Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoeveel advocaat?
Moderator: moderatorteam
- daan!
- Zeer actief
Re: Hoeveel advocaat?
mijn hond (golden) weegt zo'n 30 kilo, en die heeft gisteren in de loop van de dag toch echt wel bijna een hele fles advocaat leeggelebbert.
Ik denk zo'n 400 ml.
Helpt het? Ik weet het niet, de scherpe randjes zijn er van af. Het trilllen, shaken, piepen, blaffen janken, opspringen, allemaal wel minder.
Maar tussen 10 en 01.00 uur blijft hij op schoot kruipen, wel iets rustiger, maar nog steeds niks relaxed, en angstig.
Volgend jaar is hopelijk mijn buitenkennel helemaal klaar, en zijn de honden er aan gewend om daar regelmatig in te verblijven.
Want met en bezoek, en de 4 honden, en nog een hoop kinderen, ik vond het drukker dan nodig was.
De honden hebben hier met zoiets een eigen rustige plek nodig. Of ik heb dat nodig, dat honden veilig en rustig zitten.
Ik denk zo'n 400 ml.
Helpt het? Ik weet het niet, de scherpe randjes zijn er van af. Het trilllen, shaken, piepen, blaffen janken, opspringen, allemaal wel minder.
Maar tussen 10 en 01.00 uur blijft hij op schoot kruipen, wel iets rustiger, maar nog steeds niks relaxed, en angstig.
Volgend jaar is hopelijk mijn buitenkennel helemaal klaar, en zijn de honden er aan gewend om daar regelmatig in te verblijven.
Want met en bezoek, en de 4 honden, en nog een hoop kinderen, ik vond het drukker dan nodig was.
De honden hebben hier met zoiets een eigen rustige plek nodig. Of ik heb dat nodig, dat honden veilig en rustig zitten.
- iones
- Zeer actief
En vertel eens hoe hij zich de volgende dag voelde?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- daan!
- Zeer actief
iones schreef:En vertel eens hoe hij zich de volgende dag voelde?
"zullen we wandelen?" De eikel had niet eens een kater..............
Ik heb besloten dat ik volgend jaar echt helemaal niks meer ga geven, mijn ervaring is dat echt niks helpt bij een echt angstige hond.
De avond zelf was hij ietsjes rustiger, maar rond twaalf uur niet meer. Die angst gaat overal doorheen.
Volgend jaar ga ik hem wennen aan een veilige plek, in een bench, doeken erover heen, en als dat niet voldoende blijkt , wederom bij mij op schoot, en dan zo maar uitzitten.
- Ilse met haar witte
- Zeer actief
daan! schreef:iones schreef:(...) , wederom bij mij op schoot, en dan zo maar uitzitten.
Letterlijk
Groetjes Ilse

-
*Jolanda*
wij hebben bij magic ook een driekwaert fles naar binnen laten lopen. Maar ok dat had weinig nut. De volgende dag voelde ze zich ook prima ze was moe maar dat lag volgens mij meer aan de stress die ze heeft gehad dan aan de advocaat.daan! schreef:mijn hond (golden) weegt zo'n 30 kilo, en die heeft gisteren in de loop van de dag toch echt wel bijna een hele fles advocaat leeggelebbert.
Ik denk zo'n 400 ml.
Want ze was wel gewoon in voor haar wandelingen ed.
Volgend jaar gaan we wederom een homeopatisch middel gebruiken. Daar moet onze dierenarts goede resultaten mee geboekt. dus dat doen we volgend jaar m,aar.
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
- Aantal honden: 3
een advocaatje is echt de beste tip die ik hier ooit gekregen heb
ik geef het nu voor het 3de jaar aan monky, en het werkt perfect, monky is niet bang maar vrolijk & ondeugend
niet ziek of belaberd de dag erna (bij kalmering wel) hij vindt het erg lekker,
en hij heeft pretoogjes nou die waren niet te vinden hoor met oud & nieuw
alchol stond me ook tegen, maar homeopathie werkt niet en een kalmeringspilletje is ook zeker niet zonder gevaar
daarnaast verdoof je het lichaam maar is het hoofd er nog bij, dat heeft toch helemaal geen nut???
van mij mag hij lopen hoor met O&N
maar goed het zal wel zijn als bij mensen, dat niet alles goed werkt voor iedereen
voor de 1 werkt dit en voor de ander dat, bij monky werkt adocaat iig erg goed
ik geef het nu voor het 3de jaar aan monky, en het werkt perfect, monky is niet bang maar vrolijk & ondeugend
niet ziek of belaberd de dag erna (bij kalmering wel) hij vindt het erg lekker,
en hij heeft pretoogjes nou die waren niet te vinden hoor met oud & nieuw
alchol stond me ook tegen, maar homeopathie werkt niet en een kalmeringspilletje is ook zeker niet zonder gevaar
daarnaast verdoof je het lichaam maar is het hoofd er nog bij, dat heeft toch helemaal geen nut???
van mij mag hij lopen hoor met O&N
maar goed het zal wel zijn als bij mensen, dat niet alles goed werkt voor iedereen
voor de 1 werkt dit en voor de ander dat, bij monky werkt adocaat iig erg goed

