Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondje durft niet in lift nu dood
Moderator: moderatorteam
- Miss_Liz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Old English Bulldogs
- Aantal honden: 2
Re: Hondje durft niet in lift nu dood
Ik ga hier 4x daags met de lift, meestal loopt lizzy los en ze staat toch eerder als mij in de lift dus daar hoef ik niet bang voor te zijn..
Friendship isn't about who you have known the longest... It's about who came and never left your side.
-
M&E
cooperv schreef:niet zo lang geleden is er in de woonplaats van mijn ouders ook zoiets gebeurt. vrouwtje raakte aan de praat bij de lift en had niet door dat het hondje de lift al in stapte. iemand anders drukte op het knopje voor de lift. Het hondje had z'n nekje gebroken, het was een chihuahua. echt horrorverhalen, ik ga niet graag met de lift met hond
wel ja, waar mijn zus vroeger woonde is ook zoiets gebeurd, ook met een klein hondje, echt heel erg.
Arme vrouw, zal wel in shock zijn.
-
manonnetje86
- Actief
- Mijn ras(sen): Mopshond
petit brabancon - Locatie: Genemuiden
- Contacteer:
Zie hieronder het nieuwsbericht en mijn moeder werkt in dat verzorgingstehuis.Bons schreef:Als dit echt is, is het natuurlijk afschuwelijk en heel erg, maar is het niet een broodje aap verhaal? Dat hondje in lift verhaal duikt namelijk steeds opnieuw in allerlei varianten op.
Datum: vrijdag 08-01-2010
Hondje gewurgd door lift
GENEMUIDEN - In zorgcentrum De Meente is dinsdag een hondje gewurgd. De eigenares nam met haar hondje de lift, maar het dier was niet ingestapt, terwijl het riempje vastzat in de lift. De vrouw wist niet hoe de liftdeur open moest en was radeloos toen de lift vertrok. Weer beneden vond de eigenares haar hondje aan zijn riem aan het plafond. Het dier was al dood. Het zorgcentrum betreurt het ongeluk maar wil verder niet ingaan op het incident.
Bron: RTV Oost
© Genemuiden Actueel

-
manonnetje86
- Actief
- Contacteer:
Zie hieronder het nieuwsbericht en mijn moeder werkt in dat verzorgingstehuis.Bons schreef:Als dit echt is, is het natuurlijk afschuwelijk en heel erg, maar is het niet een broodje aap verhaal? Dat hondje in lift verhaal duikt namelijk steeds opnieuw in allerlei varianten op.
Datum: vrijdag 08-01-2010
Hondje gewurgd door lift
GENEMUIDEN - In zorgcentrum De Meente is dinsdag een hondje gewurgd. De eigenares nam met haar hondje de lift, maar het dier was niet ingestapt, terwijl het riempje vastzat in de lift. De vrouw wist niet hoe de liftdeur open moest en was radeloos toen de lift vertrok. Weer beneden vond de eigenares haar hondje aan zijn riem aan het plafond. Het dier was al dood. Het zorgcentrum betreurt het ongeluk maar wil verder niet ingaan op het incident.
Bron: RTV Oost
© Genemuiden Actueel

-
Neeltje
En wat waarschijnlijk nog erger is voor deze mevrouw is dat ze waarschijnlijk geen ander hondje meer mag hebben. Hier om de hoek is ook een bejaardentehuis en ik zie de oudjes die eerst een hondje hadden en dan dood gaat ineens erg aftakelen.
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Is geen broodje aap hoor.Bons schreef:Als dit echt is, is het natuurlijk afschuwelijk en heel erg, maar is het niet een broodje aap verhaal? Dat hondje in lift verhaal duikt namelijk steeds opnieuw in allerlei varianten op.
Mijn eigen oudtante is het ook overkomen.
Zij stond in de lift, hond nog in de hal, gelukkig was er nog iemand in de hal, die de riem snel losgeklikt heeft.
-
Dazwa84
Hier is het een keer bijna gebeurd met Senna en mijn moeder. Die stonden bij de lift (niet om mee te gaan) maar mijn moeder was aan het praten bij de lift toen de deur open ging. Senna stapte in. Goddank zat er nog een man in die lift en die is op de lijn gaan staan zodat de lijn brak. Ben echt wel heel boos geweest toen.
