Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondenvoer

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Re: Hondenvoer

Ongelezen bericht door lianne05 »

Jinx schreef:
lianne05 schreef:

Let erop als je smuldier vervangt voor de brok dat je wel de COMPLETE versie neemt!
Ja sorry, inderdaad de compleet versie pakken :ok:
Ach ja voor ons is het allemaal zo normaal.... :mrgreen:
Groetjes Lianne
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Baily&Luna schreef:
SandraH schreef:
Baily&Luna schreef:Ps. ben jij een dierenarts? Ik vraag naar ervaringen van goede brokken....
Wat een flauwekul reactie op iets waar Renske volkomen gelijk in heeft...

Al mijn honden hebben weinig goede brokkenervaringen gekend. Ze krijgen hier echt hondenvoer NRF, waar ze goed op floreren.
Waarom een flauwekul reactie?
Wordt waarschijnlijk weer eens verkeerd gelezen ofzo want het is gewoon een vraag...
Onze dierenarts heeft namelijk altijd wel gelijk hoor :wink:
Flauwekul reactie omdat je zelf over je fout heen schrijft en Renske duidelijk uitlegt hoe het met die hoeveelheden zit. Dat jij dan vraagt of zij dierenarts is (komt erg sarcastisch over), doet in deze dan niet veel ter zake. Is meer een soort afweerreactie die kant noch wal slaat.

Maar nu naar jouw dierenarts. :mrgreen:
Het rood gearceerde is nogal een statement....
Als jouw dierenarts stelt dat jouw hond zijn maag al snel 'vol' zal zitten op hetgeen als richtlijn op het etiket staat aangegeven, is dat niet juist. Een hondenmaag is in staat zich bij normale hoeveelheden zelf samengestelde voeding minstens 4-6% uit te rekken en in de volvreettheorie van Eliasen kan een wolf zelfs 10-12% van zijn lichaamsgewicht per dag eten. Als je dat doortrekt naar een grote gedomesticeerde huishond, dan is die in staat om gemiddeld zonder problemen een aantal kilo aan NRF weg te werken. De energiedensiteit uit verse voeding wordt vooral gehaald uit gezonde vetten (calorische waarde) die aan de karkassen hangen en de hoogwaardige eiwitten zorgen voor de spieropbouw en het herstel van afgebroken spierweefsel. Hoe hoogwaardiger het eiwit, des te beter dit in de darm kan worden omgezet tot natuurlijk opneembaar aminozuur.
Wil jij jouw hond laten aankomen, dan zul je in eerste instantie voor 'verzadiging' moeten zorgen uit een zo natuurlijk mogelijke vorm van hoogwaardig eiwit en vet. Hoe meer je hiermee manipuleert, des te ongezonder de opneembaarheid ervan wordt. Dus wat voor brok je ook voert qua hogere energiedensiteit...het zorgt niet voor een minder hongergevoel, eventueel kan het een hond doen aankomen door de maximale hoeveelheden goedkope koolhydraatbronnen (bevatten zeer veel bewerkte en slecht opneembare suikers) die erin verwerkt zitten. Maar dat zal zeker niet komen door hetgeen wat hij het beste tot zich kan nemen, goede opneembare hoogwaardige eiwitten en vetten uit bijvoorbeeld een rauwe voeding. Je zou kunnen overwegen verse voeding bij te voeren. Te allen tijde is dat beter dan aan te passen op een andere brok met als reden aan een hogere 'energiedensiteit' te voldoen, want de inhoud hiervan is op zijn zachtst gezegd in de meeste brokvoeders allerbelabbertst, ook voor een dier dat veel werk moet verzetten. :wink:
Kymarack
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Mechelsche herders

Ongelezen bericht door Kymarack »

Ik ben erg tevreden over BARCA voer het al 4 jaar en mijn (werk)honden blijven goed op gewicht, hebben een mooie glimmende vacht. Ze worden er ook niet al te druk van.

Ook hoef ik er niet veel van te geven. En (bijna)elke hond is er gek op. De hond van mijn vriend X york lasa apso (kleintje) doet er ook een moord voor.

Het voer is relatief goedkoop voor een zak van 20 kg betaal je ong 32 euro. Enige nadeel is dat het niet in elke dierenwinkel te koop is.
Groetjes Bianca Kyra en Mack
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

Ik zou zelf een goede Premium brok geven.Daar betaal je wel stukken meer voor dan Bento en supermarktbrokken maar waarschijnlijk gaat het daar wel goed op.Wij hadden bij onze vorige honden goede resultaten met oa Acana en Royal Canin en Eukanuba en ook met Hills.Deze merken kosten rond de 60 Euro per 15 kilo.
Baily&Luna
Zeer actief

Ongelezen bericht door Baily&Luna »

