en wat wordt dan verstaan onder chemische castratie? want ik belde de dierenarts over chemische castratie en die begon dus ook over een implantaat ik neem aan dat dat hetzelfde is als die hormoonchip?? wat voor soorten tijdelijke castraties zijn er dan zoal?Carma schreef:Ja. Dit is suprelorin en heeft minder bijwerkingen dan de chemische castratie.Irene schreef:is dat dan weer anders als chemische castratie?zonta schreef:Onze reu ( sint bernard) is wel gecastereerd maar niet operatief. Hij heeft een hormoonchip.
Gr,Zonta
Meer info: http://diergeneesmiddelen.info/bestande ... lorin.html
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie heeft zijn reu laten castreren (ervaring)
Moderator: moderatorteam
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Wie heeft zijn reu laten castreren (ervaring)
- CKS
- Zeer actief
Het enige wat ik van jou weet is wat jijzelf over jezelf vertelt. Als jij zelf zegt dat jij mensen voor zou liegen om daar geld mee te verdienen, wie ben ik dan om dat te ontkennen?MARC_S schreef:Jeetje Kees, ben je gefrustreerd ofzo?Ik vat je fascinatie voor mij niet zo.
Jij je mening, ik de mijne, maar ga niet lopen kletsen over mij als persoon want je kent me niet en weet niks van mij blijkbaar.
Overigens heb ik totaal geen fascinatie voor je, beeld je alsjeblieft niets in
Kees
- *Silvia*
- Zeer actief
-welk ras of kruising is je hond?
Sam is een Bull Terrier
-waarom is besloten om hem te laten castreren?
Zijn vorige eigenaren hebben hem laten castreren omdat hij veel te druk was
-op welke leeftijd is hij geholpen?
Hij was tussen de 11 en 12 maanden oud toen hij gecastreerd werd
-is er eerst chemische castratie toegepast?
nee
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag?
Nee hij is niet rustiger geworden, maarja een bull hoort ook lekker druk te zijn, wel heeft hij een vacht probleem(Kale plekken en ook vacht verkleuring) en we moeten duidelijk op het eten letten bij sam!!
Sam is een Bull Terrier
Zijn vorige eigenaren hebben hem laten castreren omdat hij veel te druk was
Hij was tussen de 11 en 12 maanden oud toen hij gecastreerd werd
nee
Nee hij is niet rustiger geworden, maarja een bull hoort ook lekker druk te zijn, wel heeft hij een vacht probleem(Kale plekken en ook vacht verkleuring) en we moeten duidelijk op het eten letten bij sam!!
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Wow, kerel, relax....Casey schreef:Het enige wat ik van jou weet is wat jijzelf over jezelf vertelt. Als jij zelf zegt dat jij mensen voor zou liegen om daar geld mee te verdienen, wie ben ik dan om dat te ontkennen?MARC_S schreef:Jeetje Kees, ben je gefrustreerd ofzo?Ik vat je fascinatie voor mij niet zo.
Jij je mening, ik de mijne, maar ga niet lopen kletsen over mij als persoon want je kent me niet en weet niks van mij blijkbaar.
Overigens heb ik totaal geen fascinatie voor je, beeld je alsjeblieft niets inIk reageer dan ook alleen op je als je weer eens klinklare onzin loopt te verkondigen. je overige topics (zoals die met je kunstwerkjes) kunnen me gevoeglijk gestolen worden
![]()
Kees
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
gezellie
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Jammer, weer een topic naar de haaien omdat er weer persoonlijke vetes moeten worden uitgevochten.
En dubbel jammer voor TS die gewoon informatie vraagt (en gelukkig van de meesten die informatie wél krijgt).
En dubbel jammer voor TS die gewoon informatie vraagt (en gelukkig van de meesten die informatie wél krijgt).

- Vince
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Kangal Hovawart
- Contacteer:
Ja idd, ik zeg open een aparte topic voor jullie twee en ga het daar lekker uitvechten, of mail elkaar lekker direct. Kunnen we hier weer verder normaal met elkaar omgaan.....
Dus weer even on topic:
kruising Kangal X Hovawart
Het is een kruising en ik wil er niet mee fokken, daarnaast vind ik het makkelijker in de dagelijkse gang van zaken.