Als ik al met Belle met de lift moet, neem ik haar van te voren op schoot. Ze mag van mij niet lopend de lift in. Moet er niet aan denken.
Als ik al met Belle met de lift moet, neem ik haar van te voren op schoot. Ze mag van mij niet lopend de lift in. Moet er niet aan denken.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Zo ik krijg er helemaal kippenvel van, ik ga ook regelmatig met de lift en zal vanaf nu een stuk beter opletten. Ze loopt trouwens altijd gewoon naast mij maar goed zo een horror verhaal wil je echt niet mee maken natuurlijk. 
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
JeeeezusRahne schreef:Wat erg
Dit is mijn Snoopy ook bijna overkomen. Hij stond met mijn vriend in de lift om naar beneden te gaan. Zijn lange lijn is toen vast komen te zitten tussen de deuren en mijn vriend had dat niet in de gaten. Toen de lift naar beneden ging werd Snoopy omhooggetrokken. Mijn vriend is met zijn volle gewicht (bijna 100 kilo) aan de lijn gaan hangen en toen is de lijn gebroken, was dat niet gebeurd.....
- Enya
- Zeer actief
Ik heb het zelf meegemaakt met Enya. Geen idee meer hoe het kwam dat ze niet in de lift was, toen de deuren dicht gingen, doordat ik er enorm van schrok. De deuren wilden ook niet meer open en ik zat er bijna zelf met m'n vingers tussen, waar de sensoren niet op reageerden. Riem losgelaten, zodat die hopelijk tussen de deuren door zou glippen, wat niet gebeurde. Gelukkig hoefde ik maar een halve verdieping. Ik wist niet hoe snel ik de trap af naar beneden moest
Heel, heel, heel erg gelukkig stond ze nog met alle vier de poten op de grond; net. Snel losgeklikt, voordat iemand anders de lift zou gebruiken en de lift terug laten komen. Sindsdien nemen we de trap of let ik heel goed op, dat ze voor mij naar binnen en buiten gaat.
Ik heb ook wel eens een hond tussen perron en trein zien vallen. Ook doodeng. De eigenaresse hield de hond aan de riem, welke aan een halti zat, omhoog. Een bordeaux dog, bungelend aan een halti. Ik ben gelijk de trein uitgesprongen om de hond bij z'n nekvel en voorpoot op te tillen, maar helaas was 'ie te zwaar voor me. Pas nadat ik het vroeg, kwam er iemand helpen...... Eigenaresse reageerde heel koel en keek de hond niet eens na
Maar gelukkig had 'ie ook niets.
Ik heb ook wel eens een hond tussen perron en trein zien vallen. Ook doodeng. De eigenaresse hield de hond aan de riem, welke aan een halti zat, omhoog. Een bordeaux dog, bungelend aan een halti. Ik ben gelijk de trein uitgesprongen om de hond bij z'n nekvel en voorpoot op te tillen, maar helaas was 'ie te zwaar voor me. Pas nadat ik het vroeg, kwam er iemand helpen...... Eigenaresse reageerde heel koel en keek de hond niet eens na
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dat van dat perron heb ik ook eens meegemaakt met Nilo. Doodeng is dat. We stapten de trein uit en hij was al eerder de trein uit gesprongen (vrij hoog trapje) en werd tegengehouden door de lijn en zakte zo tussen de trein en het perron. Gelukkig heeft een man die toen instapte als reactie hem direct aan zijn halsband opgetild.Enya schreef:Ik heb het zelf meegemaakt met Enya. Geen idee meer hoe het kwam dat ze niet in de lift was, toen de deuren dicht gingen, doordat ik er enorm van schrok. De deuren wilden ook niet meer open en ik zat er bijna zelf met m'n vingers tussen, waar de sensoren niet op reageerden. Riem losgelaten, zodat die hopelijk tussen de deuren door zou glippen, wat niet gebeurde. Gelukkig hoefde ik maar een halve verdieping. Ik wist niet hoe snel ik de trap af naar beneden moestHeel, heel, heel erg gelukkig stond ze nog met alle vier de poten op de grond; net. Snel losgeklikt, voordat iemand anders de lift zou gebruiken en de lift terug laten komen. Sindsdien nemen we de trap of let ik heel goed op, dat ze voor mij naar binnen en buiten gaat.
