Hond gekocht, zou vals zijn. Martin Gaus als deskundige en natuurlijk hoogoplopende emoties
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Morgen (dinsdag) rijdende rechter met hond
Moderator: moderatorteam
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
- Aantal honden: 1
Morgen (dinsdag) rijdende rechter met hond
Kijken dus.
Hond gekocht, zou vals zijn. Martin Gaus als deskundige en natuurlijk hoogoplopende emoties
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Re: Morgen (dinsdag) rijdende rechter met hond
Is een herhaling 
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
klink als een herhaling?
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
hmm herhaling of niet ik heb het nog niet gezien dus
Hoelaat? En welke zender?
Hoelaat? En welke zender?
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
elvo
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Bordeauxdog
http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... 698b80b58c" onclick="window.open(this.href);return false;
ik denk dat dit hem is 01-09-2009 uitzending gemist
ik denk dat dit hem is 01-09-2009 uitzending gemist

-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Oh dat wist ik niet.
Het is dus dinsdag 5 jan 22.30 uur op Ned 1. Voor de liefhebbers
Het is dus dinsdag 5 jan 22.30 uur op Ned 1. Voor de liefhebbers
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
- Aantal honden: 3
http://player.omroep.nl/?aflID=10036627" onclick="window.open(this.href);return false;
.

-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
http://www.hondenforum.nl/plaza/cafe-de ... tml?hilit=" onclick="window.open(this.href);return false;
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Was dat met die geweldige geblondeerde dames????
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
Heel gesoigneerd allemaal
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Ja, ik herinner het me weer, de Gooische Sjiek, maar dan andersJaap* schreef:zekers. "Ik ruk die pruik van je kop" enzo
![]()
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
tekkel schreef:Ja, ik herinner het me weer, de Gooische Sjiek, maar dan andersJaap* schreef:zekers. "Ik ruk die pruik van je kop" enzo
![]()
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik had de aflevering niet eerder gezien, en nu ook aleen het allerlaatste stukje, maar ik kreeg de indruk dat de stichting gewoon finaal fout had geplaatst (kan gebeuren, maar tjezus, let nou toch een beetje beter op!), en die adoptant... wat een eng wijf.
Redelijke uitspraak. Het kreng haar centen, maar voortaan lekker je muil dichthouden.
Redelijke uitspraak. Het kreng haar centen, maar voortaan lekker je muil dichthouden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- pien29
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rr
Ik heb de aflevering even bekeken,maar ze doen (bijna)geen huisbezoeken vantevoren om te kijken hoe je woont

-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Vindt beide partijen nogal discutabel van aard 
Zou dus met geen van beiden in zee willen gaan
Zou dus met geen van beiden in zee willen gaan
- pien29
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): rr
ze ogen een beetje griezelig
(die stroomband vind ik echt schandalig zeker voor zo'n getraumatiseerde hond uit t buitenland)gewoon slechte tv
(die stroomband vind ik echt schandalig zeker voor zo'n getraumatiseerde hond uit t buitenland)gewoon slechte tv

