Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Denken in je hond zijn/haar plaats??
Moderator: moderatorteam
Denken in je hond zijn/haar plaats??
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Laatst gewijzigd door M&E op 16 jan 2010 20:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- Paddle
- Zeer actief
Re: Denken in je hond zijn/haar plaats??
Haar hond kan dat toch op meerdere manieren duidelijk maken dan te praten?
Denkende aan niet vooruit te branden zijn, bibberen, neerslachtig gedrag,...
Net zoals jij aan het gedrag van jouw honden ziet dat zo wel graag in de sneeuw wandelen.
Denkende aan niet vooruit te branden zijn, bibberen, neerslachtig gedrag,...
Net zoals jij aan het gedrag van jouw honden ziet dat zo wel graag in de sneeuw wandelen.

- Moos
- Zeer actief
Misschien heeft die hond wel last van de sneeuw. Heb je gevraagd aan haar waarom ze dacht/vond dat hij het niet fijn vind, of niet? Mijn kleine hondje loopt absoluut niet graag in de regen. Hardstikke leuk hoor dat tig andere honden dat wel leuk vinden, maar de mijne dus niet. En daar hoeft ze ook niet voor te praten 

Ik denk van niet. Of misschien ook wel, maar wat zou het???M&E schreef:Denkt zij in de hond haar plaats? Ik vind van wel
Mijn oudste (de donkerste) wil wandelen, wandelen, sjouwen, wandelen, wandelen. Graag de hele dag, en met de héle roedel. Zij bepaalt dus ook de rondjes. Op de oprit rechtsaf, of linksaf. Nee, ik wil daarheen, en nu gaan we daarheen. Het lijkt alsof ze van tevoren al een heel plan heeft hoe de ronde gaat worden.
De jongste huppelt mee, maar het lijkt alsof ze van tevoren weet dat het een mega-wandeling gaat worden. Daar heeft trutje-trut (de jongste, liever lui dan moe) dan geen zin in. Gaat ze op haar kont zitten en kijkt me aan zo van "neeeeeeeeeee, ik hoef toch niet alwéér mee

Denk ik voor mijn honden? Misschien wel. Maar waarom zou ik mijn honden dwingen om iets te doen wat ze niet willen? Waarom zou ik de oudste de hoek om sleuren om toch maar een half-uur rondje te doen? Waarom zou ik de oudste mee moeten trekken in een wandeling waar ze geen zin in heeft?
Voor ons aller gemoed luister ik gewoon naar mijn honden

En even voor de duidelijkheid, wij lopen veel kilometers. Onze vakanties bestaan uit het Pieterpad lopen vanuit huis enzo. Sneeuw en regen maken dan niet uit, beide honden ook niet. Wat ze het liefste doen is dagwandelingen van 20 km met de hele roedel.
Alleen die kleine kutrondjes van een half uur door de wijk kan ze beiden gestolen worden. Enige vertier is dan om uitgebreid de buurtkrant te lezen, en dat doen ze dan ook beiden grondig. En dan krijg ik weer commentaar van omstanders "dat ze wel erg oud en sloom worden he?".
Echt hoor, ik word zooooooooooo moe van dat commentaar van volledige buitenstaanders! Laat ons lekker, het gaat goed zo. Anders hobbel je zelf maar een keer mee op de grote wandeling. Wél kaplaarzen aan hoor.
Alleen die kleine kutrondjes van een half uur door de wijk kan ze beiden gestolen worden. Enige vertier is dan om uitgebreid de buurtkrant te lezen, en dat doen ze dan ook beiden grondig. En dan krijg ik weer commentaar van omstanders "dat ze wel erg oud en sloom worden he?".
Echt hoor, ik word zooooooooooo moe van dat commentaar van volledige buitenstaanders! Laat ons lekker, het gaat goed zo. Anders hobbel je zelf maar een keer mee op de grote wandeling. Wél kaplaarzen aan hoor.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Ik vind ook dat haar hond het best wel uidelijk kan maken dat ie niet van sneeuw houd. Als mijn honden niet zouden willen wandelen in de sneeuw, dan sloeg ik t ook wel over, hoor. Ik heb ook geen zin in een wandeling met een hond die er niet van geniet.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Mijn uk houdt ook niet van de sneeuw. En dat vertelt ze me niet door onze wekelijkse telepathische sessies maar door gewoon na 1 plasje weer regelrecht naar de deur te rennen. Lijkt me vrij duidelijk
En soms sleep ik haar wel mee ja, als ze wel erg weinig beweging krijgt door dat gemuts. En dan loopt ze wel mee maar ik zie aan álles aan haar dat ze het niet leuk vindt.

