Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vreemde kat in huis
Moderator: moderatorteam
-
claudia-77
- Vaste gebruiker
Vreemde kat in huis
Wij hebben een kat Zorro die bij ons naar buiten mag via het kattenluik.
Nu kwam hij vanmiddag weer naar binnen toe terwijl de honden lagen te slapen en ik was boven bezig.
Nadat ik het kattenluikje hoorde klapperen hoorde ik een vreselijke herrie en een vreselijk gegilen gekrijs in de kamer dus ik vloog naar beneden toe om te kijken wat er in hemelsnaam aan de hand was.
Toen ik de kamer binnenkwam zag ik nog net een vreemde kat uit het kattenluik naar buiten rennen en er lag bloed in de kamer.
Ik ben nog wezen zoeken naar die kat maar kon hem niet meer vinden en weet ook niet waar dat beestje woont.
Het kan niet anders dan dat die vreemde kat achter Zorro aan naar binnen is gelopen en dus is aangevallen door mijn honden.
Maar nu mijn vraag, stel dat mijn honden die kat hadden doodgebeten wat ze makkelijk zouden kunnen, zou de eigenaar van die kat mij dan aansprakelijk kunnen stellen ? omdat ik een kattenluik in de deur heb zitten ?
Hoop dat dit nooit meer gebeurt en weet nu wel dat als Zorro in het vervolg binnen is het kattenluik op slot gaat.
Nu kwam hij vanmiddag weer naar binnen toe terwijl de honden lagen te slapen en ik was boven bezig.
Nadat ik het kattenluikje hoorde klapperen hoorde ik een vreselijke herrie en een vreselijk gegilen gekrijs in de kamer dus ik vloog naar beneden toe om te kijken wat er in hemelsnaam aan de hand was.
Toen ik de kamer binnenkwam zag ik nog net een vreemde kat uit het kattenluik naar buiten rennen en er lag bloed in de kamer.
Ik ben nog wezen zoeken naar die kat maar kon hem niet meer vinden en weet ook niet waar dat beestje woont.
Het kan niet anders dan dat die vreemde kat achter Zorro aan naar binnen is gelopen en dus is aangevallen door mijn honden.
Maar nu mijn vraag, stel dat mijn honden die kat hadden doodgebeten wat ze makkelijk zouden kunnen, zou de eigenaar van die kat mij dan aansprakelijk kunnen stellen ? omdat ik een kattenluik in de deur heb zitten ?
Hoop dat dit nooit meer gebeurt en weet nu wel dat als Zorro in het vervolg binnen is het kattenluik op slot gaat.
Groetjes Claudia
Queeny, Faith en Tess
Queeny, Faith en Tess
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Re: Vreemde kat in huis
Jeetje, dat is klote zeg!
Je kan er niks aan doen verder maar het is wel erg naar. Wij hebben ook een kattenluik (bij mijn moeder dan, ik heb geen katten) en daar kwam ineens een kater door die niet meer weg ging. Tot grote ontevredenheid van onze katten ging hij de voerbakjes checken, plofte neer op de bank en bleef gewoon
Na 3 weken hebben we hem naar het asiel gebracht omdat wij al 5 katten hadden en hij wat erg aanwezig en dominant was. Ze kregen allemaal bonje want wij hadden een familie en deze hoorde er duidelijk niet bij. Moeder met 3 dochters en een zoon. Dat ging prima maar niet met een kanon van een vreemde kerel erbij
Je ziet de kat nergens meer nu?
Je ziet de kat nergens meer nu?
-
Fin
- Zeer actief
Ach gos...
Nee, daar kun je niet op aangekeken worden, dat is gewoon een ongelukje. Niettemin erg naar natuurlijk.
Bij mij staat de Sureflap op het verlanglijstje, een kattenluik dat de geimplanteerde chip leest bij je eigen kat en alleen jouw kat dus naar binnen laat. Niet omdat hier een vreemde kat het lef zou hebben om naar binnen te komen, maar omdat Durga door het kattenluik past en dan aan de wandel gaat.
Bij mij staat de Sureflap op het verlanglijstje, een kattenluik dat de geimplanteerde chip leest bij je eigen kat en alleen jouw kat dus naar binnen laat. Niet omdat hier een vreemde kat het lef zou hebben om naar binnen te komen, maar omdat Durga door het kattenluik past en dan aan de wandel gaat.
