Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wie heeft zijn reu laten castreren (ervaring)
Moderator: moderatorteam
- Irene
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boerenfox
Spaanse mix
dwergpincher - Aantal honden: 3
- Contacteer:
Wie heeft zijn reu laten castreren (ervaring)
Ik ben al een tijdje voor mezelf zoveel mogelijk info aan het verzamelen over het laten castreren van een reu of juist evt niet.
Ik ben dus ook erg benieuwd naar mensen die hun reu hebben laten helpen(casteren) en hoop van deze mensen een paar vragen beantwoord te krijgen:
-welk ras of kruising is je hond?
-waarom is besloten om hem te laten castreren?
-op welke leeftijd is hij geholpen?
-is er eerst chemische castratie toegepast?
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag?
overige info is ook welkom.
Alvast bedankt.
Ik ben dus ook erg benieuwd naar mensen die hun reu hebben laten helpen(casteren) en hoop van deze mensen een paar vragen beantwoord te krijgen:
Alvast bedankt.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Re: Wie heeft zijn reu laten castreren (ervaring)
Irene schreef:Ik ben al een tijdje voor mezelf zoveel mogelijk info aan het verzamelen over het laten castreren van een reu of juist evt niet.
-welk ras of kruising is je hond? staffordshire bull terrier (bijna 7 jaar)
-waarom is besloten om hem te laten castreren? stress/spanning
-op welke leeftijd is hij geholpen? 5 jaar
-is er eerst chemische castratie toegepast? ja zonder resultaat
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? ja enorm goed
Alvast bedankt.

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
-welk ras of kruising is je hond? Kruising Golden retriever x mechelse herder
-waarom is besloten om hem te laten castreren? Aanwezigheid van een teefje + extreem reageren op loopsheid teefjes
-op welke leeftijd is hij geholpen? 1 jaar
-is er eerst chemische castratie toegepast? nee
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? Ja, geen enkel probleem meer.
-waarom is besloten om hem te laten castreren? Aanwezigheid van een teefje + extreem reageren op loopsheid teefjes
-op welke leeftijd is hij geholpen? 1 jaar
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? Ja, geen enkel probleem meer.
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Ik hoor bij de "juist niet" mensen.
Pas wanneer er medische noodzaak is zal het gebeuren.
Ik vind het bij mijn reu onnodig, bovendien heeft hij maar 1 ingedaalde bal en zou het een stuk lastiger worden om te castreren. Maar zoals ik al zei, het is absoluut nergens voor nodig.
Ik vind het bij mijn reu onnodig, bovendien heeft hij maar 1 ingedaalde bal en zou het een stuk lastiger worden om te castreren. Maar zoals ik al zei, het is absoluut nergens voor nodig.

- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
-welk ras of kruising is je hond? Rottweiler
-waarom is besloten om hem te laten castreren? Omdat hij een mega cyste bij z'n prostaat had.
-op welke leeftijd is hij geholpen? 6
-is er eerst chemische castratie toegepast? Nee, omdat dat geen zin had, cyste moest weg.
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? Tegen zijn kwaal wel, anders was de cyste weer terug gekomen.
Dus voor de duidelijkheid. Spike is gecastereerd omdat het medisch noodzakelijk was. Het is altijd een giga macho geweest richting andere honden. En dat gedrag is absoluut niet veranderd. En ik vind het prima, het is aan mij om dat in goede banen te leiden en zo te houden. En dat gaat prima.
Het gedrag zat er al 6 jaar ingebakken, dus dat is bij hem (en dat is vaak zo) echt niet veranderd door castratie.
-waarom is besloten om hem te laten castreren? Omdat hij een mega cyste bij z'n prostaat had.
-op welke leeftijd is hij geholpen? 6
-is er eerst chemische castratie toegepast? Nee, omdat dat geen zin had, cyste moest weg.
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? Tegen zijn kwaal wel, anders was de cyste weer terug gekomen.
Dus voor de duidelijkheid. Spike is gecastereerd omdat het medisch noodzakelijk was. Het is altijd een giga macho geweest richting andere honden. En dat gedrag is absoluut niet veranderd. En ik vind het prima, het is aan mij om dat in goede banen te leiden en zo te houden. En dat gaat prima.
Het gedrag zat er al 6 jaar ingebakken, dus dat is bij hem (en dat is vaak zo) echt niet veranderd door castratie.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
- Aantal honden: 1
Joera schreef:Ik hoor bij de "juist niet" mensen.Pas wanneer er medische noodzaak is zal het gebeuren.
leuk maar off topic. daar wordt niet naar gevraagd