Ik heb ook wel eens een hond tussen perron en trein zien vallen. Ook doodeng. De eigenaresse hield de hond aan de riem, welke aan een halti zat, omhoog. Een bordeaux dog, bungelend aan een halti. Ik ben gelijk de trein uitgesprongen om de hond bij z'n nekvel en voorpoot op te tillen, maar helaas was 'ie te zwaar voor me. Pas nadat ik het vroeg, kwam er iemand helpen...... Eigenaresse reageerde heel koel en keek de hond niet eens naMaar gelukkig had 'ie ook niets.
Echt heel zielig voor dat oude vrouwtje
- Rahne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tamaskan
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Ik ook. Stapte toen een oudere vrouw met een sheltie in. Sheltie schrok en viel zo tussen het perron in. Er zaten meerdere mensen in de trein maar iedereen bleef zitten. Oudere vrouwtje probeerde zelf haar hond ertussen uit te krijgen maar ze had er de kracht niet voor. Ik zag echt al helemaal in mijn hoofd wat er zou gebeuren als die trein zou gaan rijden en ben er toen zelf uitgesprongen, heb sheltie bij zijn nekvel gegrepen en ertussen uit getild. Sindsdien til ik Guess altijd de trein in omdat zij niet zo groot is en ik bang ben dat ze er misschien ook tussen valt.Dat van dat perron heb ik ook eens meegemaakt met Nilo. Doodeng is dat. We stapten de trein uit en hij was al eerder de trein uit gesprongen (vrij hoog trapje) en werd tegengehouden door de lijn en zakte zo tussen de trein en het perron. Gelukkig heeft een man die toen instapte als reactie hem direct aan zijn halsband opgetild.
- Moos
- Zeer actief
Brrr, wat een enge verhalen ook!Rahne schreef:Ik ook. Stapte toen een oudere vrouw met een sheltie in. Sheltie schrok en viel zo tussen het perron in. Er zaten meerdere mensen in de trein maar iedereen bleef zitten. Oudere vrouwtje probeerde zelf haar hond ertussen uit te krijgen maar ze had er de kracht niet voor. Ik zag echt al helemaal in mijn hoofd wat er zou gebeuren als die trein zou gaan rijden en ben er toen zelf uitgesprongen, heb sheltie bij zijn nekvel gegrepen en ertussen uit getild. Sindsdien til ik Guess altijd de trein in omdat zij niet zo groot is en ik bang ben dat ze er misschien ook tussen valt.Dat van dat perron heb ik ook eens meegemaakt met Nilo. Doodeng is dat. We stapten de trein uit en hij was al eerder de trein uit gesprongen (vrij hoog trapje) en werd tegengehouden door de lijn en zakte zo tussen de trein en het perron. Gelukkig heeft een man die toen instapte als reactie hem direct aan zijn halsband opgetild.
Ik vind bepaalde treinen ook een hele vreemde smalle en hoge instap hebben. Die hi-speed treinen zijn bijvoorbeeld van dat type. Is bijna een soort laddertje wat je dan op moet, en ik vraag me steeds af of oudere mensen uberhaupt ook in en uit zo'n trein komen
Maar met de honden vind ik dat dus ook doodeng. Ik moet ze er dan allebei intillen (het 'laddertje' is ook nogal ver van het perron af, en Vera redt zo'n smal trapje niet met sprong erbij), en dat gaat dus niet want ik heb voor Vera beide armen nodig. Moet ik dus aan een andere treinreiziger elke keer vragen of hij/zij Saar voor mij wil tillen, dan hijs ik Vera erin of eruit.
Vind dat toch een beetje raar van de NS, want het is m.i. gewoon een behoorlijk onveilige instap.

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Die treintrappetjes zijn getest op veiligheid anders mag het materieel niet rijden (veiligheidsattest) :N:
Maar rondom Amersfoort hebben een tijd gehuurde rijtuigen gereden (die dus ook een veiligheidsattest hebben) en dat waren inderdaad hele vervelende trappetjes.
Maar mocht een hond er ooit tussen vallen, trek dan aan de noodrem. Dan weet je zeker dat de trein niet gaat rijden. Ga daarna pas de hond redden, dit is de veiligste manier, voor hond en voor jezelf.
