Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meisje (1) ernstig gewond door beet hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Re: Meisje (1) ernstig gewond door beet hond

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

LéonieHonden schreef:
smoekie schreef:
Hoe een ander er over denkt boeit me niet zo. Doe ik het verkeerd in de ogen van andere prima hoor. Ik vind in ieder geval van niet en daarom blijf ik simpelweg van mening dat de hond lekker in zijn bench/mand moet kunnen liggen met(of zonder) zijn bot en als mijn kind dan zo debiel is om tegen mijn waarschuwingen in te gaan om te kijken of ik gelijk heb en toch de bot af wil pakken en ze haalt uit jammer dan. Dan ga ik haar (zoals geopperd werd) echt niet herplaatsen of wat dan ook.
Mee eens. Ik heb ook altijd geroepen: als een hond mij bijt omdat het een goede reden heeft wil ik niet dat die hond een enkeltje richting de DA krijgt.
En als je kind niet luistert en dom door doet en je bent er te laat bij, de hond bijt.. Tja. Vind alleen absoluut dat de hond een geldige reden ná waarschuwing 'mag' bijten, niet zomaar. Dan zou ik hem ook niet meer vertrouwen.
Tis alleen jammer als je kind word gebeten door een grotere hond of een kleine, dat maakt de keus ook lastig denk ik voor veel mensen. Een grote hond brengt iet wat meer schade aan. Denk ook dat daarom veel grotere honden daarom veel sneller worden herplaatst.
wat een vreemde redenatie, als je kind een spijker in het stopcontact wil duwen of uit een rijdende auto wil springen zeg je toch ook niet, mag niet maar als je het toch wilt doen , moet je daarna niet zeuren :piew:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

LéonieHonden schreef:
smoekie schreef:
Hoe een ander er over denkt boeit me niet zo. Doe ik het verkeerd in de ogen van andere prima hoor. Ik vind in ieder geval van niet en daarom blijf ik simpelweg van mening dat de hond lekker in zijn bench/mand moet kunnen liggen met(of zonder) zijn bot en als mijn kind dan zo debiel is om tegen mijn waarschuwingen in te gaan om te kijken of ik gelijk heb en toch de bot af wil pakken en ze haalt uit jammer dan. Dan ga ik haar (zoals geopperd werd) echt niet herplaatsen of wat dan ook.
Mee eens. Ik heb ook altijd geroepen: als een hond mij bijt omdat het een goede reden heeft wil ik niet dat die hond een enkeltje richting de DA krijgt.
En als je kind niet luistert en dom door doet en je bent er te laat bij, de hond bijt.. Tja. Vind alleen absoluut dat de hond een geldige reden ná waarschuwing 'mag' bijten, niet zomaar. Dan zou ik hem ook niet meer vertrouwen.
Tis alleen jammer als je kind word gebeten door een grotere hond of een kleine, dat maakt de keus ook lastig denk ik voor veel mensen. Een grote hond brengt iet wat meer schade aan. Denk ook dat daarom veel grotere honden daarom veel sneller worden herplaatst.
ik zou het hem nooit bewust laten doen he, dus laat dat even duidelijk zijn (t gebeurde terwijl ik in de keuken was), maar zou mijn hond mijn kind bijten als in “bijten” dat ie echt “schade” maakt is het toch een ander geval hoor. Bijten/snippen is hier de kop omdraaien en mond open, snip en gelijk weer terugdraaien naar zijn bot. Tis niet zo dat ik erbij zit en het vanaf de bank af ff lekker ga zitten bekijken hoe hij eigenwijs doet :wink:

Op het moment dat hij zat te miepen en kwam vertellen wat ie gedaan had en wat er gebeurt was kreeg ie alleen van mij nog eens extra op zijn sodemieter dat ie dat niet meer mocht doen omdat ie de volgende keer van mij een paar draaien om zijn oren erbij zou krijgen. :F:

Zou ze echt uitgehaald hebben in de zin van dat hij hem echt aangevallen zou hebben, of echt gegrepen zou hebben zou het net ff iets anders zijn geweest denk ik en zou ik het risico niet meer willen lopen denk ik dat hij toch nog een keer ongehoorzaam zou zijn (wat kinderen soms zijn) of dat ik zo stom ben niet goed op te letten :19:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

LéonieHonden schreef:
smoekie schreef:
Wat is een goede reden om te bijten? Iedereen heeft daar dus een ander beeld bij. Waarschuwingen van de hond worden vaak genegeert en pas als de hond gromt, snapt of zelfs bijt merken mensen pas dat er iets was. Een hond waarvan de waarschuwingen vaak worden genegeert stopt daar mee en gaat eerder over tot bijten zonder waarschuwing. Sommige mensen verwachten van hun hond meer dan dat er van mensen verwacht kan worden nooit je geduld verliezen boos worden, van je af slaan of schelden.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
smoekie
Zeer actief