8 maanden
Nee, direct geopereerd. Al zou ik chemische castratie achteraf wel beter in overweging kunnen nemen. Is nu eigenlijk geen optie geweest, waarom weet ik niet zo goed eigenlijk
Tibs had niet last van een kwaal in zijn gedrag of iets dergelijks. Ik heb het vrij snel laten doen toen ik hem heb gekregen.
Vind het goed dat je de verschillende opties in overweging neemt, ik zal iig bij een evt. volgende keer eerst beter naar de alternatieven kijken alvorens gelijk te laten opereren.
Dus weer even on topic:
kruising Kangal X Hovawart
Het is een kruising en ik wil er niet mee fokken, daarnaast vind ik het makkelijker in de dagelijkse gang van zaken.
8 maanden
Nee, direct geopereerd. Al zou ik chemische castratie achteraf wel beter in overweging kunnen nemen. Is nu eigenlijk geen optie geweest, waarom weet ik niet zo goed eigenlijk
Tibs had niet last van een kwaal in zijn gedrag of iets dergelijks. Ik heb het vrij snel laten doen toen ik hem heb gekregen.
Vind het goed dat je de verschillende opties in overweging neemt, ik zal iig bij een evt. volgende keer eerst beter naar de alternatieven kijken alvorens gelijk te laten opereren.
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Verzamelde informatie wordt toch wel door TS in een spreadsheet met grafiek vertaald....toch?
Ben ook razend benieuwd naar de conclusie.....
Ben ook razend benieuwd naar de conclusie.....
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Sorry, ik druk me verkeerd uit. Suprelorion is natuurlijk ook een chemische castratie, maar werkt idd via een implantaat.Irene schreef:en wat wordt dan verstaan onder chemische castratie? want ik belde de dierenarts over chemische castratie en die begon dus ook over een implantaat ik neem aan dat dat hetzelfde is als die hormoonchip?? wat voor soorten tijdelijke castraties zijn er dan zoal?
Die andere vorm van (tijdelijke) castratie is dmv een injectievloeistof met de naam Tardak (http://repertoriumonline.fidin.nl/displ ... dicatieId=). Gezien die laatste meer bijwerkingen heeft stappen veel dierenartsen over op het implantaat, zo te horen jouw da ook. Hier staat nog een stukje over suprelorin: http://www.dedierenarts.com/suprelorin
Overigens werkt de Tardak een week of 4 en de suprelorin minimaal 6 maanden.

-
laeken
- Zeer actief
Er is geen topic naar de haaien want er staan precies 5 berichten tussen die over het onderwerp gaan. Jouw bericht is minder ontopic dan die van mij en Kees dus ik vraag me af of dit bericht nu wel zo goed is voor deze topic.lieke schreef:Jammer, weer een topic naar de haaien omdat er weer persoonlijke vetes moeten worden uitgevochten.
-
truusje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer:
Mooie hond.....toch kan ik aan zijn vacht zien dat hij gecastreerd is, met name aan zijn broek.lieke schreef:Marc, Cody's lichaam is inderdaad wat minder 'imposant' geworden, maar echt veel spierverlies heeft hij niet gekregen. Sterker nog: colliefokkers die hem hebben gezien waren verbaasd dat hij was gecastreerd. Wel heeft hij iets meer vacht gekregen, maar gelukkig niet die 'ontplofte' vacht die bijv. mijn Lyndie wel heeft gekregen. Lodderogen en losse vellen kan ik ook niet bij hem ontdekken.![]()
Dit is een foto van hem, 2 jaar na zijn castratie:
Ik heb hem laten castreren omdat hij zo'n last had van de loopse teven thuis dat het volledig onhoudbaar werd. In een rijtjeshuis kun je nu eenmaal niet met een drie weken gillende reu zitten. Bovendien had ik geen goede mogelijkheid om hem te scheiden. In ieder geval brak hij door elke afscheiding heen en beet als een dolle om zich heen als hij obstakels op zijn pad vond. Ik heb nóg een litteken op m'n arm van een dergelijke uitbraak.
3 weken pension was geen oplossing en niemand wilde Cody voor 3 weken in huis hebben (kon ik goed begrijpen, want IK zou hem ook niet moeten als ik geen eigenaar ben).