-
Da-ki
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita -japans-
-welk ras of kruising is je hond? Akita
-waarom is besloten om hem te laten castreren? omdat hij z'n eigen leven ging leiden, wat nu bij de baas gezellig lopen, zo veel lekkere teefjes in dit bos.....
-op welke leeftijd is hij geholpen? 17 maanden (ik kreeg hem met 14 maanden)
-is er eerst chemische castratie toegepast? Neen
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? Absoluut, na 7 weken en 5 dagen was er geen interesse in de dames
-waarom is besloten om hem te laten castreren? omdat hij z'n eigen leven ging leiden, wat nu bij de baas gezellig lopen, zo veel lekkere teefjes in dit bos.....
-op welke leeftijd is hij geholpen? 17 maanden (ik kreeg hem met 14 maanden)
-is er eerst chemische castratie toegepast? Neen
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? Absoluut, na 7 weken en 5 dagen was er geen interesse in de dames

-
miekmiek
Irene schreef:Ik ben al een tijdje voor mezelf zoveel mogelijk info aan het verzamelen over het laten castreren van een reu of juist evt niet.
-welk ras of kruising is je hond? west highland white kruising
-waarom is besloten om hem te laten castreren? o.a. continu voorhuidontsteking, obsesief likken waardoor huidproblemen
-op welke leeftijd is hij geholpen? zes jaar
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? ja.
Alvast bedankt.
- Irene
- Zeer actief
Spaanse mix
- Contacteer:
wat apart dat de chemische castratie geen effect heeft gehad en de daadwerkelijke castratie dan toch wel.massam schreef:Irene schreef:Ik ben al een tijdje voor mezelf zoveel mogelijk info aan het verzamelen over het laten castreren van een reu of juist evt niet.
Alvast bedankt.
Dus zo'n chemische castratie zegt dan ook niet alles.
-
S@ndr@
- Zeer actief
-welk ras of kruising is je hond? Baco was een Oldie
-waarom is besloten om hem te laten castreren? agressief gedrag naar sexe genoten
-op welke leeftijd is hij geholpen?18 maanden
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? ja dat was zo goed als over,
heeft hem alleen wel veel spiermassa gekost waardoor zijn HD aan het licht kwam, omdat hij er heel veel last van kreeg
-waarom is besloten om hem te laten castreren? agressief gedrag naar sexe genoten
-op welke leeftijd is hij geholpen?18 maanden
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? ja dat was zo goed als over,
heeft hem alleen wel veel spiermassa gekost waardoor zijn HD aan het licht kwam, omdat hij er heel veel last van kreeg
- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
In TS eerste zin staat, "waarom gecastreerd of evt niet"massam schreef:Joera schreef:Ik hoor bij de "juist niet" mensen.Pas wanneer er medische noodzaak is zal het gebeuren.
leuk maar off topic. daar wordt niet naar gevraagd

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
- welk ras of kruising is je hond? Schotse herdershond
-waarom is besloten om hem te laten castreren? Vanwege diverse intacte teefjes in huis
-op welke leeftijd is hij geholpen? 2,5
-is er eerst chemische castratie toegepast? Nee
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? Jazeker en bijkomend voordeel is dat ook zijn hond- en mensagressieve gedrag beduidend is afgenomen. Eigenlijk is hij nu eindelijk een leuke gezinshond geworden.
-waarom is besloten om hem te laten castreren? Vanwege diverse intacte teefjes in huis
-op welke leeftijd is hij geholpen? 2,5
-is er eerst chemische castratie toegepast? Nee
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? Jazeker en bijkomend voordeel is dat ook zijn hond- en mensagressieve gedrag beduidend is afgenomen. Eigenlijk is hij nu eindelijk een leuke gezinshond geworden.

