Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
hoe veel betalen jullie aan hondenvoeding per jaar?
Moderator: moderatorteam
-
Aiko 09
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita inu
Re: hoe veel betalen jullie aan hondenvoeding per jaar?
Hier ook nrv, ik denk dat ik tussen de 30 en 40 euro per maand kwijt ben, ligt een beetje aan de vleessoorten, als er kwartel o het menu staat valt het wat duurder uit. Zalmkoppen daarentegen heb ik bijna gratis, sardientjes zijn dan weer vrij prijzig. Kauwspul is niet meegeteld. Oh dan heb ik nog een leukedingenvoordehondkoopverslaving! Vandaag een nina ottonson spel van 40 euri...oeps.....
Hij had het trouwens binnen no-time door, ik heb de dog-fighter en dat is niet eens de makkelijkste..
Hij had het trouwens binnen no-time door, ik heb de dog-fighter en dat is niet eens de makkelijkste..

- Bonnie F
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Eerlijk gezegd niet!Felix schreef:Snap de vraag eigenlijk niet zo goed, voordat je aan een hond begint mag ik hopelijk toch wel hopen, dat je in de gaten hebt, dat een hond nu eenmaal geld kost
Hoewel het geld hier echt niet met bakken binnenkomt is het niet zo dat ik aan het eind van de maand moet passen en meten.
Ik heb er niet over nagedacht omdat ik weet dat ik het kan betalen.
Zo ook de dierenarts kosten, ben dan ook niet verzekerd.

Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Op zich is het natuurlijk intressant om het te weten. Echter, zoals je zelf al aangeeft, verschilt het nogal van wát je voert aan je hond, wat voor hond het is, etc ..Cootje1963 schreef:Maar hoeveel dat uiteindelijk kost kan enorm verschillen door wat je voert.Als ik onze Labjes het hele jaar alleen Cavom zou voeren dan was ik maar 525 per jaar kwijt tegen over de 1250-1500 die we nu betalen voor Carnibest.Ik snap de vraag maar al te goed.Ik vind het wel intressant eigenlijk.Felix schreef:Snap de vraag eigenlijk niet zo goed, voordat je aan een hond begint mag ik hopelijk toch wel hopen, dat je in de gaten hebt, dat een hond nu eenmaal geld kost
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Met een zak van 15 kg Bento Kronen Regular Medium van 37 euro doe ik dik een maand dus omgerekend is dat een kleine 450 euro per jaar voor twee border collies, reu en teef.
Laatst gewijzigd door Tamara/Bayko op 29 dec 2009 19:52, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Zo'n 15kg zak neem ik aan?Tamara/Bayko schreef:Met een zak van 37 euro doe ik dik een maand dus omgerekend is dat een kleine 450 euro per jaar voor twee border collies, reu en teef.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Had het net aangepast.Felix schreef:Zo'n 15kg zak neem ik aan?Tamara/Bayko schreef:Met een zak van 37 euro doe ik dik een maand dus omgerekend is dat een kleine 450 euro per jaar voor twee border collies, reu en teef.
-
Marion.
Ik heb geen idee. Ik reken ook niet uit wat wij aan eten kosten.
-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Aah, duidelijk!Tamara/Bayko schreef:Had het net aangepast.Felix schreef:Zo'n 15kg zak neem ik aan?Tamara/Bayko schreef:Met een zak van 37 euro doe ik dik een maand dus omgerekend is dat een kleine 450 euro per jaar voor twee border collies, reu en teef.
Ze houden hier namelijk van duidelijkheid op het honden forum!
- Tamara.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hovawart
- Aantal honden: 4
Sommige dingen wíl ik gewoon niet weten.
- fleurie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder
- Aantal honden: 3
Precies, en dan de andere kosten nog, dierenarts, belasting :N:S@ndr@ schreef:geloof dat ik het niet wil weten
Ach, het is een hobby (lees passie, way of life) en dat mag best wat kosten, je krijgt er iets onbetaalbaars voor terug.
Alleen die hondenbelasting, daar heb ik toch wel wat moeite mee, vooral omdat omringende gemeenten het afgeschaft hebben en ik me afvraag wat je er als hondenbezitter voor terug krijgt, ja oke, gratis poepzakjes

- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Zou nog best interessant kunnen zijnMarion. schreef:Ik heb geen idee. Ik reken ook niet uit wat wij aan eten kosten.

