Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat bij het zien van baasje die schopt naar jonge Herder

Hier is ruimte voor uitgebreide gedachtenwisseling over stellingen en dilemma's over honden.

Moderator: moderatorteam

bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Re: Wat bij het zien van baasje die schopt naar jonge Herder

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Ik geloof dat ik niets zou zeggen.
Ik denk dat het toch niets uithaald.
Misschien het enige is dat jouw kritiek meer frustratie bij de baas opbouwd en dan daardoor de hond nog meer op zijn donder krijgt.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Of het nou wel of niks uitmaakt, ik zeg daar wat van. :19:
Niks zeggen is géén optie voor mij in deze.. :klaar:

Ik moet zeggen dat het nog nooit is voor gekomen gelukkig.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

Ik zou er zeker wat van zeggen, maar wat, is afhankelijk van wat voor persoon het in kwestie is.

Hier in de buurt loopt een verslaafde met een kruising AB/ DD, die al meerdere kleine hondjes heeft te grazen genomen. Politie doet er niet veel aan.
Een paar weken geleden klapte zijn hond op een Duitse herder teef die het uitgilde.
Baas van de AB/DD grijpt zijn hond en ranselt hem af vergezeld met de nodige verwensingen.
Ik liep zonder honden en ik heb hem duidelijk verteld wat ik er van vond.
Nou is het wel zo, loop ik mèt honden, dan weet ik niet of ik er wat van zeg.
Het is al keer voorgekomen dat hij zijn hond losliet op César, ik kon de AB/DD toen wegschoppen. Luca zou geen kans hebben tegen die hond.
Ik ben er niet zo van charmeerd dat ik in het ergste geval een hond aan de lijn heb die half open ligt.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ligt er aan hoe, ik heb ook weleens hele discussies gehad omdat ik mijn hond een tik gaf of een hollewipper omdat ie uitviel.... mijn hond, ik maak uit wat en hoe ik corrigeer niet iemand die mijn hond niet eens kent.
Heb je het echt over in elkaar schoppen zal ik er wellicht wel iets van zeggen...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Ceseman schreef:Ik zou er zeker wat van zeggen, maar wat, is afhankelijk van wat voor persoon het in kwestie is.

Hier in de buurt loopt een verslaafde met een kruising AB/ DD, die al meerdere kleine hondjes heeft te grazen genomen. Politie doet er niet veel aan.
Een paar weken geleden klapte zijn hond op een Duitse herder teef die het uitgilde.
Baas van de AB/DD grijpt zijn hond en ranselt hem af vergezeld met de nodige verwensingen.
Het is al keer voorgekomen dat hij zijn hond losliet op César, ik kon de AB/DD toen wegschoppen. Luca zou geen kans hebben tegen die hond.
Ik ben er niet zo van charmeerd dat ik in het ergste geval een hond aan de lijn heb die half open ligt.
Dus op het moment dat zijn hond WEER op een andere hond klapte, en hij wilde de hond corrigeren, toen zie je er iets van? Dat snap ik dan weer niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Cantus »

Jip schreef:Ik zou er wel wat van zeggen........maar als het een Herder was doet hij dat zelf ook wel als hij wat ouder is ...en terecht...... :wink:
dat valt wel mee hoor, niet elke herder :wink: maar goed, kans zit er natuurlijk wel in :mrgreen:
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Machie schreef:Nadat ik me een keer zo bedreigt gevoelt te hebben toen ik er iets van zei, zeg ik er niks meer van. Volk wat honden slaat is vaak ook niet te beroert tot het slaan van mensen...
Hier kan ik me ook in vinden...Na een incident van vorig jaar, heb ik iig altijd mn mobiel mee met het nummer van de politie hierin. Ik ben er erg van geschrokken en weet niet of ik dit weer zou doen.
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

iones schreef:
Ceseman schreef:Ik zou er zeker wat van zeggen, maar wat, is afhankelijk van wat voor persoon het in kwestie is.

