Na een kwartier in zijn mand gelegen te hebben hield ik hem zijn riem voor (om uit te proberen), hij stond wat moeizaam op maar wilde wel mee. Ik opgelucht, viel het gelukkig mee! Klein wandelingetje gedaan waarbij hij wel met de kop naar beneden liep en zijn staart laag. Terug gekomen is hij in zijn mand gaan liggen. Maar toen ik visite kreeg na een uurtje bleek hij niet te willen opstaan (heel bijzonder voor Dante, die begroet altijd iedereen heel enthousiast).
Ook toen ik laat in de middag zijn eten klaar maakte (en van Mirto, ik heb expres wat meer gerammeld met de bakken) kwam hij niet naar de keuken. Ik heb hem in zijn mand laten eten. Ik was wel ongerust maar hield er in mijn achterhoofd ook rekening mee dat Dante een erg gevoelige hond is die erg van slag kan zijn bij pijn (tjes). Ik heb hem pijnstiller gegeven en met rust gelaten.
Maar 's avonds moest hij toch wel eens naar buiten om te plassen. Heel raar beeld; hij liep een paar stappen, ging dan liggen en als ik aandrong kroop hij met zijn voorpoten plat en achterhand omhoog door de straat (het eikeltje wilde niet direct plassen voor de deur, moest eerst een boom hebben
Vannacht bij hem geslapen en zelf alleen gedommeld, iedere keer dat ik keek zag ik dat hij wakker was..
Vanmorgen weer geprobeerd om te laten plassen (ook als test hoe het nu ging) maar nu wilde hij helemaal niet op zijn voorpoten staan. Ook niet geplast. Ik kan om 11.30u bij de dierenarts terecht, dierenambulance gebeld want ik heb zelf geen vervoer. Bah ik maak me heel erg ongerust nu..