Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vaginitis
Moderator: moderatorteam
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Vaginitis
Wat zijn de behandelmethodes van vaginitis? Noah heeft die namelijk. Ze krijgt pas AB kuur tijdens loopsheid, zodat de vaten goed openstaan. DA zei dat de kans groot is dat het nu namelijk niet pakt
Heeft iemand er ervaring mee? Noah heeft 2 weken Utrovetsem gehad na de loopsheid, moet ik daar weer mee beginnen?
Heeft iemand er ervaring mee? Noah heeft 2 weken Utrovetsem gehad na de loopsheid, moet ik daar weer mee beginnen?
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: Vaginitis
Nozem heeft een keer vaginitis gehad, dat was tijdens haar loopsheid. Ze heeft een AB-kuurtje gehad en het was zo weer over.
-
Leane
Winter heeft het als jong pupje gehad, ik heb er niks voor gehad van de DA kreeg de tip om haar echinaforce druppels tegeven en dat werkte toen ook prima.
-
Melanie 74
Dolina heeft het ook gehad en we kregen pulsatilla mee 
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Jaren geleden een keer, net na de loopsheid. AB kuurtje was genoeg.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:
Thica heeft het als jonge hond een aantal keren gehad, wel een keer een AB kuur gehad, maar die deed niks. na haar eerste loopsheid was het ook gewoon helemaal over.
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Er is eigenlijk een onderscheid te maken in vaginitis bij een jong teefje en vaginitis bij een teef die al loops is geweest.
De juveniele vaginitis (komt voor bij jonge teefjes die nog niet loops zijn geweest) behoeft meestal geen behandeling en verdwijnt vaak vanzelf na de eerste loopsheid.
Bij een volwassen teef moet er meestal antibiotica worden ingezet om de vaginitis te bestrijden.
Mijn vorige teefje had telkens een vaginitis voordat ze loops moest worden. De loopsheid zette pas door als de antibiotica z'n werk deed.
Wel is verstandig om even een kweek te laten maken van de uitvloeïing. Zo kunnen ze zien welke bacterie verantwoordelijk is voor de vaginitis en vervolgens kan er een gericht antibioticum worden gegeven.
De juveniele vaginitis (komt voor bij jonge teefjes die nog niet loops zijn geweest) behoeft meestal geen behandeling en verdwijnt vaak vanzelf na de eerste loopsheid.
Bij een volwassen teef moet er meestal antibiotica worden ingezet om de vaginitis te bestrijden.
Mijn vorige teefje had telkens een vaginitis voordat ze loops moest worden. De loopsheid zette pas door als de antibiotica z'n werk deed.
Wel is verstandig om even een kweek te laten maken van de uitvloeïing. Zo kunnen ze zien welke bacterie verantwoordelijk is voor de vaginitis en vervolgens kan er een gericht antibioticum worden gegeven.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)