Dus op het moment dat zijn hond WEER op een andere hond klapte, en hij wilde de hond corrigeren, toen zie je er iets van? Dat snap ik dan weer niet.
Nee dan begrijp je me verkeerd.
Bij de 1e 2 keren kwam ik bij de 1e keer aangelopen op het lawaai. Ik heb de hond toen weggeschopt en met veel kabaal weggejaagd.
Ik heb contact gehad met de politie, wijkagent is over de vloer geweest, maar zij kunnen niks betekenen zolang er geen aangifte gedaan wordt.
NB. de eigenaars van de kleine hondjes zijn zo bang voor die eigenaar van die AB/DD, zelfs nadat we diverse keren bij ze langs zijn geweest, maar ze zijn bang voor repressailes van de eigenaar zijn kant.
Daarbij hij corrigeert de hond niet, hij pakte hem aan zijn oren en sleurde over de grond mee, hij ranselde hem af met de slipketting en schopte in het luchtledige.
Hond loopt altijd los, zodra de eigenaar zijn voordeur uitgaat, begint hij al te roepen 'hier'. En die hond denkt, je kan de boom in.
Afbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

malinois schreef:ligt er aan hoe, ik heb ook weleens hele discussies gehad omdat ik mijn hond een tik gaf of een hollewipper omdat ie uitviel.... mijn hond, ik maak uit wat en hoe ik corrigeer niet iemand die mijn hond niet eens kent.
Heb je het echt over in elkaar schoppen zal ik er wellicht wel iets van zeggen...

Dit volg ik.

5 maanden is natuurlijk wel erg jong, en al helemaal 'omdat ie niet mooi dicht loopt'.
Maar ik moet eerlijk zegge dat ik Biek als pup ook niet beloond heb voor het lossen van die fietser die hij achterna gejaagd.
En fax heeft zo al een keer een lel gekregen nadat hij mijn bevel tot hierkomen ergens gestopt had in een plaats waar de zon niet schijnt :devil:
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Eh, ja, daar zeg ik wat van. Zo zat ik twee jaar geleden op een camping braaf op mijn klapstoel voor mijn sleurhutje te kijken naar arriverende franse kampeerders. Auto gaat open, hond springt eruit, baasje en vrouwtje erachter aan, blèren tegen het beestje. Hondje luisterde niet direct, bleef rondrennen en toen kwam hij weer terug bij de auto. Krijgt ie toch een pak slaag. Het was nog een kleine kruising ook, dus geen grote stevige hond. De hele camping heeft gehoord dat ik het een aso vond en dat ie dat maar eens bij mij moest doen.
(ja ja, heel dapper met mijn stevige man naast me :mrgreen: )
Nou, zelfs in het nederlands verstonden die fransen me wel. Ook boos natuurlijk, dreigen en met vuisten zwaaien. Maar hondje zat daarna braaf aan een lange lijn lekker buiten bij de caravan van die mensen en ze hebben hem die avond en volgende ochtend niet meer aangeraakt. :pffff: :mrgreen:

Maar fijn dat je toch tot een gesprek met die man bent gekomen. :ok:
Meestal krijg je inderdaad een grote bek terug en verder niet.
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
Sepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sepje »

Heel eerlijk... Ik vind degene die niet handelen.. net zo erg als de gene die het beestje mishandelt.

Natuurlijk snap ik als je bang bent of niet durft of met kinderen bent of wat dan ook dat je niet gelijk handelt maar bv erna door middel van door vertellen, dierenbescherming enz.

Ik zou gelijk mijn mond opentrekken :boos:
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Ik heb het een keer meegemaakt toen ik met Hera wandelde.
Kwam in de verte een man aan met een xkruising pupje.
Pup kwam dolblij op ons af maar die man had al wel door dat hera vast niet leuk zou zjn dus hij riep de pup terug. Die niet kwam. riep nog eens een aantal keren maar puplief kwam nog niet. Die man werd steeds kwader en kwader. Op een gegeven moment twijfelde pupje 'terug naar de baas' of toch naar ons toe lopen. Maar ja die baas was ondertussen woest en dus ging pup natuurlijk niet terug. Die zag de bui w.s. ook al wel hangen. Pupje begon zenuwachtig heen en weer te rennen, durfde duidelijk niet bij de baas te komen, uiteindelijk kroop ze over de grond naar de baas, eenmaal aangekomen greep hij de pup in de nek de lucht in en bleef maar slaan op dat kopje. Ondertussen woest pratend dat hij luisteren moest.
Echt, die kerel bleef slaan, toen het pupje begon te krijsen van angs heb ik gegild "Zo kan hij wel weer!! hou op!!".
Hera is niet snel onder de indruk maar zelfs zij werd zenuwachtig van zijn geram op die pup en het gillen van 't beestje.
Ikke1980
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ikke1980 »

