Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

zucht

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter
Aantal honden: 3

zucht

Ongelezen bericht door enjo »

Sinds rodi hier in de buurt niet meer te verkrijgen is ben ik zwaar opzoek naar ander vers voer, smuldier beviel niet bij de honden, runner was maar zozo, ahv ging wel, maar is maar in 1 winkel verkrijgbaar die voor mij uit mijn route is.
nu nog een paar andere merken, maar allemaal heel onhandig.
Nu heb ik dus farmfood fresh, gaat er gelukkig heel goed in bij alle 4 de honden, nu is alleen dat de kleintjes alleen de farmfood opeten en niet hun brokken meer, die lebberen ze af en leggen ze netjes naast hun bak :mep: , nu staat wel op de verpakking dat het compleet voer is, maar er staat ook dat je het in 4 maaltijden moet geven, dat vind ik onhandig, hier krijgen ze 2x per dag eten.
Nu ben ik ook niet zo van het afmeten,zeg maar :mrgreen: .
Zo'n farmfood verpakking bestaat uit 2 x 400gr pakjes, die verdeel ik in 4en , krijgen ze nu te veel?? of te weinig??
Dus voor de duidelijkheid de honden krijgen 2x per dag ongeveer 100gr (de kleintjes iets minder.) het vul de bakken een beetje op zicht, zeg maar.
Kan ik de brokken bij de kleintjes ook weg laten??
De farmfood fresh is in 2 smaken verkrijgbaar, rundvlees en pens met rundvlees.
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
Ilsuuuh
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Siberische Husky

Re: zucht

Ongelezen bericht door Ilsuuuh »

enjo schreef:Sinds rodi hier in de buurt niet meer te verkrijgen is ben ik zwaar opzoek naar ander vers voer, smuldier beviel niet bij de honden, runner was maar zozo, ahv ging wel, maar is maar in 1 winkel verkrijgbaar die voor mij uit mijn route is.
nu nog een paar andere merken, maar allemaal heel onhandig.
Nu heb ik dus farmfood fresh, gaat er gelukkig heel goed in bij alle 4 de honden, nu is alleen dat de kleintjes alleen de farmfood opeten en niet hun brokken meer, die lebberen ze af en leggen ze netjes naast hun bak :mep: , nu staat wel op de verpakking dat het compleet voer is, maar er staat ook dat je het in 4 maaltijden moet geven, dat vind ik onhandig, hier krijgen ze 2x per dag eten.
Nu ben ik ook niet zo van het afmeten,zeg maar :mrgreen: .
Zo'n farmfood verpakking bestaat uit 2 x 400gr pakjes, die verdeel ik in 4en , krijgen ze nu te veel?? of te weinig??
Dus voor de duidelijkheid de honden krijgen 2x per dag ongeveer 100gr (de kleintjes iets minder.) het vul de bakken een beetje op zicht, zeg maar.
Kan ik de brokken bij de kleintjes ook weg laten??
De farmfood fresh is in 2 smaken verkrijgbaar, rundvlees en pens met rundvlees.

Ja zou de brokken weg laten bij de kleintjes, bij de grote kan het in principe ook. Het is een complete voeding en anders overvoer je ze. Daarom dat ze nu de brokken ok niet meer grag willen eten omdat zeal vol zijn, Als je de brokken weg gaaat laten zou ik wel even kijken naar de hoeveelheid die ze ongeveer nodig hebben zodat ze dan weer niet te weinig krijgen.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

je zou aan de voormalig rodi leverancier kunnen vragen het weer tebestellen.... hier wordt het ook weer verkocht.
Afbeelding
Lindsey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lindsey »

Je kunt prima met 2 maaltijden toe. Voor je kleintjes zal 200 gram kvv wat royaal zijn (zonder brokjes). Normaal gesproken is 2 a 3% per kg lichaamsgewicht voldoende. Dus een hondje van 5 kg heeft aan 150 gram kvv per dag genoeg.
Als er 'compleet' op de verpakking kvv staat, dan is het compleet. Je mag er wat aan toevoegen, bijvoorbeeld wat yoghurt of een eitje, maar het is niet nodig.
enjo
Zeer actief

jacq1970 schreef:je zou aan de voormalig rodi leverancier kunnen vragen het weer tebestellen.... hier wordt het ook weer verkocht.
Dat heb ik gevraagd, maar hun bestellen nooit bij de nieuwe leverancier. Dus ik baalde wel, maarja gelukkig doen ze het goed op de farmfood.
En ook in de supermarkten hier in de buurt is nu alleen nog maar smuldier te verkrijgen.
Afbeelding
enjo
Zeer actief

die pens met rundvlees was trouwens pens met hart.
Afbeelding
enjo
Zeer actief

Lindsey schreef:Je kunt prima met 2 maaltijden toe. Voor je kleintjes zal 200 gram kvv wat royaal zijn (zonder brokjes). Normaal gesproken is 2 a 3% per kg lichaamsgewicht voldoende. Dus een hondje van 5 kg heeft aan 150 gram kvv per dag genoeg.
Als er 'compleet' op de verpakking kvv staat, dan is het compleet. Je mag er wat aan toevoegen, bijvoorbeeld wat yoghurt of een eitje, maar het is niet nodig.
Is dat een rauw ei??
Afbeelding
Ayka-Zira-Honey
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ayka-Zira-Honey »

ja kan maar gekookt kan ook hangt er vanaf wat de hond zelf lekkerder vind hier eten ze het beide
Afbeelding
groetjes van Ayka,Zira en Honey
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”