Ik had overigens totaal geen illusies over een makkelijker hanteerbare hond ná castratie maar toen dit wel het geval was, was ik in de zevende hemel. Geen spastisch gedoe meer als vriendjes van zoonlief langskwamen, wegsluiten bij bezoek, op godsonmogelijke tijdstippen uitlaten, etc.
En nee, ik had er nooit voor gekozen om een reu te nemen en 'die maar te laten castreren want dat is zo makkelijk', maar het liep nu eenmaal zo. En als ik nu terugkijk op de eerste 2 jaar zeg ik uit de grond van mijn hart: had ik het maar een jaar eerder gedaan.
Dat had heel wat bloed, zweet en tranen gescheeld. Van beide kanten. Want ik vond het helemaal geen leuke hond. Moest me zelfs dwingen om hem te knuffelen. En nu heb ik een hartstikke leuke hond waar ik oprecht dol op ben en die verknocht is aan mij. Tuurlijk heeft-ie nog steeds een gebruiksaanwijzing en moet ik hem nog steeds in de gaten houden.
't Is en blijft een bijzonder geval maar nu kan ik vol overtuiging zeggen dat hij tot zijn dood (hopelijk op zijn 20e!) toe bij mij blijft.
- senna03
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een grote poedel een maltezer en een chinese crested
- Aantal honden: 3
Milo:boerenfox
continu voorhuidontstekingen
ong. 1 jaar
nee
Geen voorhuidonstekingen meer, verder druk, speels, goed bespierd, slank, geen ingevallen bekkie en bij het ruiken van een loops teefje
is hij zo hitsig als wat. En ondertussen 8 jaar.
Toch trek ik het mij aan dat door sommige mensen gecastreerde reuen worden uitgemaakt voor suffe, slome wezens die depressief in een hoekje liggen weg te kwijnen.
Zo komt het in ieder geval op mij over.
Milo:boerenfox
continu voorhuidontstekingen
ong. 1 jaar
nee
Geen voorhuidonstekingen meer, verder druk, speels, goed bespierd, slank, geen ingevallen bekkie en bij het ruiken van een loops teefje
is hij zo hitsig als wat. En ondertussen 8 jaar.
Toch trek ik het mij aan dat door sommige mensen gecastreerde reuen worden uitgemaakt voor suffe, slome wezens die depressief in een hoekje liggen weg te kwijnen.
Zo komt het in ieder geval op mij over.
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Die was al zo, ook voor de castratieMooie hond.....toch kan ik aan zijn vacht zien dat hij gecastreerd is, met name aan zijn broek.
Reden dat ik in de toekomst liever uitwijk naar de Amerikaanse collies. Met Gina heb ik gemerkt wat een verademing het is om een hond te hebben zonder overdadige beharing. Zowel voor het dier zelf als voor mij.

- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Aantal honden: 1
Irene schreef:Ik ben al een tijdje voor mezelf zoveel mogelijk info aan het verzamelen over het laten castreren van een reu of juist evt niet.
Ik ben dus ook erg benieuwd naar mensen die hun reu hebben laten helpen(casteren) en hoop van deze mensen een paar vragen beantwoord te krijgen:
-welk ras of kruising is je hond? Zwitserse Witte Herder
-waarom is besloten om hem te laten castreren? Binnen een paar weken was zijn gedrag verandert van niet trekken/na enorm trekken, van los kunnen lopen/niet meer terug komen van zeer sociaal met honden/plotselinge toenemende agressie, niet opspringen/vaak tegem me opspringen en ja als hij een teefje rook dan ging hij nog alleen zijn neus achterna met of zonder mij aan de lijn.
-op welke leeftijd is hij geholpen? Ongeveer 18 maanden
-is er eerst chemische castratie toegepast? Ja ook wij hebben lang getwijfeld, veel info gezocht en in overleg met de DA gekozen voor een '' proef'' met chemische castratie en hadden een positief resultaat
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? Ja had binnen de korste keren onze schat van voor die periode terug ( ook wel weer even een periode meer geoefend met hem ) en werdt het uitlaten weer ontspanning voor hond en baas.
