Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

cholodin en hyperactieve hond

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

muppie en co
Actief
Mijn ras(sen): rottweiler, greyhound en mix

cholodin en hyperactieve hond

Ongelezen bericht door muppie en co »

wie heeft er ervaring met cholodin? En dan met name kijkend naar de activiteit van je hond. ik heb mijn hond nu op aanraden van de da cholodin gegeven, maar ik heb het idee, dat ze hier nog onrustiger van wordt.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Re: cholodin en hyperactieve hond

Ongelezen bericht door ranetje »

http://www.hondendingen.nl/winkel?produ ... l&vmcchk=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Waarom geeft de DA dat?
Er zijn geen negatieve bijwerkingen bekend. Bij actieve dieren zijn in een enkel geval hyperactiviteit en spiertrillingen waargenomen.
Uit deze link http://www.nmlhealth.com/p,51,457/Cholodin-hond.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
muppie en co
Actief

Uit deze link http://www.nmlhealth.com/p,51,457/Cholodin-hond.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;

deze link had ik ook gelezen en daarom vroeg ik me af of iemand hier daadwerkelijk ervaring mee had. en dan was ik vooral benieuwd naar het gedrag voor en na de cholodine.

ik heb de cholodine voorgeschreven gekregen vanwege de ouderdomskwalen van mijn hond. heb al verschillende onderzoeken laten verrichten en eigenlijk zonder resultaat. de da heeft vermoeden dat een gedeelte van haar problemen te maken hebben met haar leeftijd/dementie. En omdat ze al langere tijd nogal wat medicijnen slikt/heeft geslikt heb ik begrepen dat de cholodine hiervoor zuiverend werkt (lever en nieren).

groetjes Sandra
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Ik (ik werk bij NML health, de leverancier van Cholodin) heb het één keer eerder gehoord. Dat was ( of, is, hij leeft nog) een reu die erg druk wordt van Choline; ookal zit het in een kleine hoeveelheid verwerkt in een multivitamine. En een keer of drie bij honden en katten die in één keer het hele potje hadden leeggegeten, maar dat telt niet :mrgreen:

Hoelang geef je het al? Je zou eens kunnen stoppen om te zien of het gedrag verbetert en -als dat zo is - weer beginnen met de halve dosering om te zien of dat goed gaat.
muppie en co
Actief

het hondje waar we het over hebben is nu ruim anderhalf jaar bij ons. vanaf dag 1 is ze hyper. maar als ze ziek is of na een epileptische aanval of iets anders dan haar normale dag dan wordt ze nog meer hyper, om bijna gek van te worden. :(
nu weet ik dat ze absoluut niet tegen antibiotica en andere medicijnen kan. van valium wordt zij echt gek terwijl dit bij de meeste honden rustgevend werkt. dit zijn alleen maar voorbeelden om ons probleem duidelijk te maken
ik heb haar nu gisteren en vandaag geen cholodin gegeven, maar ze is nog steeds onrustig. het is moeilijk om aan te geven op welk niveau van onrust ze nu zit en waar die onrust vanaf komt.. kun je me nog volgen?? :ugh: weet zelf soms niet meer wat we moeten doen.
Geer
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Geer »

Hm. Hoe oud is ze? Je schrijft dat ze hyper is, maar lijkt ze verder wel 'bij de tijd'?? Kun je beschrijven hoe haar 'hyper'-gedrag overkomt?
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door ranetje »

muppie en co schreef:het hondje waar we het over hebben is nu ruim anderhalf jaar bij ons. vanaf dag 1 is ze hyper. maar als ze ziek is of na een epileptische aanval of iets anders dan haar normale dag dan wordt ze nog meer hyper, om bijna gek van te worden. :(
nu weet ik dat ze absoluut niet tegen antibiotica en andere medicijnen kan. van valium wordt zij echt gek terwijl dit bij de meeste honden rustgevend werkt. dit zijn alleen maar voorbeelden om ons probleem duidelijk te maken
ik heb haar nu gisteren en vandaag geen cholodin gegeven, maar ze is nog steeds onrustig. het is moeilijk om aan te geven op welk niveau van onrust ze nu zit en waar die onrust vanaf komt.. kun je me nog volgen?? :ugh: weet zelf soms niet meer wat we moeten doen.
Ik denk dat dit het hondje van ruim 14 jaar is?
De onrust is o.a. de de onrust die vaak ontstaat bij honden na een epileptische aanval.
Sommige honden zijn er snel overheen en andere honden kunnen nog dagen onrustig zijn.

Er zijn heel wat honden die juist helemaal niet rustig worden van valium.
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”