Geloof het of niet, maar dit heb ik dus gisteren persoonlijk meegemaakt! Wilde er zelf een topic over openen, maar zie nu dit.
Gisteren was ik aan het wandelen met J.J. en kwam er een man aan op de fiets met een herder.
Nu is het zo dat J.J. angstagressie vertoont naar andere honden (is echt al heel erg verbeterd, gaat nog maar 1 op de 10 keer mis, zie eerder topics), dus om geen risico te lopen ben ik expres omgedraaid zodat ik niet op die andere hond af hoefde te lopen en ik probeerde J.J. af te leiden met een speeltje en had zijn riem al kort. Helaas was er niet genoeg tijd om me ver genoeg te verwijderen van die man met zijn hond, dus J.J. viel uit. Dat wil zeggen dat hij keihard begon te blaffen, maar ik had hem kort aan de riem, dus hij kon niet naar de herder toespringen of iets dergelijks. Maar toch schrok die herder hiervan en reageerde door zijn baas met fiets en al richting J.J. te trekken. De man viel niet echt, maar moest toch even van zijn fiets afstappen.
Ik mompelde wat excuses, al vond ik het niet echt mijn fout en liep maar door. Ik had immers maatregelen getroffen (omgedraaid, riem kort, afleiden, maar helaas te weinig tijd om me uit de voeten te maken) en sorry gezegd. Zie ik daarop dat de man van zijn fiets afstapt, om de fiets heen loopt en daarop zijn hond een enorme trap geeft!!! Echt hard tegen de onderkant van zijn borst. Een halve seconde kwam het in me op om net te doen of ik niks gezien had. Maar in de resterende halve seconde voelde ik zo'n woede opkomen en riep ik uit: 'vind je dat normaal, om je hond te schoppen?'
Waarop die man zich omdraait en schreeuwt: 'jouw hond moet op gehoorzaamheidscursus'. Waarop ik weer reageerde met: 'denk eerder dat jouw hond op gehoorzaamheidscursus moet, want het is niet veilig om zo te fietsen als je hond zo reageert op blaffende honden die hier genoeg rondlopen'.
Verder heb ik gezegd dat ik het echt niet normaal vind om een hond te schoppen en heb ik gedreigd hem aan te geven bij de dierenbescherming. Waarop die man echt achter me aankwam en toen ben ik maar weggelopen.
En ik moet bekennen dat ik hem daarna als een ordinair viswijf heb uitgescholden :M: :oeps: Daar ben ik niet trots op en is echt totaaaal niks voor mij, maar ik was zo ontzettend kwaad, kon wel janken! Zat helemaal te trillen toen ik thuiskwam.
Echt die hond snapte er natuurlijk geen reet van want die 'straf' (lees: mishandeling), kwam veel te laat. Als de man het nou uit een soort reflex deed (dan is het natuurlijk nog geen normale straf) van de schrik, maar dat was het niet want hij moest helemaal om zijn fiets heenlopen om zijn hond te kunnen trappen.
Kijk ik snap best dat die hond schrok van J.J. (dat gedrag is ook ontzettend verveledn)en dat die man vond dat het aan mij lag, maar ik blijf erbij dat je niet moet gaan fietsen met een hond als ie zo reageert op andere honden. En als ik iemand zie die zijn hond doelbewust een trap geeft dan ben je bij mij echt aan het verkeerde adres. Bovendien vond ik het gewoonook heel erg dat hij zei dat mijn hond op gehoorzaamheidscursus moet, terwijl wij super veel aan het gerdag van J.J. proberen te doen (cursussen, gedragstherapie) en het echt al zo ontzettend veel beter gaat. Ja kan die man ook niet weten natuurlijk, maar is nog een beetje raar om te roepen tegen iemand die je niet kent.
Dus ja, ik zeg er wel wat van als ik iemand een hond zie schoppen :engel:
bouvierpoedel
Zeer actief

