Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Verdorie, nagel of zelfs teen gebroken!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Verdorie, nagel of zelfs teen gebroken!

Ongelezen bericht door laeken »

Verdorie! Ik haat bloed en ik haat gewonde honden en nu net flikt Eva het me om tijdens het rennen haar duimnagel volledig de andere kant op te laten wijzen en het bloed als een rund. :boos: Ik heb er maar een dikke klos verband om gedraaid met vette watten en een sok. Ik hoop dat het meevalt maar ik zie zo niks door alle bloed. :kotz:

Vanavond maar eens kijken wat er precies aan de hand is. Ik hoop nagel eruit maar als dat niet zo is staat haar duim volledig andersom. :cry:

Ze geeft er zelf geen kick bij maar ik denk dat ze straks wel aan die duim gaat lopen knagen dus vandaar het verband.

Ik duim dat de teen nog heel is maar ik heb er een hard hoofd in helaas aangezien die nagel strak en stevig helemaal de verkeerde kant op staat en het bloed er uit blijft druppelen :jank:

Stomme bevroren molshopen en kluiten. :devil:
Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie
Aantal honden: 2

Re: Verdorie, nagel of zelfs teen gebroken!

Ongelezen bericht door Magic »

Ai, dat klinkt pijnlijk!
Beterschap voor Eva!
Afbeelding
Iedere dag feest!
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Even Marc, haal die watten weg. Dat is niet het slimste om te gebruiken in dit geval. Gebruik gaasjes of als je dat niet heb trek een theedoek stuk.
1 stuk onder de nagel, omvouwen en een drukverbandje aan leggen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Shit zeg! Geef Eva maar een dikke knuf en hopelijk valt het wat mee..
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
laeken
Zeer actief

chrico schreef:Even Marc, haal die watten weg. Dat is niet het slimste om te gebruiken in dit geval. Gebruik gaasjes of als je dat niet heb trek een theedoek stuk.
1 stuk onder de nagel, omvouwen en een drukverbandje aan leggen.
Bedoel je dat er stukjes inkomen? Ik heb het heel losjes over het geheel gelegd omdat die nagel dus recht uit de poot steekt. Ik kan er dus niks op drukken dus vandaar die watten. Ik haal om 23:00 uur toch alles er weer af om even met Martijn samen opnieuw verband er om te doen. Ze laat dit wel zitten gelukkig. Dan haal ik om 2300 uur de watten er weer uit en doe ik een gaasje erin. Dat kan toch wel?

Ze is geen hele geduldige patiënt dus ik ben blij dat dit zit en vanavond maken we samen wel even een goed verband. Zonder iets om die poot gaat ze er aan lopen knagen en ik ben alleen thuis dus verbinden en laten zitten staat even het hoogst op de lijst bij mij :N:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Ik zou toch de watten vervangen. Je kan van gaasjes een rolletje maken zo dik als de nagel uitsteekt en dat erom heen doen zodat er geen druk op komt.
Ik probeer even een beeld te krijgen hoe het eruit ziet. De teen ligt niet meer plat maar staat naar buiten (wijst zeg maar naar de andere poot)?
Of is het d enagel die naar buiten wijst en kan je de teen zelf bewegen?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
laeken
Zeer actief

chrico schreef:Ik zou toch de watten vervangen. Je kan van gaasjes een rolletje maken zo dik als de nagel uitsteekt en dat erom heen doen zodat er geen druk op komt.
Ik probeer even een beeld te krijgen hoe het eruit ziet. De teen ligt niet meer plat maar staat naar buiten (wijst zeg maar naar de andere poot)?
Of is het d enagel die naar buiten wijst en kan je de teen zelf bewegen?
Geen idee helaas. Alles is rood en vol bloed en de nagel steekt recht uit de teen naar de andere poot. :roll: Zover ik kon zien zit de teen wel in de normale houding maar daar zit allemaal haar en bloed. Ik zal straks even kijken of ik iets kan doen met dat verband. Anders moet het toch echt even wachten want ik kan niet EN verbinden, EN Eva in de houtgreep houden. :wink: Ze kijkt er nu niet eens naar en daar ben ik wel blij om. Ik ken haar nl en ze gaat er op knagen wat ik absoluut niet wil hebben :neenee: :wink:
Afbeelding
Ariane
Erelid
Mijn ras(sen): Teckel

Ongelezen bericht door Ariane »

Hè getver.
Beterschap voor Eva!
Ariane, Bibi, Nikita*, Barney* en Prins*.

