Het vergt wat aanpassingen en is soms niet al te praktisch, maar goed te doen hoor.Ceseman schreef:'k Geloof je graag, dat is voor mij een reden om geen 3 grote honden tegelijk te hebben. Al neem ik m'n petje er wel voor af als ik zie dat anderen 3 in goede banen kunnen leiden.christo schreef:Ik heb drie honden en vind dat een groot verschil met twee honden hebben. Zo heb ik net afgelopen middag met drie honden in een restaurant gezeten voor een kop hete chocolademelk en een appelpuntje. En het ging, maar echt ontspannen is het niet.Twee is goed te doen, en de honden hebben wat aan elkaar, terwijl het voor het baasje goed te handelen is.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
meerdere honden
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Re: meerdere honden
- Ellepel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...
Hier lopen zes honden, twee reuen en vier teven.Weliswaar niet zo'n groot ras....samen wegen ze zo'n 70 kilo schat ik.
Ze gaan allemaal tegelijk mee uit, de reuen links en de meiden rechts, niet trekken en niet heen en weer, kwestie van aanleren.Tuurlijk gaat er wel eens wat mis, ze zien een poes of moeten toch echtecht even aan die kant ruiken, maar door hun formaat slinger je ze zo weer op de plaats.
Mijn reuen kunnen geen van beiden met andere honden, de ene gaat alleen maar lopen patsen, de ander maakt er gelijk een knoeiboel van, maar ik mag gebruik maken van een omheind weiland waar ik dan naar toe rij.Daar kunnen ze allemaal gelijk los en uitrauzen.Woon hier ook helemaal aan de rand van de stad, dus in het bos of op de zandwegen lopen ze aan de volle lijn, zo'n 1.80m.
Fietsen doe ik alleen met de jongste reu en teef, en wel samen.Zij zijn de enige die het leuk vinden, dus normaal gesproken elke dag een half uurtje.Dat gaat prima, we zoeken dan wel een tijdstip en plek uitwaar weinig mensen komen,meestal rond half zes op de zandweg hierachter kom je geen hond tegen.
Ze gaan allemaal apart ook wel mee uit, beetje oefenen, keertje mee naar school om de jongste te halen.Ze gaan allemaal mee naar mijn werk, waar ze dan een zeer ruime binnen en buitenkennel hebben om in te raggen,en om en om liggen ze bij mij in de trimsalon.
Op visite gaan doe ik eigenlijk toch maar niet met de hele meute, ze zien me aankomen...ook niet naar een terrasje of zo.Apart gaat dat dan wel weerprima.
Het enige nadeel vind ik het formaat auto wat je nodig hebt....omdat ik ook kinderen heb, geen tweezitter of zo.Ik reed Volvo, een 940 stationcar, maar sinds zijn overlijden een Opel Astra, hatchback n dat is dan wel proppen.
Verder alleen maar gezellig, zoveel honden,ze zijn nooit alleen maar hebben altijd wel een maatje om te spelen.
Ze gaan allemaal tegelijk mee uit, de reuen links en de meiden rechts, niet trekken en niet heen en weer, kwestie van aanleren.Tuurlijk gaat er wel eens wat mis, ze zien een poes of moeten toch echtecht even aan die kant ruiken, maar door hun formaat slinger je ze zo weer op de plaats.
Mijn reuen kunnen geen van beiden met andere honden, de ene gaat alleen maar lopen patsen, de ander maakt er gelijk een knoeiboel van, maar ik mag gebruik maken van een omheind weiland waar ik dan naar toe rij.Daar kunnen ze allemaal gelijk los en uitrauzen.Woon hier ook helemaal aan de rand van de stad, dus in het bos of op de zandwegen lopen ze aan de volle lijn, zo'n 1.80m.
Fietsen doe ik alleen met de jongste reu en teef, en wel samen.Zij zijn de enige die het leuk vinden, dus normaal gesproken elke dag een half uurtje.Dat gaat prima, we zoeken dan wel een tijdstip en plek uitwaar weinig mensen komen,meestal rond half zes op de zandweg hierachter kom je geen hond tegen.
