Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Verse aanvullingen kleine pup
Moderator: moderatorteam
-
Sietske
Verse aanvullingen kleine pup
Over een tijdje komt mijn nieuwe hummeltje, een Border Terrier teefje. Als we later volwassen is zal ze zo'n 6-7 kilo zijn, nu is het dus nog een ukkepukkie.
Als wij straks weer terug gaan naar de boot in Frankrijk is het afgelopen met supermarkten met mooi versvlees of dierenwinkels met rollen Carnibest of pakjes Duck.
Door onze mobiliteit is echt Barfen geen optie, bovendien vind ik dat om eerlijk te zijn iets ernstig ingewikkelds waar ik nogal onzeker over ben.
Wel wil ik haar graag naast de brokjes wat vers eten aanbieden, al is het maar voor de entertainment waarde. Een lekkere konijnskop is in Frankrijk nou weer geen probleem, maar een genot voor de hond.
Hebben jullie ideeen over soorten karkas of vlees voor zo'n kleine hummel?
Ik dacht aan kippennekjes, -vleugeltjes, konijnenkop, - rug, sardientjes, vissenkop (zalm of forel), een eitje en lamstongetjes.
Als wij straks weer terug gaan naar de boot in Frankrijk is het afgelopen met supermarkten met mooi versvlees of dierenwinkels met rollen Carnibest of pakjes Duck.
Door onze mobiliteit is echt Barfen geen optie, bovendien vind ik dat om eerlijk te zijn iets ernstig ingewikkelds waar ik nogal onzeker over ben.
Wel wil ik haar graag naast de brokjes wat vers eten aanbieden, al is het maar voor de entertainment waarde. Een lekkere konijnskop is in Frankrijk nou weer geen probleem, maar een genot voor de hond.
Hebben jullie ideeen over soorten karkas of vlees voor zo'n kleine hummel?
Ik dacht aan kippennekjes, -vleugeltjes, konijnenkop, - rug, sardientjes, vissenkop (zalm of forel), een eitje en lamstongetjes.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Re: Verse aanvullingen kleine pup
Dat vind ik al aardig barfen 
Die koppen is nog wat snel, ik denk dat je pup ongeveer formaat onze Fien is (nu 3,5 maand en 3 kilo). Stukjes eendenrug en nekjes en zo krijgt ze wel al. Lamstong? Kreeg ze zeker als ik er aan kon komen. En die vis en vleugeltjes lijken me ook prima.
Pens en verse stierenballen en zo is toch ook verkrijgbaar in Frankrijk?
Dat zou ik ook geven, de pens voor de voedingswaarde en de andere onderdelen omdat ze dat lekker vinden
Die koppen is nog wat snel, ik denk dat je pup ongeveer formaat onze Fien is (nu 3,5 maand en 3 kilo). Stukjes eendenrug en nekjes en zo krijgt ze wel al. Lamstong? Kreeg ze zeker als ik er aan kon komen. En die vis en vleugeltjes lijken me ook prima.
Pens en verse stierenballen en zo is toch ook verkrijgbaar in Frankrijk?
Dat zou ik ook geven, de pens voor de voedingswaarde en de andere onderdelen omdat ze dat lekker vinden
-
Sietske
Barfen, daar heb ik toch het idee van dat ik een complete uitgebalanceerde maaltijd moet gaan samenstellen. In alle juiste verhoudingen, met alle voedingsstoffen en veel afwisseling.
Dat vind ik onbegonnen zaak als we straks weer gaan varen. Dus ik wil graag de brokjes als basis gebruiken en dan regelmatig een maaltijd vervangen door iets waar ze misschien ook wat meer schik in heeft dan "droge brokken". Iets waar ze bijvoorbeeld ook lekker mee bezig kan zijn in de tijd dat wij aan het varen zijn, zij blij en wij ook dat ze met haar eigen dingetje bezig is.
Dat vind ik onbegonnen zaak als we straks weer gaan varen. Dus ik wil graag de brokjes als basis gebruiken en dan regelmatig een maaltijd vervangen door iets waar ze misschien ook wat meer schik in heeft dan "droge brokken". Iets waar ze bijvoorbeeld ook lekker mee bezig kan zijn in de tijd dat wij aan het varen zijn, zij blij en wij ook dat ze met haar eigen dingetje bezig is.
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
In het vleesschap bij de Intermarche, bij Leclerc en bij andere supermarches ligt "viande pour animaux". Niet van die grote stukken vlees van het rund, meestal verpakt rond de 500 gram. Ideaal om bij een maaltijd te geven.