-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Een stroomband of een Teletac zou ik bij een hond zo wie zo nooit doen!pien29 schreef:ze ogen een beetje griezelig
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
wat heeft die ene vrouw een vreselijk zij-ige stem en manier van praten 
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Ik vond het maar een klerehond
Hoe die hond reageerde op andere honden. Pfffff. Martin Gaus had helemaal gelijk en die hond had nooit bij die vrouw geplaatst mogen worden. Wat denken ze dan te bereiken?
De nieuwe hond zat ook al op de tafel in de tuin tegen het raam te krabben terwijl ze de familie interviewde. Volgens mij hadden ze daar ook niet al teveel grip op.
En dat het nu wel goed ging vond ik meer te danken aan het schijnbaar tolerante karakter van de nieuwe baasjes dan aan de hond.
Het was de nieuwe baas die de hond probeerde te kalmeren bij die andere hond en ik zag duidelijk redirectie naar de nieuwe baas toen die tijdens het uitvallen richting de halsband ging overpakken. :N:
Volgens mij was dit een hondje rijp voor een hondentrainer die echt weet hoe met dit dier om te gaan. Geen huishondje in mijn ogen. Echt zo'n alfa-rottweiler-type. Niks mis mee maar wel AUB bij een kenner en niet bij Truus in de rijtjeswoning
De nieuwe hond zat ook al op de tafel in de tuin tegen het raam te krabben terwijl ze de familie interviewde. Volgens mij hadden ze daar ook niet al teveel grip op.
En dat het nu wel goed ging vond ik meer te danken aan het schijnbaar tolerante karakter van de nieuwe baasjes dan aan de hond.
Volgens mij was dit een hondje rijp voor een hondentrainer die echt weet hoe met dit dier om te gaan. Geen huishondje in mijn ogen. Echt zo'n alfa-rottweiler-type. Niks mis mee maar wel AUB bij een kenner en niet bij Truus in de rijtjeswoning
- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
Ja helemaal waar Marc. Dit is gewoon levensgevaarlijk bij mensen die er geen verstand van hebben.
-
heidie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
Ik heb het net even zitten kijken en ben het met marc eens.
A: vind ik dat ze de hond nooit hadden moeten plaatsen bij die vrouw en daan beter na hadden kunnen kijken. Ook omdat ze van tevoren wisten dat het geen makkelijke hond zou zijn.
B: die vrouw had zo'n hond niet in huis moeten nemen. Kijkend naar de nieuwe hond in de tuin....
Jammer maar dit gebeurt heel erg vaak denk ik.
A: vind ik dat ze de hond nooit hadden moeten plaatsen bij die vrouw en daan beter na hadden kunnen kijken. Ook omdat ze van tevoren wisten dat het geen makkelijke hond zou zijn.
B: die vrouw had zo'n hond niet in huis moeten nemen. Kijkend naar de nieuwe hond in de tuin....
Jammer maar dit gebeurt heel erg vaak denk ik.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Dat zag ik ook inderdaad. Gaf mij niet echt het gevoel dat ze veel over de hond te zeggen hadden. Ze vonden het doodnormaal.MARC_S schreef:De nieuwe hond zat ook al op de tafel in de tuin tegen het raam te krabben terwijl ze de familie interviewde. Volgens mij hadden ze daar ook niet al teveel grip op.

Linda, Izzie en Bram
-
Cantus
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
heb het filmpje nog niet eens afgekeken, wat een debielen...zowel RDE als truus van het rijtjeshuis 
-
Wilm@
Adoptant verwijt de stichting dat ze niet eerst een huisbezoek hebben afgelegd. Klein vraagje, waarom accepteerde ze dan wel de hond?
Dan had ze een huisbezoek moeten eisen! Tegenbezoek brengen om te zien wat voor vlees ze in de kuip neemt, eventueel een wandeling ertegenaan gooien want met zoveel jaar ervaring had zij dan moeten waarnemen dat die hond niet bij haar pastte.
Die twee zonnebrildragende dames hadden in mijn ogen een iets te grote waffel. Het enige waarnaar verwezen werd was; trainen.....denk dat die hond op het trainingsveld echt niet te handhaven is. Hij fixeert al als een hond vele meters verderop loopt. Daar zul je maar naast staan met je fikkie!
Training bij Martin Gaus werd nog snel geopperd...nee dames, deze hond had daar nooit en te nimmer geplaatst mogen worden.
Beetje flauw van de dames om adoptant aan te merken als zijnde lichtgewicht want zelfs Martin Gaus had behoorlijk wat moeite om die hond in bedwang te houden. En nee, verder dan 'heel eventjes' boven zijn kop aaien/kroelen deed Martin ook niet. Geen schouderklopje, hand voor zijn snoet en geen vriendelijke aai...Martin kijkt wel linker uit en dat zegt mij al genoeg. Kan de hond niets aan doen, maar plaats zo'n hond dan niet bij deze mensen.
Dan had ze een huisbezoek moeten eisen! Tegenbezoek brengen om te zien wat voor vlees ze in de kuip neemt, eventueel een wandeling ertegenaan gooien want met zoveel jaar ervaring had zij dan moeten waarnemen dat die hond niet bij haar pastte.
Die twee zonnebrildragende dames hadden in mijn ogen een iets te grote waffel. Het enige waarnaar verwezen werd was; trainen.....denk dat die hond op het trainingsveld echt niet te handhaven is. Hij fixeert al als een hond vele meters verderop loopt. Daar zul je maar naast staan met je fikkie!
Training bij Martin Gaus werd nog snel geopperd...nee dames, deze hond had daar nooit en te nimmer geplaatst mogen worden.
Beetje flauw van de dames om adoptant aan te merken als zijnde lichtgewicht want zelfs Martin Gaus had behoorlijk wat moeite om die hond in bedwang te houden. En nee, verder dan 'heel eventjes' boven zijn kop aaien/kroelen deed Martin ook niet. Geen schouderklopje, hand voor zijn snoet en geen vriendelijke aai...Martin kijkt wel linker uit en dat zegt mij al genoeg. Kan de hond niets aan doen, maar plaats zo'n hond dan niet bij deze mensen.
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Was ook mijn eerste gedachte toen ik dat zag.Zoek stok! schreef:Dat zag ik ook inderdaad. Gaf mij niet echt het gevoel dat ze veel over de hond te zeggen hadden. Ze vonden het doodnormaal.MARC_S schreef:De nieuwe hond zat ook al op de tafel in de tuin tegen het raam te krabben terwijl ze de familie interviewde. Volgens mij hadden ze daar ook niet al teveel grip op.
Die hond had nooit naar die mensen gebracht mogen worden.
Die dames trouwens maar tetteren en die man zat er echt bij al Jan met de korte achternaam.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Marc heeft gelijk, vind ik.
Ze kunnen best opvoeden, dat is hierbij bewezen
Die man luisterde.Langhaar schreef:Die dames trouwens maar tetteren en die man zat er echt bij al Jan met de korte achternaam.
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Marjoleine schreef:Marc heeft gelijk, vind ik.
Die man luisterde.Langhaar schreef:Die dames trouwens maar tetteren en die man zat er echt bij al Jan met de korte achternaam.![]()