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
-welk ras of kruising is je hond? Rhodesian ridgeback.
-waarom is besloten om hem te laten castreren? prostaatproblemen, medische grond dus.
-op welke leeftijd is hij geholpen? Hij was toen bijna 2.
-is er eerst chemische castratie toegepast? Nee.
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag?Voor zijn kwaal wél, kwa gedrag is hij niet veel veranderd, hij kon al niet met intacte reuen en dat kan hij nog steeds niet.
Alvast bedankt.
Graag gedaan.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Als de chemische castratie effect heeft, heeft chirurgische castratie ook effect. Andersom geldt dat niet altijd, dus het zegt soms niet allesIrene schreef:wat apart dat de chemische castratie geen effect heeft gehad en de daadwerkelijke castratie dan toch wel.massam schreef:Irene schreef:Ik ben al een tijdje voor mezelf zoveel mogelijk info aan het verzamelen over het laten castreren van een reu of juist evt niet.
Alvast bedankt.
Dus zo'n chemische castratie zegt dan ook niet alles.

- CKS
- Zeer actief
(1) Onherleidbare kruising, iets met Akita wellicht
(2) West Highland White Terrier
(1) Intact teefje in huis
(2) Scrotale hernia
(1) 2 jaar
(2) 6 maanden
(1, 2) Nee
(1) Hij dekt haar nog steeds als ze loops is en hij er de kans voor krijgt maar er komen geen nieuwe kruisinkjes meer van dus: ja. Qua gedrag is hij milder geworden naar grote intacte reuen, het is soms nog steeds een beetje spannend maar niet iedere reu hoeft meer persé meteen dood.
(2) Ja. Ook de Westie (die dus vóór de puberteit is gecastreerd!) poogt te dekken, meestal lukt dat niet ivm het hoogteverschil maar het is hem toch wel eens gelukt gekoppeld te staan. Tot zover dus de mythe dat een hond na castratie verandert in een geslachtsloos wezen.
Nadelen:
(1) Hij is wel hongeriger geworden. Vroeger kon hij alles eten wat los en vast zat zonder een gram aan te komen, nu niet meer. Maar door er gewoon een beetje op te letten qua voeren en genoeg beweging is hij nog steeds geen gram te zwaar.
(2) Geen enkel.
Alvast bedankt.
- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
-welk ras of kruising is je hond? Welsh Corgi Cardigan
-waarom is besloten om hem te laten castreren? Het continu proberen te dekken van een gesteriliseerde teef en verder ontolereerbaar gedrag.
-op welke leeftijd is hij geholpen? 3 1/2 jaar
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? Ja, teef was weer "veilig" en de reu werd rustiger in de omgang. niet sloom. Hij is nu 12 1/2 en nog steeds vitaal.
-waarom is besloten om hem te laten castreren? Het continu proberen te dekken van een gesteriliseerde teef en verder ontolereerbaar gedrag.
-op welke leeftijd is hij geholpen? 3 1/2 jaar
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? Ja, teef was weer "veilig" en de reu werd rustiger in de omgang. niet sloom. Hij is nu 12 1/2 en nog steeds vitaal.
- Demi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Kenzo is een kruising Mechelaar/Stafford en is gecastreerd. Hij is niet om zijn gedrag gecastreerd, hij was en IS een drama met andere reuen, en dat zou voor mij ook geen reden zijn. Hou het er bij Kenzo maar op dat het medisch was.
Hij is niet eerst chemisch gecastreerd en is ook totaal niet sloom geworden, eerder nog drukker
Hij is niet eerst chemisch gecastreerd en is ook totaal niet sloom geworden, eerder nog drukker
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
-
Fin
- Zeer actief
Dobermann (twee stuks).
De reuen raakten slaags met elkaar
Allebei op latere leeftijd, tussen de drie en vier jaar.
Nee, wel overwogen maar dat werkt maar tijdelijk en prijstechnisch was het handiger om meteen operatief te castreren.
Het heeft ertoe bijgedragen dat beide reuen in alle vrede samenleven. Verder is Chris naar mij toe wat makkelijker geworden en is Aidan naar andere reuen toe veel minder patserig.
Ik mis nog een vraag: zou je het nog een keer doen?
Ik heb het alleen gedaan uit noodzaak om beide reuen te kunnen houden. Ik vind het van Christo jammer dat hij zijn gespierde lijn kwijt is geraakt, en zijn vacht is minder, van hem vind ik het nog steeds zonde. Aidan is qua vacht hetzelfde gebleven, bij hem merkte ik minder impact.
Dobermann (twee stuks).
De reuen raakten slaags met elkaar
Allebei op latere leeftijd, tussen de drie en vier jaar.
Nee, wel overwogen maar dat werkt maar tijdelijk en prijstechnisch was het handiger om meteen operatief te castreren.
Het heeft ertoe bijgedragen dat beide reuen in alle vrede samenleven. Verder is Chris naar mij toe wat makkelijker geworden en is Aidan naar andere reuen toe veel minder patserig.
Ik mis nog een vraag: zou je het nog een keer doen?
Ik heb het alleen gedaan uit noodzaak om beide reuen te kunnen houden. Ik vind het van Christo jammer dat hij zijn gespierde lijn kwijt is geraakt, en zijn vacht is minder, van hem vind ik het nog steeds zonde. Aidan is qua vacht hetzelfde gebleven, bij hem merkte ik minder impact.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
-welk ras of kruising is je hond? Boxer............Jack Russell Terrier
-waarom is besloten om hem te laten castreren? Vergrote prostaat..................Chronische prostaatontsteking
-op welke leeftijd is hij geholpen? 6 jaar...............................7 jaar.
-is er eerst chemische castratie toegepast? nee in beide gevallen.
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? Ja in beide gevallen.
Mocht het om medische redenen niet nodig zijn geweest had ik ze niet laten castreren, vond bij beiden wel dat ze wat futlozer werden, maar ja, ze werden natuurlijk ook wel ouder. En ze worden er niet mooier van
Alvast bedankt.
Gr. Aniek