Ze gaan allemaal apart ook wel mee uit, beetje oefenen, keertje mee naar school om de jongste te halen.Ze gaan allemaal mee naar mijn werk, waar ze dan een zeer ruime binnen en buitenkennel hebben om in te raggen,en om en om liggen ze bij mij in de trimsalon.
Op visite gaan doe ik eigenlijk toch maar niet met de hele meute, ze zien me aankomen...ook niet naar een terrasje of zo.Apart gaat dat dan wel weerprima.
Het enige nadeel vind ik het formaat auto wat je nodig hebt....omdat ik ook kinderen heb, geen tweezitter of zo.Ik reed Volvo, een 940 stationcar, maar sinds zijn overlijden een Opel Astra, hatchback n dat is dan wel proppen.
Verder alleen maar gezellig, zoveel honden,ze zijn nooit alleen maar hebben altijd wel een maatje om te spelen.

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
- Aantal honden: 3
Hier 3 honden en alles gaat appart uit.
Zowieso omdat de 2 teven niet samen kunnen, maar ook omdat ik vind dat ze ook zonder elkaar moeten kunnen.
Elena gaat altijd alleen, Kenji en Ditch wil ik nog wel s samen meenemen.
Maar dat is meestal smorgens vroeg of savonds laat .
Af en toe mogen ze ook overdag samen mee, maar die 2 spelen best wild en dat is ook niet zo goed voor Kenji dr heupen.
Ze hebben ook allemaal een eigen ketting met politielijn
6 jaar geleden toen ik korte tijd samenwoonde met mn ex liet ik er wel 3 tegelijk uit.
Hadden toen 2 teven en Roan was ook wel s bij ons.
De 2 teven trokken toen best wel , maar Roan liep netjes mee.
En zo zag je Angela dan door de polder vliegen :N:
Fietsen deed ik altijd de dh teef aan de springer en dan nog een extra lijn aan de ketting zodat ze echt niet weg kon.
Roan liep er los naast en zo deden we dan een rondje dorp.
De kruising dh deed ik altijd appart mee fietsen, die ging echt hard dat redde Roan niet meer
Zowieso omdat de 2 teven niet samen kunnen, maar ook omdat ik vind dat ze ook zonder elkaar moeten kunnen.
Elena gaat altijd alleen, Kenji en Ditch wil ik nog wel s samen meenemen.
Maar dat is meestal smorgens vroeg of savonds laat .
Af en toe mogen ze ook overdag samen mee, maar die 2 spelen best wild en dat is ook niet zo goed voor Kenji dr heupen.
Ze hebben ook allemaal een eigen ketting met politielijn
6 jaar geleden toen ik korte tijd samenwoonde met mn ex liet ik er wel 3 tegelijk uit.
Hadden toen 2 teven en Roan was ook wel s bij ons.
De 2 teven trokken toen best wel , maar Roan liep netjes mee.
En zo zag je Angela dan door de polder vliegen :N:
Fietsen deed ik altijd de dh teef aan de springer en dan nog een extra lijn aan de ketting zodat ze echt niet weg kon.
Roan liep er los naast en zo deden we dan een rondje dorp.
De kruising dh deed ik altijd appart mee fietsen, die ging echt hard dat redde Roan niet meer
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
ik heb 2 honden, een kleine en een middelgrote. ik loop bijna altijd met alle 2 samen, 1 links en 1 rechts. nadeel was in het begin dat de 1e hond enorm fel naar andere honden werd toen de 2e erbij kwam. dus de eerste maanden had ik het er wel even moeilijk mee. nu gaat het over het algemeen prima, maar tegelijk loslaten bij vreemde honden kan nog altijd niet in de meeste gevallen.
qua fietsen: ik heb het eigenlijk nooit geprobeerd omdat ik wel een auto heb, maar mijn idee was dus 1 hond in een fietskar en 1 lopend naast de fiets. of eventueel zou de kleinste in een mand achterop kunnen.