Renee1966 schreef:Hoef je ook niet te doen, jouw hond, jouw kind.
In mijn geval, als ik een hond had, die zo fel op eten/kluifjes was, weet ik niet of ik hem zou houden.
Ik zou daar eens stevig over nadenken. :19:

Tis denk ik te moeilijk om uit te leggen/weer te geven wat hier "bijten" is. Zoals ik net al aangaf is bijten niet bijten in de zin van hap/vasthouden en schade maken. Dan had zijn hand er toch wel "anders" uitgezien :smile: t was echt een waarschuwingsnip. Je zag gewoon dat ie "gesnipt" was zeg maar. Je zag 2 pitjes zitten (boven en onderkant hand) als Nell echt zo hebben "gebeten" als in "bijten" had ie echt wel meerdere afdrukken van zijn tanden gehad. Anyway. Van "echt" bijten is hier gewoon geen sprake :neenee:

Dus van herplaatsen is ook geen sprake. Daar hoef ik nog geen sec. over na te denken :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

smoekie schreef:
ik zou het hem nooit bewust laten doen he, dus laat dat even duidelijk zijn (t gebeurde terwijl ik in de keuken was), maar zou mijn hond mijn kind bijten als in “bijten” dat ie echt “schade” maakt is het toch een ander geval hoor. Bijten/snippen is hier de kop omdraaien en mond open, snip en gelijk weer terugdraaien naar zijn bot. Tis niet zo dat ik erbij zit en het vanaf de bank af ff lekker ga zitten bekijken hoe hij eigenwijs doet :wink:

Op het moment dat hij zat te miepen en kwam vertellen wat ie gedaan had en wat er gebeurt was kreeg ie alleen van mij nog eens extra op zijn sodemieter dat ie dat niet meer mocht doen omdat ie de volgende keer van mij een paar draaien om zijn oren erbij zou krijgen. :F:

Zou ze echt uitgehaald hebben in de zin van dat hij hem echt aangevallen zou hebben, of echt gegrepen zou hebben zou het net ff iets anders zijn geweest denk ik en zou ik het risico niet meer willen lopen denk ik dat hij toch nog een keer ongehoorzaam zou zijn (wat kinderen soms zijn) of dat ik zo stom ben niet goed op te letten :19:
Nee snap ik, bedoelde het ook zo, bedoelde niet echt bijten of écht aanvallen. Ik schrijf het alleen alsof ik mijn kind zou laten vermoorden door een hond.. :N:
Bijten/snippen is hier de kop omdraaien en mond open, snip en gelijk weer terugdraaien naar zijn bot.
Dat bedoelde ik dus ook. :wink:
S@ndr@ schreef: wat een vreemde redenatie, als je kind een spijker in het stopcontact wil duwen of uit een rijdende auto wil springen zeg je toch ook niet, mag niet maar als je het toch wilt doen , moet je daarna niet zeuren :piew:
Lees hierboven, bedoelde niet écht bijten, verwonden, enz. :ok:
S@ndr@
Zeer actief

Je dwingt een hond in een positie dat ie stelling moet nemen maar hij mag vooral niet te hard bijten :O: hoe wou je dat controleren, voor het zelfde geld heeft ie een vreselijke rotdag en is je kind verminkt, moet je als moeder ook niet miepe :Q:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