Cootje1963 schreef:Ik zou zelf een goede Premium brok geven.Daar betaal je wel stukken meer voor dan Bento en supermarktbrokken maar waarschijnlijk gaat het daar wel goed op.Wij hadden bij onze vorige honden goede resultaten met oa Acana en Royal Canin en Eukanuba en ook met Hills.Deze merken kosten rond de 60 Euro per 15 kilo.
Ook nog bedankt voor je reactie.
Voor Bento Kronen betaal ik ook 58 euro voor 15 kg brokken. dus dan liggen deze ongeveer rond dezelfde prijscategorie.
Ik denk dat het Cavom wordt (deze brok hebben ze bij onze dierenspeciaalzaak) of inderdaad Royal Canin
Maar dit ga ik nog even goed uitpluizen :wink:
Heb nu nog een volle zak Bento Kronen (15 kg) staat, dus ik heb nog even om alles goed te bekijken....
Muk

Ongelezen bericht door Muk »

Kan het niet door de koude periode komen én het feit dat er een hond bij is gekomen? Hierdoor verbruikt een hond veel meer energie en als je dan niet wat bijvoert, dan kan de hond flink afvallen.
Baily&Luna
Zeer actief

Muk schreef:Kan het niet door de koude periode komen én het feit dat er een hond bij is gekomen? Hierdoor verbruikt een hond veel meer energie en als je dan niet wat bijvoert, dan kan de hond flink afvallen.
Ja dat is de denk ik ook de reden inderdaad.
Maar aangezien ik nu toch al die Bento Kronen had gehaald op advies van die dierenarts en dierenspeciaalzaak, stap ik toch over op een wat "energierijkere" brok waar dus inderdaad geen of minder tarwe etc in is verwerkt...
Ilsuuuh
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Siberische Husky

Ongelezen bericht door Ilsuuuh »

Ik voer mijn hond black dog, dit is een complete versvlees voeding voor alle soorten honden. Je hebt daarin verschillende soorten en denk dat er wel 1 is die goed zou zijn.
Bijvoorbeeld de Booster, bevat meer energie waardoor ze minder snel afvallen of aan kunnen komen!

Hier wat meer over de black dog: Black-Dog is een uniek samengestelde complete onverhitte diepgevroren vleesvoeding voor honden. De voeding is vrij van gluten, varkensvlees en ontgiftende organen zoals o.a. lever en nieren. Alle voedingen zijn uitzonderlijk hoog van kwaliteit. Black-Dog is vanuit een veterinair oogpunt samen gesteld, de voeding heeft als voordeel dat deze door iedere gezonde hond gegeten kan worden. Daarin tegen is Black-Dog zo samengesteld dat elke voeding afzonderlijk als dieet tegen bepaalde klachten en/of aandoeningen inzetbaar is. Al onze voedingen zijn voorzien van een natuurlijk glucosamine-mengsel. Honden met ernstige gewrichts-klachten dienen de eerste 14 dagen opgestart te worden met Black-Dog Booster voor het verkrijgen van een optimaal resultaat. Jonge honden in de groei kunnen last hebben van groeipijnen of beginnende skelet afwijkingen. Door het toedienen van natuurlijke glucosamine kan voorkomen worden dat de hond gaat compenseren in diens beweging. Compenseren in de beweging kan leiden tot een verkeerde spierontwikkeling of zelfs tot te weinig spier opbouw. Black-Dog bevat o.a. vers lamsvlees ( spiervlees, vuile pens, hart, long ), vers eendenenvlees ( filet, hart, maag, nek, bot ), verse kabeljauw ( filet) , verse zalm ( gehele zalm. In Black-Dog zijn ook verse groenten ( o.a. spinazie en rode bieten ) verwerkt. Om onze voedingen op uniek niveau te brengen voegen wij o.a. goji bessen, blauwe bosbessen, jenever bessen, brandnetel kruid, frambozen blad, zeewier en verse knoflook aan onze voedingen toe. Daarbij zijn alle Black-Dog voedingen uitgerust met een arsenaal aan natuurlijke voedingssupplementen. Hierdoor wordt de gezondheid en het in balans zijn van uw hond extra bevorderd. Black-Dog gebruikt enkel koudgeperst biologische oliën, deze zijn net zoals alle andere ingrediënten van een uitzonderlijk hoge kwaliteit. Black-Dog bevat ook een kleine hoeveelheid biologische gepofte witte rijst, dit is nodig om een goede voeding als Black-Dog compleet te maken.

(http://www.black-dog.nl" onclick="window.open(this.href);return false;, als je nog vragen hebt kun je PB en!!!)
Muk

Baily&Luna schreef:
Muk schreef:Kan het niet door de koude periode komen én het feit dat er een hond bij is gekomen? Hierdoor verbruikt een hond veel meer energie en als je dan niet wat bijvoert, dan kan de hond flink afvallen.
Ja dat is de denk ik ook de reden inderdaad.
Maar aangezien ik nu toch al die Bento Kronen had gehaald op advies van die dierenarts en dierenspeciaalzaak, stap ik toch over op een wat "energierijkere" brok waar dus inderdaad geen of minder tarwe etc in is verwerkt...
Kan ik begrijpen.
Onze hond slaapt graag buiten en met deze temperaturen valt hij sneller af. Het enige dat ik doe is meer voeren (wel kvv / vers, dus geen brok want die geef ik niet). En zodra de temperaturen weer stijgen krijgt hij weer minder voer.