-
claudia-77
- Vaste gebruiker
Nee ik heb die kat helaas niet meer gezien, ben wel steeds buiten aan het lopen om te kijken of ik hem zie. Ook kijk ik goed in de struiken omdat katten daar meestal inkruipen als ze gewond zijn.
Ik hoop maar dat het meevalt voor dat arme dier of dat ik hem alsnog vind zodat ik er evt mee naar een dierenarts kan als dat nodig mocht zijn.
Ik weet wel dat er kattenluiken zijn die op een magneet werken die je dan aan aan bandje van je kat moet bevestigen, maar onze kat heeft bijna nooit een bandje om als hij naar buiten gaat, dat is dus ook geen oplossing.
Ik hoop maar dat het meevalt voor dat arme dier of dat ik hem alsnog vind zodat ik er evt mee naar een dierenarts kan als dat nodig mocht zijn.
Ik weet wel dat er kattenluiken zijn die op een magneet werken die je dan aan aan bandje van je kat moet bevestigen, maar onze kat heeft bijna nooit een bandje om als hij naar buiten gaat, dat is dus ook geen oplossing.
Groetjes Claudia
Queeny, Faith en Tess
Queeny, Faith en Tess
-
Fin
- Zeer actief
Daarom ook waarom ik de Sureflap op het verlanglijstje heb staan. Die werken dus zonder bandje om. Ik heb wel zo'n magneet-ding gehad, maar mijn katten sleepten dan uiteindelijk hele sleutelbossen mee.claudia-77 schreef:Nee ik heb die kat helaas niet meer gezien, ben wel steeds buiten aan het lopen om te kijken of ik hem zie. Ook kijk ik goed in de struiken omdat katten daar meestal inkruipen als ze gewond zijn.
-
claudia-77
- Vaste gebruiker
christo schreef:Daarom ook waarom ik de Sureflap op het verlanglijstje heb staan. Die werken dus zonder bandje om. Ik heb wel zo'n magneet-ding gehad, maar mijn katten sleepten dan uiteindelijk hele sleutelbossen mee.claudia-77 schreef:Nee ik heb die kat helaas niet meer gezien, ben wel steeds buiten aan het lopen om te kijken of ik hem zie. Ook kijk ik goed in de struiken omdat katten daar meestal inkruipen als ze gewond zijn.
Ok dan ik wist niet eens dat dat bestond. Als dit nog eens dreigt te gebeuren dan ga ik daar eens naar kijken, dank je wel.
He ik baal er zo van dat ik die kat niet kan vinden, zit al de hele middag met buikpijn, ik hoop zo dat hij niet te ernstig gewond geraakt is dat hij nu gewoon lekker binnen is bij zijn baasje.
Groetjes Claudia
Queeny, Faith en Tess
Queeny, Faith en Tess
-
mari-anne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder
- Aantal honden: 1
Bah wat vervelend zeg.Je schrikt je rot. Hopelijk valt het mee voor de kat.
Of ze je aansprakelijk kunnen stellen zou ik niet weten. Als er een inbreker in je huis komt en je hond valt hem aan en verwond hem, dan kan de inbreker je ,raar maar waar ,aansprakelijk stellen. Maar of dat nu ook zo is met dieren die ongevraagd je huis binnen komen geldt weet ik eigenlijk niet.
Of ze je aansprakelijk kunnen stellen zou ik niet weten. Als er een inbreker in je huis komt en je hond valt hem aan en verwond hem, dan kan de inbreker je ,raar maar waar ,aansprakelijk stellen. Maar of dat nu ook zo is met dieren die ongevraagd je huis binnen komen geldt weet ik eigenlijk niet.
- Femia
- Zeer actief
- Contacteer:
Zijn er bloedsporen in de sneeuw? Zo nee, dan zal het wel meevallen met de verwondingen. Zo ja, dan kan je het spoor volgen.

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Rot voor je.
Jammer dat die kat niet meer te vinden is.
Hopelijk kan hij zijn eigen huis bereiken.
Je bent niet aansprakelijk voor de schade.
Jammer dat die kat niet meer te vinden is.
Hopelijk kan hij zijn eigen huis bereiken.
Je bent niet aansprakelijk voor de schade.
- pien29
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rr