S@ndr@ schreef:Je dwingt een hond in een positie dat ie stelling moet nemen maar hij mag vooral niet te hard bijten :O: hoe wou je dat controleren, voor het zelfde geld heeft ie een vreselijke rotdag en is je kind verminkt, moet je als moeder ook niet miepe :Q:
Zucht, laat me ook te makkelijk overhalen.. :F:
Heb je gelijk in. Tja, ik heb (nog) geen kinderen maar probeer dit topic goed te volgen aangezien ik niet precies nog weet wat ik er van moet denken. Dacht dat ik een redelijke stelling had maar ja, je hebt wel gelijk als ik dit lees.
Lastig onderwerp.. :klaar:
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Geen enkel kind mag van mij een bot of bal van 1 van de honden afpakken, of dit nu spelenderwijs is dmv het gooien van een balletje of pesten cq kijken hoever ze kunnen gaan met een bot ... en daarom heb ik hier geen problemen met honden en kinderen.
Ik heb een Jr die bijt als het hem uitkomt en ik heb een jonge speelse hond die niet ziet waar d ebal ophoudt en het kinderhandje begint... geen van de kinderen die hier in huis komt mag dat dus doen of ze nu 1 of 12 zijn...en zelfs de inmiddels 3 jarige weet al heel erg lang de regels en houdt zich daaraan... ook mogen de kinderen niet in de buurt van de honden komen als die op hun plek liggen of aan het eten/kluiven/drinken zijn.
Op het moment dat je dat verlangt van je hond vraag je om problemen en je kan nog zo hard roepen dat dat niet zo is...dat is wel zo, vaak heb je het geluk dat je een hond heb die dat maar accepteerd maar ook dat kan dus fout gaan en d eklos zijn altijd de kinderen en de hond.
Regels...voor hond en kind daar gaat het om en wel regels die ze kunnen begrijpen.
Mijn jack mag ook echt niet achter ene kind aanlopen die een koekje oid in de hadn heeft want dat gaat mis.. en daarom gaat d ehond op zijn plek als het kind wat te eten heeft en zodra dat op is mag de hond ook weer vrij.... zodra er wordt gepest dmv langs de hond lopen etc dan is het koekje weg en krijgen ze niks meer.. leren ze vrij snel hoor :ok:
Kinderen en honden zijn een combi die je altijd in de gaten moet houden omdat beide eigenlijk altijd d egrenzen willen verleggen dat zit in beide karakters..als hondenbaas en als volwassenen heb je d eplicht om dit in goede banen teleiden.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

In mijn geval, als ik een hond had, die zo fel op eten/kluifjes was, weet ik niet of ik hem zou houden.
mijn jack is geobserdeert door eten, watvoor eten dan ook... ik ben de enige die kluifjes oid weg kan halen en niet omdat ik de baas ben hoor nee omdat ik net iets slimmer en sneller ben... ook kinderen met koekjes die door het huis heen lopen is geen goede combi.. daarom heeft de jack een eigen plek waar kinderen niet heen mogen als ze iets te eten hebben en wie dat wel doet kan het inleveren... moet jij eens kijken hoe snel die regels duidelijk zijn :ok:
je moet uitkijken en gewoon geen vreterij geven als er een kind in d ebuurt is, dan kluift tie maar als d ekinderen op bed liggen... toen sem nog kein was kreeg hij alleen iets lekkers al de kleine in d ekinderstoel zat om te eten.. en verder niks.... ja als sem weg was of op bed lag.
En voor dat gedrag hoef je je hond helemaal niet weg tedoen, het kost gewoon iets meer opletten en consequent de regels hanteren....
Kinderen en honden is een combi die ik nooit vertrouw want als het mis gaat zijn en kind en hond de dupe.. en een verminkt kind wil niemand op zijn geweten hebben.
Afbeelding
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

Badu schreef:Alle mooie reacties ten spijt heb ik nog steeds geen antwoord op mijn vraag:

Waarom kiezen mensen - als er jonge kinderen in het gezin zijn – überhaupt voor een hond van een ras dat genetisch en statistisch gezien net even een grotere kans op een (serieuze) onverwachte aanvaring met hond of mens heeft dan bijvoorbeeld een Labrador. Waarom?

Ben razend benieuwd... iemand?
Ik heb antwoord gegeven en mijn honden hebben niet eens een statisch hogere kans op een bijtincident ;-) even een paar pagina's terug lezen, vlak voor bouvierpoedel losgaat
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

jacq1970 schreef:
mijn jack is geobserdeert door eten, watvoor eten dan ook... ik ben de enige die kluifjes oid weg kan halen en niet omdat ik de baas ben hoor nee omdat ik net iets slimmer en sneller ben... ook kinderen met koekjes die door het huis heen lopen is geen goede combi.. daarom heeft de jack een eigen plek waar kinderen niet heen mogen als ze iets te eten hebben en wie dat wel doet kan het inleveren... moet jij eens kijken hoe snel die regels duidelijk zijn :ok:
je moet uitkijken en gewoon geen vreterij geven als er een kind in d ebuurt is, dan kluift tie maar als d ekinderen op bed liggen... toen sem nog kein was kreeg hij alleen iets lekkers al de kleine in d ekinderstoel zat om te eten.. en verder niks.... ja als sem weg was of op bed lag.
En voor dat gedrag hoef je je hond helemaal niet weg tedoen, het kost gewoon iets meer opletten en consequent de regels hanteren....
Kinderen en honden is een combi die ik nooit vertrouw want als het mis gaat zijn en kind en hond de dupe.. en een verminkt kind wil niemand op zijn geweten hebben.
Daarom zou ík eens stevig nadenken bv:
Kan ik zelf goed genoeg opletten en regels handhaven (ivm als kind zélf aan het eten is)?
Mijn dochter en hond zijn wel eens samen bij oma, of oma past hier op, kan die met deze regels óók zo strikt omgaan?
Verder heb ik nog een echtgenoot, ziet hij dit zitten?