op visite is moeilijker geworden, 1 rustig klein hondje is eerder welkom dan 2, waarvan 1 wat groter en wat minder rustig. maar inmiddels is nr 2 ook een stuk rustiger geworden en kunnen ze vaak wel allebei mee, tenzij er kinderen zijn ofzo. kunnen ze niet mee dan vind ik het in ieder geval minder erg de honden samen thuis te laten dan eentje alleen.
ik vind het op zich erg leuk om 2 honden te hebben, maar soms ook wel jammer dat ik niet genoeg tijd/geld heb om met allebei een leuke cursus te doen ofzo. ik denk wel dat mijn eerste hond er qua hoeveelheid aandacht op achteruit gegaan is. (van mij dan, want inmiddels woon ik samen en is mijn vriend wel veel met hem bezig).
ook hebben de honden hier wel onderling mot gehad en heb ik flinke twijfels gehad of het wel goed was om ze beide te houden. de laatste tijd kunnen ze wel weer met elkaar overweg, maar het was dus niet altijd zo leuk als ik me had voorgesteld. plus dat mijn 2e hond bang is van mijn vriend, ook dat is erg lastig. als ik dit van tevoren geweten had, zou ik Kiba niet erbij genomen hebben denk ik, ook al is hij voor mij zelf echt een superhond en beleef ik enorm veel plezier aan hem.
qua fietsen: ik heb het eigenlijk nooit geprobeerd omdat ik wel een auto heb, maar mijn idee was dus 1 hond in een fietskar en 1 lopend naast de fiets. of eventueel zou de kleinste in een mand achterop kunnen.
op visite is moeilijker geworden, 1 rustig klein hondje is eerder welkom dan 2, waarvan 1 wat groter en wat minder rustig. maar inmiddels is nr 2 ook een stuk rustiger geworden en kunnen ze vaak wel allebei mee, tenzij er kinderen zijn ofzo. kunnen ze niet mee dan vind ik het in ieder geval minder erg de honden samen thuis te laten dan eentje alleen.
ik vind het op zich erg leuk om 2 honden te hebben, maar soms ook wel jammer dat ik niet genoeg tijd/geld heb om met allebei een leuke cursus te doen ofzo. ik denk wel dat mijn eerste hond er qua hoeveelheid aandacht op achteruit gegaan is. (van mij dan, want inmiddels woon ik samen en is mijn vriend wel veel met hem bezig).
ook hebben de honden hier wel onderling mot gehad en heb ik flinke twijfels gehad of het wel goed was om ze beide te houden. de laatste tijd kunnen ze wel weer met elkaar overweg, maar het was dus niet altijd zo leuk als ik me had voorgesteld. plus dat mijn 2e hond bang is van mijn vriend, ook dat is erg lastig. als ik dit van tevoren geweten had, zou ik Kiba niet erbij genomen hebben denk ik, ook al is hij voor mij zelf echt een superhond en beleef ik enorm veel plezier aan hem.
- eee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mix Friese Stabij met Wetterhoun
Schotse Collie - Aantal honden: 2
- Contacteer:
wauw, wat een reacties! bedankt allemaal, zeker nuttige tips en informatie. alleen dat fietsen met 2 honden snap ik nog niet helemaal, want zitten de hond met springer en de hond aan de "losse" lijn aan dezelfde kant? en lopen ze elkaar dan niet in de weg? en wat gebeurt er als de hond aan de springer plotseling toch opeens stopt of afwijkt, wordt de hond dan meegesleurd of val jij inclusief fiets om? 
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
Mijn grootste aantal was ooit 5 honden waarvan 2 Bordeauxdoggen en een Engelse Bulldog. Ik moest ook altijd 2x elke ronde lopen en altijd met 2 personen naar het losloopgebied of een aantal thuis laten. Wat een gedoe vond ik het.
Ik heb er nu nog maar 2 en ik vind het een verademing. Ik wil nooit meer meer dan 2 honden.
Ik heb er nu nog maar 2 en ik vind het een verademing. Ik wil nooit meer meer dan 2 honden.
Groetjes van Charlotte

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hier vijf honden, bij elkaar een kilo of 90.