En soms sleep ik haar wel mee ja, als ze wel erg weinig beweging krijgt door dat gemuts. En dan loopt ze wel mee maar ik zie aan álles aan haar dat ze het niet leuk vindt.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Denk ook zéker dat je aan je hond kan zien of hij/zij het leuk vind of niet.
Daisy had de schurft aan regen. Stond me dan echt aan te kijken met een blik (en ook al met haar kop richting huis, of ze was al op weg
) 'Gaan we nu terug?'
De rest vind nu eigenlijk alles wel best. Alleen pech... het vrouwtje houdt niet van regen
Sneeuw vinden ze nu alledrie wel leuk.
Daisy had de schurft aan regen. Stond me dan echt aan te kijken met een blik (en ook al met haar kop richting huis, of ze was al op weg

De rest vind nu eigenlijk alles wel best. Alleen pech... het vrouwtje houdt niet van regen

Sneeuw vinden ze nu alledrie wel leuk.

- Liesbeth
- Zeer actief
Jouw honden "praten" toch ook met jou? Jij ziet dat jouw honden het leuk vinden in de sneeuw. Zo zal zij ook zien dat haar hond er niks aan vindtM&E schreef:Ik leerde iemand kennen via een forum hier die in mijn buurt woont en wij spreken nogal eens af om te wandelen. Ze heeft het vrij druk, dus het lukt niet altijd, maar zo vlak voor kerst kwam ik haar tegen in de supermarkt.
Ze heeft een herdershond van een jaar of 7 (herplaatser, gered van broodfok), een schat van een hond.
Nu is die vrouw dus alleen met haar hond en soms denk ik dat ze haar leven laat bepalen door de hond.
Toen ik haar dus tegenkwam in de supermarkt was het net de periode dat het zoveel was gaan sneeuwen en toen ik zei dat ik altijd bereid was om een wandeling te maken, zei ze dat dat voorlopig niet zou gaan, want haar hond houdt niet van de sneeuw.
Ik vind dat vrij bizar want ik vermoed niet dat haar hond praat.
Mijn honden vinden het maar al te leuk om door te sneeuw te hollen, ook al heeft Muffin problemen met klittende sneeuw.
Ik heb echter nog nooit gemerkt dat mijn honden staan te zeuren om naar huis te gaan hoor.
In de Ardennen heb ik al lange wandelingen gemaakt (12 km en zo) met veel sneeuw en ze vinden dat alleen maar geweldig.
Denkt zij in de hond haar plaats? Ik vind van wel

Dus nee, zij denkt niet in de hond haar plaats, zij weet gewoon wat haar hond wel of niet fijn vindt.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Onze vorige oudere Labrador, die wilde met dit weer ook niet echt meer de sneeuw in hoor, die stond even bij het veldje .. Even snel een plas en een poepie .. En toen weer rap naar binnen bij de kachel ..
En ongelijk kan ik ze niet echt geven!
En ongelijk kan ik ze niet echt geven!

Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
Tirsa maakt mij ook heel duidelijk dat ze totaal NIET gediend is van deze sneeuw. Behalve dat ze wel stil wil staan om alle sneeuw op te eten, loopt ze nu zo'n 5 huizen verder, doet daar snel plasje poepje en draait linea recta om en loopt heel snel naar huis.
Zo communiceert je hond toch altijd met je.
Zo communiceert je hond toch altijd met je.
- pien29
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rr
Honden kunnen zeker met ons mensen communiceren
mijn hond zegt ook altijd tegen me als t regent vind t prima als jij gaat wandelen maar mij neem je niet mee (k hou t wel op) en als we al buiten lopen en ze ziet een afdakje dan gaat ze eronder staan
mijn hond zegt ook altijd tegen me als t regent vind t prima als jij gaat wandelen maar mij neem je niet mee (k hou t wel op) en als we al buiten lopen en ze ziet een afdakje dan gaat ze eronder staan

- jip007
- Erelid
- Mijn ras(sen): naakthonden .
- Aantal honden: 4
Naffie laat duidelijk merken dat ze de sneeuw niet fijn vindt. En als het hard regent willen ze allemaal niet meer naar buiten , dan moet ik duwen
.

Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Sneeuw vinden ze hier wel leuk en nee hoor dat vertellen ze me niet in woorden maar wel in daden
Regen is een ander geval
Jan maakt het geen klap uit al regent het pijpestelen, maar Gina vindt regen heel erg vervelend en wil dan ook graag zo snel mogelijk weer naar huis.
Ook dat vertellen ze me niet met woorden en toch weet ik het..... kwestie van je honden kennen denk ik en ze kunnen lezen (al is dat bij Gina in de regen echt niet zo moeilijk
)

Regen is een ander geval
Jan maakt het geen klap uit al regent het pijpestelen, maar Gina vindt regen heel erg vervelend en wil dan ook graag zo snel mogelijk weer naar huis.
Ook dat vertellen ze me niet met woorden en toch weet ik het..... kwestie van je honden kennen denk ik en ze kunnen lezen (al is dat bij Gina in de regen echt niet zo moeilijk

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn honden laten heel duidelijk merken als ze iets wel of niet leuk vinden... 2 van mijn honden doe je echt geen plezier om nu met die kou 1,5 uur tegaan wandelen leiver 3x een half uurtje dat is beter.
1 van mijn honden maakt het niet uit dus die loopt met dit weer ook aardig wat kilometers....
1 van mijn honden maakt het niet uit dus die loopt met dit weer ook aardig wat kilometers....
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Jij denkt toch ook voor je honden?M&E schreef:Denkt zij in de hond haar plaats? Ik vind van wel

Je zegt dat ze die lange wandelingen in de sneeuw leuk vinden.
Ik denk dat jij nu voor die mevrouw en haar hond denkt.

Zij kent haar hond het beste denk ik.
ranetje schreef:Jij denkt toch ook voor je honden?M&E schreef:Denkt zij in de hond haar plaats? Ik vind van wel![]()
ik zie mijn honden genieten, dat zie je ook op de foto's, Muffin ging zelfs pootje baden gisteren dus mij maak je niet wijs dat ze dit weer haat.
En natuurlijk ken ik die hond en ik kan me niet voorstellen dat zij een probleem zou hebben met in de sneeuw te wandelen.
Daar zit het volgens mij, IK zou haar wél meenemen in de sneeuw, haar bazinnetje doet dat niet omdat zij DENKT dat haar hond het niet leuk vindt!!
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Misschien heeft zij daar een goede reden voorM&E schreef:ranetje schreef:Jij denkt toch ook voor je honden?M&E schreef:Denkt zij in de hond haar plaats? Ik vind van wel![]()
ik zie mijn honden genieten, dat zie je ook op de foto's, Muffin ging zelfs pootje baden gisteren dus mij maak je niet wijs dat ze dit weer haat.
En natuurlijk ken ik die hond en ik kan me niet voorstellen dat zij een probleem zou hebben met in de sneeuw te wandelen.
Daar zit het volgens mij, IK zou haar wél meenemen in de sneeuw, haar bazinnetje doet dat niet omdat zij DENKT dat haar hond het niet leuk vindt!!

- Moos
- Zeer actief
Ik zou eerst gewoon eens even vragen waarom ze denkt dat de hond niet van sneeuw houdt, i.p.v zelf in de plaats van iemand anders zijn hond te gaan denkenM&E schreef: Daar zit het volgens mij, IK zou haar wél meenemen in de sneeuw, haar bazinnetje doet dat niet omdat zij DENKT dat haar hond het niet leuk vindt!!

Het kan natuurlijk best hoor, dat die mevrouw dat min of meer bedenkt. Maar goed, dat is dan maar zo.

- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Jij gaat uit van jouw referentiekader en gaat er dús vanuit dat die hond het heus wel leuk vindt omdat jouw honden het leuk vinden. Dus eigenlijk denk jij voor haar hond.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Misschien heeft mevrouw zelf wel geen zin en projecteert ze dat op haar hond? Ik lees hier allemaal zaken als mijn hond wil dit en mijn hond wil dat. Ik ben echt niet gemeen of streng maar mijn honden bepalen niks. Niet hoe lang we gaan en niet welke kant we uit gaan. Ze zeuren nooit en vinden alles leuk.
Misschien is het beter om je hond niet zo nauw te betrekken bij beslissingen? Als je je hond laat kiezen wordt hij volgens mij steeds kieskeuriger. Niks mis mee als je het niet erg vindt, maar ik wil gewoon met 2 altijd blije honden naar buiten lopen die met mij mee lopen ongeacht wat we gaan doen en wat voor weer het is. Lijkt me voor de honden ook veel makkelijker en fijner zelf.
Ik zie heus wel dat Cleo niet zo van regen houdt en zeker niet van onweer. Maarja, ik wel en ik wil toch echt dat ze piesen en wandelen voor ik naar bed ga bv 
Misschien is het beter om je hond niet zo nauw te betrekken bij beslissingen? Als je je hond laat kiezen wordt hij volgens mij steeds kieskeuriger. Niks mis mee als je het niet erg vindt, maar ik wil gewoon met 2 altijd blije honden naar buiten lopen die met mij mee lopen ongeacht wat we gaan doen en wat voor weer het is. Lijkt me voor de honden ook veel makkelijker en fijner zelf.

- Moos
- Zeer actief
Ik ga een bibberend hoopje hond niet meesleuren op een wandeling van een uur. Saar houdt niet van regen omdat ze het echt heel erg koud krijgt als het geen zomer is, en het 'niet houden van' vind ik in dat geval dus volkomen terecht. Ze vindt met jasje regen ook niet lollig, maar dat is dan weer dikke pechMARC_S schreef:Misschien heeft mevrouw zelf wel geen zin en projecteert ze dat op haar hond? Ik lees hier allemaal zaken als mijn hond wil dit en mijn hond wil dat. Ik ben echt niet gemeen of streng maar mijn honden bepalen niks. Niet hoe lang we gaan en niet welke kant we uit gaan. Ze zeuren nooit en vinden alles leuk.
Misschien is het beter om je hond niet zo nauw te betrekken bij beslissingen? Als je je hond laat kiezen wordt hij volgens mij steeds kieskeuriger. Niks mis mee als je het niet erg vindt, maar ik wil gewoon met 2 altijd blije honden naar buiten lopen die met mij mee lopen ongeacht wat we gaan doen en wat voor weer het is. Lijkt me voor de honden ook veel makkelijker en fijner zelf.Ik zie heus wel dat Cleo niet zo van regen houdt en zeker niet van onweer. Maarja, ik wel en ik wil toch echt dat ze piesen en wandelen voor ik naar bed ga bv

- #linda#
- Actief
Mischien is het wel gewoon een nette smoes om niet met een betweter te hoeven wandelenM&E schreef:ranetje schreef:Jij denkt toch ook voor je honden?M&E schreef:Denkt zij in de hond haar plaats? Ik vind van wel![]()

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:

ik denk dat Pepita dit niet gezellig vond

-
- Zeer actief
Ik hou wel rekening met mijn honden. Cleo houdt niet van onweer en regen. Daar wil ik best een uurtje voor wachten. Maar als ze niet van sneeuw hield liet ik haar nu niet een week lekker voor de deur poepen en plassen omdat ze dat zou willen.Moos schreef:Ik ga een bibberend hoopje hond niet meesleuren op een wandeling van een uur. Saar houdt niet van regen omdat ze het echt heel erg koud krijgt als het geen zomer is, en het 'niet houden van' vind ik in dat geval dus volkomen terecht. Ze vindt met jasje regen ook niet lollig, maar dat is dan weer dikke pechMARC_S schreef:Misschien heeft mevrouw zelf wel geen zin en projecteert ze dat op haar hond? Ik lees hier allemaal zaken als mijn hond wil dit en mijn hond wil dat. Ik ben echt niet gemeen of streng maar mijn honden bepalen niks. Niet hoe lang we gaan en niet welke kant we uit gaan. Ze zeuren nooit en vinden alles leuk.
Misschien is het beter om je hond niet zo nauw te betrekken bij beslissingen? Als je je hond laat kiezen wordt hij volgens mij steeds kieskeuriger. Niks mis mee als je het niet erg vindt, maar ik wil gewoon met 2 altijd blije honden naar buiten lopen die met mij mee lopen ongeacht wat we gaan doen en wat voor weer het is. Lijkt me voor de honden ook veel makkelijker en fijner zelf.Ik zie heus wel dat Cleo niet zo van regen houdt en zeker niet van onweer. Maarja, ik wel en ik wil toch echt dat ze piesen en wandelen voor ik naar bed ga bv
Ze krijgt het dan niet koud, en na een minuut of 10 lijkt ze dat zelf ook door te hebben en gaat alsnog rennen en spelen met Vera. Dan denk ik dus ook wel "hop, wandelen zal je". Maar niet als ze echt blauwbekkend met staart tussen de poten achter me aan drentelt. Dat ze het niet leuk vindt om het steenkoud te krijgen lijkt me namelijk vrij logisch. Ik ga met dit weer ook niet zonder jas naar buiten in het kader van "niet zeiken".
![]()

