Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

taiga is loops

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

taiga is loops

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Sinds vandaag.
ze is nu acht maanden dus mooi op tijd.
Wel mn eerste ervaring met een volle reu in huis

Maaaaaarrr een hele makkelijke. Hij weet heel goed dat hij er nog nika mee kan. af en toe in het voorbij gaan snuffelt hij is, om vervolgens door te lopen naar zijn kussen en gewoon diep in slaap te dommelen.

Ik had het vanochtend ook even aangekken met uitlaten. Hij is ook niet geintresseerd in haar plasjes en markeert zelfs niet meer dan anders.
Dit weekend zou bo al naar mijn ex gaan. Daar gaat hij vanaf vanavond al naar toe en blijft een week. volgende week woensdag breng ik Taiga tot het einde van de loopsheid naar de fokker en komt Bo weer terug nadat ik het huis grondig heb ontdaan van de luchtjes
Afbeelding
Sepje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Weimaraner

Re: taiga is loops

Ongelezen bericht door Sepje »

lijkt me idd een beetje lastig om een volle reu te hebben en een loopse teef :N:
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Fijn dat je het zo kunt regelen met oppas! Izzie is nog steeds niet loops geworden. Ik vrees dat het bij mij niet zo rustig gaat verlopen, maar ik heb dan ook geen oppas :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Podenji
Zeer actief
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
Aantal honden: 8
Contacteer:

Ongelezen bericht door Podenji »

wat een gedoe eigenlijk :ugh: wel fijn dat je het op deze manier kan doen hoor, maar ik ben blij dat ik de boel gewoon thuis gescheiden kan houden :lol1:
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
Jeannettebo
Zeer actief

ik ben ook erg blij met deze oplossing.
Ik ben ook blij met Bo zn reactie, dit geeft voor mij aan dat ik de eerste dag me nog geen zorgen hoef te maken dat er wat fout gaat de eerste dag.
's avonds kan dan 1 van de twee direct weggebracht worden
Afbeelding
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door LongFields »

Een heel geregel, ik ben blij dat ik alleen teven heb, wat dat betreft. :wink:
Maar je hebt het goed geregeld zo te lezen, slim gedaan om eerst de ene en dan de andere een poosje elders onder te brengen. Hoef je ze allebei niet voor 3 weken te missen. :ok:

Ik vind 8 maanden nog best vroeg voor een eerste loopsheid, hier was Nozem ruim 11 maanden en Sjefke zelfs 14 maanden toen dit voor het eerst gebeurde. Tapas is nu ruim 8 1/2 maand en ik heb niet het idee dat bij haar al een loopsheid eraan zit te komen.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door _Leonie »

Taiga is er leuk op tijd bij ja, je hebt het wel handig geregeld! :ok:

Ligt het per ras er nog aan hoe snel of laat de loopsheid komt?
Edit: deze vraag
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Lola's eerste loopsheid kreeg zij toen ze 15 maand was.., behoorlijk laat dus.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Wat bedoelen jullie dan met gescheiden houden eigenlijk? Gewoon de een op de ene kamer en de andere op de ander? Dat kan iedereen toch doen, maar de vraag is dan nog steeds hoe gezellig het wordt qua piepen en pogingen doen tot uitbreken e.d.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Zoek stok! schreef:Wat bedoelen jullie dan met gescheiden houden eigenlijk? Gewoon de een op de ene kamer en de andere op de ander? Dat kan iedereen toch doen, maar de vraag is dan nog steeds hoe gezellig het wordt qua piepen en pogingen doen tot uitbreken e.d.
Hier houden we ze ook gescheiden hoor. Tenminste.. de eerste week niet. Maar zodra ik merk dat Sorbonne neigingen krijgt om op Lune te rijden gaan ze uit elkaar.
Kan op meerdere manieren. De heren in de woonkamer, Lune in de keuken & Garage, of andersom. In die tijd moet ik er echter wel voor zorgen dat de keuken netjes opgeruimd is.. haha, anders als de heren in de keuken vertoeven krijgen ze nog mot om de restanten die op het aanrecht staan.