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- Maxiem
- Zeer actief
Nou ja, het zal wel aan mij liggen, maar ik heb die hond geen heel extreem gedrag zien vertonen. De beschrijving deed me best wel denken aan Max toen we haar net hadden. Het verbaasde me eigenlijk wel dat die rottweiler onder alle stress met de camera's en vreemde mensen nog netjes waarschuwde toen Gaus haar aaide. Dat had Max nooit gedaan, die had meteen gebeten (even ervan uitgaande dat die hond Gaus niet kende).
Het probleem met zo'n flink beest is natuurlijk wel dat hij veel fysieke kracht heeft, maar hij lijkt me zeker niet onhandelbaar. Wat training betreft, dat hoeft toch niet in een groep? Haar gedrag naar mensen viel best mee van wat je ervan kon zien, ga dan individueel trainen.
Maar wat een vreselijk irritante mensen zeg. Nou niet meteen reclame voor Rescue dogs.
Het probleem met zo'n flink beest is natuurlijk wel dat hij veel fysieke kracht heeft, maar hij lijkt me zeker niet onhandelbaar. Wat training betreft, dat hoeft toch niet in een groep? Haar gedrag naar mensen viel best mee van wat je ervan kon zien, ga dan individueel trainen.
Maar wat een vreselijk irritante mensen zeg. Nou niet meteen reclame voor Rescue dogs.
Max, 1-12-1999 - 29-10-2010. Je wordt gemist.
-
gotcha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder
Op het moment is er een kennis die ook juist via deze stichting een hond heeft.De hond werdt gebracht ,veel vragen kon je niet stellen,er zat een doosje sheba
bij(katteneten)en wat droogvoer(plastic zak).
Kortom het had anders gekund.
Nu zag zij de rijdende rechter,De handelswijze komt herkenbaar over bij deze adoptant.En de beleefdheid heeft ook zij al ondervonden.
Als ze op de site schrijven dat het een lieve hond is,en ze zeggen het ook ,maar zwijgen over de eventuele minpuntjes.Dat is niet zo eerlijk naar de adoptanten toe.
Terwijl het juist over het welzijn van het dier moet gaan.
Sommige honden hebben daardoor al verschillende adoptanten achter de rug,waarbij telkens het bedrag betaald wordt.Als er eentje 4 keer veranderd van adoptant brengt dat al een aardig centje op.
In vele reacties hierover kan ik me wel vinden
Deze uitzending was dan ook heel informatief
Hoe de dames eruitzien maakt niets uit het belang voor de hond(en) heeft prioriteit.
Kortom het had anders gekund.
Nu zag zij de rijdende rechter,De handelswijze komt herkenbaar over bij deze adoptant.En de beleefdheid heeft ook zij al ondervonden.
Als ze op de site schrijven dat het een lieve hond is,en ze zeggen het ook ,maar zwijgen over de eventuele minpuntjes.Dat is niet zo eerlijk naar de adoptanten toe.
Terwijl het juist over het welzijn van het dier moet gaan.
Sommige honden hebben daardoor al verschillende adoptanten achter de rug,waarbij telkens het bedrag betaald wordt.Als er eentje 4 keer veranderd van adoptant brengt dat al een aardig centje op.
In vele reacties hierover kan ik me wel vinden
Deze uitzending was dan ook heel informatief
Hoe de dames eruitzien maakt niets uit het belang voor de hond(en) heeft prioriteit.