Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Meisje (1) ernstig gewond door beet hond

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
Aantal honden: 6

Re: Meisje (1) ernstig gewond door beet hond

Ongelezen bericht door Budkes »

Eigenlijk is dat kind ook vast wel terecht gebeten. Kutkinderen ook, vooral die van 1 jaar oud, die zijn lang niet zo onschuldig als ze eruitzien hoor. :neenee:
Gr. Aniek

Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Budkes schreef:Eigenlijk is dat kind ook vast wel terecht gebeten. Kutkinderen ook, vooral die van 1 jaar oud, die zijn lang niet zo onschuldig als ze eruitzien hoor. :neenee:
ze heeft de hond wrss gewoon een schop onder zijn kont gegeven.. :pffff:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Budkes
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke

Reny schreef:Even off topic, Aniek halen ze jullie er dan bij om honden weg te halen??
Ja meestal wordt dit gedaan door de afdeling hondengeleiders, als die er zijn. In dit geval was het ook een hondengeleider, tenminste aan zijn uniform te zien. De minder leuke kant van ons werk :( .
Gr. Aniek

Afbeelding
Reny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Reny »

Budkes schreef:
Reny schreef:Even off topic, Aniek halen ze jullie er dan bij om honden weg te halen??
Ja meestal wordt dit gedaan door de afdeling hondengeleiders, als die er zijn. In dit geval was het ook een hondengeleider, tenminste aan zijn uniform te zien. De minder leuke kant van ons werk :( .

Lijkt me dubbel: je weet niet wat voor hond je tegenkomt (qua gedrag dan) en ook het feit dat je een hond weghaalt bij mensen
En de groeten van de mannen :zwaai
Reny
Zeer actief

Ongelezen bericht door Reny »

Nanna schreef:
Reny schreef: Lijkt me dubbel: je weet niet wat voor hond je tegenkomt (qua gedrag dan) en ook het feit dat je een hond weghaalt bij mensen
Ik denk niet dat de ouders van dit meisje er op dat moment bezwaar tegen hadden dat de hond werd weggehaald....
Daar heb je gelijk in Nanna, ik bedoelde de hondegeleiders die het waarschijnlijk ook in andere gevallen zal moeten doen waarbij de eigenaar de hond helemaal niet wil afstaan :wink:
En de groeten van de mannen :zwaai
Budkes
Zeer actief

Reny schreef:
Budkes schreef:

Lijkt me dubbel: je weet niet wat voor hond je tegenkomt (qua gedrag dan) en ook het feit dat je een hond weghaalt bij mensen
Dat is het ook, gelukkig komt het niet zo vaak voor dat je een hond in beslag moet nemen. Het is mij tot nu toe ook nog nooit overkomen dat ik een hond inbeslag moest nemen, zónder dat ik daarvoor al herhaaldelijk bij de mensen was geweest ivm problemen rondom die hond. En ze dus ook herhaaldelijk heb gewaarschuwd met wat er uiteindelijk kon gebeuren. Dan draait je hart nog soms om, maar ik heb gelukkig altijd wel goed met de mensen door één deur kunnen blijven gaan. Daarnaast ben je ook in de unieke positie dat je wel wat kunt doen voor zo'n hond, en dat in uitdrukking kunt brengen in je poces-verbaal en bij justitie. Maar het blijft een heel verdrietig iets.

Voor wat betreft de honden die we uit huizen moeten halen, of van terreinen, daar zit weleens het nodige bloed, zweet en tranen in van ons. Maar deze honden moeten we meestal om andere redenen ophalen, bv omdat de baas spoorloos is, in het gevang zit of in het ziekenhuis terecht is gekomen en niemand de hond op kan vangen. Die halen we dan uit huis en brengen we naar het asiel. Dat was bv ook de molosser waar ik het over had. Dan nemen we wel vaak een bijtmouw mee of soms een complete pakwerker :N: . Wat mee speelt is natuurlijk dat je als vreemde op hun terrein komt en tsja meestal zijn het niet de liefste fifi's die we uit huis moeten halen.