Pens (tripe) is wel te verkrijgen, maar daar moet je de adressen voor weten, anders is het onbetaalbaar. Pens is daar nl. een delicatesse.
En wat denk je van kwartels, coqueletjes, enz. ?
Pens (tripe) is wel te verkrijgen, maar daar moet je de adressen voor weten, anders is het onbetaalbaar. Pens is daar nl. een delicatesse.
En wat denk je van kwartels, coqueletjes, enz. ?
-
Sietske
Helaas niet bij alle vestigingen. We liggen nu in een middelgrote stad en daar kan ik het bij geen enkele supermarkt krijgen, behalve bij Thiriet (soort IJspaleis) waar ik Dogador kan krijgen. Alleen in gevogelte.Ceseman schreef:In het vleesschap bij de Intermarche, bij Leclerc en bij andere supermarches ligt "viande pour animaux". Niet van die grote stukken vlees van het rund, meestal verpakt rond de 500 gram. Ideaal om bij een maaltijd te geven.
-
ignit
- Zeer actief
- Contacteer:
Een ei, stukje vlees, stukje lever, stukje pens enz. bliksardien, yoghurt, kwark of cottage cheese, groenteresten van je eigen eten pureren met een beetje vlees en lever of sardien en yoghurt.
Je kunt het allemaal geven zonder de balans van de brokken te verstoren, als je ongeveer 15 procent van de brokjes vervangt door rauw en vers. Ik zou alleen geen rijst en pasta enz. geven, omdat er al zoveel koolhydraten in de brokken zitten.
Bijv. 100 gram brokjes op droge basis = ongeveer 300 gram vers en rauw op natte basis.
15 gram brokjes komt overeen met ongeveer 45-50 gram vers en rauw op natte basis.
Succes,
Ignit Bekken.
Je kunt het allemaal geven zonder de balans van de brokken te verstoren, als je ongeveer 15 procent van de brokjes vervangt door rauw en vers. Ik zou alleen geen rijst en pasta enz. geven, omdat er al zoveel koolhydraten in de brokken zitten.
Bijv. 100 gram brokjes op droge basis = ongeveer 300 gram vers en rauw op natte basis.
15 gram brokjes komt overeen met ongeveer 45-50 gram vers en rauw op natte basis.
Succes,
Ignit Bekken.
Laatst gewijzigd door ignit op 10 jan 2010 17:19, 1 keer totaal gewijzigd.
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Waarom ga je dan niet gewoon naar een plaatselijke boucherie om wat klein vlees te halen?
Daar kun je het aanwijzen en wordt het in porties gesneden net zo groot als jij het wil.
Daar kun je het aanwijzen en wordt het in porties gesneden net zo groot als jij het wil.
-
Sietske
Dat is ook mijn bedoeling, vandaar de vraag. Ik heb namelijk maar beperkte ideeen over wat ze zou mogen hebben.Ceseman schreef:Waarom ga je dan niet gewoon naar een plaatselijke boucherie om wat klein vlees te halen?
De vraag is dus eigenlijk wat je zo'n klein hondje, op die leeftijd zou kunnen aanbieden. Dan heb ik meer opties om uit te kiezen als het langskomt.
We hebben vorig jaar wekenlang op plekken gelegen waar ik nog geen brood kon krijgen. Laat staan een slager. Kon alleen maar dromen van een supermarkt.
Gelukkig hebben wij wel een grote vriezer en als er dan toevallig een jager in het dorp zit, dan is dat verrekte handig. Als je tenminste weet wat je voeren kunt.
-
Sietske
Kijk, geweldig. Super bedankt voor het meedenken!ignit schreef:Een ei, stukje vlees, stukje lever, stukje pens enz. bliksardien, yoghurt, kwark of cottage cheese, groenteresten van je eigen eten pureren met een beetje vlees en lever of sardien en yoghurt.
Succes,
Ignit Bekken.
-
mwillow
Misschien heb je hier iets aan:
http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 91574.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hondenforum.nl/plaza/voeding ... 91574.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Sietske
Ik denk ook dat het goed kan. Er zijn hier op de markt allerlei locale kwekers van konijnen, gevogelte en schapen. Het moet toch niet moeilijk zijn om daar goedkoop vleesresten te krijgen voor de hond, maar dan moet je wel even weten wat je kunt voeren.SandraH schreef:Misschien heb je hier iets aan:
Bedankt voor de link!