De castratie op zich is ons ook 100% meegevallen, Cato was de dag erna al weer de oude en heeft ook geen kap etc nodig gehad. Verder is hij nog even actief en behendig als voorheen .
overige info is ook welkom.
Alvast bedankt.
Groetjes saskia en een poot van cato

-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Niet zelf maar familie
welk ras of kruising is je hond?
Jack Russel
Heeft een keer een teefje gedekt en was ineens zeer onhandelbaar in de buurt van loopse teefjes, liep echt de spuigaten uit.
5 jaar
nee
Ja, véél rustiger vooral bij loopse teefjes, hij loopt niet meer weg. Zijn vacht is hetzelfde gebleven. Verder is hij ook niet veel meer aangekomen.
welk ras of kruising is je hond?
Jack Russel
Heeft een keer een teefje gedekt en was ineens zeer onhandelbaar in de buurt van loopse teefjes, liep echt de spuigaten uit.
5 jaar
nee
Ja, véél rustiger vooral bij loopse teefjes, hij loopt niet meer weg. Zijn vacht is hetzelfde gebleven. Verder is hij ook niet veel meer aangekomen.
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik weet niet of het mag in dit topic. Maar van bovenstaande schrik ik wel. Waarom dan een Mechel nemen als je schrikt van 'dominant' gedrag?wenche schreef:welk ras of kruising is je hond? Kruising mechelse herder
-waarom is besloten om hem te laten castreren? Te dominant gedrag al op 6 maanden leeftijd
-op welke leeftijd is hij geholpen? met ongeveer 8 maanden
-is er eerst chemische castratie toegepast? nee
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? Ja, hij is in zo verre minder dominant geworden, dat hij trainbaar werd

Linda, Izzie en Bram
- Vince
- Zeer actief
- Contacteer:
Nou laten we vooral niet te snel oordelen. Misschien had hij wel degelijk problematisch gedrag. Niet alles gelijk zo in twijfel trekken joh, denk eerst eens mee of vraag degene zelf om wat meer achtergrondinformatie ipv gelijk (in mindere mate) te oordelen over hun hondenkeus.Zoek stok! schreef:Ik weet niet of het mag in dit topic. Maar van bovenstaande schrik ik wel. Waarom dan een Mechel nemen als je schrikt van 'dominant' gedrag?wenche schreef:welk ras of kruising is je hond? Kruising mechelse herder
-waarom is besloten om hem te laten castreren? Te dominant gedrag al op 6 maanden leeftijd
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? Ja, hij is in zo verre minder dominant geworden, dat hij trainbaar werd
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Okay: hoezo dominant gedrag? Hoe uitte zich dat?Vince schreef:Nou laten we vooral niet te snel oordelen. Misschien had hij wel degelijk problematisch gedrag. Niet alles gelijk zo in twijfel trekken joh, denk eerst eens mee of vraag degene zelf om wat meer achtergrondinformatie ipv gelijk (in mindere mate) te oordelen over hun hondenkeus.Zoek stok! schreef:Ik weet niet of het mag in dit topic. Maar van bovenstaande schrik ik wel. Waarom dan een Mechel nemen als je schrikt van 'dominant' gedrag?wenche schreef:welk ras of kruising is je hond? Kruising mechelse herder
Zo goed

Linda, Izzie en Bram
- Vince
- Zeer actief
- Contacteer:
"

Zoek stok! schreef:Okay: hoezo dominant gedrag? Hoe uitte zich dat?Vince schreef: Nou laten we vooral niet te snel oordelen. Misschien had hij wel degelijk problematisch gedrag. Niet alles gelijk zo in twijfel trekken joh, denk eerst eens mee of vraag degene zelf om wat meer achtergrondinformatie ipv gelijk (in mindere mate) te oordelen over hun hondenkeus.
Zo goed
- Rahne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tamaskan
- Contacteer:
Surinaamse vuilnisbak
Hij is nogal een struiner, dus gecastreerd om te voorkomen dat hij er vandoor gaat en baby's maakt.
8 maanden
Nee
In zoverre dat hij geen baby's heeft kunnen maken
Toen ik hem uit Suriname meenam was het een mager scharminkeltje, onder de parasieten en een lelijke vacht. Ondertussen is het een mooie, stevige, goed bespierde reu geworden met een mooie glanzende vacht. Qua gedrag is het nog steeds een lastig geval.