Meestal is het wel zo dat als je ze eenmaal uit huis hebt, in de auto hebt vervoerd en ze er dan weer uithaalt dat het wel hele vriendelijke honden worden, ook heel logisch natuurlijk. Maar de eerste ontmoetig is meestal minder prettig :N: .
Gr. Aniek

Afbeelding
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Wat verschrikkelijk, voor alle partijen. :roos: Ik hoop dat t meisje t zal overleven en zal opknappen, bepaald geen chihuahua-beten. Mijn jongste is ook 1 (1,5), moet er toch niet aan denken! En hoop dat de hond een eerlijke kans krijgt.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Triest...
Afbeelding
M&E

Ongelezen bericht door M&E »

Budkes schreef:Eigenlijk is dat kind ook vast wel terecht gebeten. Kutkinderen ook, vooral die van 1 jaar oud, die zijn lang niet zo onschuldig als ze eruitzien hoor. :neenee:
wat is dat nu voor een kutopmerking :roll:
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

Paddle schreef:Ik vraag me af hoe realistisch de stelling is in de praktijk.

Ik heb hem wel meer gehoord hier op het forum, maar ik kan me niet voorstellen dat elke keer als je naar de keuken/toilet/badkamer/bijkeuken gaat om vlug een papier of wat dan ok te nemen, dat je dan je kind of hond moet opsluiten of meenemen. Dan ben je volgens mij de hele dag bezig met sleuren met één van beide.
Laat staan als je meerdere hebt (zowel van hond als kind).

als ik mijn buurmeiden hier heb logeren gaan ze altijd apart als ik de kamer uitloop.
Afbeelding
tura
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door tura »

Nanna schreef:Ik geloof niet dat het een Ambull is, zo te zien is de hond gecoupeerd aan de oren. Misschien een pitbull?
Al met al weer een trieste vertoning, voor alle partijen.
Is wel een Ambull, de oren zijn niet gecoupeerd, ze worden door de hond naar naar achteren gedragen. Als de hond de bocht maakt, zie je de oren wapperen..

Ik zie overigens nergens staan dat het kind alleen was met de hond. :denken:
Carmen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse bulldog en een Kretaans meisje

Ongelezen bericht door Carmen »

M&E schreef:
Dat is volgens mij sarcastisch bedoeld :wink:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ja kan gebeuren.
Snap niet wat de toegevoegde waarde is om te weten wat voor ras het is.??
Feit blijft dat hij gebeten heeft.
Had ook een tekkel,bouvier of een poedel kunnen zijn.
Snap trouwens ook zowiezo niet dat als je weet dat je hond niet te vertrouwen is met kinderen je uberhaupt die hond nog in huis hebt lopen.
Maar ongeacht hoe of wat ,voor kind triest en voor de hond.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

truusje schreef:

Ik heb hem wel meer gehoord hier op het forum, maar ik kan me niet voorstellen dat elke keer als je naar de keuken/toilet/badkamer/bijkeuken gaat om vlug een papier of wat dan ok te nemen, dat je dan je kind of hond moet opsluiten of meenemen. Dan ben je volgens mij de hele dag bezig met sleuren met één van beide.
Die is zekerwel realistisch....heel veel gedoe, heel erg onpractisch, maar te doen. Als je echt van honden houdt heb je dat er voor over.
:roll:
Wat simpel weer.
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

estelle schreef:
truusje schreef:

Die is zekerwel realistisch....heel veel gedoe, heel erg onpractisch, maar te doen. Als je echt van honden houdt heb je dat er voor over.
:roll:
Wat simpel weer.
Nou, zo simpel was het anders niet bedoeld hoor :wink:
Afbeelding

So Sweet :I:
Budkes
Zeer actief

M&E schreef:
Dat is inderdaad, zoals Carmen al aangaf :ok: , sarcastisch bedoeld in antwoord op Iones die onmiddellijk, zonder inside informatie uiteraard, klaar staat om dat kindje (van 1 jaar oud notabene :roll: ) de schuld te geven:

iones schreef:En nu zullen ze wel boos zijn op hun hond omdat die hun lieve kindje gebeten heeft. Maar dat kindje kan mogelijk iets gedaan hebben waardoor de hond zo reageerde.
Gr. Aniek

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

StormenRoxy schreef:moeilijk om te zien dat filmpje :jank:
de hond had dit nooit mogen doen..
je weet verder ook niet wat er gebeurd is
was het kind alleen met de hond... of zat ze mss bij zijn voer
of was het werkelijk uit het niets uit jaloerzie...

