Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

uw hondje plast tegen de winkel

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Re: uw hondje plast tegen de winkel

Ongelezen bericht door Felix »

Nanna schreef:
Felix schreef:]

Je lijkt me wel zo'n type, die na het stappen in het weekend, zelf ergens in de bosjes of tegen een pui eventjes de blaas doet legen :zweep:
Ik moet de eerste vrouw nog tegenkomen die tegen een pui aan staat te zeiken :denken:
Je hebt tegenwoordig van die plastuitjes voor vrouwen, zodat ze ook staand kunnen piese ;)

En .. De wonderen zijn de wereld nog niet uit, al zou ik me er zelf er ook wel enigzins erover verbazen! :smile:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Felix schreef: Je hebt tegenwoordig van die plastuitjes voor vrouwen, zodat ze ook staand kunnen piese ;)
Dan nóg zie ik een vrouw niet tegen een winkel aan zeiken.
Het zijn niet net als mannen wezens met neanderthalerig markeergedrag.
Nahja, hurkend in het plantsoen is net zo erg! :pffff:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door alm@ »

Felix schreef:
pammetje schreef:gek he dat mensen een hekel krijgen aan honden
ik heb hier vorig jaar een hek laten plaatsen
hard voor gespaard
zodat ik lekker in mn voortuin kan zitten
en dan moet een ander dat kapot laten zeiken
en wij in een stanklucht gaan zitten
want ja in de zomer stinkt dat echt
Je lijkt me wel zo'n type, die na het stappen in het weekend, zelf ergens in de bosjes of tegen een pui eventjes de blaas doet legen :zweep:
Waar baseer je die uitspraak op? Ik raak er steeds meer van overtuigd dat je gewoon een eng gefrustreerd mannetje bent :piew:
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Nanna schreef:
pammetje schreef: ik heb hier vorig jaar een hek laten plaatsen
hard voor gespaard
Gooie er nog een paar centen tegenaan en zet het es onder stroom :mrgreen:
Kijken of mensen dan nóg met een gezicht van "doe es niet zo flauw" hun pishond daar tegenaan laten zeiken ;-)
:smile:
Ik vind dat nog niet eens zo'n gek idee weet je dat.
Als er echt zo vreselijk veel honden tegen je hek aan pissen dat je het gaat ruiken, dan moet het maar op zo'n manier.
Rot voor die honden als ze een stroomstoot krijgen, maar ik denk dat ze het de volgende keer dan wel uit hun hoofd laten om daar hun poot op te tillen.

Het is toch echt te zot voor woorden dat er mensen zijn die vinden dat je niet moet zeuren als het om je eigen tuinhek gaat. Nee, we moeten de aso's lekker hun gang laten gaan en onze eigen spullen laten bevuilen.
Dan kan een beetje graffity er ook nog wel bij.
En gooi dan meteen ook maar je huisvuil over het hek.
:zweep:
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

als ergens tegenaan pissen een reden is om aan honden een hekel te krijgen, dan heb ik nog veel meer redenen om een grote pesthekel aan mensen te hebben. Als we zo gaan beginnen.....
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Paulala schreef:
Nanna schreef:
pammetje schreef: ik heb hier vorig jaar een hek laten plaatsen
hard voor gespaard
Gooie er nog een paar centen tegenaan en zet het es onder stroom :mrgreen:
Kijken of mensen dan nóg met een gezicht van "doe es niet zo flauw" hun pishond daar tegenaan laten zeiken ;-)
:smile:
Ik vind dat nog niet eens zo'n gek idee weet je dat.
Als er echt zo vreselijk veel honden tegen je hek aan pissen dat je het gaat ruiken, dan moet het maar op zo'n manier.
Rot voor die honden als ze een stroomstoot krijgen, maar ik denk dat ze het de volgende keer dan wel uit hun hoofd laten om daar hun poot op te tillen.

Het is toch echt te zot voor woorden dat er mensen zijn die vinden dat je niet moet zeuren als het om je eigen tuinhek gaat. Nee, we moeten de aso's lekker hun gang laten gaan en onze eigen spullen laten bevuilen.
Dan kan een beetje graffity er ook nog wel bij.
En gooi dan meteen ook maar je huisvuil over het hek.
wel ja joh gewoon een atoom bom erop, als we toch lekker over the top gaan, dan stinkt het nooit meer :lekkerpuh:
toch fijn al die honden liefhebbers hier :cheer: :F:
a ja je mag niet zomaar overal stroom opzetten, dat is niet asociaal, maar tegen de wet geloof ik :F:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Niek schreef:Het is nu wel duidelijk waar de stank vandaan komt.
Verder is het ook duidelijk waarom veel mensen zo'n hekel aan honden hebben.....
Duidelijk is ook dat gemeentebesturen door deze mensen aangespoord worden maatregelen te nemen.
Ook duidelijk is dat een HBO studie veel te laag is om maatschappelijke dingen te begrijpen en je gedrag zodanig aan te passen dat je geen overlast geeft.
En het is goed te weten dat er verschillend gedacht wordt over tolerantie.