Je kunt ook zeggen dat je met zo'n opnaaiertje uit de buurt van andere honden moet blijven.
Want het is jouw hond zijn schuld dat hij op zijn plaat ging.
Jouw hond mag een andere hond verrot schelden en een andere hond mag daar niet op reageren.??
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

estelle schreef:Ik heb het een keer meegemaakt toen ik met Hera wandelde.
Pup kwam dolblij op ons af maar die man had al wel door dat hera vast niet leuk zou zjn dus hij riep de pup terug. Die niet kwam. riep nog eens een aantal keren maar puplief kwam nog niet. Die man werd steeds kwader en kwader. Op een gegeven moment twijfelde pupje 'terug naar de baas' of toch naar ons toe lopen. Maar ja die baas was ondertussen woest en dus ging pup natuurlijk niet terug. Die zag de bui w.s. ook al wel hangen. Pupje begon zenuwachtig heen en weer te rennen, durfde duidelijk niet bij de baas te komen, uiteindelijk kroop ze over de grond naar de baas, eenmaal aangekomen greep hij de pup in de nek de lucht in en bleef maar slaan op dat kopje. Ondertussen woest pratend dat hij luisteren moest.
Echt, die kerel bleef slaan, toen het pupje begon te krijsen van angs heb ik gegild "Zo kan hij wel weer!! hou op!!".
Hera is niet snel onder de indruk maar zelfs zij werd zenuwachtig van zijn geram op die pup en het gillen van 't beestje.
En jij deed dus niets.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Ja ik zou er wat van zeggen. Misschien niet heel direct want ben zelf best klein en blond dus ze kunnen me zo in elkaar rammen, maar ik had zéker een opmerking gemaakt in de trant van: 'stoer hoor.' 'Nee dat helpt..' Zoiets.

Goed van je dat je met hem gepraat hebt, hopelijk heeft hij ervan geleerd.
iones schreef:
En jij deed dus niets.
Ze deed wel wat.
Ikke1980
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Je kunt ook zeggen dat je met zo'n opnaaiertje uit de buurt van andere honden moet blijven.
Jouw hond mag een andere hond verrot schelden en een andere hond mag daar niet op reageren.??
Als je goed leest is dat ook wat ik zelf vind en geprobeerd heb. Ik heb geprobeerd weg te lopen en alles, maar dat ging niet meer. Ik heb ook excuses gemaakt. En ik zeg niet dat een andere hond niet mag reageren als mijn hond blaft, maar dan moet je niet met zo'n hond gaan fietsen.
En vind jij het dan gerechtvaardigd dat hij ZIJN hond schopt, terwijl het mijn hond zijn schuld is?
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Ikke1980 schreef:maar is nog een beetje raar om te roepen tegen iemand die je niet kent.
dat geldt dan toch ook omgekeerd? Wie weet had je wel geen hond meer gehad als die man het niet gedaan had :wink: En je hebt schoppen en schoppen natuurlijk... Toen ik ze 2 weken geleden uit elkaar moest halen met knokken hebben ze ook beide raken trappen gehad hoor... en ze leven allemaal nog en zijn er beide echt niet slechter van geworden...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Ikke1980
Zeer actief

malinois schreef:
Ikke1980 schreef:maar is nog een beetje raar om te roepen tegen iemand die je niet kent.
dat geldt dan toch ook omgekeerd? Wie weet had je wel geen hond meer gehad als die man het niet gedaan had :wink: En je hebt schoppen en schoppen natuurlijk... Toen ik ze 2 weken geleden uit elkaar moest halen met knokken hebben ze ook beide raken trappen gehad hoor... en ze leven allemaal nog en zijn er beide echt niet slechter van geworden...
Nee dat geloof ik niet, die hond ging wel op J.J. af, maar was meer in een reflex en zag er niet echt agressief uit. Omdat het nogal glad was door de sneeuw, gleed die man half uit. Als het niet gesneeuwd had, had de man waarschijnlijk niet eens hoeven stoppen. Maar stel dat dat zo is, dan komt 'de straf' toch veel te laat?! Die man stabiliseerde zich eerst, en liep toen om de fiets heen om zijn hond een trap te geven, daar zat echt wel een tijdje tussen en die herder was allang weer kalm en keek niet eens meer naar J.J.. En je hebt inderdaad trappen en trappen, maar dit was echt een keiharde trap en de hond piepte ook.
bouvierpoedel
Zeer actief

Ik vind altijd met dit soort topics van goh kijk eens wat erg .
En gelijkertijd hoe geweldig jezelf wel niet bent en hoe goed voor je hond.
Ik ben een goede baas voor mijn honden.
Maar ben ook nog mens met frustratie's af en toe.
En net zo goed als dat ik wel eens iemand afbek heb ik mijn hond ook wel eens een trap gegeven of een lel die hij misschien niet verdiend had.
En bek hem ook wel eens af dat hij op moet rotten naar zijn plaats en niet moet lopen kloten.
Heb ook wel eens een hond flink afgetuigt zogezegt ,die ik terug had gekregen en waar niemand meer bij in de buurt kon komen .
Laatste optie of een spuitje.
Ben ook wel eens lelijk tegen een kind geweest.
Heb mijn moeder ook wel eens uitgescholden.
Heb iemand ook wel eens een rottrap verkocht die mij irriteerde.
En is het niet zo dat als een ander straft of trapt dat het altijd harder lijkt als dat je het zelf doet.
Kom op zeg .
We doen toch allemaal wel eens iets waar we spijt van hebben.
We zijn toch ook maar mens.