:ugh:
misschien was de intentie een correctie, , en dat kan heel fout aflopen bij een kind, bij mensen sowiso,
misschien bleef het kind huilen, staarde ze de hond aan, misschien heeft ie eerst wel 10 keer gewaarschuwd, misschien , misschien misschien
tja feit blijft die hond had de kans nooit mogen krijgen, of anders gezegd, hij had niet in die positie geplaatst mogen worden :M:
dit is ook altijd weer zo`n verlies, verlies, verlies situatie,wat heb je eraan .

tja kinderen hebben is hard werken en kinderen en honden hebben is nog harder werken, ik kan met de hand op mijn hart zeggen dat ze bij mij nooit zonder de nodige maatregelen alleen zijn geweest toen de kinderen klein waren.
als ik naar de WC ging, ging het kind in de box, en de hond in de keuken.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ach wat verschrikkelijk sneu, voor beide partijen. Hoop dat het meisje er nog 'mooi' vanaf komt zeg maar.. Het is niet niks door zo'n grote hond midden in je gezicht te worden gebeten..
Het filmpje is ook hartbrekend, arme dier is hartstikke bang.. Niemand die hem maar iets geruststeld.. Hoop dat de hond ergens anders een 2e kans krijgt zonder kleine kinderen in de buurt.
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Wat een verschrikkelijk verhaal. Kind en hond hadden niet in die situatie moeten komen.
Door de hond in beslag te nemen en te testen of hij agressief is voedt men het maatschappelijke beeld dat de schuld bij de hond moet liggen en pleit de ouders vrij van verantwoordelijkheid in mijn ogen.
Ben het helemaal met iones eens het is een zeer stressvolle situatie voor de hond.
Een kind van 1 is niet in staat om situatie's in te schatten en hoort door zijn ouders beschermd te worden. Maar de ouders hebben ook verantwoordelijkheid naar hun huisdier toe.
Ben meer voor hond herplaatsen en ouders testen.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Budkes schreef:
iones schreef:
Carmen schreef:De hond is door de politie in beslag genomen en ondergebracht in een asiel. Kynologisch onderzoek moet het ras vaststellen en de gedragskenmerken van de hond in kaart brengen; dit moet uitwijzen in hoeverre het om een agressieve hond gaat.

Ligt het aan mij of is dit een beetje een vreemde zin :denken:
Uit dat onderzoek zal blijken dat de hond agressief is. Want ELKE hond wordt aggressief bevonden door dat klote onderzoek. Het is geen eerlijk onderzoek. De hond gaat het dus afleggen.
Je kunt altijd zo lekker gefundeerd uit de hoek komen. :ok:

Dit klopt dus niet, heb hier zoal 2tal voorbeelden van honden, waarvan beide na onderzoek gewoon doorleefden. 1 ging terug naar de eigenaar. De ander werd niet teruggegeven aan de eigenaar, maar werd herplaatst.
Hond 1 was losgebroken en had een buurtbewoner heel erg toegetakeld, de eigenaar kon justitie echter overtuigen van het feit dat het echt een ongeluk was én dat het niet weer zou gebeuren. Hond 2 had 3 x een kind uit de buurt gebeten. De onderzoeker kwam uiteindelijk tot de conclusie dat deze hond heel goed te sturen was door een goede begeleider én dat deze hond ook echt heel veel steun zocht bij de "tijdelijke" begeleider, die zijn "slechte" gedrag ook heel makkelijk om kon buigen tot gewenst gedrag. De hond mocht dus niet terug naar de eigenaar, wat ook heel terecht was, maar mocht vrolijk fluitend herplaatst worden.

Dus maw veel van dit soort uitlatingen van jou vallen gewoon onder stemmingmakerij.
Het is altijd makkelijk roepen vanaf de zijkant :ok: Er gaan genoeg honden terug naar de eigenaar hoor
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief

iones schreef:
Ik heb het filmpje wel gezien maar er was bij mij geen geluid bij. De manier waarop de hond werd afgevoerd.... tja, dan worden ze wel vals. Maar dit is wel typerend zoals het er aan toe gaat als honden in beslag genomen worden. Straks zit de hond in een afgesloten kennel waar hij zolang het onderzoek loopt niet meer uit komt. NOOIT. en hij zal ook geen menselijk contact krijgen. Effe voer en water door het luikje en dat was het.
En hoe weet jij dat? Je bent er schijnbaar geweest waar ze opgevangen worden?
Perry en Noah

Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

duitse herder schreef:
iones schreef:
Ik heb het filmpje wel gezien maar er was bij mij geen geluid bij. De manier waarop de hond werd afgevoerd.... tja, dan worden ze wel vals. Maar dit is wel typerend zoals het er aan toe gaat als honden in beslag genomen worden. Straks zit de hond in een afgesloten kennel waar hij zolang het onderzoek loopt niet meer uit komt. NOOIT. en hij zal ook geen menselijk contact krijgen. Effe voer en water door het luikje en dat was het.