Surinaamse vuilnisbak
Hij is nogal een struiner, dus gecastreerd om te voorkomen dat hij er vandoor gaat en baby's maakt.
8 maanden
Nee
In zoverre dat hij geen baby's heeft kunnen maken
Toen ik hem uit Suriname meenam was het een mager scharminkeltje, onder de parasieten en een lelijke vacht. Ondertussen is het een mooie, stevige, goed bespierde reu geworden met een mooie glanzende vacht. Qua gedrag is het nog steeds een lastig geval.
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
Wij hebben 2 ongecastreerde reuen. Het zijn Basset Hounds en ze zijn niet gecastreerd omdat ze niet hevig op teefjes reageren en omdat ze elkaar ook aardig vinden. Ze worden dit jaar allebei 2 jaar.
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
Carma schreef:Ja. Dit is suprelorin en heeft minder bijwerkingen dan de chemische castratie.Irene schreef:is dat dan weer anders als chemische castratie?zonta schreef:Onze reu ( sint bernard) is wel gecastereerd maar niet operatief. Hij heeft een hormoonchip.
Gr,Zonta
Meer info: http://diergeneesmiddelen.info/bestande ... lorin.html
Ik lees dat er toch nog niet zo gek veel onderzoek naar gedaan is, wat de gevolgen zijn op langere termijn, of de vruchtbaarheid na behandeling weer volledig terug komt en meer van dat soort zaken.
Mijn dierenarts heeft een tijd geleden, ook dit implantaat voorgesteld bij Puchu (evt. tegen reu agressie).
Op zich zou ik graag eens 'vrij onschuldig' willen uittesten of dat helpt of niet. Of Puch zelf buiten het meer naar zijn zin zou hebben en niet constant alert of er een reu achter een bocht of boom staat.
Maar ik durf het stomweg niet. Wat is dit voor spul? Hoe lang is het al op de markt en zijn er serieuze studies gedaan naar de lange termijn gevolgen van dit middel (kanker verwerkend of dat soort zaken)?
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb Boomer niet laten castreren, omdat ik dit niet medisch noodzakelijk vind. De keer dat de DA (inmiddels ex-DA) het mij aanraadde, bleek na een second opinion dat hij ongelijk had en dat de hotspot ergens anders door veroorzaakt werd. Boomer heeft ns een voorhuidsontsteking gehad, maar dat was gelukkig eenmalig.
Benny is wel gecastreerd, door zijn vorige eigenaars. Maar aangezien ik Benny al van pup af aan ken, kan ik het lijstje beantwoorden.
Chihuahua X Dwergkees
Hij liep weg toen zijn vriendinnetje loops was en ging naar haar op zoek. Ook reed hij op dingen/spullen/knuffels.
6 maanden
Nee
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/of gedrag?
Nee, hij loopt nog steeds weg, maar nu vaak als hij ergens van schrikt. Vriendinnetje is imiddels ook gecastreerd, Benny heeft (bij die eigenaars) nooit meer los gelopen.
Hij rijdt nog steeds op knuffels, dit i.t.t. Boomer.
Zn vacht is beetje ontploft, al weet ik niet of dit een gevolg is van de kruising, of van de castratie.
Gedrag t.o.v. andere honden weet ik niet hoe dit was, daar hij altijd opgetild werd bij andere honden en alleen met dat vriendinnetje en Boomer mocht spelen..
Dik was hij toen ik m overnam, maar of dit een gevolg was van de castratie weet ik niet, want hij werd altijd opgetild en kwam niet veel buiten.
Eigenlijk heb je hier dus niet zoveel aan..
Benny is wel gecastreerd, door zijn vorige eigenaars. Maar aangezien ik Benny al van pup af aan ken, kan ik het lijstje beantwoorden.
Chihuahua X Dwergkees
Hij liep weg toen zijn vriendinnetje loops was en ging naar haar op zoek. Ook reed hij op dingen/spullen/knuffels.
6 maanden
Nee
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/of gedrag?
Nee, hij loopt nog steeds weg, maar nu vaak als hij ergens van schrikt. Vriendinnetje is imiddels ook gecastreerd, Benny heeft (bij die eigenaars) nooit meer los gelopen.
