Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hoe lang nog een tuigje?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Moon
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bracco Italiano

Hoe lang nog een tuigje?

Ongelezen bericht door Moon »

Mirto draagt nog steeds een tuigje. Daar ben ik mee begonnen toen hij kennelhoest kreeg. Daarna de steeds terugkerende longontsteking, dus hij draagt het tuigje nog steeds. Eigenlijk geef ik de voorkeur aan een gewone halsband, zeker met trainen en zo, maar natuurlijk niet ten koste van zijn gezondheid :N: . Nu kan ik nog wel een paar weken voort met dit tuigje maar dan valt er niets meer te verstellen en wordt het echt te klein :wink: . Nu vraag ik me af wat een 'veiligheidsmarge' is, dus wanneer zou ik zonder risico (dat hij weer gaat kuchen, moet er niet aan denken :N: ) weer een halsband aan kan doen bij hem :denken: . Iemand ervaring hiermee?
Gr. Marijke
Afbeelding
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Re: Hoe lang nog een tuigje?

Ongelezen bericht door cloris »

Is het geen optie hem alleen met de training een halsband om te doen en gewoon een tuig? ik denk dat je het gewoon zelf een beetje moet aankijken, al geef ik zowieso de voorkeur aan een tuig :wink:
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Tja ik zou eigenlijk willen dat we tijdens de training ook gewoon tuigjes mochten gebruiken dan krijg Van Gils gewoon nooit meer een hals band om, ik heb hem constant aan het kuchen daar omdat hij eigenlijk toch liever spelen wil , en dan een flinke sprong neemt en hupsakee strot ie zichzelf weer :oeps:
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond

Ongelezen bericht door cloris »

Napoleon mocht gewoon met tuig de trainingen doen er waren er nog 2 die altijd met een tuig liepen.
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zo lang hij gaat hoesten als hij met een halsband om een sprong naar voren maakt zou ik voor een tuigje kiezen.
Honden mogen in zo'n geval bij mij op de training ook met een tuigje komen :ok:
Op voorwaarde dat het geen anti-trek tuig is dat onder de oksels snoert :wink:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moon
Zeer actief

Ik heb nog niet uitgeprobeerd hoe hij reageert met een halsband, durf ik ook nog niet. Maar omdat hij er zeer binnenkort uitgegroeid is, vroeg ik me af hoelang het nog nodig is. Ik geef zelf de voorkeur aan een halsband en bij volwassen Dante (en later Mirto ook) een jachtlijntje. En bij loslopen helemaal bloot (Dante is een keer met een tuig moervast komen te zitten aan een tak :N: ).
Maar het lijkt me toch het handigst om voorlopig maar weer een tuigje aan te schaffen. Safety first!

En dan moet ik er flink tegenaan met trainen. Want door alle ziekte heb ik nog maar heel weinig met hem gedaan. Hij gedraagt zich met dat tuigje de laatste week als een husky voor de slee :roll: . Maw, hij trekt als een idioot..
Dus over een week, als alles goed gaat, gaat 'de zweep erover' :zweep: :N: :mrgreen:
Gr. Marijke
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

:smile: :smile: :smile: dan gaat ie helemaal als de brandweer, ik zou het toch maar iets subtieler proberen :lol1: :smile:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Zijn mooie hele brede halsbanden met een mooie zachte bontlaag aan de binnen kant.
Zou je ook kunnen proberen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Moon schreef: En dan moet ik er flink tegenaan met trainen. Want door alle ziekte heb ik nog maar heel weinig met hem gedaan. Hij gedraagt zich met dat tuigje de laatste week als een husky voor de slee :roll: . Maw, hij trekt als een idioot..
Dus over een week, als alles goed gaat, gaat 'de zweep erover' :zweep: :N: :mrgreen:
Heb je dat al aan Mirto verteld? :mrgreen:

Ik heb zelf ook liever een halsband (voor de G&G training) en verder jachtlijntjes :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Moon
Zeer actief

S@ndr@ schreef::smile: :smile: :smile: dan gaat ie helemaal als de brandweer, ik zou het toch maar iets subtieler proberen :lol1: :smile:
:oohja: :oohja: o ja da's waar natuurlijk :smile:
Dan ga ik het toch maar met beloningen doen :F:
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Zijn mooie hele brede halsbanden met een mooie zachte bontlaag aan de binnen kant.
Zou je ook kunnen proberen.
Da's ook een idee! Ga ik naar kijken, bedankt!
Gr. Marijke
Afbeelding
Moon
Zeer actief

ranetje schreef:
Moon schreef: En dan moet ik er flink tegenaan met trainen. Want door alle ziekte heb ik nog maar heel weinig met hem gedaan. Hij gedraagt zich met dat tuigje de laatste week als een husky voor de slee :roll: . Maw, hij trekt als een idioot..
Heb je dat al aan Mirto verteld? :mrgreen:

Ik heb zelf ook liever een halsband (voor de G&G training) en verder jachtlijntjes :ok:
Ik ga hem komende week zachtjes voorbereiden :devil: :wink:
Gr. Marijke
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”