Nummer vijf is er nog maar pas, dat is nog even lastig vanwege de leeftijd, maar we hebben er eerder vijf gehad, geen probleem.
Aan de lijn wordt niet geklierd inderdaad
Een maal daags gaat de hele bups in de auto en loop ik lang met ze, verder gaan ze twee maal daags een korter stuk en niet los, eenmaal doe ik dat alleen en eenmaal doen we het samen.
Fietsen met twee heb ik veel gedaan. Ik had ze dan beide aan de lijn en die lijn hield ik vast.
Ik nam altijd een hond die fietsen minder vond en een die het leuk vond, omdat ze elkaar versterken. Ze liepen dan schouder aan schouder en allebei een goed tempo.
Tegenwoordig fiets ik met de springer en twee kan ook, neem ik aan.
Wat ook een optie is, is een fietskar.
Hier woont iemand die dat doet, die fiets met twee honden in de kar naar het bos (5 km) en gaat daar met ze lopen. Om en om mogen ze lopen naast de fiets, deels weersafhankelijk.
Werkt prima!
Nummer vijf is er nog maar pas, dat is nog even lastig vanwege de leeftijd, maar we hebben er eerder vijf gehad, geen probleem.
Aan de lijn wordt niet geklierd inderdaad
Een maal daags gaat de hele bups in de auto en loop ik lang met ze, verder gaan ze twee maal daags een korter stuk en niet los, eenmaal doe ik dat alleen en eenmaal doen we het samen.
Fietsen met twee heb ik veel gedaan. Ik had ze dan beide aan de lijn en die lijn hield ik vast.
Ik nam altijd een hond die fietsen minder vond en een die het leuk vond, omdat ze elkaar versterken. Ze liepen dan schouder aan schouder en allebei een goed tempo.
Tegenwoordig fiets ik met de springer en twee kan ook, neem ik aan.
Wat ook een optie is, is een fietskar.
Hier woont iemand die dat doet, die fiets met twee honden in de kar naar het bos (5 km) en gaat daar met ze lopen. Om en om mogen ze lopen naast de fiets, deels weersafhankelijk.
Werkt prima!
-
yvonne dl
- Zeer actief
Hier 9 honden.
Elke ronde 2 honden en 1 keer 3.
En dat 4 keer per dag.
Dat is echt niet leuk hoor.
maar wel weer als het mooi weer is.
Nu heb ik het geluk dat het kleine rondjes zijn,omdat ze allemaal al heel oud zijn..
Maar toch....
Elke ronde 2 honden en 1 keer 3.
En dat 4 keer per dag.
Dat is echt niet leuk hoor.
maar wel weer als het mooi weer is.
Nu heb ik het geluk dat het kleine rondjes zijn,omdat ze allemaal al heel oud zijn..
Maar toch....
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
6 honden en een hele grote tuin
Hier krijgen alle honden 1x per dag een lange wandeling in het bos, de velden of bij de plas , dan neem ik hooguit 4 honden mee maar meestal do eik het 3 om 3, als er iemand mee loopt alle 6, al dan niet aangelijnd maar eigenlijk ga ik altijd ergens heen waar zoizo de meeste los kunnen lopen. Zomers doe ik dit soms 2 keer per dag daar het langer licht is en beter weer. Soms sla ik ook een dag over ( ontaarde hondenmoeder dat ik ben ) Verder laat ik de 3 "oudere"honden ook elke dag een korte ronde uit , daar zij niet zo veel in de tuin doen qua beweging.Meestal neem ik dan een vierde hond mee voor de fun.
fietsen met 1 hond tegelijk.
met deze kou krijgen ze erg snel last van bevroren oorpunten en voeten, dan maak ik minder lange wandelingen.