Als we geen dagen toe kunnen voegen aan het leven moeten we leven toevoegen aan de dagen. Heaven can wait.
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Shit Marc, dat is balen zeg! En dan ook nog als je alleen thuis bent en Martijn aan het werk is.
Die watten zou ik er ook afhalen, net zoals Whera zegt. Die pluizen en plakken overal aan en krijg je er na een poosje heel slecht af zonder restjes te laten zitten.
Je schrijft dat het om de duimnagel gaat, maar je bedoelt niet de nagel die wat hoger op de binnenkant van de poot zit, of wel? Ik lees dat hij richting een andere teen staat en dat lijkt me niet kunnen als het om de hoger gelegen nagel gaat (waarvan ik altijd gedacht heb dat dát de "duim" was).
Eline*
Zeer actief
Contacteer:

Ik raad je aan met haar naar de dierenarts te gaan. Die knipt de nagel eraf en kan het daarna ook dichtbranden. Ik heb het met Kiki ook gehad. Het ziet er erg naar uit en het is erg gevoelig normaal gesproken! :hmmm:
Als die nagel eraf is is eigenlijk het leed geleden. Badjes in boitex moeten voorkomen dat het gaat ontsteken.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Ja, waarom laat je DA niet even kijken?
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

Ik zit te denken hoe ik je verder kan helpen, maar er zijn al veel goede tips gegeven.
Succes en beterschap met de dame :ok:
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Bloed is nooit leuk natuurlijk, maar niet in paniek raken hoor :wink: Kijk straks als Martijn thuis is even goed naar het nageltje, zit het los, trek je hem eruit, even ontsmetten en gaasje er om heen, mocht het nog bloeden. Succes.
Afbeelding

So Sweet :I:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Jakkes... krijg al kippevel als ik het lees.
T'is ook wel een bikkel die meid!
laeken
Zeer actief

LongFields schreef:Shit Marc, dat is balen zeg! En dan ook nog als je alleen thuis bent en Martijn aan het werk is.
Die watten zou ik er ook afhalen, net zoals Whera zegt. Die pluizen en plakken overal aan en krijg je er na een poosje heel slecht af zonder restjes te laten zitten.
Je schrijft dat het om de duimnagel gaat, maar je bedoelt niet de nagel die wat hoger op de binnenkant van de poot zit, of wel? Ik lees dat hij richting een andere teen staat en dat lijkt me niet kunnen als het om de hoger gelegen nagel gaat (waarvan ik altijd gedacht heb dat dát de "duim" was).
Jawel, ik bedoel echt die hoge nagel aan haar voorpoot. De duim dus. Die staat nu recht naar buiten richting de andere poot. :wink:
Afbeelding
laeken
Zeer actief

Die hond reageert nergens op. :roll: Ze vloog laatst tegen een toestel met behendigheid omdat ze scherper wil sturen dan ze kan en dus soms ergens tegenaan rent. Niks aan de hand, gaan met die banaan vond ze. Prima, lekker doorgetraind. Lag ze later thuis op de bank bleek ze een flinke jaap te hebben over haar hele hak. :oohja: Inmiddels een Rambo-litteken en ze heeft er nooit naar gekeken. :denken: Haar oor is nu doorgebeten door een hond, geen krimp om gegeven. :19: We stonden zelfs een keer op een show, zegt Suzanne, wat is dat bloed daar? Bloed? Waar? Bleek ze een heel gat in haar knie te hebben omdat ze weer eens ergens in gerend was waarschijnlijk :denken:

Ze heeft eigenlijk altijd wondjes en gedoe omdat ze overal tegenaan ramt en nooit aangeeft dat er iets is. Dan kijken wij dus ook niet en zien we op de bank met knuffelen elke keer weer nieuwe sneeën en wonden. :piew:

Ze reageert ook totaal niet op deze teen. Loopt gewoon en wil best even lekker rennen buiten.

Misschien heeft ze een hele hoge pijngrens? Of bestaat dat niet?
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Als het haar duimpje is denk ik niet dat er verder iets gebroken zal zijn, behalve haar nagel. Die zal er wel uit moeten.
Sjefke heeft dat ooit gehad, die sprong achter een door mij helemaal verkeerd gegooid balletje aan een gaashek in. Bleef natuurlijk met haar duimpje ergens achter haken, nagel finaal eraf en bloeden als een rund.
Ik was toen op een show in België (WK voor Belgische Herders) en ben even met haar langs de EHBO gegaan, alwaar het nagekeken en verbonden is. Mevrouw gaf ook geen kik hoor, en wilde eigenlijk gelijk weer achter haar balletje aan.