Goed kijken naar de ingrediënten van het voer kan in ieder geval nooit kwaad.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Baily&Luna schreef:
Cootje1963 schreef:Ik zou zelf een goede Premium brok geven.Daar betaal je wel stukken meer voor dan Bento en supermarktbrokken maar waarschijnlijk gaat het daar wel goed op.Wij hadden bij onze vorige honden goede resultaten met oa Acana en Royal Canin en Eukanuba en ook met Hills.Deze merken kosten rond de 60 Euro per 15 kilo.
Voor Bento Kronen betaal ik ook 58 euro voor 15 kg brokken. dus dan liggen deze ongeveer rond dezelfde prijscategorie.
Ik denk dat het Cavom wordt (deze brok hebben ze bij onze dierenspeciaalzaak) of inderdaad Royal Canin
Heb nu nog een volle zak Bento Kronen (15 kg) staat, dus ik heb nog even om alles goed te bekijken....
Hier 40 kg barf voor zo'n 100 euro... :pffff:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
Cootje1963

Badu schreef:
Baily&Luna schreef:
Maar daar moet je maar net zin in hebben.Ik zou mijn labjes niet willen laten barfen.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Cootje1963 schreef:
Badu schreef:
Maar daar moet je maar net zin in hebben.Ik zou mijn labjes niet willen laten barfen.
ik geef toe dat ik te lui ben om me echt erin te verdiepen, maar op zich zou ik mijn honden best willen later barfen,vinden ze heerlijk
maar waarom zou jij je labjes niet willen laten barfen,
ik vraag het omdat je het zo specifiek zegt :wink:
Cootje1963

S@ndr@ schreef:
Cootje1963 schreef:
Badu schreef:
ik geef toe dat ik te lui ben om me echt erin te verdiepen, maar op zich zou ik mijn honden best willen later barfen,vinden ze heerlijk
maar waarom zou jij je labjes niet willen laten barfen,
ik vraag het omdat je het zo specifiek zegt :wink:
ik zeg het eigenlijk specifiek omdat er in dit topic alleen gevraagd word naar ervaringen met brokken en omdat er dan een barfreactie komt.Ik zou mijn labjes niet willen laten barfen omdat ik er geen zin heb om stad en land af te reizen voor botten en goedkoop vlees.en ik vind het ook vies om ze in huis barf te laten eten als ik lees dat honden lappen pens en karkassen krijgen dan zou ik dat niet willen.Ieder zijn keuze toch?Wij voeren carnibest en dat is voor ons rauw genoeg. :wink:
Muk

Let er wel op of je geperste brokken of geexpandeerde brokken geeft. Zoek maar eens op Google en kijk dan vooral naar de verschillen in vertering in de maag.
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik moet zeggen dat ik best opkijk van een dergelijk gewichtsverlies zonder dat je het idee hebt dat ze opvallend meer beweegd of minder/ander voer krijgt. Ze heeft wel gewoon honger, dat is altijd wel wat geruststellend, maar ik vind t echt een hoop; 15% van haar oude gewicht. Ongeacht t weer. Maar goed, je dierenarts heeft haar helemaal nagekeken en ik neem aan dat ze niet ziek lijkt? Toch kijk ik er van op, eigenlijk.
Baily&Luna
Zeer actief

Anne&Taar schreef:Ik moet zeggen dat ik best opkijk van een dergelijk gewichtsverlies zonder dat je het idee hebt dat ze opvallend meer beweegd of minder/ander voer krijgt. Ze heeft wel gewoon honger, dat is altijd wel wat geruststellend, maar ik vind t echt een hoop; 15% van haar oude gewicht. Ongeacht t weer. Maar goed, je dierenarts heeft haar helemaal nagekeken en ik neem aan dat ze niet ziek lijkt? Toch kijk ik er van op, eigenlijk.
Ja ik kijk er zelf ook van op namelijk.
daarom zijn we dus inderdaad naar de dierenarts gegaan (Ook omdat we al een tijd begevoerd hadden)
Maar haar urine is getest, ze drinkt genoeg etc.
Haar ontlasting is getest, ze eet voldoende etc.
haar bloed is afgenomen, alles prima, geen gekke dingen onder de leden.
ze is lichamelijk onderzocht, alles prima.
Dit aan de hand van alle tests dus die gedaan zijn.

Baily is ook niet mager op het moment.
een Labrador mag gemiddeld zo tussen de 25 en 35 kg wegen (ligt ook aan de schofthoogte etc etc)
Maar ze mag dus zeker geen 2 kg ofzo meer afvallen want dan wordt ze dus toch wel "magertjes"
Maar ze is alweer wat bij aan komen :lol1:

Misschien had ze dus toch die energiebehoefte van de brok Bento Kronen wat meer op het moment ofzo
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”