Hier krijgen alle honden 1x per dag een lange wandeling in het bos, de velden of bij de plas , dan neem ik hooguit 4 honden mee maar meestal do eik het 3 om 3, als er iemand mee loopt alle 6, al dan niet aangelijnd maar eigenlijk ga ik altijd ergens heen waar zoizo de meeste los kunnen lopen. Zomers doe ik dit soms 2 keer per dag daar het langer licht is en beter weer. Soms sla ik ook een dag over ( ontaarde hondenmoeder dat ik ben ) Verder laat ik de 3 "oudere"honden ook elke dag een korte ronde uit , daar zij niet zo veel in de tuin doen qua beweging.Meestal neem ik dan een vierde hond mee voor de fun.
fietsen met 1 hond tegelijk.
met deze kou krijgen ze erg snel last van bevroren oorpunten en voeten, dan maak ik minder lange wandelingen.
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Dan zullen de meeste van jullie helemaal in de stress schieten als je er 15 moest handelen geloof ik.??
5 grote poedels en 10 bouviers.
Groot erf.
Neem er gerust 5 ,6 of 7 mee .
Ligt er wel aan welke combi ik dan maak ivm karakters.
Fietsen doe ik er met hooguit 4.
Auto heb ik niet.
Neem geen honden mee op visite of dergelijk.
.
Groot erf.
Neem er gerust 5 ,6 of 7 mee .
Ligt er wel aan welke combi ik dan maak ivm karakters.
Fietsen doe ik er met hooguit 4.
Auto heb ik niet.
Neem geen honden mee op visite of dergelijk.
.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Hier ook 2 grote honden, samen zo'n 100 kg.
Over het algemeen laat ik ze samen uit, trekken aan de riem doen ze niet, word niet getollereerd.
Mijn reu heeft erg getrokken aan de riem maar dat heb ik hem afgeleerd.
Moet wel zeggen dat een auto handig is ivm boswandelingen ed..
Over het algemeen laat ik ze samen uit, trekken aan de riem doen ze niet, word niet getollereerd.
Mijn reu heeft erg getrokken aan de riem maar dat heb ik hem afgeleerd.
Moet wel zeggen dat een auto handig is ivm boswandelingen ed..

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
S@ndr@
- Zeer actief
het hang natuurlijk ook helemaal van de honden af qua karakter hebouvierpoedel schreef:Dan zullen de meeste van jullie helemaal in de stress schieten als je er 15 moest handelen geloof ik.??
.
Van Van Gils kan ik er wel tien meenemen zonder te zweten ,denk ik,
en Van DuCain is een halfje eigenlijk nog teveel :N: en loop je met het zweet tussen en Bilnaad
dus het zal net zijn wat Topic starter erbij zal willen zetten
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ik zou dat niet vrijwillig doen nee. Maar ik pieker er ook niet over om 15 honden te houden. Dat laat ik dan weer graag over aan mensen zoals jij, die hun hand daar niet voor omdraaien. Ieder zijn ding.bouvierpoedel schreef:Dan zullen de meeste van jullie helemaal in de stress schieten als je er 15 moest handelen geloof ik.??
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
Hier ook zo, met de fiets gaat ook, de 2 kleine in de fietsmanden en de 2 grote naast elkaar naast de fiets.kitty2 schreef:Ik heb er 4, ze gaan alle 4 tegelijk mee of 2 aan 2, ook doe ik dingen apart met ze, want ze hebben natuurlijk alle 4 een ander karakter en dingen die ze leuk vinden

rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
- monky555
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Peludo Iza & American staffordshire terriër Lila.