- Elly*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
- Contacteer:
Inderdaad, Rico's prachtige broertje, kampioen zus en zo, kreeg op de leeftijd van een jaar of 8 last van zijn prostaat, gecastreerd, maar het was helaas al te laat. Een paar maanden later wegens een zeer grote tumor in zijn maag in laten slapen tijdens een operatie. Onlangs is Rico's zusje ook aan kanker overleden. dit zegt natuurlijk niet dat Rico dit ook zou overkomen, maar hij is nu dus redelijk fris en vrolijk 12 1/2 geworden. En net zo mooi als zijn broertje was hij toch al niet. ik vind Rico er voor zijn leeftijd prima uitzien.Budkes schreef:Irene schreef:<knip>
Mocht het om medische redenen niet nodig zijn geweest had ik ze niet laten castreren, vond bij beiden wel dat ze wat futlozer werden, maar ja, ze werden natuurlijk ook wel ouder. En ze worden er niet mooier van[/color]
Alvast bedankt.
- velvet29
- Zeer actief
- Contacteer:
Hier geen reuen die gecastreerd zijn
Als er hier gecastreerd word dan zal het alleen op medische grond gebeuren
Het "voordeel" is dat ik staffords heb, en dat die eigenlijk altijd een hekel aan andere reuen hebben
En denk niet dat het verschil maakt of ze gecastreerd zijn of niet
Als er hier gecastreerd word dan zal het alleen op medische grond gebeuren
Het "voordeel" is dat ik staffords heb, en dat die eigenlijk altijd een hekel aan andere reuen hebben
En denk niet dat het verschil maakt of ze gecastreerd zijn of niet
groetjes Angela SBT kennel Nirindy's
.jpg)
.jpg)
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Diezel (bouvier) is gecastreerd toen hij 5 jaar was (is). Hij had een zeer vergrote prostaat, dus hij echt totaal op medische gronde gecastreerd. Hij is eerst chemisch gecastreerd, hielp wel even (een maand of 2).
Hij is niks verandert in gedrag, was altijd al een makkelijke reu.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Diezel (bouvier) is gecastreerd toen hij 5 jaar was (is). Hij had een zeer vergrote prostaat, dus hij echt totaal op medische gronde gecastreerd. Hij is eerst chemisch gecastreerd, hielp wel even (een maand of 2).

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- zonta
- Actief
Onze reu ( sint bernard) is wel gecastereerd maar niet operatief. Hij heeft een hormoonchip.
Gr,Zonta
Gr,Zonta
- Irene
- Zeer actief
Spaanse mix
- Contacteer:
is dat dan weer anders als chemische castratie?zonta schreef:Onze reu ( sint bernard) is wel gecastereerd maar niet operatief. Hij heeft een hormoonchip.
Gr,Zonta
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Irene schreef:
-welk ras of kruising is je hond? kruising mh/dh
-waarom is besloten om hem te laten castreren? telkens terugkerende prostaatontstekingen met bloedplassen als de buurhond loops was. Eens per half jaar dus.
-op welke leeftijd is hij geholpen? bijna 6 jaar
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? wel tegen de kwaal, gedrag is niks veranderd