Hij rijdt nog steeds op knuffels, dit i.t.t. Boomer.
Zn vacht is beetje ontploft, al weet ik niet of dit een gevolg is van de kruising, of van de castratie.
Gedrag t.o.v. andere honden weet ik niet hoe dit was, daar hij altijd opgetild werd bij andere honden en alleen met dat vriendinnetje en Boomer mocht spelen..
Dik was hij toen ik m overnam, maar of dit een gevolg was van de castratie weet ik niet, want hij werd altijd opgetild en kwam niet veel buiten.
Eigenlijk heb je hier dus niet zoveel aan..
- blacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
- Aantal honden: 3
Hoewel onze Spike dit implantaat dus heeft, realiseerde ik mij dit ook pasgeleden. Tot nu toe zijn er geen bijwerkingen bekend, maar de hond van een bevriende DA werd wel kaal op bepaalde plaatsen. (labrador) Onze Spike laat ook geen bij werkingen zien. Niet anders dan dat hij richting andere honde veel makkelijker is geworden. Sommige honden kan hij nog steeds niet luchten of zien. Maar ik kan nu weer lekker met hem wandelen. Ook luisterd hij beter als ik roep. (is niet meer in trance). Zij ballen zijn nu de helft kleiner dan ze waren, hij heeft het nu 3 maand. Als je het verschil wilt zien bij jou hond t.o.v. een castratie dan kan ik het van mijn oogpunt uit je wel aanraden. Het is veel minder belastend dan de injectie. Hij werkt echter pas na 5 weken. (net als een castratie overigens) en bij een grote hond maximaal 1 jaar. Ballen eraf was hier te definitief. Werkt het niet zoals voorspeld zit de hond er een levenlang aanvast.Ik lees dat er toch nog niet zo gek veel onderzoek naar gedaan is, wat de gevolgen zijn op langere termijn, of de vruchtbaarheid na behandeling weer volledig terug komt en meer van dat soort zaken.
Mijn dierenarts heeft een tijd geleden, ook dit implantaat voorgesteld bij Puchu (evt. tegen reu agressie).
Op zich zou ik graag eens 'vrij onschuldig' willen uittesten of dat helpt of niet. Of Puch zelf buiten het meer naar zijn zin zou hebben en niet constant alert of er een reu achter een bocht of boom staat.
Maar ik durf het stomweg niet. Wat is dit voor spul? Hoe lang is het al op de markt en zijn er serieuze studies gedaan naar de lange termijn gevolgen van dit middel (kanker verwerkend of dat soort zaken)?
In die zin ben ik het heel erg met Marc eens. Heb je nu de ideaale hond moet je het niet doen. Maar kun je de hond als hij gecastreerd waarschijnlijk een leuker leven geven (ook dat kan) dan is dit een goede manier om het uit te proberen.
Of bij Spike zijn vruchtbaarheid terug komt weet ik niet, ik weet ook niet of hij wel vruchtbaar was.
- Carma
- Zeer actief
Het is nog niet lang op de markt. Ik zal een bevriend dierenarts binnenkort eens even uithoren hierover, hij heeft bij Virbac gewerkt en heeft zich toentertijd bezig gehouden met dit middel. Wordt vervolgt....Caro. schreef: Ik lees dat er toch nog niet zo gek veel onderzoek naar gedaan is, wat de gevolgen zijn op langere termijn, of de vruchtbaarheid na behandeling weer volledig terug komt en meer van dat soort zaken.

- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Maddox: veredelde boerenfoxachtig iets, mogelijk bodeguero.
Hij is erg onrustig, nerveus, angstig. Vertoonde dominant gedrag en had veel interesse in de dames. Hopelijk dat het probleemgedrag wat zou verminderen.
Aangezien ik zijn leeftijd niet weet, schat ik rond 3,5 - 4 jaar.
nee
Ik heb geen spijt van de castratie en ik zou er nog steeds voor kiezen.
Echt grote positieve veranderingen zie ik niet, maar ook niets te nadele.