ik heb er 5 en zijn bij elkaar zo'n 150 kilo
maar goed ik laat ze bijna nooit allemaal tegelijk uit, ik lijk wel gek
sommige hebben gewoon een apart karakter en dan moet en wil ik gewoon de controle kunnen houden, daarnaast steken ze elkaar aan, en voelen ze zich opper machtig zo met zijn 5en, nee geen goed idee dus
naar het bos ga ik altijd 1st met amy, sara (lopen beide vast) & rio (los)
daarna met monky (kan los of vast) & iza (altijd los)
de aangelijnde wandelingen ga ik meestal ook in 2 x en dat is 1ste monky & rio, omdat rio een klein etterbakje is en monky de enige is waar hij respect voor heeft
en daarna met sara, amy & iza
maar ik neem er ook geregeld 1 alleen mee, of als het moet (amy is geblesseerd)
en fietsen doe ik er met 3 en dan lopen amy & iza ernaast, en rio nog in de doggyride
ik ben er best tevreden over hoe het gaat, aleen rio heeft ontzettend verlatingsangst dus de 2de ronde is een beetje vervelend, gelukkig lopen hun 3 x zo hard als M & R, dus kan ik in de zelfde tijd veel meer lopen, die kleine etter moet het toch ooit door krijgen dat ik echt wel terug kom
maar goed ik laat ze bijna nooit allemaal tegelijk uit, ik lijk wel gek
sommige hebben gewoon een apart karakter en dan moet en wil ik gewoon de controle kunnen houden, daarnaast steken ze elkaar aan, en voelen ze zich opper machtig zo met zijn 5en, nee geen goed idee dus
naar het bos ga ik altijd 1st met amy, sara (lopen beide vast) & rio (los)
daarna met monky (kan los of vast) & iza (altijd los)
de aangelijnde wandelingen ga ik meestal ook in 2 x en dat is 1ste monky & rio, omdat rio een klein etterbakje is en monky de enige is waar hij respect voor heeft
en daarna met sara, amy & iza
maar ik neem er ook geregeld 1 alleen mee, of als het moet (amy is geblesseerd)
en fietsen doe ik er met 3 en dan lopen amy & iza ernaast, en rio nog in de doggyride
ik ben er best tevreden over hoe het gaat, aleen rio heeft ontzettend verlatingsangst dus de 2de ronde is een beetje vervelend, gelukkig lopen hun 3 x zo hard als M & R, dus kan ik in de zelfde tijd veel meer lopen, die kleine etter moet het toch ooit door krijgen dat ik echt wel terug kom

R.I.P. Lieve Monky (AST), 09-07-2000 / 17-11-2011
R.I.P. Lieve Sara (GR), 03-11-2000 / 09-01-2012
R.I.P. Lieve Amy (AST), 18-08-2004 / 18-06-2014
R.I.P. Lieve Rio (RWx), 25-05-2009 / 14-08-2014
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ik heb nu maar 1 hond, maar heb er ook 2 te gelijk gehad. Bas een terrier van 10 kilo en Winnie de Schotse Collie van 25 kilo. Was een prima combinatie. Bas was erg pittg, Winnie echt een supergemakkelijke hond. Liep meestal met 2 flexilijnen door de wijk, maar woonde vlakbij een mooi wandelgebied waar ze los liepen. Ze gingen ook wel samen mee op de fiets, alleen kwa tempo kwamen ze niet echt overeen. De kleine was veel sneller. Ik heb ook nog wel met 3 honden gefietst met de grote Duitse Herder van mijn zus erbij. Maar dan liep Bas meestal los.
Vereiste met meerdere honden is dat je ze goed onder commando hebt. Bas stond al goed onder commando, maar had wel een terugval toen Winnie erbij kwam, want hoe kon hij nu een poes negeren als de Winnie er wel achteraan ging? Dat soort situaties kunnen dus wel eens moeilijk zijn, omdat ze elkaar wel opjutten.
Misschien moet je een proberen met een oppashond? Kan je zien of 2 honden je beval?
Vereiste met meerdere honden is dat je ze goed onder commando hebt. Bas stond al goed onder commando, maar had wel een terugval toen Winnie erbij kwam, want hoe kon hij nu een poes negeren als de Winnie er wel achteraan ging? Dat soort situaties kunnen dus wel eens moeilijk zijn, omdat ze elkaar wel opjutten.
Misschien moet je een proberen met een oppashond? Kan je zien of 2 honden je beval?

- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Ik heb nu simpelweg geen tijd voor meer dan 2 honden, ook omdat ik het belangrijk vind om ze ook apart uit te laten.LongFields schreef:Het vergt wat aanpassingen en is soms niet al te praktisch, maar goed te doen hoor.Ceseman schreef:'k Geloof je graag, dat is voor mij een reden om geen 3 grote honden tegelijk te hebben. Al neem ik m'n petje er wel voor af als ik zie dat anderen 3 in goede banen kunnen leiden.christo schreef:Ik heb drie honden en vind dat een groot verschil met twee honden hebben. Zo heb ik net afgelopen middag met drie honden in een restaurant gezeten voor een kop hete chocolademelk en een appelpuntje. En het ging, maar echt ontspannen is het niet.Twee is goed te doen, en de honden hebben wat aan elkaar, terwijl het voor het baasje goed te handelen is.
In het voorjaar en de herfst, al ik het drukker heb, dan moeten ze het nog al eens doen zonder de grote ronde. Voor 2 is dat geen punt, maar voor meerdere?
Zou ik minder kunnen gaan werken èn zou ik groter wonen dan komt er vast wel een derde bij.
Maar voorlopig houd ik het bij 2.
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Daarom gaat Indy nu ook veel alleen mee.maar ook omdat ik vind dat ze ook zonder elkaar moeten kunnen.
Toen Spike kwam ging die áltijd met Daisy mee. Achteraf misschien niet goed geweest. Hij hing heel erg aan haar.
Het gaat nu prima hoor.
Maar zeker nu met Indy vind ik heel belangrijk dat ze leert dat ze het alleen ook kan redden.
Met het vuurwerk heb ik wél bewust Spike mee genomen, omdat die even als groot voorbeeld moest dienen.
Maar ze is ook alleen mee geweest een paar rondjes.
Dus als tip. Krijg je er een pup bij... ook alleen mee nemen. Niet altijd met een volwassen hond erbij.
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
hier 4 honden
1tje gaat altijd apart uit (hij heeft een hekel aan de andere 3
)
zolang het niet glad is, neem ik de andere 3 samen mee, zo een 130kg
het voordeel is wel dat er 2 prima los kunnen lopen en dus maar heel even
aan de lijn moeten en dan los gaan, die zelfde 2 weten ook dat er niet getrokken
mag worden (Zena vergeet dat wel eens)
fietsen doe ik hier alleen met Darko en Guapa en die gaan dan ook samen mee (95kg)
ze hangen aan een koppelstuk en dan aan de riem in mijn hand
ik pas mijn snelheid aan aan Darko, omdat hij de traagste is, als ik sneller fiets trekt
Guapa hem voort wat niet echt leuk is, we fietsen een eind en gaan dan een weide in
en maak ik Guapa nog ff extra moe door met een bal te gooien en Darko loopt dan wat te
snuffelen of zo
Zena gaat nooit aan de fiets, want banden (ook die draaien) dienen om achter te zitten
en voor te lopen, dus dan ga ik op mijn bek
1tje gaat altijd apart uit (hij heeft een hekel aan de andere 3
zolang het niet glad is, neem ik de andere 3 samen mee, zo een 130kg
het voordeel is wel dat er 2 prima los kunnen lopen en dus maar heel even
aan de lijn moeten en dan los gaan, die zelfde 2 weten ook dat er niet getrokken
mag worden (Zena vergeet dat wel eens)
fietsen doe ik hier alleen met Darko en Guapa en die gaan dan ook samen mee (95kg)
ze hangen aan een koppelstuk en dan aan de riem in mijn hand
ik pas mijn snelheid aan aan Darko, omdat hij de traagste is, als ik sneller fiets trekt
Guapa hem voort wat niet echt leuk is, we fietsen een eind en gaan dan een weide in
en maak ik Guapa nog ff extra moe door met een bal te gooien en Darko loopt dan wat te
snuffelen of zo
Zena gaat nooit aan de fiets, want banden (ook die draaien) dienen om achter te zitten
en voor te lopen, dus dan ga ik op mijn bek
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
wij hebben twee honden.
de tweede is een klein ras en hebben toen expres gekozen voor een kleine hond.
juist omdat met twee grote honden ( Buster wil altijd wel spelen), het moeilijk lopen wordt. zeker met dit gladde weer.