Nozem heeft haar teentje gebroken toen ze ongeveer een half jaar oud was. Ik weet nog steeds niet hoe dat gebeurd is, maar opeens mankte ze. Ook zij gaf geen kik, niet toen het gebeurde en ook niet bij de dierenarts toen die het controleerde.
Het zijn best bikkels en volgens mij gewoon heel hard voor zichzelf.
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Ace had een tijd terug hetzelfde. De nagel stond volledig de verkeerde kant op en het wilde niet stoppen met bloeden. De DA heeft de nagel in 1 ruk er af getrokken. Dat was nodig om het bloeden te kunnen stoppen. Ik wil dus wel aanraden er mee naar de DA te gaan hoor!
Ze zei dat het afschuwelijk veel pijn doet als die nagel zo blijft staan, maar dat honden die pijn vaak verbijten...
RIP Cena :roos:
    truusje
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
    Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Zo'n nageltje kun je best zelf eraf trekken. Klein tangetje en idd een flinke ruk. en klaar is Eva :mrgreen:
    Afbeelding

So Sweet :I:
    laeken
    Zeer actief

Denk dat de nagel er inderdaad af moet. Ik wacht even op het andere baasje maar de tang ligt klaar (voor Martijn :mrgreen: ) :engel:
    Afbeelding
    laeken
    Zeer actief

Even over de DA. We kijken straks samen even of ze naar de DA moet. Dat voorkom ik liever voor haar bestwil. :wink: Ze vindt dat erg moeilijk en ik dus ook. Wat moet moet, maar als het niet hoeft heel graag. Eva gaat waarschijnlijk niet lief op de tafel zitten en haar nagel uit laten trekken nl. :mrgreen:
    Afbeelding
    miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

sterkte dan maar vanavond, hoop dat het lukt. :ok:
    laeken
    Zeer actief

Martijn schreef:Oh, gezellig! Nou, naar huis dan maar. :lol1:
    Ze doet net alsof er niks aan de hand is dus geen zorgen :engel:
    Afbeelding
    alm@
    moderator
    Mijn ras(sen): Langhaar teckel

Ongelezen bericht door alm@ »

Succes met de operatie straks :N:
    Afbeelding
    indiera
    Zeer actief

Ongelezen bericht door indiera »

onze mechel heeft dit heel vaak ,de erste keren ook naar de da geweest, nu doen we het zelf ,flinke ruk ,en weg ermee, wel opletten welke richting je op trekt en of ie niet te vast zit.
    Afbeelding
    Hanneke2
    Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

truusje schreef:Zo'n nageltje kun je best zelf eraf trekken. Klein tangetje en idd een flinke ruk. en klaar is Eva :mrgreen:
    Nou, ik zou dat toch niet zomaar bij elke hond doen. Of beter gezegd: ik zou dat bij mijn honden echt niet doen, want dan ben ik opeens jaren terug qua vertrouwen. Ik doe mijn honden geen pijn, en als pijn doen moet, mag iemand anders het doen.
    Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
    LongFields
    Zeer actief
    Peruaanse Kelpie Mojo
    Kelperuaan Kiitos

Ik ben benieuwd of het nog gelukt is met het nageltje van Eva?
    laeken
    Zeer actief

De nagel blijkt niet uitgetrokken maar gebroken. :ok: Aan de basis zit nog een heel klein stukje nagel normaal in de teen zelf en net daarbuiten waarna er ineens een knak/breuk zit en de nagel dus naar buiten uitsteekt vanaf dat punt. Door het leven, dat wel, dus vandaar alle bloed. Maar de basis is nog goed en straks moeten we dus even proberen het afgebroken deel eraf te krijgen.

Valt dus mee gelukkig. Door het bloed en de rare stand van de nagel (die ik nu wel begrijp aangezien hij dus eerst recht en dan ineens een hoek van 90 graden maakt) dacht ik dat de hele teen omgedraaid zat. :oohja:
    Afbeelding
    crutz
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
    Aantal honden: 7
    Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

gelukkig valt het mee
    en voor dit onderste....
    MARC_S schreef:Even over de DA. We kijken straks samen even of ze naar de DA moet. Dat voorkom ik liever voor haar bestwil. :wink: Ze vindt dat erg moeilijk en ik dus ook. Wat moet moet, maar als het niet hoeft heel graag. Eva gaat waarschijnlijk niet lief op de tafel zitten en haar nagel uit laten trekken nl. :mrgreen:
    een DA zoeken waar ze niet op tafel hoeft :wink: dat scheelt vaak al een hele hoop......
    Eline*
    Zeer actief
    Contacteer:

Ik ben ook geen dierenartsganger..wat ik zelf kan doen doe ikzelf. Maar met nagels ben ik altijd wel erg voorzichtig, mede omdat het echt kan bloeden als een gek.
    Hoe is het nu met haar?
    Groet Eline,
    Juno en Kiki
    Afbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Medisch”