-
Selena
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): x HH
- Aantal honden: 9
Dat is ongeveer hetzelfde bedrag wat ik aan boodschappen uitgeef (3 volwassen en 1 baby)..
Een mens is nooit te oud om te leren.. en een wijs mens is nooit uitgeleerd!
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
http://www.vanleeuwen-hollandseherders.nl
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Ik denk dat ik per maand € 15,- uitgeef aan eten en hondensnoepjes. Dus dat valt reuze mee!
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik heb geen idee eerlijk gezegd.
Ik stel zelf samen en aangezien wij hier geen herbie hebben komt het meeste uit de supermarkt en gaat met de gewone boodschappen mee.
Ik stel zelf samen en aangezien wij hier geen herbie hebben komt het meeste uit de supermarkt en gaat met de gewone boodschappen mee.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Eigenlijk apart dat veel mensen zeggen het allemaal niet te weten. Ik weet alles precies wat ik uitgeef. Ik heb excel bestandjes waarin ik alles bijhoud. Zo kan ik nl makkelijk zien waar belachelijke hoeveelheden geld heen gaan. Door dit te doen hebben we in 1 maand zo'n 150 euro aan boodschappen bespaard zonder minder te eten oid. Gewoon door te kijken waar het geld blijft. Van het geld wat over is kunnen we weer extra leuke dingen doen
Heerlijke win-win situatie 
Zoals ik het doe is dan wel weer extreem hoor
Ik weet bv precies hoeveel geld ik aan groente, fruit, drinken&toiletartikelen uitgeef 
Maar het is ergens toch een beetje raar dat je niet weet waar je geld blijft?
Zoals ik het doe is dan wel weer extreem hoor
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
hi,hi ik weet natuurlijk wel wat ik uitgeef, ongeveer per maand.
maar wil dat liever niet zo exact weten voor een jaar.
ook wissel ik wel eens van voer en de ene maand geef ik meer uit, b.v wat duurdere Kvv, dan de andere maand.
als je het per jaar optelt, schrik je toch. straks doe ik me honden nog weg :N:

maar wil dat liever niet zo exact weten voor een jaar.
ook wissel ik wel eens van voer en de ene maand geef ik meer uit, b.v wat duurdere Kvv, dan de andere maand.
als je het per jaar optelt, schrik je toch. straks doe ik me honden nog weg :N:
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Ik weet het van het hondenvoer, maar van de rest zou ik het echt niet weten. Hou ook niets bijMachie schreef:Eigenlijk apart dat veel mensen zeggen het allemaal niet te weten. Ik weet alles precies wat ik uitgeef. Ik heb excel bestandjes waarin ik alles bijhoud. Zo kan ik nl makkelijk zien waar belachelijke hoeveelheden geld heen gaan. Door dit te doen hebben we in 1 maand zo'n 150 euro aan boodschappen bespaard zonder minder te eten oid. Gewoon door te kijken waar het geld blijft. Van het geld wat over is kunnen we weer extra leuke dingen doenHeerlijke win-win situatie
Zoals ik het doe is dan wel weer extreem hoorIk weet bv precies hoeveel geld ik aan groente, fruit, drinken&toiletartikelen uitgeef
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Zoals jij het doet, doen wij het ook al jaren.Machie schreef: Zoals ik het doe is dan wel weer extreem hoorIk weet bv precies hoeveel geld ik aan groente, fruit, drinken&toiletartikelen uitgeef
Gewoon een huishoudboekje waarin we alle bedragen opschrijven die eruit gaan m.b.t. tot de boodschappen, maandelijkse lasten, enz.
Wel zo handig want dan weet je idd precies waar je op kan bezuinigen.
Wij houden zo ook iedere maand de nodige centjes over voor leuke dingen.
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Alle 3 de honden en 4 katten barfen. Ik sla ongeveer 1 x per 2 maanden in zodat mijn beide vriezers weer stampvol zitten en dat kost dan ongeveer € 130,-. Dus per jaar is dat € 780,-.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Contacteer:
Ongeveer 75 euro per maand. Smuldier kvv + Smuldier enkelvoudig, bullepezen, beloningskoekjes e.d.
Ze eten (afhankelijk van het weer en hun gewicht) samen ongeveer 1,5 tot 2 kilo vlees per dag (Benthor 500-800 gram, Iarik 1000-1200 gram)
Ze eten (afhankelijk van het weer en hun gewicht) samen ongeveer 1,5 tot 2 kilo vlees per dag (Benthor 500-800 gram, Iarik 1000-1200 gram)
- schelsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bernerteefjes Nisha en Mila
mijn voeding veranderd wel eens maar momenteel krijgen ze het volgende, kenji euro premium seafood, maja en schelsey Hills JD en alle honden3 keer per week een kvv menuutje, verder kippevleugels 2 keer per week, met botten en snoepjes erbij zit ik nu aan een 200 a 220 euro, dus een goede 2400 a 2640 EURO per jaar
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Ik schat zo'n 500-700 per jaar, maar eerlijk gezegd maakt het me weinig uit. Op = op en lekker = lekker. Ze verkopen hier bijvoorbeeld van die lange runderpezen, kosten 7 euro volgens mij, ik ga echt niet bijhouden hoeveel hij er per jaar krijgt.
Ik denk dat ik ook maar niet ga uitrekenen wat ik aan eten kwijt ben
.
voor de mensen met zo'n boekje (boekhouding), nemen jullie alle bonnetjes mee? Als er meerdere dingen opstaan ga je dat uitrekenen? Ik zou dat nog geen week volhouden denk ik
Ik denk dat ik ook maar niet ga uitrekenen wat ik aan eten kwijt ben
voor de mensen met zo'n boekje (boekhouding), nemen jullie alle bonnetjes mee? Als er meerdere dingen opstaan ga je dat uitrekenen? Ik zou dat nog geen week volhouden denk ik