Verder lukt het eigenlijk prima. Ik doe vooral lange wandelingen in het bos dan (aangelijnd met lune) en met de heren. Dus 2 x per dag een wandeling van een uur of 2 per keer. En daarna zijn ze hier over het algemeen ook wel goed moe. Het is even wat aanpoten geblazen, maar het zij dan maar zo. Ik wil niet mijn loopse teef zomaar bij iemand anders brengen, en ik kan het prima zelf oplossen. Na het bos liggen de heren toch diep in coma, en als ik dan met Lune naar het bos ga is die de eerste uren ook diep in coma. Dus dan hoef ik ook niet mezelf constant in 2en te delen, omdat ze evenveel aandacht hebben.

Verder heb ik binnenkort ook kennelpanelen als het goed is, en daar kan ik event. de woonkamer mee in 2en delen. Is ook nog een optie ;)
Overigens geen volle reuen hier, maar castraten. Maar goed, ondanks dat ze castraten zijn, houd ik ze wel uit elkaar, om de reden dat de heren onderling anders nog wel eens wat uit willen vechten ;)
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
ranetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griffon Korthals

Ongelezen bericht door ranetje »

Zoek stok! schreef:Wat bedoelen jullie dan met gescheiden houden eigenlijk? Gewoon de een op de ene kamer en de andere op de ander? Dat kan iedereen toch doen, maar de vraag is dan nog steeds hoe gezellig het wordt qua piepen en pogingen doen tot uitbreken e.d.
Dat verschilt inderdaad per hond.

Ik kan me het "gezang" nog goed heugen :N:
Mijn reu ging uit logeren vanaf het moment dat hij begon te "zingen" (als Rana dekrijp was).
Dat was dan ongeveer een week elders logeren.
Daarna was alles weer gewoon :ok:
Afbeelding
"The perfection of a life with a gundog, like the perfection of an autumn, is disturbing because you know, even as it begins, that it must end.
Time bestows the gift and steals it in the process."
(citaat van George Evans)
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Fijn dat je het zo heb kunnen regelen, het lijkt mij een heel gedoe...
Afbeelding
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback

Ongelezen bericht door Joera »

Zara is hier vorige week loops geworden voor het eerst. een week voordat ze 10 maanden werd. Ook ik heb een volle reu. Ze zit nu ergens richting haar hoogte dagen maar ik heb nog steeds geen problemen om ze samen te houden. Ik laat ze samen uit en thuis zitten ze ook de hele dag samen. Niks geen gejank of vervelend gedoe. Ja hij likt haar wel steeds meer. Maar ze bloed echt veel, daar baal ik wel van :oeps:.
Als onze reu ineens ook erg gaat reageren op haar gaat hij in huis apart van haar en als het echt niet gaat gaat meneer ook paar daagjes logeren. Prima te doen tot nu toe gelukkig.
Afbeelding
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

Hier 2 teven en een volle reu. Helaas zijn mijn teven niet gelijk loops.
Moeder vreet zoon op zodra hij maar naar haar kijkt, laat staan in de buurt komen. Dit is best wel handig....
Met Jidske is dat een ander vehaal, tegen haar hoogtij dagen zitten ze om de beurt of gezamelijk (afzonderlijk) in een bench.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie

Ongelezen bericht door *Anita* »

Fijn dat je oppas achter de hand hebt.
Heb dat ook alleen heb ook een hond die niet gescheiden wil worden.
Zijn nog aan het oefenen maar hier zijn nog geen tekenen van een naderende loopsheid bij Toya
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
jip007
Erelid
Mijn ras(sen): naakthonden .
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door jip007 »

hier 1 echte reu en 3 echte teven , vorige keer was het een ramp , Pom werd loops toen het bij Sop net over was. Eagle heeft dagen zitten piepen en is toen erg afgevallen . Hoop dat ze volgende keer gelijk loops zijn.
Afbeelding
Knuffies van Flirtje, Sophietje, Pommelien en Splinter.
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

Chello kon gewoon de hele tijd bij Hera en Ghaya zijn als ze loops waren. Alleen op hun hoogtepunt had hij dan wel interesse maar eer hij eens een poging wilde doen duurde dat zolang en ging dat zo klungelig dat je er al lang en breed bij stond. Maar vaak was een 'CHELLOOOOO UH UH" voldoende om hem er bij weg te doen gaan.