Nee ze worden liefdevol opgevangen door goed opgeleid personeel die veel van hondengedrag weten. Ze krijgen rustig de tijd en de MAG of TOPtest is niet bedreigend :oohja:
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
duitse herder
Zeer actief

nana schreef:
duitse herder schreef:
iones schreef:

Nee ze worden liefdevol opgevangen door goed opgeleid personeel die veel van hondengedrag weten. Ze krijgen rustig de tijd en de MAG of TOPtest is niet bedreigend :oohja:
Dus ook jij bent er dus wel eens geweest? Knap hoor, altijd dat geoordeel vanaf een schermpje :E:
Perry en Noah

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

duitse herder schreef: Dus ook jij bent er dus wel eens geweest? Knap hoor, altijd dat geoordeel vanaf een schermpje :E:
en jou probleem is :denken:
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Budkes schreef:
corason del perro schreef:Vreselijk voor de familie....

Bij dat filmpje dacht ik echt tjee doe niet zo moeilijk til het beesie gewoon ff in de auto alsof hij niet gewoon aan een riem kan. Mijn honden zouden ook 10 kleuren stront schijten aan zon lange stok en maar voortgeduwd worden...... :ugh:
En jij bent mee naar binnen geweest? Je weet dus hoe de hond binnen reageerde in zijn eigen vertrouwde omgeving ?

Ik heb wel eens een hond uit een woning gehaald die compleet door het lint ging, een ongeveer even groot type molosser, we hebben haar uiteindelijk gelukkig klem kunnen krijgen achter een deur en zodoende met een vangstok onder controle kunnen krijgen. Eenmaal buitenshuis gedroeg ze zich net zo angstig en gedwee als de hond op het filmpje, toch voelde ik me op dat moment niet geroepen om haar de vangstok af te doen en haar aan een riem in de auto te tillen. Daarvoor stond het gevecht in de woning 3 min. daarvoor mij nog iets te vers op het netvlies.

Maw. niet te snel oordelen, je was er niet bij, ik ook niet, maar er kunnen veel verschillende redenen zijn waarom de hond aan de vangstok werd meegenomen.
Het was echt gewoon een gedachten en gevoel wat ik bij het filmpje had. Daarmee doelde ik niet te zeggen dat het daadwerkelijk onterecht was om het dier met een vangstok te benaderen. Maar zoals hij op het filmpje te zien was leek hij benaderbaar. Ik weet inderdaad niet wat er van te voren gebeurd is. Had een beetje het idee dat het maar zo gedaan werd omdat het om een bijtincident ging maargoed als een hond een kind bijt wil dat niet zeggen dat ie daarna ook een volwassenen bijt. Maar na je beschrijving snap ik dat het gedrag buiten totaal anders kan zijn als binnen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

M&E schreef:
Grinnik, het is allemaal nogal sterk uitgedrukt. Kinderen zijn in de ogen van mensen heilig maar dat maakt ze nog niet heilig. Maar dat maakt ook nog niet dat ze dingen doen uit kwaadwilligheid. Ze zijn onwetend, ontdekkend, grensverleggend. Dat hoort bij de natuur van ieder levend wezen. Er moeten gewoon volwassenen in de buurt zijn die de kinderen waarschuwen, uitleggen, beschermen (meer tegen zichzelf dan tegen de hond). Oke, je kunt een kind niet altijd overal tegen beschermen in deze gevaarlijke boze wereld, maar wel een hele hoop leren.

Een eenjarige kun je nog niets uitleggen want die heeft nog helemaal geen inzichtin anderen, is nog te veel bezig met de eigen wereld. Maar je kunt duidelijk maken dat iets niet mag of anders niet bij de hond laten zonder dat je er met je neus bovenop staat. (bij sommige gevallen is dat nu eenmaal noodzakelijk wil je geen risico nemen.)
bouvierpoedel schreef: Snap trouwens ook zowiezo niet dat als je weet dat je hond niet te vertrouwen is met kinderen je uberhaupt die hond nog in huis hebt lopen.
Sorry maar in de meeste gevallen is het andersom: het kind is niet te vertrouwen met de hond. I.p.v. de hond niet te vertrouwen met je kind. MAar ja, veel mensen hebben geen inzicht in hun eigen kind ("die van mij doet dat niet"), laat staan in hun hond.
Budkes schreef:
M&E schreef:
Dat is inderdaad, zoals Carmen al aangaf :ok: , sarcastisch bedoeld in antwoord op Iones die onmiddellijk, zonder inside informatie uiteraard, klaar staat om dat kindje (van 1 jaar oud notabene :roll: ) de schuld te geven:

iones schreef:En nu zullen ze wel boos zijn op hun hond omdat die hun lieve kindje gebeten heeft. Maar dat kindje kan mogelijk iets gedaan hebben waardoor de hond zo reageerde.
Je doet nu net alsof ik heel stellig beweer dat het aan het kind ligt. Terwijl je zelf een quote van me aanhaalt waarin staat dat ik dat niet doe omdat er "mogelijk" bij staat. De schuld ligt in mijn ogen bij de ouders door hun gebrek aan inzicht in de situatie, hun hond, hun kind.
Ja, ik weet dat ik er te glad vanuit ga dat het niet aan de hond ligt, omdat ik uit ga van de waarschijnlijkheid, en dus dat ze onder het hoogste percentage vallen, waarbij dat ook het geval is. Ik geloof iets van 80%. Zo staat het in de hondenbladen.
nana schreef: Ben meer voor hond herplaatsen en ouders testen.
Amen!
Laatst gewijzigd door iones op 13 jan 2010 11:50, 1 keer totaal gewijzigd.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
M&E

Ongelezen bericht door M&E »

Carmen schreef:
M&E schreef:
Dat is volgens mij sarcastisch bedoeld :wink:
euh, sarcastisch is dan niet het juiste woord. maar er staat nergens een emoticon waaruit je kan afleiden dat dit "grappig" bedoeld is.
Er zijn genoeg mensen die niks met kinderen hebben.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ik heb niets met kinderen maar dat wil niet zeggen dat ik ze zoiets toewens. Ik zie liever dat een kind in harmonie opgroeit met een hond en daardoor in het volwassen leven later respect en liefde uitdraagt naar dieren toe in het algemeen. Vergeet niet dat kinderen de toekomst hebben.
duitse herder schreef:En hoe weet jij dat? Je bent er schijnbaar geweest waar ze opgevangen worden?
http://www.hulpinbeslaggenomenhonden.nl/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Kijk, Nana en ik gaan niet op een schermpje af maar hadden ons al eerder in de materie verdiept. Jij kennelijk nog niet. Een hond die in de kennel van de officier van Justitie terecht komt, zit daar zo lang in isolement dat hij doordraait. Ze komen er slechter uit dan dat ze er in gaan. En al functioneerde zo'n hond al normaal, daarna niet meer! En dan heeft hij natuurlijk ook geen kans van slagen bij zo'n test.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Jezus wat een gelul van : kind schuld ,ouders schuld , hond schuld.
Gebeuren er bij jullie nooit ongelukjes of even niet opgelet.
Hoeveel kinderen flikkeren niet van de trap , krijgen een pot hete thee over zich heen of verdrinken in de vijver of worden uit de tuin geplukt door een of andere pedo.
Komen onder de wagen of vallen van hun 3wieler.
Zeg nooit nooit.
Want voor je het weet ben je zelf aan de beurt.
En voor diegeen die het zo zielig voor die hond vinden.
Ik geloof dat als het jullie kind zou overkomen dat de meeste dat beest ook af lieten spuiten omdat het verdriet van je kind overheerst dan dat van je hond.
Ongeacht wie nu schuld is..
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Nanna schreef:Ik geloof niet dat het een Ambull is, zo te zien is de hond gecoupeerd aan de oren. Misschien een pitbull?
Al met al weer een trieste vertoning, voor alle partijen.
Pitbull is het zeker niet, denk eerder dat het idd een Ambull is. (wel een heel mooie trouwens)
Gecoupeerd is ie ook niet, dat zie je al als ie naar buiten komt, als je dan naar het oor rechts in beeld kijkt zie je dat die gewoon hangt. Lijkt misschien ff zo doordat zijn linkeroor (op beeld) zwart lijkt doordat je tegen de binnenkant aankijkt.