Een boete zul je niet krijgen (of het is echt een boeren*&^% maar dan geef je mij de schuld
).
Owh en probeer te vermijden dat je in een bocht op het perron moet instappen, dan is de treintrede altijd wat verder weg van het perron. Bijv. station Castricum is een beruchte.
Maar rondom Amersfoort hebben een tijd gehuurde rijtuigen gereden (die dus ook een veiligheidsattest hebben) en dat waren inderdaad hele vervelende trappetjes.
Maar mocht een hond er ooit tussen vallen, trek dan aan de noodrem. Dan weet je zeker dat de trein niet gaat rijden. Ga daarna pas de hond redden, dit is de veiligste manier, voor hond en voor jezelf.
Een boete zul je niet krijgen (of het is echt een boeren*&^% maar dan geef je mij de schuld
Owh en probeer te vermijden dat je in een bocht op het perron moet instappen, dan is de treintrede altijd wat verder weg van het perron. Bijv. station Castricum is een beruchte.
En de groeten van de mannen 

- Moos
- Zeer actief
Jaaaa, die bedoel ik! Die ging dan soms door als hi-speed ding naar Polen ofzo??Reny schreef: Maar rondom Amersfoort hebben een tijd gehuurde rijtuigen gereden (die dus ook een veiligheidsattest hebben) en dat waren inderdaad hele vervelende trappetjes.
Wat een kreng van een instap is dat dus. Sta je daar met je twee honden, je van geen kwaad bewust, moet je zo'n laddertje op wat ook nog eens ver van het perron afhangt. Ik was echt een beetje pissig toen. Ik betaal er verdorie flink voor, en dan moet ik ergens in waar mijn hond bijna tussen de treden flikkert
Maar sorry, beetje of topic :N:

- Mir@n
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco, Galgo.
- Contacteer:
Omdat ik moet verhuizen en niet weet waar ik terecht kom nog, ben ik met de meiden aan het oefenen met de lift in en uit.
Ik heb ze dus wel kort dan, zodat ze niet de lift uitkunnen, zonder dat ik tussen de deuren zit.
en idd, dat van die treinen heb ik ook nooit geweten...... brrrrrrr al die verhalen zijn doodeng.
Net nog stapte Bella 't ijs op, zag alweer helemaal enge beelden, gelukkig gaf 1 goeie brul 't gewenste resultaat...... gewoon luisteren dus
Ik heb ze dus wel kort dan, zodat ze niet de lift uitkunnen, zonder dat ik tussen de deuren zit.
en idd, dat van die treinen heb ik ook nooit geweten...... brrrrrrr al die verhalen zijn doodeng.
Net nog stapte Bella 't ijs op, zag alweer helemaal enge beelden, gelukkig gaf 1 goeie brul 't gewenste resultaat...... gewoon luisteren dus
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Toen ik stage liep in het asiel hier, heeft de dierenambulance ook weleens zo'n hondje opgehaald. Ik heb hem toen bij de andere lijkjes gelegd, zag er echt niet fris meer uit...

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Jules
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): vuilnisbak
Hoe weet je dat het zo vaak gebeurt? Zie je dat zelf? Het zal wel ooit gebeuren, maar "vaak"?ChantalBos schreef:Waarom zou het een broodje aap verhaal zijn? Het gebeurt vaker dan je denkt.
Ik ken meerdere mensen die regelmatig een verhaal uit hun duim zuigen, en sommigen weten dat meesterlijk te verbergen. Het enkele feit dat iets wordt verteld door een bekende vind ik daarom geen bewijs.
Ik kan het me ook moeilijk voorstellen. Zo'n lift tilt zeg 10 personen, dus 800 kilo plus een veiligheidsmarge. Dus ofwel de riem breekt, ofwel de kop van die hond wordt er af getrokken, zou ik denken. Maar volgens het verhaal zou de hond stikken. Dan zou de lijn in die verhalen toevallig precies zo lang moeten zijn dat de keel wel wordt afgekneld maar niet verder. Dat zou dan steeds op 10 of 20 cm precies moeten kloppen, bij verschillende soorten liften in verschillende gebouwen. Sorry, maar het lijkt mij sterk.