Luca (het kleine hondje) is ook een herplaatser uit het asiel en we hebben daar bewust voor gekozen, zodat we geen pup hoeven op te voeden. en omdat Buster een pup toch niet met rust zal laten waarschijnlijk.
ik vind de combinatie grote en kleine hond echt geweldig. ze moeten elkaar natuurlijk wel liggen.
met fietsen kan de kleine gewoon in de zijtas, en de grote ernaast. of alletwee in de doggyride als het warm weer is.
als mijn man thuis is heb ik wel de auto. meestal dus alleen in het weekend. maar er zijn hier genoeg losloopstroken, en leuke plekken om te wandelen.
de honden hebben veel aan elkaar, ik laat ze altijd samen uit, op een uitzondering na. kunnen ze juist lekker samen ravotten. Buster is meteen wat aktiever met een tweede hond erbij. en dat vind ik voor hem wel erg leuk.
ons bevalt het erg goed
de tweede is een klein ras en hebben toen expres gekozen voor een kleine hond.
juist omdat met twee grote honden ( Buster wil altijd wel spelen), het moeilijk lopen wordt. zeker met dit gladde weer.
Luca (het kleine hondje) is ook een herplaatser uit het asiel en we hebben daar bewust voor gekozen, zodat we geen pup hoeven op te voeden. en omdat Buster een pup toch niet met rust zal laten waarschijnlijk.
ik vind de combinatie grote en kleine hond echt geweldig. ze moeten elkaar natuurlijk wel liggen.
met fietsen kan de kleine gewoon in de zijtas, en de grote ernaast. of alletwee in de doggyride als het warm weer is.
als mijn man thuis is heb ik wel de auto. meestal dus alleen in het weekend. maar er zijn hier genoeg losloopstroken, en leuke plekken om te wandelen.
de honden hebben veel aan elkaar, ik laat ze altijd samen uit, op een uitzondering na. kunnen ze juist lekker samen ravotten. Buster is meteen wat aktiever met een tweede hond erbij. en dat vind ik voor hem wel erg leuk.
ons bevalt het erg goed
-
estelle
hier 3 honden. straks weer 4. Daarvoor ook altijd 4 gehad, zelfs wel meer.
Hera gaat vrijwel altijd apart uit. Zij is hond agressief en ik wil mijn handen vrij hebben voor het geval er een hond op haar afkomt. Daarbij geeft ze bikkel niet het goede voorbeeld. Die is sociaal en dat wil ikgraag zo houden.
Bikkel en Woopy gaan vaak samen mee omdat die graag spelen en rennen samen.
Fietsen doe ik apart met ze. Net als dat de ene keer de een mee mag ergens heen en de andere kee de ander.
Hera gaat vrijwel altijd apart uit. Zij is hond agressief en ik wil mijn handen vrij hebben voor het geval er een hond op haar afkomt. Daarbij geeft ze bikkel niet het goede voorbeeld. Die is sociaal en dat wil ikgraag zo houden.
Bikkel en Woopy gaan vaak samen mee omdat die graag spelen en rennen samen.
Fietsen doe ik apart met ze. Net als dat de ene keer de een mee mag ergens heen en de andere kee de ander.
- laura b
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ruwhaar Standaard Teckel
- Aantal honden: 1
Wij hebben 2 bassets en dat gaat hartstikke goed met het uitlaten. Wij houden het lekker met 2 honden. Als ze iets ruiken willen ze wel eens trekken maar soms zijn ze ook niet vooruit te branden

- *Linda*
- Zeer actief
Hier 3 honden, 2 grote van 40+ kilo en een kleintje van 5 kilo. Ze gaan hier allemaal tegelijk uit, groters in rechterhand en kleintje links. Áls ze al aan de lijn zitten hoor. Sun loopt bijna altijd los dus dan heb ik maar 2 riemen. Verder veel ruimte om los te lopen hier, dus ze zitten niet vaak aan de riem. Vind het wel ietwat onhandig lopen met 3 aangelijnd. Ze doen het keurig hoor, maar ik vind het zelf niets. Meestal is het auto in en hop naar het meer. Kan ik eigenlijk makkelijk te voet doen, maar dat is weer een ander verhaal