Moet zeggen, zoals jij het brengt zou het wel kunnen, maar of dat hier geldt?
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Renee1966 schreef: Daarom zou ík eens stevig nadenken bv:
Kan ik zelf goed genoeg opletten en regels handhaven (ivm als kind zélf aan het eten is)?
Mijn dochter en hond zijn wel eens samen bij oma, of oma past hier op, kan die met deze regels óók zo strikt omgaan?
Verder heb ik nog een echtgenoot, ziet hij dit zitten?

Moet zeggen, zoals jij het brengt zou het wel kunnen, maar of dat hier geldt?
Als ik op vakantie ben gaat deze hond ook naar mijn ouders die regelmatig op hun kleinzoon van nu 2,5 passen en ook daar is het heel simpel een kwestie van de regels opvolgen, niks zelf gaan bedenken en nooit denken dat het wel kan... en hond en kind lopen gewoon in hetzelfde huis eigenlijk probleemloos, als je je maar aan de regels houdt... en het kleine ettertje, de hond in dit geval, nooit het voordeel van de twijfel geeft... en ook de regels voor het kind aanhoudt.
Mijn vriend vond het in het begin ook niet makkelijk maar je hebt geen keus, ik ga dus echt niet mijn hond herplaatsen omdat andere moeite hebben met de regels, en als je eenmaal niet beter weet is het gewoon geworden.
En tuurlijk voor een kind die geen honden gewend is en die hier in huis komt is het even wat moeilijker, dan doe ik de jack vaak even in de bench en of leg hem in de keuken en het kind mag dan niet d ekeuken in, die ruimte naar de keuken is groot genoeg zodat mocht het kind niet luisteren ik tijd genoeg heb om erna toe telopen.
Juist omdat de regels zo duidelijk zijn hier in huis loopt het gewoon goed en kan kind en hond gewoon samen zijn zolang e rmaar een volwassene bij blijft die de regels in de gaten houdt.
Geen haar op mijn hoofd die ooit aan gedacht heeft hem teherplaatsen.
Afbeelding
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Dat je je kind verbiedt om naar je hond toe te gaan heef, wat mij betreft, niet zo heel veel te maken met rangorde, maar ALLES met veiligheid. Een kind is gewoonweg te snel te verwonden en dat kunnen heel lelijke wonden zijn.

Als ik bv kijk naar Luuk en Tessa. Als Tessa ergens ligt waar Luuk wil liggen, dan gaat hij eerst naast haar staan met een blik van nou opzouten, doet ze dat niet dan gaat hij boven haar staan en in het uiterste geval gaat hij boven op haar zitten. Dan geeft ze een snauw en bijt wat van zich af, maar dat deert Luuk niet met zijn dikke vacht. Ze vetrekt dan echt wel.

Stel dat een kind op Tessa afkomt, waarbij Tessa het idee krijgt dat ze van haar plek verjaagt wordt en Tessa geeft net zo'n snauw richting kind als naar Luuk, dan zal je je EHBO-koffertje te voorschijn moeten halen.

Ik heb zo'n 22 jaar geleden ook een incident meegemaakt met mijn oudste kind en toenmalige hond, zoon was toen nog geen 2 jaar.
Ik stond in de keuken en Sjoerd (de hond) lag lekker, op de tegels in de tuin, in het zonnetje te bakken. Op nog geen 3 meter afstand van mij. Mijn zoontje loopt naar buiten (dacht dat hij naar de zandbak liep) en laat zich zo over Sjoerd heen vallen. Iets wat ik totaal niet voorzien had, want zowel hond als zoon toonden tot dan toe erg weinig belangstelling voor elkaar.
Sjoerd bijt als reactie van zich af, maar reageerde direkt en bijt niet door. Zoon had wel een paar deukjes en kleine blauwe plekken van de hoektanden in zijn gezicht.
Stel dat Sjoerd niet zo snel had gereageerd en toch door had gebeten dan hadden wij misschien ook in de krant gestaan. Maar geen haar op mijn hoofd dat ik hem dan weg had gedaan :neenee: . Wel had ik mezelf nog harder voor mijn kop geslagen en die twee nóg beter in de gaten gehouden.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Inge O schreef:
truusje schreef:Inge o ik begrijp je niet..wat zie jij dan als een probleem?
dat je van een hond niet kan verwachten dat hij onze mensenregeltjes allemaal uit het hoofd kent en ten allen tijde respecteert - dat kan hij alleen als hij er ook een hondenlogica kan in herkennen en je voer/bezit laten afpakken door een ranglagere (want dat is een (klein) kind) past totaal niet in die hondenlogica.

als een hond ergens moeite mee heeft dan zal ik ervoor zorgen dat hij niet in die moeilijke situatie belandt, dat is perfect mogelijk, dus waarom het dan anders doen? de kans dat het op jouw manier fout gaat is beslist niet ondenkbeeldig en de kans dat de hond dan de schuld krijgt is nagenoeg 100% en nee, tegen die unfairheid wil ik 'mijn puppen' beschermen.

verder pak ik het hier aan net als ennath.
Ik schets nu even een situatie die hier alledaags is......