Bikkel is een ander verhaal. Totaan Hera's hoogtepunt gaat het prima maar die hoogtepuntdagen zijn verschrikkelijk. Zodra hij de kans krijgt zit hij er bovenop, echt seconden werk dus je moet het heel goed in de gaten houden. Bij elkaar kunnen ze dan ook niet. Bikkel is dan in de tuin (in de zomer) of de bijkeuken (winter). Maar het is dagenlang piepen, blaffen, alles op alles zetten om maar bij haar te komen.
Voor hem niks en voor ons niks.
De volgende keer gaat hij fijn uit logeren.
Jeannettebo
Zeer actief

hier is scheiden geen optie

Ze zouden alles bij elkaar blaffen en piepen, bovendien ben ik bang dat de woonkamer deur Bo niet tegen houdt.
Ik moet ook werken tussendoor.

De fokker is gewoon heel fijn dat ze daar naar toe kan. dat is natuurlijk ook vertrouwd.
ze heeft zelf ook twee loopse teven lopen dus dat word een gezellige boel
Afbeelding
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Taiga is een echte dame geworden :cheer:
Kan ze lekker loops doen bij de fokker met de andere loopse meiden :)
Bij mijn ouders is het dan altijd een gehops van je welste met elkaar :Q:
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door Inge »

Hier alleen teven.
Marouck was net een jaar geweest toen ze voor de eerste keer loops werd, Biène 17 maanden.

Biène is nu ook loops. Dag 11 nu, vanaf morgen tot zaterdag zal ze waarschijnlijk "dekrijp" zijn. Dat wordt hier weer een orgie waarop Marouck constant gaat dekken. :roll: Maar ja....van 2 teven komen er geen pups. :D
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Joera
Zeer actief

Bloed Taiga ook zoveel? Ik heb nog nooit een loopse teef meegemaakt, maar het valt me echt vies tegen hoeveel bloed ze verliest :80: Het zal ook per hond verschillen, maar zeker als ze opstaat na het slapen vallen er super veel druppels. Gelukkig likken ze veel wel zelf op. Maar mn bank en dekens zitten ook al onder :ugh: Ook kon ik net de lift gaan dweilen, want het was echt schandalig hoeveel bloed daar in lag... :blauwoog:
Afbeelding
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

Ik vergeet nooit meer dat mijn amerikaan voor het eerst loops werd....alsof ze leeg bloedde :o dat was ik van mijn hussen echt niet gewend :ugh:

Goed geregeld Jeannette :ok:
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Als ik dat bloeden hoor is zo'n broekje niet overbodig of wel.. :wink:
Joera
Zeer actief

De loopsheid kwam bij ons eigenlijk vrij onverwacht en we zaten nog in center parcs ook, ik heb toen geen broekje gekocht. Ik denk dat dat ook niks is, ik denk dat ze dat van dr kont af zal trekken.. maar misschien volgende keer toch eens proberen...
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief

Taiga valt erg mee qua hoeveelheid bloed, en het meeste ruimt ze zelf op.
ik heb wel van de week een broekje gehaald, maar meer om haar mee op bezoek te kunnen nemen.
gister zijn we naar mn broertje geweest. Hij heeft vloerbedekking liggen dus daar wil ik haar nie top laten lekken
zowiezo niet bij anderen in huis. verder hier geen broekje hoor
Afbeelding
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

LongFields schreef:Ik vind 8 maanden nog best vroeg voor een eerste loopsheid, hier was Nozem ruim 11 maanden en Sjefke zelfs 14 maanden toen dit voor het eerst gebeurde. Tapas is nu ruim 8 1/2 maand en ik heb niet het idee dat bij haar al een loopsheid eraan zit te komen.
Yana was ook acht maanden toen ze voor het eerst loops was...
Scooby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse dog
Contacteer:

Ongelezen bericht door Scooby »

Inge O schreef:
LéonieHonden schreef:
Ligt het per ras er nog aan hoe snel of laat de loopsheid komt?
Edit: deze vraag
ja, grote rassen zijn meestal een stuk later dan kleine en sommige rassen staan erom bekend extra vroeg of laat te zijn.

hovawarten zijn standaard ook heel laat, 17 maand was hier eerder regel dan uitzondering.
Maar ook binnen een ras kan het sterk verschillen. Doggen worden vaak rond hun eerste verjaardag voor het eerst loops. Lana werd dan ook keurig een dag voor haar eerste verjaardag voor het eerst loops. Levi was 15 maanden toen ze voor het eerst loops werd en Yana was dus met acht maanden al voor het eerst loops...
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”