Alleen mogen ze niet rechtsaf gaan terwijl ik linksaf wil. Of niet mee willen wandelen als dat wel moet. Natuurlijk zou ik nooit een maltezer door de ijsbergen sleuren met haar blote buik

Waarom zou die mevrouw niet voor haar hond mogen denken? Ze zal er reden toe hebben om dit te vermelden. Zo heb ik een hond die bang is in het bos naast ons huis. Normaal gesproken krijg ik hem er met geen 10 paarden doorheen, met veel gemok en aangelijnd zal hij wel moeten, maar leuk vindt hij het er niet. Nu er veel sneeuw ligt de laatste paar weken is dit angstgedrag ineens veranderd, want nu valt er van alles en nog wat te ruiken en is hij gisteren zelfs voor het eerst sinds 2 jaar weer los geweest daar en heeft de hele route niet gekloot om uit het bos te komen. Ik weet zeker dat dit gedrag weer verandert in angstgedrag als de sneeuw weg is en de boel is dichtgegroeid, dus denk ik maar voor mijn hond om daar niet te gaan lopen als hij dat echt niet prettig vindt.
- Anne&Taar
- Zeer actief
Mijn honden bepalen niet of we links of rechts gaan, dat vind ik van een heel andere orde. Maar als mijn hond niet in de stromende regen wil wandelen, en ik zou dat zelf wel willen, dan ga ik gewoon lekker alleen. Iedereen tevreden.MARC_S schreef:Ik hou wel rekening met mijn honden. Cleo houdt niet van onweer en regen. Daar wil ik best een uurtje voor wachten. Maar als ze niet van sneeuw hield liet ik haar nu niet een week lekker voor de deur poepen en plassen omdat ze dat zou willen.Moos schreef:Ik ga een bibberend hoopje hond niet meesleuren op een wandeling van een uur. Saar houdt niet van regen omdat ze het echt heel erg koud krijgt als het geen zomer is, en het 'niet houden van' vind ik in dat geval dus volkomen terecht. Ze vindt met jasje regen ook niet lollig, maar dat is dan weer dikke pechMARC_S schreef:Misschien heeft mevrouw zelf wel geen zin en projecteert ze dat op haar hond? Ik lees hier allemaal zaken als mijn hond wil dit en mijn hond wil dat. Ik ben echt niet gemeen of streng maar mijn honden bepalen niks. Niet hoe lang we gaan en niet welke kant we uit gaan. Ze zeuren nooit en vinden alles leuk.
Ze krijgt het dan niet koud, en na een minuut of 10 lijkt ze dat zelf ook door te hebben en gaat alsnog rennen en spelen met Vera. Dan denk ik dus ook wel "hop, wandelen zal je". Maar niet als ze echt blauwbekkend met staart tussen de poten achter me aan drentelt. Dat ze het niet leuk vindt om het steenkoud te krijgen lijkt me namelijk vrij logisch. Ik ga met dit weer ook niet zonder jas naar buiten in het kader van "niet zeiken".
![]()
![]()
Alleen mogen ze niet rechtsaf gaan terwijl ik linksaf wil. Of niet mee willen wandelen als dat wel moet. Natuurlijk zou ik nooit een maltezer door de ijsbergen sleuren met haar blote buikMaar als ik rechtsaf wil en het is daar nat dan gaan we wel rechtsaf en niet op aanwijzing van hondjelief toch linksaf.