2 kinderen zitten aan de grote tafel in de huiskamer huiswerk te maken. De honden liggen her en der verspreid te slapen, puppemans op zoek naar uitdagingen. een van de kinderen maakt een foutje met schrijven, pakt een gum, maar laat een potlood op de grond vallen. Ik ben er niet bij, sta in de keuken bv of zit op het HF :wink:
puppemans vindt zo'n potlood super interessant en pakt het op en loopt ermee naar de mand om dat potlood te gaan ontleden. Dan vind ik het heel normaal dat mijn kind dat potlood dus zonder enige vorm van protest van de hond dat potlood kan pakken. Zou hij toch gaan grommen, een puppemans gaat dat zeker proberen, hoor ik dat en loop ik na hem toe en pak zn nekvel en zeg neee [ heel laag]. Nou dat begrijpt hij echt wel.

Ander voorbeeld...
dochter 9 jaar speelt op haar blokfluit en volwassen teef is gek op het hoesje waar blokfluit in zit. blokfluit wordt bspeeld en hoesje ligt op tafel...teef heel stiekem dat hoesje van tafel afgrissen en gaat er mee in de bench liggen. dan vind ik het heel normaal dat mijn dochter dat hoesje gewoon kan pakken . En dat kan dus ook gewoon, puur omdat ik het de honden heb duidelijk gemaakt dat ik dat zo wil.
En dat duidelijk maken begint als het kind nog maar een baby is of als de hond een pup is.
Afbeelding

So Sweet :I:
smoekie
Zeer actief

truusje schreef:
Inge O schreef:
dat je van een hond niet kan verwachten dat hij onze mensenregeltjes allemaal uit het hoofd kent en ten allen tijde respecteert - dat kan hij alleen als hij er ook een hondenlogica kan in herkennen en je voer/bezit laten afpakken door een ranglagere (want dat is een (klein) kind) past totaal niet in die hondenlogica.

als een hond ergens moeite mee heeft dan zal ik ervoor zorgen dat hij niet in die moeilijke situatie belandt, dat is perfect mogelijk, dus waarom het dan anders doen? de kans dat het op jouw manier fout gaat is beslist niet ondenkbeeldig en de kans dat de hond dan de schuld krijgt is nagenoeg 100% en nee, tegen die unfairheid wil ik 'mijn puppen' beschermen.

2 kinderen zitten aan de grote tafel in de huiskamer huiswerk te maken. De honden liggen her en der verspreid te slapen, puppemans op zoek naar uitdagingen. een van de kinderen maakt een foutje met schrijven, pakt een gum, maar laat een potlood op de grond vallen. Ik ben er niet bij, sta in de keuken bv of zit op het HF :wink:
puppemans vindt zo'n potlood super interessant en pakt het op en loopt ermee naar de mand om dat potlood te gaan ontleden. Dan vind ik het heel normaal dat mijn kind dat potlood dus zonder enige vorm van protest van de hond dat potlood kan pakken. Zou hij toch gaan grommen, een puppemans gaat dat zeker proberen, hoor ik dat en loop ik na hem toe en pak zn nekvel en zeg neee [ heel laag]. Nou dat begrijpt hij echt wel.

Ander voorbeeld...
dochter 9 jaar speelt op haar blokfluit en volwassen teef is gek op het hoesje waar blokfluit in zit. blokfluit wordt bspeeld en hoesje ligt op tafel...teef heel stiekem dat hoesje van tafel afgrissen en gaat er mee in de bench liggen. dan vind ik het heel normaal dat mijn dochter dat hoesje gewoon kan pakken . En dat kan dus ook gewoon, puur omdat ik het de honden heb duidelijk gemaakt dat ik dat zo wil.
En dat duidelijk maken begint als het kind nog maar een baby is of als de hond een pup is.
Nu de hond nog leren dat ie niks (stiekems) van tafel af mag grissen :smile:
(omdat jij duidelijk maakt dat jij dat niet wilt :wink: )
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Nou smoekie, het zal je mss verbazen...maar daar heb ik dan weer geen moeite mee. Vind het zelfs wel grappig ook.
Afbeelding

smoekie
Zeer actief

truusje schreef:Nou smoekie, het zal je mss verbazen...maar daar heb ik dan weer geen moeite mee. Vind het zelfs wel grappig ook.
Joh ik ook niet hoor, als we hier uit gegourmet zijn mag ze de speciaal voor haar klein gesneden stukjes van tafel/bord eten met een schaaltje melk (en bijbehorend boertje) toe :engel:

