeft dit oa. ook op dezelfde plaats.Maar de blessure heeft Bram daar niet opgelopen.
Gelukkig zijn we er vroeg bij, voordat het helemaal mis is. Hij liet een foto zien van een rug die niet meer zou herstellen, die hond kan bijna niks meer. Als ik moet stoppen met agility om zoiets te voorkomen, dan doe ik dat natuurlijk. Ik word wel verdrietig bij het idee, eerst maar even afwachten hoe het zich de komende tijd ontwikkelt. Het lastigste wordt nog om Izzie en Bram uit elkaar te houden, ze mogen niet spelen.LongFields schreef:Balen Linda, van Bram zijn wervels. Kan het wel weer helemaal herstellen, zodat je op termijn wel weer agility en zo kunt gaan doen?
Geef Bram maar een knuffel voor zijn geduld vandaag bij de dierenarts.

Voor het laatste ben ik bang. Het is een zwakke plek. Ik weet heel zeker dat hij het niet opgelopen heeft tijdens agility. Maar als er een lichamelijk probleem is, wordt dat natuurlijk wel verergerd door dat gespring.miekmiek schreef:geeft die sport dan toch teveel klappen op zo'n hondenrug? balen hoor. is het iets wat met rust uiteindelijk overgaat, of is het iets wat steeds weer terug zal keren?

Ik heb zoveel gevraagd en gehoord, dat ik niet alles meer helder heb. Ik denk dat ik me morgen weer een hoop herinner. Waar het om gaat, is dat het nu eerst tot rust moet komen. Het is nu heel stijf en dat moet herstellen. Als dat gebeurt, kunnen we kijken wat er nog allemaal wel kan zonder dat de rug gaat protesteren. En het kan behandeld worden door een chiropractor. Het is iig van belang dat de spieren sterk blijven daar. Die vangen het op. Dus ik moet veel rechtuit laten lopen, fietsen e.d. Vooral het beuken door Izzie mag absoluut niet meer. Ik denk zelf dat dit 100x schadelijker is dan agility.Inge O schreef:wat verwachten ze zelf qua revalidatie, linda - wat zou er bij die wervels moeten veranderen?

Goed dat je de afspraak door laat gaan, Leida kan misschien wel helpen bij de revalidatieZoek stok! schreef: Donderdag heb ik een afspraak met Leida die ik wel door laat gaan. De foto heb ik op cd rom voor haar om te bekijken.

Ja het gaat nog gezellig worden hier de komende tijd. Izzie mag niks meer tov Bram. Mag wel een paar extra ogen in m'n rug gaan plakken.Inge O schreef:Zoek stok! schreef: Vooral het beuken door Izzie mag absoluut niet meer. Ik denk zelf dat dit 100x schadelijker is dan agility.was het maar andersom geweest
.

Nee alleen algemeen bloedonderzoek gedaan. Hij is er zeker van dat de rug het probleem is. Het klopt met alles wat ik vertelde.Rosita Compagner schreef:Cushing en de schildkliertest inclusief T4 en ... (naam kwijt) moet toch in het lab onderzocht worden? Die uitslagen krijg je later?
Wel stevig balen van zijn rug! Hopelijk kan dat wel beteren/herstellen.

Denk je dat het verstandig is om hem zo te isoleren?Zoek stok! schreef:Kunnen jullie nog even meedenken? Wat moet ik nou met de dagopvang? Ik zit er aan te denken om Bram die twee dagen alleen thuis te laten en Izzie naar de dagopvang te brengen. Hij is dan de hele dag alleen, maar dat lijkt me leuker dan de hele dag alleen in de kennel en op de speelweide. Toch? Ik kan dan 's avonds met hem gaan fietsen zodat hij toch z'n actie krijgt.

In ieder geval niet bij Izzie. En met andere honden gaat hij wellicht spelen. Dat is dus niet de bedoeling de komende tijd. Dus zou hij alleen moeten zitten. Denk dat hij daar weinig aan vindt.ranetje schreef:Denk je dat het verstandig is om hem zo te isoleren?Zoek stok! schreef:Kunnen jullie nog even meedenken? Wat moet ik nou met de dagopvang? Ik zit er aan te denken om Bram die twee dagen alleen thuis te laten en Izzie naar de dagopvang te brengen. Hij is dan de hele dag alleen, maar dat lijkt me leuker dan de hele dag alleen in de kennel en op de speelweide. Toch? Ik kan dan 's avonds met hem gaan fietsen zodat hij toch z'n actie krijgt.
Kan je niet iets regelen daar, dat hij op een rustig uitlaatveld kan lopen zonder risico ban beukende honden?

Ja dat zou wel kunnen. Maar er moet wel net zo'n hondje zijn. En dan zul je net zien dat ze wel gaan spelen. Ik vind het de komende weken toch veiliger om hem niet bij andere honden te zetten.Moos schreef:Kan hij op de opvang niet tijdelijk gekoppeld worden aan een heel rustig (klein?) hondje. Als ik denk aan Saartje bijvoorbeeld, die zou je denk ik best bij Bram kunnen zetten nu. Die gaan niet gek doen samen, maar hij heeft dan wel wat gezelschap.
Of vindt Bram zoiets ook niks eigenlijk?