-
- Zeer actief
Maar als je met ze buiten staat om te gaan wandelen, mogen ze dan van jou aangeven dat ze niet willen en dan laat je ze weer naar binnen? Nee toch? :N:Anne&Taar schreef: Mijn honden bepalen niet of we links of rechts gaan, dat vind ik van een heel andere orde. Maar als mijn hond niet in de stromende regen wil wandelen, en ik zou dat zelf wel willen, dan ga ik gewoon lekker alleen. Iedereen tevreden.
ik denk er geloof ik net zo als Marc over.
Hier bepalen ze ook niet waar en welke kant we opgaan. Ik bepaal de route. Niet omdat ik een punt duidelijk moet maken o.i.d. maar omdat ik dat gewon niet nodig vindt.
En ze gaan hier ook gewoon mee als ik ga wandelen, of het nu regent of niet. Ze hebben er hier ook allemaal geen problemen mee. Gaan dolgraag allemaal mee op welk tijstip dan ook en of het nu regent of niet.
Als ik hier alleen even door het parkje loop voor een snelle plas ronde dan zijn ze net zo blij en enthousiast als dat ze door hebben dat we een eindje de hort op gaan.
Ik heb hier echt geen honden die maar wat achter mij aan sjokken omdat ze zo nodig van mij mee moeten. Gadsie, daar zou de lol voor mij snel af zijn.
Al snap ik uiteraard dat Marloes Saar niet mee gaat sleuren door de regen. Dat zou ik met zo'n kleintje ook niet doen. Of een hond met een hele dunne vacht o.i.d. een eind meenemen ls het zo ijskoud is, of dan een jas aan ofzo.
Hier bepalen ze ook niet waar en welke kant we opgaan. Ik bepaal de route. Niet omdat ik een punt duidelijk moet maken o.i.d. maar omdat ik dat gewon niet nodig vindt.
En ze gaan hier ook gewoon mee als ik ga wandelen, of het nu regent of niet. Ze hebben er hier ook allemaal geen problemen mee. Gaan dolgraag allemaal mee op welk tijstip dan ook en of het nu regent of niet.
Als ik hier alleen even door het parkje loop voor een snelle plas ronde dan zijn ze net zo blij en enthousiast als dat ze door hebben dat we een eindje de hort op gaan.
Ik heb hier echt geen honden die maar wat achter mij aan sjokken omdat ze zo nodig van mij mee moeten. Gadsie, daar zou de lol voor mij snel af zijn.
Al snap ik uiteraard dat Marloes Saar niet mee gaat sleuren door de regen. Dat zou ik met zo'n kleintje ook niet doen. Of een hond met een hele dunne vacht o.i.d. een eind meenemen ls het zo ijskoud is, of dan een jas aan ofzo.
- Anne&Taar
- Zeer actief
Vooropgesteld dat dat met mijn Goldens nooit een probleem is.MARC_S schreef:Maar als je met ze buiten staat om te gaan wandelen, mogen ze dan van jou aangeven dat ze niet willen en dan laat je ze weer naar binnen? Nee toch? :N:Anne&Taar schreef: Mijn honden bepalen niet of we links of rechts gaan, dat vind ik van een heel andere orde. Maar als mijn hond niet in de stromende regen wil wandelen, en ik zou dat zelf wel willen, dan ga ik gewoon lekker alleen. Iedereen tevreden.

Als ze niet in de stromende regen willen wandelen, zou ik ze een plas laten doen en weer naar binnen laten gaan, ja.

Maar hier even op voortgaand: Waarom zou dit ineens zo vreemd zijn? Als ik een hond zou treffen die niet van andere honden houd, of niet van zwemmen houd, of niet van kinderen houd ga ik m toch ook niet dwingen? Het is toch gewoon een grijs gebied, waarin ieder 'staat' op de dingen die hij of zij belangrijk vind?
Bv, ik ga iedere dag naar n werk, en daar hebben mijn honden laaannggg niet altijd zin aan. Bah, hele dag op kantoor of in de kennel...

Als ze dan geen zin in wandelen in de stromende regen hebben, vind ik nu weer minder een 'big deal'. Dan maar niet.