Maar ik ben niet 100% zeker en beter safe dan sorry, dus ik pas toch wel op met mijn hond in een lift.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Nou inderdaad, dit was echt een lastige trap! Was overigens in Deventer dacht ik, met een intercity. Maar daar dacht ik toen ook nog aan: als er een volwassen Toller tussen de trein en het perron past, hoe ga je dat regelen als je minder valide bent? :N:Moos schreef:Brrr, wat een enge verhalen ook!
Ik vind bepaalde treinen ook een hele vreemde smalle en hoge instap hebben. Die hi-speed treinen zijn bijvoorbeeld van dat type. Is bijna een soort laddertje wat je dan op moet, en ik vraag me steeds af of oudere mensen uberhaupt ook in en uit zo'n trein komen![]()
Maar met de honden vind ik dat dus ook doodeng. Ik moet ze er dan allebei intillen (het 'laddertje' is ook nogal ver van het perron af, en Vera redt zo'n smal trapje niet met sprong erbij), en dat gaat dus niet want ik heb voor Vera beide armen nodig. Moet ik dus aan een andere treinreiziger elke keer vragen of hij/zij Saar voor mij wil tillen, dan hijs ik Vera erin of eruit.
Vind dat toch een beetje raar van de NS, want het is m.i. gewoon een behoorlijk onveilige instap.
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik zou bijna zeggen; "probeer het eens uit met je eigen hond", maar dat doe ik maar nietJules schreef:Hoe weet je dat het zo vaak gebeurt? Zie je dat zelf? Het zal wel ooit gebeuren, maar "vaak"?ChantalBos schreef:Waarom zou het een broodje aap verhaal zijn? Het gebeurt vaker dan je denkt.
Ik ken meerdere mensen die regelmatig een verhaal uit hun duim zuigen, en sommigen weten dat meesterlijk te verbergen. Het enkele feit dat iets wordt verteld door een bekende vind ik daarom geen bewijs.
Ik kan het me ook moeilijk voorstellen. Zo'n lift tilt zeg 10 personen, dus 800 kilo plus een veiligheidsmarge. Dus ofwel de riem breekt, ofwel de kop van die hond wordt er af getrokken, zou ik denken. Maar volgens het verhaal zou de hond stikken. Dan zou de lijn in die verhalen toevallig precies zo lang moeten zijn dat de keel wel wordt afgekneld maar niet verder. Dat zou dan steeds op 10 of 20 cm precies moeten kloppen, bij verschillende soorten liften in verschillende gebouwen. Sorry, maar het lijkt mij sterk.
Maar ik ben niet 100% zeker en beter safe dan sorry, dus ik pas toch wel op met mijn hond in een lift.
Volgens mij maak je een paar denkfouten. Die lijn zal op een gegeven moment tussen de binnendeuren doorgaan en bij de (lager gelegen) buitendeur blijven klemmen. Bij een vrij licht hondje is dat genoeg om het op te hangen, een zware hond heeft meer kans om het er dan levend af te brengen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Jules
- Vaste gebruiker
Ik had al geschreven dat ik dat niet zou doen.Liesbeth schreef:Ik zou bijna zeggen; "probeer het eens uit met je eigen hond", maar dat doe ik maar niet.
Enfin, als twee forumleden schrijven dat ze het zelf hebben meegemaakt kan ik moeilijk zeggen dat het niet waar is. Maar ik blijf er een vreemd gevoel bij houden. Waarom gaat de lift altijd omhoog als de hond buiten de lift is, ofwel omlaag als de hond in de lift is? Ik zou denken dat het ook wel eens gebeurt dat de hond naar de vloer wordt getrokken, maar die variant hoor ik nooit. En waarom is het meestal een vrouw?
- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
heb het alleens eerder gelezen in de krant maar dan van een jong kind.... vreselijk pfff..
zit er geen noodstop in de li'ft? ik zou compleet gek worden
zit er geen noodstop in de li'ft? ik zou compleet gek worden

-
Rhiannon
- Zeer actief
Ik heb het ook gezien dat een hond de lift inschoot en het baasje nog buiten stond, gelukkig hebben de mensen in de lift de halsband losgemaakt.
Ik zelf had de hond altijd kort aan de lijn naast me dus kon dat niet gebeuren.
