Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Morgen (dinsdag) rijdende rechter met hond

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Aantal honden: 1

Re: Morgen (dinsdag) rijdende rechter met hond

Ongelezen bericht door AnneMarie »

Ik vond die dames van de stichting wel erg fout hoor. Maar adoptant die een stroomhalsband gebruikt vind ik ook heel akelig. Bah

Overigens viel het me wel op dater weinig gedaan werd met de tussenperiode: het verhaal van de dierenarts:'niks mis met de hond' en de plaatsing daarna, dat dáár de hond zo geworden kan zijn, niet echt meegenomen werd.

Stichting gaf m.i. onvoldoende aan dat de adoptant de hond verkloot heeft.
Ik vond het wel een eng gevalletje en niet voor zomaar iemand, maar misschien is ie zo wel geworden door de stroomband!!!

Al met al PFFFF wat een spul allemaal bijelkaar. Geen reclame voor de stichting.
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Opvallend dat de stichting zo een hoop ophef maakte over de stroomband. Dan zou je toch juist zeggen, kom maar hier met de hond en hier heb je je geld? :denken: Deze mensen probeerde tenminste nog iets.
Ik moet bekennen dat ik de rottie wel erg heftig vond reageren op andere honden. Er zat een grote sloot tussen en de hond keek niet eens naar de rottie. Ik zag ook dat hij de nieuwe baas wilde bijten toen hij de hond overnam van Gaus.
1700 honden plaatsen vind ik ook behoorlijk veel!!
Wel ben ik benieuwd of ze nou inderdaad een bus vol honden hadden tijdens het brengen... Vond de stichting apart erop reageren, elkaar aankijkend, het leek wel een toneelstuk
Perry en Noah

Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

AnneMarie schreef:maar misschien is ie zo wel geworden door de stroomband!!!
Daar geloof ik niets van. Je kan het ook omdraaien. Doordat hij zo is, word een stroomband gebruikt. Ik kan mij nog ergens voorstellen dat die mensen dat doen. Je moet toch wat :19: Of het een goede keuze is, dat is een andere discussie. Vind het ook vreemd dat ze daar blijkbaar stiekem een foto van gemaakt is en deze doorgespeeld is naar de stichting. Dan opeens kan er wel wat aan gedaan worden?
Perry en Noah

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

duitse herder schreef:
Daar geloof ik niets van. Je kan het ook omdraaien. Doordat hij zo is, word een stroomband gebruikt. Ik kan mij nog ergens voorstellen dat die mensen dat doen. Je moet toch wat :19: Of het een goede keuze is, dat is een andere discussie. Vind het ook vreemd dat ze daar blijkbaar stiekem een foto van gemaakt is en deze doorgespeeld is naar de stichting. Dan opeens kan er wel wat aan gedaan worden?
Foto had ze zelf gestuurd om te laten zien dat de hond lekker op strand liep dat begreep ik tenminste
maar ze gebruikte alleen geluidjes :mrgreen:
En nee door die stroomband wordt ze niet zo.. ik denk eerder en nog steeds een te pittige hond bij bazen die te zacht zijn.. geen leiding konden geven.. waardoor de hond hetzelf ging invullen

Hond liep op de zolder en aggos... haal maar in bed hoor de eerste nacht.. niet dat dat per definitie slecht hoeft te zijn.. maar op het zelfde niveau gaan liggen met een hond van die grootte en vaak ook best pittige karakters die je net een dag kent.. vind ik ook al niet echt een jippie ding

Maar ik vond alle dames wat dubieus :D
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Nou, ik heb inmiddels ook de rest van de uitzending gezien.

Ik vind het een enge hond, maar vooral vanwege het formaat in combinatie met het gedrag. Ik denk dat een rottweilerbaas sowieso toch wat meer natuurlijke authoriteit en overwicht nodig heeft dan de baas van zeg een malteser.

Ik vind de stichting niet erg goed overkomen, maar ik begrijp wel dat ze deze hond (na 3 weken in opvang!) wel bij iemand durfden plaatsen die al 40 jaar ervaring had met rottweilers.

De adoptant bedoelde het allemaal goed, maar je laat een nieuwe hond niet op dag 1 zelf besluiten dat hij wel naar je slaapkamer mag wandelen en bij je in bed mag kruipen. En al helemaal geen ras als een rottweiler, lijkt mij. Dag 1 moet voor een nieuwe hond veiligheid bieden, maar ook juist de belangrijkste regels duidelijk maken. Zelfs bij toen nog hele bange Lilo heb ik op dag 1 wel eens NEE gezegd. Ik krijg de indruk dat deze adoptant geen enkele regel heeft duidelijk gemaakt naar de hond toe, en dat lijkt me vragen om moeilijkheden bij een slecht behandelde hond met een flink temperament.

