Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
bisolvon
Moderator: moderatorteam
-
muppie en co
- Actief
- Mijn ras(sen): rottweiler, greyhound en mix
bisolvon
heeft er wel eens iemand bisolvon aan zijn hond gegeven ivm hoesten en slijm in neus/keel? en wat waren jullie ervaringen hiermee?
-
Neeltje
Re: bisolvon
Ik heb het nog nooit gedaan, maar weet wel dat dit gebeurt.
- danielle-russel-king
- Zeer actief
Ik heb hier laatst aan russel op advies van de da thijmsiroop gegeven om het hoesten te verzachten hielp goed 

- Tanja Simba&Bella
- Zeer actief
ik gebruik het als het nodig is, wel die voor kinderen. Hier helpt het altijd goed en snel.
Je kan overigens ook de denneknop siroop van het kruitvat gebruiken.
Je kan overigens ook de denneknop siroop van het kruitvat gebruiken.
Groetjes, Tanja
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015
Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
- RianneS
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua x dwergpincher
Chihuahua - Aantal honden: 2
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
- Aantal honden: 1
ja mijn DA in Nederland raadde het aan bij een kennelkuchje, wel de variant voor kinderen.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
mijn huisarts is helemaal niet van de bisolvon .. hij noemt het toegestaan vergif.. dus ik zou het mijn honden ook niet geven.
het spul wat erin zit om slijn oid op telossen vind hij ontoelaatbaar.
Kijk eens bij een natuurwinkel voor een honing siroop of gewoon bij de drogist....
het spul wat erin zit om slijn oid op telossen vind hij ontoelaatbaar.
Kijk eens bij een natuurwinkel voor een honing siroop of gewoon bij de drogist....
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Nee, ik heb het niet zo op met die onnatuurlijke hoestdrankjes. Liever gewoon thijmsiroop of een drankje op basis van honing.
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Uiteraard, maar als je bv. thijmsiroop geeft aan je hond, dat werkt zowel verzachtend op het slijmvlies als slijmoplossend.Martijn schreef:Het verzachten van een geïrriteerd slijmvlies is toch iets anders dan het oplossen van slijm?
-
Maria
- Zeer actief
- Contacteer:
helpt een beginnende kennelkuch op te lossen, zonder dat je antibiotica zou moeten geven.
Een tijm siroop werkt ook wel bij een aanhoudend geirriteerde kuchje maar met bisolvon gaat het vaak binnen enkele dagen over. Wel opletten dat je niet teveel geeft want dan gaan ze aan de diarree. Ik geef 1 ml per 10 kg hond.
groet Maria
Een tijm siroop werkt ook wel bij een aanhoudend geirriteerde kuchje maar met bisolvon gaat het vaak binnen enkele dagen over. Wel opletten dat je niet teveel geeft want dan gaan ze aan de diarree. Ik geef 1 ml per 10 kg hond.
groet Maria
-
muppie en co
- Actief
- Mijn ras(sen): rottweiler, greyhound en mix
nou ik heb het geprobeerd. ik heb haar twee dagen bisolvon gegeven. dat heb ik geweten. ze is er doodziek van geweest, niet meer willen eten, diarree, ik dacht dat ze er geweest was.
ik snap niet dat een dierenarts dit kan voorschrijven.
ik snap niet dat een dierenarts dit kan voorschrijven.