- ~Tine~
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Australian Kelpie
-welk ras of kruising is je hond? Australian Kelpie
-waarom is besloten om hem te laten castreren? Hyperseksueel gedrag
-op welke leeftijd is hij geholpen? 2 jaar
-is er eerst chemische castratie toegepast? ja, had enkele dagen resultaat
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? yup! ik kan nu eindelijk langs een teef staan met hem. bijkomend voordeel is nu ook nog dat hij veel liever is tov andere reuen, maar dat hoefde zelfs niet eens
Alvast bedankt.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
-welk ras of kruising is je hond? chinese naakthond.
-waarom is besloten om hem te laten castreren? Omdat we er met z'n allen gek van werden . De teven hadden geen rust meer , hij was de heledag aan het rijden ook op de gecastreerde teven . Spelen deed hij ook niet meer , en hij tilde overal zijn poot op in huis.
-op welke leeftijd is hij geholpen? 1.5 jaar
-is er eerst chemische castratie toegepast? ja , hielp niet.
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? ja gelukkig wel , hij speelt weer lekker en het is nog steeds mijn kleine macho mannetje.
-waarom is besloten om hem te laten castreren? Omdat we er met z'n allen gek van werden . De teven hadden geen rust meer , hij was de heledag aan het rijden ook op de gecastreerde teven . Spelen deed hij ook niet meer , en hij tilde overal zijn poot op in huis.
-op welke leeftijd is hij geholpen? 1.5 jaar
-is er eerst chemische castratie toegepast? ja , hielp niet.
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? ja gelukkig wel , hij speelt weer lekker en het is nog steeds mijn kleine macho mannetje.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- duba
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Heidewachtel
Wij hebben onze vorige hond op latere leeftijd nog laten castreren omdat hij weg liep en als er een loopse teef in de buurt was zat hij enkel nog te hijgen, te kwijlen en te trillen. Hij vermagerder zienderogen. Het gedrag is begonnen toen de buren een teef kregen. Eerder vertoonde hij het nooit.
-welk ras of kruising is je hond? Hij was een Friese Stabij met een snufje Wetterhoun
-waarom is besloten om hem te laten castreren? vanwege het extreme gedrag als er loopse teven in de buurt waren
-op welke leeftijd is hij geholpen? 8 jaar
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? het extreme hijgen kwijlen en vermageren was over. Het weglopen bleef helaas...
Hij is trouwens NIET veel zwaarder geworden na de castratie zoals je vaak hoort
-welk ras of kruising is je hond? Hij was een Friese Stabij met een snufje Wetterhoun
-waarom is besloten om hem te laten castreren? vanwege het extreme gedrag als er loopse teven in de buurt waren
-op welke leeftijd is hij geholpen? 8 jaar
-heeft de castratie geholpen tegen zijn kwaal en/ of gedrag? het extreme hijgen kwijlen en vermageren was over. Het weglopen bleef helaas...
Hij is trouwens NIET veel zwaarder geworden na de castratie zoals je vaak hoort
-
magnum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 x-mechelse herders
Mechelse X Hollandse herder.
Hij bevredigde zich zelf meerdere keren per dag, waarbij hij door ging tot hij een complete stijfe had. Helaas kreeg hij hem daarna niet meer zelfstandig terug, en begon dan te echt keihard te piepen van de pijn. Na overleg met de DA hem laten castreren.
Gecastreerd op 2,5 jarige leeftijd.
Nee
Ja voor zijn kwaal hierboven vermeld heeft het super geholpen, sinds de castratie geen zelfbevrediging meer en ook geen pijn omdat zijn piep niet terug wil. Kwa gedrag absoluut geen veranderingen.
Als hij niet zo oversext was op zich zelf, dan had hij nooit gecastreerd geweest.
Mechelse X Hollandse herder.
Hij bevredigde zich zelf meerdere keren per dag, waarbij hij door ging tot hij een complete stijfe had. Helaas kreeg hij hem daarna niet meer zelfstandig terug, en begon dan te echt keihard te piepen van de pijn. Na overleg met de DA hem laten castreren.
Gecastreerd op 2,5 jarige leeftijd.
Nee
Ja voor zijn kwaal hierboven vermeld heeft het super geholpen, sinds de castratie geen zelfbevrediging meer en ook geen pijn omdat zijn piep niet terug wil. Kwa gedrag absoluut geen veranderingen.
Als hij niet zo oversext was op zich zelf, dan had hij nooit gecastreerd geweest.