Gelukkig vinden sommige het niet normaal dat je binnen je eigen omgeving er regels op na houdt en dat je je bezittingen mag beschermen tegen vervuiling
Anderen vinden dat ze wel het recht hebben om deze regels wat creatiever te interpreteren...

Blijft altijd weer een probleem dat samen leven lijkt het wel.
Afsluitend zou ik willen zeggen: Dat doet ie anders nooit...! " onclick="window.open(this.href);return false;
gelukkig bij jij de goeiste :cool2:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

S@ndr@ schreef: wel ja joh gewoon een atoom bom erop, als we toch lekker over the top gaan, dan stinkt het nooit meer :lekkerpuh:
toch fijn al die honden liefhebbers hier :cheer: :F:
a ja je mag niet zomaar overal stroom opzetten, dat is niet asociaal, maar tegen de wet geloof ik :F:
ach gewoon laten doen, als buurtkinders onder stroom komen te staan dan hebben ze de poppen aan het dansen
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Felix schreef:
Nanna schreef:
Felix schreef: Je hebt tegenwoordig van die plastuitjes voor vrouwen, zodat ze ook staand kunnen piese ;)
Dan nóg zie ik een vrouw niet tegen een winkel aan zeiken.
nee ik ga meestal achter een kliko zitten
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Felix
Zeer actief
Contacteer:

pammetje schreef:
Felix schreef:
Nanna schreef: Dan nóg zie ik een vrouw niet tegen een winkel aan zeiken.
Als je het maar niet tegen de kliko aan doet! :zweep: :smile:
Mojuan
Zeer actief

pammetje schreef:
Felix schreef:
Nanna schreef: Dan nóg zie ik een vrouw niet tegen een winkel aan zeiken.
Hahaha :smile: ik zie je al zitten achter onze kliko's
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Paulala schreef:
pammetje schreef:
Felix schreef: Nahja, hurkend in het plantsoen is net zo erg! :pffff:
Zijn goede windvangers hoor, die kliko's .. Zo beperk je de stank overlast tot het minimum! :E:
Niek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bink en Puck
1 x Border Collie
1 x Border Terrier
Altijd in gedachten:
Max (13 jaar) 16-9-2005
Bob (13 jaar) 12-9-2011
Beau(15,5 jaar) 13-9-2011
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Niek »

malinois schreef:
gelukkig bij jij de goeiste :cool2:

Ik zal er nooit aan wennen dat HBO-Nederlands..............
Afbeelding
pammetje
Zeer actief

Felix schreef:
Paulala schreef:
pammetje schreef:nee ik ga meestal achter een kliko zitten
Zijn goede windvangers hoor, die kliko's .. Zo beperk je de stank overlast tot het minimum! :E:
ja idd
dus allemaal rekening houden met elkaar
en je kunt de papieren zakdoekjes meteen kwijt in de kliko
alles schoon en niemand last ervan
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Felix
Zeer actief
Contacteer:

pammetje schreef:
Felix schreef:
Paulala schreef: Hahaha :smile: ik zie je al zitten achter onze kliko's
ja idd
Denk niet dat de vuilnisophaal jongen c.q. meneer er zo blij ermee zal zijn, denk je niet ?! :scratch:
pammetje
Zeer actief

Felix schreef:
pammetje schreef:
Felix schreef:
ja idd
Denk niet dat de vuilnisophaal jongen c.q. meneer er zo blij ermee zal zijn, denk je niet ?! :scratch:
waarom niet
drupje regen erover en hopla weg
:smile1: :19:
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Felix
Zeer actief
Contacteer:

pammetje schreef:
Felix schreef:
pammetje schreef:ja idd
waarom niet
drupje regen erover en hopla weg
:smile1: :19:
:E:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

iones schreef:
Paulala schreef:
iones schreef: Maar jij als hondeneigenaar zou toch moeten begrijpen dat je als hondeneigenaar al zoveel gezeik over je heen krijgt! Als mensen nu ook al hierover gaan beginnen, kunnen we straks nog alle wijken splitsen tussen hondeneigenaren en niet hondeneigenaren!