Vond het zelf wel een leuke opmerking aan de hand van die van jou over dat je je honden dingen duidelijk maakt omdat jij dat zo wilt. :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Als jullie dan zo bezig zijn met jullie honden om te voorkomen dat hij je kind zou bijten .
Omdat je al weet en ziet bij je hond dat hij het gaat doen.
Kan het dan niet zijn dan je gewoon de verkeerde keuze in huis hebt gehaald.
Of dat je je hond beter op moet voeden.
??????????????????
En wie zegt dat er van de 19 maar 1 slaagd als begeleidings hond voor autisten en down kinderen.?
Weet toevallig dat dat cijffer heeel erg laag ligt van uitval, omdat ik 1/5e van de honden heb geleverd tot nu toe .
En als je zegt dat deze honden hierop geselecteert worden.
Waarom hebben jullie je honden dan niet beter geselecteert op jullie gezins situatie.??
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

bouvierpoedel schreef:Als jullie dan zo bezig zijn met jullie honden om te voorkomen dat hij je kind zou bijten .
??????????????????
En wie zegt dat er van de 19 maar 1 slaagd als begeleidings hond voor autisten en down kinderen.?
Weet toevallig dat dat cijffer heeel erg laag ligt van uitval, omdat ik 1/5e van de honden heb geleverd tot nu toe .
Waarom hebben jullie je honden dan niet beter geselecteert op jullie gezins situatie.??
Zo zo, 1/5 van de honden geleverd .. Run jij een puppyfarm ofzo ? :scratch:
S@ndr@
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Als jullie dan zo bezig zijn met jullie honden om te voorkomen dat hij je kind zou bijten .
??????????????????
Ik denk dat je het absoluut verkeerd leest,
we brengen een hond bij voorbaat niet in een positie dat hij het zelf uit moet gaan zoeken, niet omdat we bang zijn dat hij gaat bijten, maar uit respect voor de hond.
dus niet uitproberen wat gaat hij doen :klaar: en op zijn beloop laten, maar gewoon duidelijke regels, naar de kinderen en de honden toe.
en die regels worden een manier van leven die rust brengen, zodat je niet op een gegeven moment staat van doet ie anders nooit hoor :U:

ik heb hier regelmatig visite met kinderen, en DuCain is hartstikke gek met ze en ze mogen met DuCain spelen, toch houdt ik altijd een oogje in het zijl, gewoon omdat kinderen en honden een andere taal spreken.
dan ben ik echt niet bezig te zorgen dat ie niet bijt,
maar wel om te zorgen dat ze niet over elkaars grenzen heengaan en het voor beiden een positieve ervaring blijft :19:
smoekie
Zeer actief

??????????????????

Denk dat ik voor mijn gezin geen betere hond had kunnen hebben als die we nu hebben (Nell-JR).

En je hebt mijn inziens bijten en bijten, en daar tussen zit een heel groot verschil, het bijten wat hij hier doet zie ik als corrigeren en dat ie zegt "afblijven dat is van mij" en verder niets :19:

Ik heb mijn kinderen gewoon geleerd dat de hond 1 plek heeft waar ze hem met rust moeten laten zodat zij weet dat zij 1 plek heeft wat haar domein is. En dat is de bench. Snap niet wat daar zo moeilijk aan is hoor. Lijkt me voor de hond niet meer dan fair dat hij/zij toch minimaal 1 plek in huis heeft waar ze zich veilig mag voelen en waar ze niet "lastig" gevallen wordt :ugh:

Daarbij wil ik gewoon niet iemand zijn die een plek in de krant vervuld en daarin aangeeft dat de hond nooit eerder gebeten heeft omdat ie "altijd zo lief is"

Als men daar gewoon wat meer rekening mee zou houden dat een hond gewoon een hond is die je nooit 100% kunt vertrouwen en je de hond niet in een situatie zet waarin de hond op enig moment het idee/gevoel kan hebben zich(of zijn bot) te moeten verdedigen zouden er denk ik veel minder krantenkoppen over dergelijke "ongelukjes" te lezen zijn.