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
-
Sepp
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie
Dit was dit jaar ook mijn aanpak bij Roef. In de bench, deken erover, harde muziek aan, grote gevulde kong erin. Door haar wereld klein te maken...kon zij zich niet meer opfokken....heeft super geholpen..ging kick..nog nooit zo'ontspannen oud & nieuw gehad!Roelfien schreef:Nou, de advocaat haalt wel de scherpe randjes eraf ( ik wil Toby ook niet echt dronken voeren, hij heeft 4 eetlepels gehad over de middag/avond), maar de bench en de muziek hard doen toch wel het meeste werk. En om 00.00 uur was hij toch nog steeds superalert, daar deed de drank weinig aan. Alleen was hij niet meer helemaal over de rooie met hijgen en zweten. Maar dat kan dus ook komen omdat hij in de bench zat en zich niet meer kon opfokken door heel hard heen en weer te rennen in huis.Hanneke2 schreef:Ben wel benieuwd hoe alle advocaat-gevers er doorheen zijn gekomen dit jaar?
Dus wat nu werkelijk geholpen heeft... het is de combi, denk ik.
groetjes
Nanda

- Niek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011 - Aantal honden: 2
Nog een vraagje hoe afbouwen?
Bob zit nu nog op 3 glazen per dag....
Waneer de drankkast open gaat zit hij al te wachten.......
Zonder gekheid ook hier heeft de advocaat zijn werk gedaan, beetje advocaat van de duivel, maar beter dan niets...
3 glazen op de avond zelf met een lepel slagroom erdoor..... Heerlijk.
De angst is zeker niet weg, maar binnen heeft hij er weinig van mee gekregen, wel de radio aan.
Buiten wilde hij op de avond nog steeds niet, maar hij herstelde zich binnen erg snel.
Dus voor mensen die het nog niet geprobeerd hebben is het zeker aan te raden. Maar kijk eerst ruim voor oud en nieuw of het ook werkt en niet op het laatste moment.
Zonder gekheid ook hier heeft de advocaat zijn werk gedaan, beetje advocaat van de duivel, maar beter dan niets...
3 glazen op de avond zelf met een lepel slagroom erdoor..... Heerlijk.
De angst is zeker niet weg, maar binnen heeft hij er weinig van mee gekregen, wel de radio aan.
Buiten wilde hij op de avond nog steeds niet, maar hij herstelde zich binnen erg snel.
Dus voor mensen die het nog niet geprobeerd hebben is het zeker aan te raden. Maar kijk eerst ruim voor oud en nieuw of het ook werkt en niet op het laatste moment.
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
http://www.aa-nederland.nlNiek schreef:Nog een vraagje hoe afbouwen?
Sorry, ik kon het eventjes niet laten .. Lig hier nu namelijk even in een dubbele lach stuip om je gequote opmerking!
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
- Aantal honden: 2
Groetjes Mirjam!Niek schreef:Nog een vraagje hoe afbouwen?
Waneer de drankkast open gaat zit hij al te wachten.......![]()
![]()