De stroomband en dan alleen de piepjes gebruiken vind ik een heel bizarre methode om een hond iets te leren. Ik denk niet dat de hond daardoor zo onbetrouwbaar is geworden, maar ik denk dat deze hond door deze verkeerde plaatsing wel extra schade heeft opgelopen bovenop wat anderen in Spanje al hadden verkloot, en ik weet niet of dat nog goed kan komen.

Alles bij elkaar lijkt het me een kwestie van heel veel foute inschattingen en miscommunicatie, en dat er vervolgens van beide kanten flink met modder wordt gegooid.... dat is niks nieuws.

Oh, en wat me nog opviel: de ene keer hadden ze het over 'hij' en dan weer over 'zij'. Het was toch een teef?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Hanneke2 schreef:Ik vind het een enge hond, maar vooral vanwege het formaat in combinatie met het gedrag. Ik denk dat een rottweilerbaas sowieso toch wat meer natuurlijke authoriteit en overwicht nodig heeft dan de baas van zeg een malteser.
Vindt persoonlijk dit wel een hele erge gemakkelijke stelling name .. Kom regelmatig Maltezertjes tegen, waarvan de hondenbaas niet de verantwoordelijkheid neemt als hondlief strak in de flexilijn hangt, een beetje de andere hond aan het uitdagen e.d.

Terwijl de oudere heer met de rottweiler die ik hier dagelijks tegenkom wel degelijk zijn verantwoording neemt, als hondlief iets doet ...

En overwicht op een hond moet je zo wie zo al hebben, of het nou een groot of een klein ras is .. Al zal dat bij het ene ras wat meer moeten dan bij een ander ras natuurlijk ;)

Maar om nou te stellen, dat de hond in die uitzending: "eng" is .. Verre van dat ;)
Hanneke2
Zeer actief

duitse herder schreef: Ik moet bekennen dat ik de rottie wel erg heftig vond reageren op andere honden. Er zat een grote sloot tussen en de hond keek niet eens naar de rottie. Ik zag ook dat hij de nieuwe baas wilde bijten toen hij de hond overnam van Gaus.
Lilo heeft dat ook gedaan, helemaal hysterisch als ze een hond ontwaarde, en Jack en ik zijn ook een paar keer in onze poten gebeten (wel als zo'n hond dan veel dichterbij was). Maar bij een ielig hondje is dat allemaal veel simpeler. Zo'n rottweiler heeft in dit geval echt kracht en formaat tegen, want een redirectie-hap is dan meteen wat ernstiger dan een schrammetje en een gat in je spijkerbroek.

Ik zou ook echt een hond als dit niet in huis durven halen, daar heb ik het lef niet voor, en als het mis gaat is die hond gewoon veel en veel sterker, ik vind dat een heel eng idee. Een klein hondje met dit gedrag (zelfs het grommen tijdens het aaien) zou ik best aandurven. Compleet negeren, dwars doorheenlopen bij ongevraagd dwingend aandacht eisen, en vriendelijk-stoer belonen bij elk teken van goed gedrag, ik denk dat de meeste honden dat snel snappen. Maar een dwingende of zelfs happende teckel schuif je gewoon effe opzij, en dat gaat niet met een rottweiler.
Hanneke2
Zeer actief

Felix schreef:
Hanneke2 schreef:Ik vind het een enge hond, maar vooral vanwege het formaat in combinatie met het gedrag. Ik denk dat een rottweilerbaas sowieso toch wat meer natuurlijke authoriteit en overwicht nodig heeft dan de baas van zeg een malteser.
Vindt persoonlijk dit wel een hele erge gemakkelijke stelling name .. Kom regelmatig Maltezertjes tegen, waarvan de hondenbaas niet de verantwoordelijkheid neemt als hondlief strak in de flexilijn hangt, een beetje de andere hond aan het uitdagen e.d.

Terwijl de oudere heer met de rottweiler die ik hier dagelijks tegenkom wel degelijk zijn verantwoording neemt, als hondlief iets doet ...

En overwicht op een hond moet je zo wie zo al hebben, of het nou een groot of een klein ras is .. Al zal dat bij het ene ras wat meer moeten dan bij een ander ras natuurlijk ;)

Maar om nou te stellen, dat de hond in die uitzending: "eng" is .. Verre van dat ;)
IK vind het een enge hond in de zin dat ik er een heel stuk voor om zou lopen en dat ik hem/haar? niet in huis zou durven nemen. En je hebt verantwoordelijke en onverantwoordelijke hondenbazen, dat heeft weinig met ras te maken. Maar ik denk toch dat je als rottweilerbaas veel meer in huis moet hebben dan als baas van, pak 'm beet, een podenco. Ik kan best af en toe een beetje inconsequent zijn, en koekies uitdelen zonder tegenprestatie, maar eer dat mijn stel zou grommen als ik ze van de bank stuur is er heel wat meer dom bazengedrag nodig.
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

duitse herder schreef:
De stichting vraagt zelf om een happyendverhaal en foto's om op de site te plaatsen.Als ze gebracht worden wordt er ook een foto getrokken en op de site gezet met gereserveerd erbij. :wink:

De achtergrond van de honden Tja....als je een hond uit een asiel gaat halen,kan het ook zijn dat de juiste reden niet wordt opgegeven en je voor een verrassing staat.
gotcha
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwitserse witte herder

Ongelezen bericht door gotcha »

Felix schreef:

Dat vind ik nu ook,wij kennen er ook een paar. :mrgreen:
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vond het alle 3 domme dozen .
Die 2 van de stichting vond ik een hoog knuffelgehalte/dom blondje gehalte hebben.
Maar ze vielen even uit hun rol en toen kwamen de viswijffen tevoorschijn.
En dat rancuneuse wijf wat al 40 jaar honden heeft gehad weet volgens mij na 40 jaar ook nog niet wat een hond inhoud.
Vond het een goede uitspraak.
Snap die DA trouwens ook niet.
Waarom laat je een hond met een verleden van mishandeling tussen je 5 kleine kinderen lopen.??
Aan die hond vond ik trouwens nog geen eens zoveel mis.
Die had ik vol "vertrouwen" wel in huis genomen.
En waarschijnlijk wel weer een leuke hond van kunnen maken.
Maar ik heb dan ook geen partner of kinderen.
Zowel dan , zou ik daar ook niet aan beginnen .

Vind trouwens toch bij de meeste van dat soort stichtingen het zielige op hun site's wel de boventoon voeren.
En als zieligheid de boventoon voert dan word daar niemand beter van.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
AnneMarie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Leeuwhondje

Ongelezen bericht door AnneMarie »

De kennis en kunde van de stichting dames is ver onder de maat daar zijn we het over eens. En inderdaad je gaat pas een stroomband gebruiken als de hond al moeilijk is. Is ook weer zo.
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Het was net alsof beide partijen zo van één of andere toneelvereniging waren getrokken. Wat een types zeg... :eek:

De dames van de stichting wilde graag dat de adoptant zou stoppen met het zwart maken van de stichting, wat begrijpelijk is. Maar of het de stichting heeft geholpen dat dit nu op tv is geweest, ik betwijfel het. De dames zelf, hun manier van praten, doen en handelen zeggen namelijk voor mij meer als een advertentie op marktplaats van iemand die zégt hoe hij/zij over hen denkt.

Ik vind daarom ook dat in dit geval de stichting meer kwalijk genomen mag worden dan de adoptant, want laten we eerlijk zijn, er zijn zoveel mensen die graag een hondje willen en deze in een impuls dan ook aanschaffen en later blijkt dat de hond toch niet zo goed past bij wat men voor ogen had. En tuurlijk, de vrouw had 40 jaar ervaring maar ook dat kan iedereen roepen, als stichting is het aan hen om dit van te voren goed uit te zoeken. :klaar:
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

idd , de stichting had ook verder kunnen kijken dan hem zo even te plaatsen bij deze mensen, alsof hun niet wisten dat dit een hond met temperament was?bij dit soort honden moet je toch even wat meer moeite doen bij herplaatsen :denken: ik moet ook eerlijk zeggen dat ik die hond ook niet prettig vind, ik zou er zelf ook wel even voor moeten slikken, zeker als hij zn tanden er ook nog eens bij laat zien. deze hond is gewoon geen schoothond of knuffelbeer....
maar ik vind het wel moeilijk, zei zegt dat er meerdere honden in een busje zaten die helemaal van ver kwamen zonder water of iets... en hun zeggen nee hoor...
en dat er een bezoek is gebracht bij hun thuis, welles nietes welles... pff moeilijk maar ik denk wel dat die vrouw er alles aan heeft gedaan om hem te helpen..
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Chicoahua schreef:ik moet ook eerlijk zeggen dat ik die hond ook niet prettig vind, ik zou er zelf ook wel even voor moeten slikken, zeker als hij zn tanden er ook nog eens bij laat zien. deze hond is gewoon geen schoothond of knuffelbeer....
Ik denk dat het een leuke hond kan worden voor iemand die weet hoe ermee om te gaan. Leane van dit forum bijvoorbeeld zou de hond prima kunnen handelen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Vanavond zitten kijken.
Vond het eigenlijk best een leuke hond. Waar volgens mij best iets leuks van te maken is. Mits je het goed aanpakt.
Niet gelijk een vreemde hond in bed, niet verstandig. En een stroomband... denk dat je eerst maar eens moet beginnen om vertrouwen te winnen van zo'n hond, band op bouwen, van voor af aan beginnen.
Hond had daar nooit geplaatst mogen worden, en die mensen hadden zelf ook verstandiger moeten zijn.

Die nieuwe rott hadden ze idd ook niet zoveel over te zeggen volgens mij. Tegen de raam springen en doen... doe maar niet schatje :wink:
Best misschien goede mensen voor honden, maar niet dit soort honden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”