Dus hier gaat het in ieder geval niet op dat we de verkeerde keuze in huis hebben gehaald, noch dat we haar niet goed opgevoed zouden hebben of dat we niet goed geselecteerd zouden hebben op onze gezins situatie :neenee:
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door Budkes »

Liesbeth schreef:
Ik heb zo'n 22 jaar geleden ook een incident meegemaakt met mijn oudste kind en toenmalige hond, zoon was toen nog geen 2 jaar.
Ik stond in de keuken en Sjoerd (de hond) lag lekker, op de tegels in de tuin, in het zonnetje te bakken. Op nog geen 3 meter afstand van mij. Mijn zoontje loopt naar buiten (dacht dat hij naar de zandbak liep) en laat zich zo over Sjoerd heen vallen. Iets wat ik totaal niet voorzien had, want zowel hond als zoon toonden tot dan toe erg weinig belangstelling voor elkaar.
Sjoerd bijt als reactie van zich af, maar reageerde direkt en bijt niet door. Zoon had wel een paar deukjes en kleine blauwe plekken van de hoektanden in zijn gezicht.
Stel dat Sjoerd niet zo snel had gereageerd en toch door had gebeten dan hadden wij misschien ook in de krant gestaan. Maar geen haar op mijn hoofd dat ik hem dan weg had gedaan :neenee: . Wel had ik mezelf nog harder voor mijn kop geslagen en die twee nóg beter in de gaten gehouden.

Hier wil ik toch even op in haken, als je het niet erg vindt.
Want geen haar op je hoofd dat je hem weg had gedaan. Maar wie was daar dan uiteindelijk beter en gelukkiger van geworden? In het geval van Budkes en Simon zat ik er namelijk met mijn snufferd bovenop. Simon struikelde niet over Budkes, sterker nog hij zat gewoon tv te kijken en zat niet eens aan de hond. En ik er met mijn snufferd bovenop, wie had ik nog beter in de gaten moeten houden. :U:
Dus we houden de hond, er zullen dan allerlei restricties komen voor zowel hond als kind. Hond in de bench, kinderen met een boog er omheen, niemand de hond laten schrikken als hij slaapt, ook als is dat niet hondgerelateerd, en wij steeds met argusogen er bovenop.
Hond mag niet meer met de kids spelen, anders wordt het een onduidelijk verhaal, terwijl dat nu juist al 4 jaar lang zijn lust en zijn leven was, donderjagen met het hele gezin. Hond wegsluiten als er kinderen komen spelen want dan vergeten ze mss wel een keer dat er niet gerend mag worden in huis, of je laat gewoon geen kinderen meer spelen....
Dus wie wordt er gelukkiger van als je de hond houdt ?
Nu is de hond op een plek waar ie de hele dag zichzelf kan zijn, met andere honden en de hemel op aarde, de hele dag in alle vrijheid.
De kinderen konden (zijn inmiddels "verouderd") de hele dag zichzelf zijn, binnen normale regels uiteraard, vriendjes konden de hele dag over de vloer komen terwijl ik rustig een wasje kon draaien.

Vertel mij dan nog eens waarom dat de hond moet blijven ?

Het is goed te doen hoor kinderen en honden scheiden. Heb het 6 jaar lang gedaan, maar dan met een hond die vanaf dag 1 een hekel aan kinderen had en waar de kinderen dus mee opgroeiden als zijnde; "Die is niet voor ons, daar komen we niet bij in de buurt". Ook zonder bench prima, ze vonden niets van elkaar en trokken dus ook niet naar elkaar toe.

Budkes echter was hun grote vriend én vice versa. Zij waren maatjes. Dat moet je dan ineens gaan scheiden en weg sluiten. Het was zelfs zo dat Simon loog over wat er gebeurde. Hij houdt tot op de dag van vandaag vol dat Budkes hem niet heeft gebeten maar dat hij zich omdraaide met geopende bek en per ongeluk tegen zijn gezicht aankwam. :cry: Zo waren die twee aan elkaar verknocht. Als de veiligheid van kinderen dusdanig op het spel komt te staan dan wordt het toch echt hoog tijd om te herplaatsen. Dat kun je ten opzichte van je kinderen en trouwens ook van je hond niet maken om dat niet te doen.
Gr. Aniek

Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Felix schreef:
??????????????????
Zo zo, 1/5 van de honden geleverd .. Run jij een puppyfarm ofzo ? :scratch:
Inderdaad.....jij had toch bouviers en poedels? Of Werk je op een opleiding voor die honden?
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Broodfokker.??
Zoveel begeleidings honden lopen er nog niet in NL.
Van mijn laatste nest poedels zijn er 4 naar hulphondenscholen gegaan voor veschillende diciplines .waarvan 2 pups voor begeleidings hond.
Dus dat geeft een ander beeld dan 1 per nest.
En nee ik verdien er niet aan.
Ik schenk de pups voor dit goede doel.
Dus geen broodfok .
.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Broodfokker.??
Zoveel begeleidings honden lopen er nog niet in NL.
Van mijn laatste nest poedels zijn er 4 naar hulphondenscholen gegaan voor veschillende diciplines .waarvan 2 pups voor begeleidings hond.
Dus dat geeft een ander beeld dan 1 per nest.
En nee ik verdien er niet aan.
Ik schenk de pups voor dit goede doel.
Dus geen broodfok .
.
Da's toch ook wel weer apart dat je honden dan voor dergelijke dingen "gebruikt" worden en ze op die manier "goed" doen :ok:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

