Toen ging het heel snel. Op maandag stond er een advertentie op marktplaats van een bullterrier teef die herplaatst moest worden. Op dinsdag om 1 uur gebeld, in de auto gesprongen en om 3 uur weer thuis, met hond!
Het is dus een bullterrier, ze heet Luna en is 15 maanden jong. Luna is niet zo groot, ze komt tot mijn knie ongeveer. Ze is helemaal wit met een zwarte neus en een half zwart oor aan de rechterkant.
Luna is niet opgegroeid met katten en zelf heb ik er 4, maar ze is ontzettend vriendelijk, alleen een beetje overenthousiast. Dus de introductie met de katten doen we rustig aan. Ze moet nog even leren dat ze er niet achteraan mag rennen. Dat gaat goed, totdat de kat bang wordt en gaat blazen, dan is het gelijk feest en wil ze spelen. Dus ze zit af en toe in de bench en dan lopen de katten in de kamer. Dat is meer om de katten aan haar te laten wennen. Een kat is niet bang en dat gaat super goed. Ze snuffelt aan hem, kwispelt en loopt dan weer weg.
Ze doet het echt super! Je merkt wel dat ze nog behoorlijk moet wennen en kan soms een beetje doelloos in de kamer staan. Maar ze wordt al wat losser. Ze heeft alleen helemaal niets geleerd, dus daar zullen we nog een hele kluif aan hebben. Zitten kan ze inmiddels al redelijk
Buiten is ze ontzettend makkelijk. Ze trekt nauwelijks aan de riem en is heel vriendelijk tegen andere honden. Echt een tophond!
Ze was alleen net loops geworden toen we haar ophaalden, dus we lopen de hele tijd met een doekje door huis. Maar ach, daar kan zij ook niets aan doen. Het is ook allemaal wat voor haar, nieuw huis, nieuwe baasjes, 4 katten waar ze niet mee mag spelen, oud en nieuw ook maar gelijk gehad en dan ook nog loops zijn...
Zo, dit was zomaar even een verhaaltje van mijn lieve hondje waar ik heel blij mee ben!