Met de trein reizen houd bij ons in dat de kleintjes getild worden en dat Belle er in springt, alleen met de spits heb ik echt schrik
niemand die een ander helpt en rennen over elkaar heen de trein uit brrrr.
Ik zelf had de hond altijd kort aan de lijn naast me dus kon dat niet gebeuren.
Met de trein reizen houd bij ons in dat de kleintjes getild worden en dat Belle er in springt, alleen met de spits heb ik echt schrik
niemand die een ander helpt en rennen over elkaar heen de trein uit brrrr.
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Ik geloof dat er alleen hier al genoeg verhalen staan. Of zijn we allemaal uit onze duim aan het zuigen???? Tja volgens jou wel.... Je gaat toch niet staan liegen als je samen met de brandweer een hondje bevrijd die door zoiets gestikt is.Jules schreef:Hoe weet je dat het zo vaak gebeurt? Zie je dat zelf? Het zal wel ooit gebeuren, maar "vaak"?ChantalBos schreef:Waarom zou het een broodje aap verhaal zijn? Het gebeurt vaker dan je denkt.
Ik kan het me ook moeilijk voorstellen. Zo'n lift tilt zeg 10 personen, dus 800 kilo plus een veiligheidsmarge. Dus ofwel de riem breekt, ofwel de kop van die hond wordt er af getrokken, zou ik denken. Maar volgens het verhaal zou de hond stikken. Dan zou de lijn in die verhalen toevallig precies zo lang moeten zijn dat de keel wel wordt afgekneld maar niet verder. Dat zou dan steeds op 10 of 20 cm precies moeten kloppen, bij verschillende soorten liften in verschillende gebouwen. Sorry, maar het lijkt mij sterk. Maar ik ben niet 100% zeker en beter safe dan sorry, dus ik pas toch wel op met mijn hond in een lift
Dan zou je dus ook geen enkel verhaal geloven van een bekende....
Mijn honden lopen in de flat dus nooit aan de lijn puur om dit te voorkomen. Het is me 1 keer gebeurd dat ik in de lift stond en 1 van mijn honden en vooral ik (!!) lette niet goed op. De deur ging dicht en mij hond liep nog in het trappenhuis. Ik kan je vertellen ik had lichtelijk een hartritmestoornis. Maar omdat ze los liep was er uiteindelijk helemaal niets aan de hand.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- Jules
- Vaste gebruiker
Integendeel. Bij alle mensen die in dit forum schreven dat ze het zelf hebben meegemaakt overleefde de hond het, en is het dus net níet gebeurd. De verhalen waarbij de hond wel dood ging zijn allemaal uit de tweede hand, en voor mij dus uit de derde hand.ChantalBos schreef:Ik geloof dat er alleen hier al genoeg verhalen staan.
Als je dat gedaan hebt lieg je er misschien niet over, maar ik betwijfel dus of ze dat wel echt gedaan hebben. Er zijn mensen die liegen dat ze oorlogsveteraan zijn, dat ze wel of niet zwanger zijn, dat hun kind ziek is terwijl ze het zelf hebben vergiftigd, dat ze zijn afgestudeerd, enzovoort enzovoort. Dan kan een leugen als deze ook wel. Daarmee zeg ik niet dat het persé een leugen is, maar het kán wel.ChantalBos schreef: Je gaat toch niet staan liegen als je samen met de brandweer een hondje bevrijd die door zoiets gestikt is.Kom op zeg!
Dus omdat ik twijfel aan dit verhaal van onbekenden, geloof ik geen enkel verhaal van bekenden? De logica ontgaat me.ChantalBos schreef: Dan zou je dus ook geen enkel verhaal geloven van een bekende....![]()
-
Mara Roulette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Mijn vader heeft zo een keer een hondje gered in een hotel. Zelfde verhaal. Alleen dan in Parijs.sjaak-k schreef:Die sensor werkt op alles wat er tussen zit, maar er zit meestal maar één op ~ een halve meter hoogte. Het werkt op dezelfde manier als die oude belletjes in een winkel (reflector).
Ik kan me niet voorstellen dat als er iemand in de buurt is die de tijd heeft om er heen te gaan en die hond te ontdoen van een halsband, het is seconden werk.