S@ndr@ schreef:Je dwingt een hond in een positie dat ie stelling moet nemen maar hij mag vooral niet te hard bijten :O: hoe wou je dat controleren, voor het zelfde geld heeft ie een vreselijke rotdag en is je kind verminkt, moet je als moeder ook niet miepe :Q:
Moet je ook niet ....
Ik heb als kind diverse verwondingen door diverse dieren opgelopen (honden, katten, paarden, stieren) sommige daarvan zijn nog altijd zichtbaar.
Ik moest er niet om gaan lopen miepen anders kon ik een draai om mijn oren toekrijgen (ik zal je wat geven om te janken).
Ik was gewaarschuwd...
Ik deed het toch .....
Ik moest zelf de consequentie dragen....
-en mijn ouders hadden toch al nooit het idee dat ik om mijn schoonheid bekent zou worden-

Ik heb zonen...
Die klimmen in bomen....
Ik zeg niet: "je mag niet in de boom klimmen" maar ik zeg: "pas op dat je niet valt"
Ze zijn dus allemaal al eens uit een boom gestort.....
Tja, wie hoog klimt kan hard vallen....
Ze klimmen nog steeds maar nu wel voorzichtiger :19:
Ennath
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising BC x Friese Stijfkop: Iara
Newfounlander met klein beetje Lab: Komo
Hoogbejaarde teckel: Sjoske
En binnenkort: Digna!
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Ennath »

@Budkes
Ik snap best dat je de keuze gemaakt hebt om Budkes te herplaatsen, zeker als je zo'n vertrouwd gevoel hebt bij het adres waar hij terecht komt.
Maar ik heb altijd honden en kinderen gehad en meerdere honden hebben wel eens een hap uitgedeeld uit schrikreactie of als verdediging van eigen lijf en goed.
Geen haar op mijn hoofd die ooit overwogen heeft om daarvoor een hond te herplaatsen. :19:
Ik heb wel eens een hond herplaatst die geen "vriendjes van" in huis tolereerde en echt in de aanval ging bij ieder "niet gezinslid" dat binnen kwam.
Dan kan je wel gaan scheidden, maar in de praktijk betekent dat dan dat die hond hele dagen alleen op een kamertje zit.
-en ik met de angst loop dat iemand toch in een onbewaakt moment dat kamertje opentrekt- :N:
truusje
Zeer actief
Contacteer:

truusje schreef:
Inge O schreef:

Ander voorbeeld...
Dus ja ik vind het heel normaal dat ik of mijn kinderen zo iets van de honden kunnen afpakken, ook al liggen ze in hun mand/bench, ook al is het een barbie/ kluif.

Honden maken imo geen onderscheid in mein en dein wb speelgoed. Het is nl allemaal van mij [baas]
Afbeelding

yamie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door yamie »

ja maar .... stel nou he truusje, dat je een hond hebt, die daar net wat anders in is, die wel waarde hecht aan haar/zijn dingen, die niet gediend is van iedereen die wat afpakt... wat dan? is die hond dan zo fout, of past dat gewoon niet in jou plaatje?

je zei al eerder, je vindt dingen grappig, en laat je ook toe, zolang het jou uitkomt en geen hinder geeft, jij hebt ws ook zeer makkelijke honden hierin hoor en dat is ook oke, daar kies je dus ook voor.

er is imo een heeel groot verschil wie iets kan afpakken als dat nodig is, MIJ zullen mijn honden nooit bijten oid, ik kan alles afpakken, maar dat wil niet zeggen dat mijn neefjes bv dat kunnen of mogen, ten eerste zal dat niet voorkomen, ten tweede vindt ik dat heel normaal ( vanuit de honden dus)
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Je mag alles afpakken omdat jij en al je gezinsleden de BAAS zijn :oohja:
Je hoeft helemaal niet de BAAS te zijn om je hond te overtuigen om iets terug te geven en je hoeft hem ook helemaal niet in de nek te grijpen en met een lage stem Nee te zeggen. Je kunt ook iets ruilen bijvoorbeeld.
Gelukkig zijn de honden verstandiger en snappen in dit voorbeeld dat wij mensen tegennatuurlijk gedrag vertonen omdat we denken dat we de baas.

Hopelijk pakken jullie kinderen niet bij vreemde honden allerlei dingen af omdat ze de baas zijn.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”