Nee sorry, dat begrijp ik niet.
Aangezien ik helemaal niet veel gezeik over mee heen krijg nml.
Ik zou ook niet weten waarom wel :19:
Om het feit dat je een hond hebt. Daar vallen mensen vaak al over. het gaat me hierom:
Wilma+Barca schreef:
-Roken mag bijna nergens meer
-Honden loslaten mag alleen daar waar het staat aangegeven
-Reizen per openbaar vervoer mag, maar wel met een kaart waarbij bijna je volledige id-gegevens staan genoteerd
-Paspoortaanvraag doen we voortaan met een vingerafdruk
-Wens je niet meer gebeld te worden door bedrijven dan dien je je te registreren en al je gegevens prijs te geven. Ik vind dat de omgekeerde wereld, laat de personen die wel gebeld willen worden zijn privacy maar prijs geven
-U wilt meer dan twee honden? Dan valt u automatisch in de ontmoedigingsbeleid en mag u meer hondenbelasting betalen, gelukkig is dit niet in heel Nederland het beleid, maar helaas wel in veel gemeentes

En dan komt er iemand langs die uithaalt als 'n hondje een plasje doet op een plekje waar 'het' niet hoort!

Jouw uithaal was jouw eigen persoonlijke intollerantie.

Wees maar blij dat je mij niet tegen bent gekomen want ik had je toch een spiegel voorgehouden dat bij het aanzien van de weerkaatsing je al hard op de loop was gegaan. Dit bedoelt men nu met: Toonzetting!
Jij bent een van die mensen die de maatschappij er echt niet leuker op maakt!
Ik denk iones, dat je mij verkeerd begrijpt. Maar dat is geen reden om tegen mij te zeggen dat ik de maatschappij er niet leuker op maak. Het interesseert mij geen donder of iemand een hondje ergens tegenaan laat plassen. Kennelijk is het TS ontgaan -of daar niet naar gevraagd- of het hier om een gezonde hond gaat of niet?

Begrijp mij niet verkeerd hoor, voordat daar straks weer opmerkingen over komen. Maar op zijn minst had ik eerst even beter gekeken voordat ik een opmerking zou plaatsen over een plasje van een hond die behoort tot een... ouder echtpaar.

Dat een hond tegen een muurtje of hekje staat te plassen daar kunnen duizenden menselijke redenen voor zijn. Misschien was het ouder echtpaar op weg naar hun ha? Het kan zijn dat een van de twee in de tijd daarvoor niet lekker was geworden en hadden ze nog geen tijd gehad om hun hondje uit te laten die toen dankbaar was voor dat aangeboden muurtje?

Het kan ook zijn dat hun hondje verhoudingsgewijs dezelfde leeftijd heeft en misschien wel met een gezondheidsprobleem rondloopt? Wie weet hebben deze mensen 'al zo vaak' moeten aanhoren dat het plasgedrag van hun hondje asociaal is maar dat ze dit niet kunnen veranderen vanwege....en vul het maar in! Medicatiegebruik van hun of het hondje, lichamelijke beperkingen van hun of het hondje en het kan in beide gevallen ook nog tegelijkertijd. Zie je, voordat ik uithaal naar anderen, besef ik heus wel dat de maatschappij niet bestaat uit robots die de ganse dag door alleen datgene doet wat een ander zo graag wil.

Iones, ik stop hier de discussie wat betreft jouw snerende 'maatschappij opmerking' omdat ik die behoorlijk vilein vind.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Zoveel mensen, zoveel ideen en opvattingen, ik denk dat we met zijn allen nooit uit dit honden plas dillema gaan komen in dit topic ;)
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wilma+Barca schreef: Ik denk iones, dat je mij verkeerd begrijpt. Maar dat is geen reden om tegen mij te zeggen dat ik de maatschappij er niet leuker op maak. Het interesseert mij geen donder of iemand een hondje ergens tegenaan laat plassen. Kennelijk is het TS ontgaan -of daar niet naar gevraagd- of het hier om een gezonde hond gaat of niet?

Begrijp mij niet verkeerd hoor, voordat daar straks weer opmerkingen over komen. Maar op zijn minst had ik eerst even beter gekeken voordat ik een opmerking zou plaatsen over een plasje van een hond die behoort tot een... ouder echtpaar.

Dat een hond tegen een muurtje of hekje staat te plassen daar kunnen duizenden menselijke redenen voor zijn. Misschien was het ouder echtpaar op weg naar hun ha? Het kan zijn dat een van de twee in de tijd daarvoor niet lekker was geworden en hadden ze nog geen tijd gehad om hun hondje uit te laten die toen dankbaar was voor dat aangeboden muurtje?