Max staat ook met 4 poten wijdt als we in een lift moeten, een glazen lift is helemaal eng, maar na een aantal keren is hij het gewend.
Ik ga eigenlijk heel vaak met de lift. (We hebben een lift in ons complex en ik loop met de kinderwagen) Maar ik kan mij echt niet voorstellen dat Mac blijft staan, en ik weet idd waar de sensor zit dus daar gooi ik evt mijn hand dan tussen. Maar goed zowel Mac als ik zijn liften gewend, en die van ons is ook vrij traag, de deuren staan lang open. Het lijkt mij verschrikkelijk als je dit overkomt.
[url=http://www.TickerFactory.com/]
[/url]
-
manonnetje86
- Actief
- Contacteer:
Weetje dan geoof je het toch niet. Zal mij een zorg wezen
Als je er maar wel van bewust wordt wat er allemaal met zo n lift kan gebeuren

- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
Wat vreselijk voor die vrouw. Net nieuw in het verzorgingstehuis en dan ook nog je hondje verliezen.
Ik had Tommie aan een flexlijn. Tommie was niet in de lift. Ik in paniek op de alarm drukken. Zegt de vrouw aan de andere kant gewoon dat ze geen storing ziet, terwijl de lift blijft hangen met een hond!!
Ik was toen slecht ter been en kon niet snel naar beneden. Dus toen de lift op de derde verdieping aankwam, meteen op de knop naar beneden gedrukt. Ik kwam beneden. Stond daar een hele verbrouwereerde Tommie. Maar hij had niets. Zijn halsband was afgegaan. Op de lift deur zaten allemaal krassen in de hoek waar hij met zijn pootjes tegen aan had gekrabbeld.
Wat een nachtmerrie. Sindsdien hield ik Tommie goed in de gaten, en ik zorgde ervoor dat de halsband niet te strak zat.
Nu met Basco gaat het wel redelijk goed. Maar ik blijf altijd tussen de deur staan tot dat ik zie dat hij echt in de lift staat. Ik heb 'm ook vaak los gehad, maar dat mocht niet meer van mijn medebewoners.
Bedankt trouwens voor de verhalen over de trein. Daar had ik nog niet bij stil gestaan. Ik ga Basco nu dragen de trein in en uit. Dat is dan voor het zekere.
Nu ga ik het meest met de trap, is ook nog eens goed voor de conditie en de lijn. Dat kan nu tenminste weer.
Ik had Tommie aan een flexlijn. Tommie was niet in de lift. Ik in paniek op de alarm drukken. Zegt de vrouw aan de andere kant gewoon dat ze geen storing ziet, terwijl de lift blijft hangen met een hond!!
Ik was toen slecht ter been en kon niet snel naar beneden. Dus toen de lift op de derde verdieping aankwam, meteen op de knop naar beneden gedrukt. Ik kwam beneden. Stond daar een hele verbrouwereerde Tommie. Maar hij had niets. Zijn halsband was afgegaan. Op de lift deur zaten allemaal krassen in de hoek waar hij met zijn pootjes tegen aan had gekrabbeld.
Wat een nachtmerrie. Sindsdien hield ik Tommie goed in de gaten, en ik zorgde ervoor dat de halsband niet te strak zat.
Nu met Basco gaat het wel redelijk goed. Maar ik blijf altijd tussen de deur staan tot dat ik zie dat hij echt in de lift staat. Ik heb 'm ook vaak los gehad, maar dat mocht niet meer van mijn medebewoners.
Bedankt trouwens voor de verhalen over de trein. Daar had ik nog niet bij stil gestaan. Ik ga Basco nu dragen de trein in en uit. Dat is dan voor het zekere.
Nu ga ik het meest met de trap, is ook nog eens goed voor de conditie en de lijn. Dat kan nu tenminste weer.
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
En een poot van Basco en Vronie
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Inderdaad dan wordt het maar niet geloofdmanonnetje86 schreef:Weetje dan geoof je het toch niet. Zal mij een zorg wezen![]()
Hoe stom kan je zijn.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- Jules
- Vaste gebruiker
Dat vind ik een onbeleefde reactie. Ik scheld jou toch ook niet uit?ChantalBos schreef:Hoe stom kan je zijn.