Maddox is nog steeds zoals hij was. Hij heeft wel meer rust omdat hij niet ook nog eens met de mannelijke hormonen die door zijn lijf gieren te maken heeft. Hij valt nu wel uit aan de lijn, maar dat kan ook komen doordat hij in dezelfde periode een zus heeft gekregen die hij (vind hij zelf dan) moet beschermen. Maddox is nog steeds niet betrouwbaar en valt uit (voornamelijk naar mijn man), hij is wel veel gemakkelijker en opener geworden met vreemde mensen en wanneer je bepaalde dingen in acht neemt is hij wel betrouwbaar. Probleemgedrag is er niet met een castratie uit te halen, maar hij heeft wel meer rust gekregen, waardoor er beter getraind kan worden.
Maddox: veredelde boerenfoxachtig iets, mogelijk bodeguero.
Hij is erg onrustig, nerveus, angstig. Vertoonde dominant gedrag en had veel interesse in de dames. Hopelijk dat het probleemgedrag wat zou verminderen.
Aangezien ik zijn leeftijd niet weet, schat ik rond 3,5 - 4 jaar.
nee
Ik heb geen spijt van de castratie en ik zou er nog steeds voor kiezen.
Echt grote positieve veranderingen zie ik niet, maar ook niets te nadele.
Maddox is nog steeds zoals hij was. Hij heeft wel meer rust omdat hij niet ook nog eens met de mannelijke hormonen die door zijn lijf gieren te maken heeft. Hij valt nu wel uit aan de lijn, maar dat kan ook komen doordat hij in dezelfde periode een zus heeft gekregen die hij (vind hij zelf dan) moet beschermen. Maddox is nog steeds niet betrouwbaar en valt uit (voornamelijk naar mijn man), hij is wel veel gemakkelijker en opener geworden met vreemde mensen en wanneer je bepaalde dingen in acht neemt is hij wel betrouwbaar. Probleemgedrag is er niet met een castratie uit te halen, maar hij heeft wel meer rust gekregen, waardoor er beter getraind kan worden.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
een jack russel terrier
als klein puppie was hij al heel erg dominant en vreselijk lelijk tegen alles en iedereen waar hij dacht boven testaan
9 maanden
nee.. daar had ik toen helemaal niet van gehoord
ja zijn gedrag was veel meer tehanteren en zijn haantjes gedrag verdween
een jack russel terrier
als klein puppie was hij al heel erg dominant en vreselijk lelijk tegen alles en iedereen waar hij dacht boven testaan
9 maanden
nee.. daar had ik toen helemaal niet van gehoord
ja zijn gedrag was veel meer tehanteren en zijn haantjes gedrag verdween
- Caro.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse Draak
- Contacteer:
GraagCarma schreef:Het is nog niet lang op de markt. Ik zal een bevriend dierenarts binnenkort eens even uithoren hierover, hij heeft bij Virbac gewerkt en heeft zich toentertijd bezig gehouden met dit middel. Wordt vervolgt....Caro. schreef: Ik lees dat er toch nog niet zo gek veel onderzoek naar gedaan is, wat de gevolgen zijn op langere termijn, of de vruchtbaarheid na behandeling weer volledig terug komt en meer van dat soort zaken.
- Carma
- Zeer actief
Caro. schreef:GraagCarma schreef:Het is nog niet lang op de markt. Ik zal een bevriend dierenarts binnenkort eens even uithoren hierover, hij heeft bij Virbac gewerkt en heeft zich toentertijd bezig gehouden met dit middel. Wordt vervolgt....Caro. schreef: Ik lees dat er toch nog niet zo gek veel onderzoek naar gedaan is, wat de gevolgen zijn op langere termijn, of de vruchtbaarheid na behandeling weer volledig terug komt en meer van dat soort zaken.
Maar ik durf het stomweg niet. Wat is dit voor spul? Hoe lang is het al op de markt en zijn er serieuze studies gedaan naar de lange termijn gevolgen van dit middel (kanker verwerkend of dat soort zaken)?![]()
In Australie werd het implantaat als eerste gebruikt. Daar passen ze het nu ruim 2.5 jaar toe (sommige reuen hebben al 5 implantaten gehad) zonder dat er bijwerkingen zijn geconstateerd. Maar er is verder (nog) geen (relevant) onderzoek gedaan naar de consequenties op langere termijn. Je angst is dus niet geheel onterecht