.
Cantus
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder

Ongelezen bericht door Cantus »

Jip schreef:Er zit nogal een heel verschil in of je een hond van 5 maanden schopt omdat hij niet "mooi"naast je loopt.... :denken: of dat je een volwassen hond aanpakt die denkt jou de baas te kunnen zijn.....

Een hond van 5 maanden daar ben je een band mee aan het opbouwen..........ja dat zal lekker helpen dan door te gaan schoppen en als je verwacht dat hij met 5 maanden mooi naast je loopt zijn je verwachtingen veel te hoog en kan die hond je in de toekomst alleen maar teleurstellen
mee eens
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Dongo schreef:
Jip schreef:Er zit nogal een heel verschil in of je een hond van 5 maanden schopt omdat hij niet "mooi"naast je loopt.... :denken: of dat je een volwassen hond aanpakt die denkt jou de baas te kunnen zijn.....

Een hond van 5 maanden daar ben je een band mee aan het opbouwen..........ja dat zal lekker helpen dan door te gaan schoppen en als je verwacht dat hij met 5 maanden mooi naast je loopt zijn je verwachtingen veel te hoog en kan die hond je in de toekomst alleen maar teleurstellen
mee eens
Ook eens.
sky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border collies en mechelse herders.

Ongelezen bericht door sky »

Zie ik iemand een pup pijn doen of een (volwassen) hond roepen die (te) laat komt maar eenmaal bij de baas toch een rake trap krijgt zeg ik er iets van.
Ben totaal niet bang uitgevallen en kan goed van me af slaan mogt dat echt nodig zijn.

Ligt aan de situatie en aan de hond, mijn border colllie heeft nog nooit iets meegemaakt in die zin die heeft al genoeg aan "NEE"

Aan de andere kant heeft mijn herder ook een paar trappen mogen ontvangen hoor.
Maar dit is een heel dominante hond die niet vies is om een persoon te bijten en zeker niet om een hond te grijpen.
Vanwegen dit gedrag kon ik haar niet loslaten lopen en kon ze haar energie niet kwijt, dus MOEST ik met haar gaan fietsen.
aan de riem een rondje was geen optie omdat ze nog veel agressiever werd en vanwegen de trainingen 3x per week werd haar uithoudingvermogen steeds beter ....

Kwam ik een hond tegen dan moest ik er de eerste 2x echt alles aan doen om haar naast me te laten en houden.
Deze hond nergeerde honden toen al aan de rien zelfs als ze uitvielen maar dus niet aan de fiets.
Toen ze mij tragte omver te trekken met fiets en al toen er een hond naar haar uitviel, heb ik haar een keer een trap verkocht en sinsdien heeft ze dat nooit meer gedaan.
Ik weet verder niet wat de achter liggende gedachte van deze man was maar dat kan jij ook niet weten. In mijn geval heb ik nu een hond die net zo naast de fiets loopt als aan de riem en niet (meer) uitvalt naar andere honden.

Wat erg fijn kan zijn vooral als er op aanlijnplekken toch ineens loslopende honden blaffend op je hond afstormen als je aan het fietsen ben. :N: liever een trap verkopen dan gaten in andere honden.
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

nou ik zeg eerlijk
bob heeft ook een keer een trap van mij te pakken gehad
meneer begon ook te bleren of dat nu moest
hij heeft als antwoord gehad dat dat idd moest

wat niet gezien werd is dat ik met mn vlakke kant van mijn schoen tegen zijn vlakke kant tikte
en dat klonk wel

ok was geen zachte schop, maar bob wist verdoemd goed waarom ie hem kreeg

en mij maakt het dan niet uit of er iemand bij staat of niet
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
bouvierpoedel
Zeer actief