Hoe dan ook,verschrikkelijk voor het kind en weer een hond die hoogstwaarschijnlijk zijn baasjes niet meer terug ziet.
Dan nog Iones. Wij hebben vroeger thuis tal van honden gehad, van pitbull tot yorkies maar geen enkel hond haalde het in zijn hond uit te halen hoor, en als er al 1 liet zien niet van ons gediend te zijn werd dat direct opgemerkt en werd daar dusdanig op “ingespeeld”dat wij echt wel wisten bij wie wat wel en niet te doen. Hier in geval van een eenjarig kind kun je dat niet verlangen en moet je als ouder zijnde ervoor zorgen dat je je kind niet alleen laat met de hond (makkerlijker gezegd dan gedaan) en sta er ook echt van te kijken dat die hond het kind zo heeft toegetakeld.

Juist dit soort honden zijn altijd zo ontzettend lief met “eigen” :19: dat het niet “normaal” is als een hond dan wel op zo’n manier uitvalt.
iones schreef:
bouvierpoedel schreef: Snap trouwens ook zowiezo niet dat als je weet dat je hond niet te vertrouwen is met kinderen je uberhaupt die hond nog in huis hebt lopen.
Sorry maar in de meeste gevallen is het andersom: het kind is niet te vertrouwen met de hond. I.p.v. de hond niet te vertrouwen met je kind. MAar ja, veel mensen hebben geen inzicht in hun eigen kind ("die van mij doet dat niet"), laat staan in hun hond.
Denk dat het niet eens altijd met “vertrouwen” te maken heeft. Je mag nooit een kind onbeheerd bij een hond achterlaten en wie nou niet te vertrouwen is doet er niet eens toe (voor sommige wel dat weet ik) maar dat is gewoon een feit. Er kan altijd iets gebeuren waardoor een hond uithaalt. En dat hoeft niet eens altijd aan het kind zelf te liggen. Een hond kan ook pijn hebben zonder dat je het merkt en daarom anders reageren dan normaal, als het kind de hond dan wil aaien wat normaliter zonder problemen kan, kan het maar zo gebeuren dat de hond zo ineens wel uithaalt :19:

Hier mogen ze de hond aaien als die naar ze toe komt, maar anders blijven ze er gewoon bij uit de buurt. Gezichten bij de hond :neenee: niet bij die van ons. Hartstikke lief beest, maar daarvoor vertrouw ik haar met de kleine echt niet genoeg. Kheb genoeg gezien (licht optrekken van de lip) als de kleine haar wilde aaien (terwijl ze bij de meid zelf kwam zitten) om te weten dat ze dat niet wil.

Dus jij (iones) kan wel zeggen dat in de meeste gevallen het kind niet met de hond te vertrouwen is, hier is het dus 100% andersom. En dan is het aan mij om ervoor te zorgen dat er niets gebeurt. En dat doe ik dus door als ik weet dat ik ff een tijdje heen en weer ga lopen (koken – schoonmaken of wat dan ook) de hond de bench in gaat of naar buiten, of de kleine meid gaat met mij mee de gang in en dan gaat het traphekje dicht zodat zij in de kamer blijft en de meid bij mij in de gang is.

Hond heeft hier ook wel eens uitgehaald hoor, en ja dan was het “eigen” schuld van de kinderen. Dan gingen ze haar toch aanhalen als ze in de bench lag met haar bot terwijl ze weten dat ze dan bij haar weg moeten blijven. Ja als ie dan onverhoopt toch “uithaalt” (snipt) geef ik desondanks een foei naar Nell maar hoeven ze bij mij niet jankend aan te komen.

Zo zijn ze ook wel eens in de enkels “gebeten” als de hond ze iets te fanatiek achteraan ging als ze met haar aan het kwallen waren en zij hun naar boven “joeg” (= spelletje van ze) geeft niks, eigen schuld ook. Maar zou de hond 1 van de kinderen dusdanig grijpen zoals hier het geval is, al is het nog mijn eigen schuld omdat ik ze “samen” heb gelaten, sorry dan ging ze er toch echt uit. Ik zou ze dan nooit meer samen kunnen vertrouwen. Stel dat ik het ooit ff niet in de gaten heb en ze samen achterlaat op de bank en Zoë (2 jr) wel haar gezicht bij Nell doet omdat ze haar zo lief vind en Nell uithaalt en ze met een gehavend gezicht rondloopt denk ik dat Nell een maatje 38 krijgt en echt kan vertrekken, zou ik er niet bij zijn en zoiets zou gebeuren als ze met Ed alleen zijn weet ik zeker dat ik bij thuiskomst een wandschildering aantref :ugh:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”