Het kan ook zijn dat hun hondje verhoudingsgewijs dezelfde leeftijd heeft en misschien wel met een gezondheidsprobleem rondloopt? Wie weet hebben deze mensen 'al zo vaak' moeten aanhoren dat het plasgedrag van hun hondje asociaal is maar dat ze dit niet kunnen veranderen vanwege....en vul het maar in! Medicatiegebruik van hun of het hondje, lichamelijke beperkingen van hun of het hondje en het kan in beide gevallen ook nog tegelijkertijd. Zie je, voordat ik uithaal naar anderen, besef ik heus wel dat de maatschappij niet bestaat uit robots die de ganse dag door alleen datgene doet wat een ander zo graag wil.

Iones, ik stop hier de discussie wat betreft jouw snerende 'maatschappij opmerking' omdat ik die behoorlijk vilein vind.
nee slimmerik! Jij begrijpt het verkeerd! Ik citeerde jou om dat JOUW argumenten de MIJNE waren! Degene die ik de maatschappij niet mooier erop vond maken, was degene die ik aansprak en dat was jij helemaal niet (dat was Paulala, die de topic gestart was)! In tegendeel, ik haalde jouw woorden nog eens aan om haar daarmee te confronteren. Lees nog maar eens goed terug.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Laten we dé kerst gedachten dit jaar eens iets langer vasthouden met zijn allen! :roos:
Mojuan
Zeer actief

Felix schreef:Laten we dé kerst gedachten dit jaar eens iets langer vasthouden met zijn allen! :roos:
Ach Felix, laat ze lekker gaan.
Schijnbaar is het leuker en makkelijker om elkaar voor van alles en nog wat uit te maken ipv een fatsoenlijke discussie te voeren of je mening te laten weten en iets duidelijk te maken zonder lage opmerkingen die op de man gespeeld zijn.
Ik gun ze dat plezier wel hoor.
Alleen doe ik er zelf gewoon niet aan mee, ik ga me niet verlagen tot zo'n niveau.
Waarom zou ik, dat meningen verschillen weet iedereen.
Het zal niemand lukken om ervoor te zorgen dat iedereen zijn/haar mening overneemt.
Dat feit wekt frustraties op bij bepaalde personen, en daaruit ontstaat dus een gevoel van onmacht, dat weer resulteert in het uiten van kleineringen of zelfs bedreigingen :ok:

Ik hoop dat ze zich er beter door voelen, maar dat betwijfel ik.
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Als iemand tegen mij zou zeggen dat mijn hond tegen de winkel (buiten) aanplaste zou ik dit wel een beetje bemoeizuchtig vinden, maar zou wel netjes reageren. De reactie van die man kan dus echt niet!!! Echt asociaal.
Ja en tegen een buggy aanplassen zou van mij niet mogen. :lol1:
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Paulala schreef:
Felix schreef:Laten we dé kerst gedachten dit jaar eens iets langer vasthouden met zijn allen! :roos:
Ach Felix, laat ze lekker gaan.
Schijnbaar is het leuker en makkelijker om elkaar voor van alles en nog wat uit te maken ipv een fatsoenlijke discussie te voeren of je mening te laten weten en iets duidelijk te maken zonder lage opmerkingen die op de man gespeeld zijn.
Ik gun ze dat plezier wel hoor.
Alleen doe ik er zelf gewoon niet aan mee, ik ga me niet verlagen tot zo'n niveau.
Waarom zou ik, dat meningen verschillen weet iedereen.
Het zal niemand lukken om ervoor te zorgen dat iedereen zijn/haar mening overneemt.
Dat feit wekt frustraties op bij bepaalde personen, en daaruit ontstaat dus een gevoel van onmacht, dat weer resulteert in het uiten van kleineringen of zelfs bedreigingen :ok:

Ik hoop dat ze zich er beter door voelen, maar dat betwijfel ik.
Vet gedrukte lijkt de laatste tijd wel een "hype" te zijn :ugh:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

Een hond heeft afgelopen zomer zelfs tegen mijn been en in mijn schoen staan te zeiken, maar mij hoor je ook niet klagen, en dat vindt ik nog viezer dan tegen een winkelpui aan :pffff:
smoekie
Zeer actief

:smile: vond ie je zeker aardig :engel:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Felix
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef::smile: vond ie je zeker aardig :engel:
Weukveul, waar dat mormel op dat moment last van had :19:

Ach, in ieder had 1 van ons er een goed gevoel erbij :E:
smoekie
Zeer actief

:smile: De hond zeer zeker :F:
Felix
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef::smile: De hond zeer zeker :F:
:mep:
smoekie
Zeer actief

:N:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”