Het word allemaal zo normaal gevonden als een hond agressie toont en vol begrip word met koekjes en lieve woordjes aan gewerkt om dit eruit te krijgen.
Maar als een mens enige vorm van agressie laat zien dan krijgt hij gelijk iedereen over zich heen.
Want dat roept ook weer agressie op van de toeschouwer.
Mensen zijn ook maar roedel/groeps dieren net als honden.
Wij doen ook aan dominantie spelletjes ,kruipgedrag, agressie verschuiving, schijngedrag, oversprong gedrag en weet ik al niet meer.
Jammer dat dat hondje van 5 maanden op een "oneerlijke ?" manier op zijn donder kreeg.
Maar hier in mijn roedeltje gebeurt het ook wel eens dat een half wasje flink op zijn nummer word gezet door de rest van de roedel.
En dan is er ook wel eens agressie veschuiving .

Kijk maar naar het voorbeeld eerder terug genoemd.
Hond valt uit met krijssen .
Herder van man aan fiets reageert hierop.
Althans hij doet een poging.
Man komt te vallen.
Hij verschuift zijn frustratie en agresie naar zijn herder en naar de eigenaar van uitlokker/opnaaiertje.
De eigenaar van opnaaiertje moet ook haar frustratie kwijt en pakt de eigenaar aan van herder.
En deze verschuift zijn agressie van zijn herder naar eigenaar van opnaaiertje.
Eind van het liedje is dat ze elkaars honden even een goede cursus aanraden.
Gevalletje van pot verwijt de ketel.??????????????
.
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

bouvierpoedel schreef:Je kunt ook zeggen dat je met zo'n opnaaiertje uit de buurt van andere honden moet blijven.
Zeg het moet niet gekker worden!!

Ze had haar hond aangelijnd en het is verder aan andere eigenaren om hun hond onder appel te hebben! Als haar hond nou bovenop de herder gedoken was is het wat anders, maar jij begrijpt het volgens mij echt niet! :piew:
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
estelle

iones schreef:
En jij deed dus niets.
Uhm nee ik ga geen honden afpakken of baasjes met riemen bewerken omdat ze hun hond slaan e.d.
Daarbij stond ik op dat moment met Hera aan de lijn....hond agressief..... wat had ik moeten doen dan?
estelle

bouvierpoedel schreef:Ik vind altijd met dit soort topics van goh kijk eens wat erg .
En gelijkertijd hoe geweldig jezelf wel niet bent en hoe goed voor je hond.
Ik ben een goede baas voor mijn honden.
Maar ben ook nog mens met frustratie's af en toe.
En net zo goed als dat ik wel eens iemand afbek heb ik mijn hond ook wel eens een trap gegeven of een lel die hij misschien niet verdiend had.
En bek hem ook wel eens af dat hij op moet rotten naar zijn plaats en niet moet lopen kloten.
Heb ook wel eens een hond flink afgetuigt zogezegt ,die ik terug had gekregen en waar niemand meer bij in de buurt kon komen .
Laatste optie of een spuitje.
Ben ook wel eens lelijk tegen een kind geweest.
Heb mijn moeder ook wel eens uitgescholden.
Heb iemand ook wel eens een rottrap verkocht die mij irriteerde.
En is het niet zo dat als een ander straft of trapt dat het altijd harder lijkt als dat je het zelf doet.
Kom op zeg .
We doen toch allemaal wel eens iets waar we spijt van hebben.
We zijn toch ook maar mens.

.
Sorry maar ik tuig geen honden af. IK schop mijn honden ook niet. gewoon niet.
En ja ik heb honden opgevangen met ernstige gedragsproblemen van een neurotisch staart draaier tot een hond die ons wel op zou knappen. Alleen die laatste hond heb ik letterlijk bovenop gezeten, het was hij of ik op dat moment. 1x, daarna nooit weer.
Ikke1980
Zeer actief

bouvierpoedel schreef:Het word allemaal zo normaal gevonden als een hond agressie toont en vol begrip word met koekjes en lieve woordjes aan gewerkt om dit eruit te krijgen.
Maar als een mens enige vorm van agressie laat zien dan krijgt hij gelijk iedereen over zich heen.
Want dat roept ook weer agressie op van de toeschouwer.
Mensen zijn ook maar roedel/groeps dieren net als honden.
Wij doen ook aan dominantie spelletjes ,kruipgedrag, agressie verschuiving, schijngedrag, oversprong gedrag en weet ik al niet meer.
Jammer dat dat hondje van 5 maanden op een "oneerlijke ?" manier op zijn donder kreeg.
Maar hier in mijn roedeltje gebeurt het ook wel eens dat een half wasje flink op zijn nummer word gezet door de rest van de roedel.
En dan is er ook wel eens agressie veschuiving .
Ten eerste: er zijn verschillende vormen van agressie en het lijkt mij niet zo heel slim om een hond met angstagressie met harde hand te heropvoeden.
Ten tweede: Ik vind het nogal een kromme vergelijking. Sinds wanneer denkt een mens hetzelfde als een hond? Een mens kan ervoor KIEZEN om iets op een andere manier op te lossen dan met agressie.
Ten derde: er bestaan echt andere manieren om iets te bereiken dan een hond een trap geven (en in 'mijn'geval ook nog eens veel te laat!)!! Ik vind het een tekortkoming van de eigenaar dat hij ervoor KOOS om op deze manier zijn hond te 'corrigeren'. Kijk als je in een reflex een hond trapt omdat je leven wordt bedreigd of dat van iemand/iets anders en de hond is niet meer 'voor rede vatbaar' (om het maar even overdreven voor te stellen), dan is het misschien een ander verhaal. Maar als je er bewust voor kiest om je hond te trappen dan vind ik dat niet echt normaal, en mijn inziens was dat het geval bij de eigenaar van die herder.
bouvierpoedel schreef: Kijk maar naar het voorbeeld eerder terug genoemd.
Hond valt uit met krijssen .
Herder van man aan fiets reageert hierop.
Althans hij doet een poging.
Man komt te vallen.
Hij verschuift zijn frustratie en agresie naar zijn herder en naar de eigenaar van uitlokker/opnaaiertje.
De eigenaar van opnaaiertje moet ook haar frustratie kwijt en pakt de eigenaar aan van herder.
En deze verschuift zijn agressie van zijn herder naar eigenaar van opnaaiertje.
Eind van het liedje is dat ze elkaars honden even een goede cursus aanraden.
Gevalletje van pot verwijt de ketel.??????????????
.
Dit is nogal kort door de bocht. Mijn hond is er niet bovenop gedoken, heeft alleen geblaft er zat nog ruim 2.5 meter tussen fietser met herder en ik met J.J. (hij heeft een naam en die luidt niet ' opnaaiertje' :pffff: ). Verder is die man helemaal niet gevallen, hij moest alleen even afstappen omdat hij dreigde weg te glijden. Dus ik vind het nogal een zwaar en misplaatste overtrokken reactie om dan de tijd te nemen om helemaal om je fiets heen te lopen om je hond een trap te geven. En vandaar mijn frustratie, niet omdat die hond iets terugdeed ofzo, maar puur vanwege het feit dat hij zijn hond schopte.
Maar goed, on topic: ja ik zeg er wat van als ik iemand een hond zie schoppen (en misschien niet als ik een hond iemand/iets zie aanvallen en totaal niet meer aanspreebaar is en dat de eigenaar dan reageert met een trap, maar dan nog: liever niet).
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ik heb het welleens gezien, en ik werdt echt hellig! slaan en schoppen omdat de hond iets trok en niet op een bankje wou springen! "wat dit moet voorstellen, weet je wel hoe pijn dat doet, of ze wel goed wijs waren, maar dat was het probleem. achterlijke ouders die hun geestelijk gestoorde kinderen met hun hond lieten lopen... sorry voor het taalgebruik maar hoe ze met die hond omging is echt :ugh: :kotz: , toen was er heftige buren ruzie, politie alles aan te pas, niet alleen om de hond maarja die hebben ook geen oogkleppen op. daarna ben ik verhuist. weet je wat het gekke is, die hond is nog lief ook...ik geloof dat ze hem niet meer hebben.
ook de overburen hadden een keer een pupje, daaaaaagen zat die alleen en elke keer als ik de hond aan het uitlaten was, kwam die lieverd er weer aangerend, had zich gewurmd door een gat heen... ik weet dat er daar veel agressie is in dat huishouden, en hoorde ook vaak het hondje piepen, heb de dierenbescherming gebeld, en gelukkig stemden hun in met herplaatsing! ik bemoei me echt niet snel met anderen maar als er leed in het spel is dan is de maat vol.

dus als ik zie dat iemand zijn hond schopt en trapt en met de riem mept zeg ik daar wel wat van ja!
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Discussieforum”