-
Cootje1963
Altijd fijn als je in de positie bent om uit te kunnen geven wat je wilt en niet hoeft te rekenen.Maar er zijn ook mensen zoals ik met een gezin die echt twee maal moeten bedenken waar ze hun geld aan uitgeven.Voordat onze tweede hond erbij kwam hebben we wel zitten uitrekenen of we het ons wel konden permiteren.sjaak-k schreef:Ik schat zo'n 500-700 per jaar, maar eerlijk gezegd maakt het me weinig uit. Op = op en lekker = lekker. Ze verkopen hier bijvoorbeeld van die lange runderpezen, kosten 7 euro volgens mij, ik ga echt niet bijhouden hoeveel hij er per jaar krijgt.
Ik denk dat ik ook maar niet ga uitrekenen wat ik aan eten kwijt ben.
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Ik spreek nu voor mezelf.sjaak-k schreef: voor de mensen met zo'n boekje (boekhouding), nemen jullie alle bonnetjes mee? Als er meerdere dingen opstaan ga je dat uitrekenen? Ik zou dat nog geen week volhouden denk ik
Ik ga niet per bonnetje uitrekenen wat ik kwijt ben per artikel, maar ik vind het wel prettig om te weten wat er paar maand uitgaat aan bepaalde dingen.
Ik heb dat zo geleerd van huis uit en ik moet eerlijk bekennen dat ik deze manier wel erg prettig vind.
Het geld komt hier niet onuitputtelijk binnen en dan is een 'huishoudboekje' wel een erg handig hulpmiddel om de financiën in de gaten te houden.
Mensen zijn vaak verbaasd dat ik toch nog geld over houd aan het eind van de maand, de meesten komen juist iedere maand te kort. En ik denk dat dat wel mede komt omdat ik inzicht heb in wat eruit gaat en erin binnenkomt.
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Ondanks dat ik niet op papier of in een spreadsheet zet wat er per maand wááraan uitgaat, heb ik een aardig idee van de dingen waar ik op zou kunnen bezuinigen hoor, mocht dat nodig zijn.
Ik vind het overigens wel heel goed van de mensen die alles zo goed bijhouden, ik ben daar gewoon te laks voor vrees ik. :N:
Ik vind het overigens wel heel goed van de mensen die alles zo goed bijhouden, ik ben daar gewoon te laks voor vrees ik. :N:
- Gollum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Roemeense schone
Gol eet voor zo'n 20 a 30 euro per maand aan versvoer weg.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Contacteer:
Bowie en Pasha eten carnibest aangevuld met barfonderdelen van de supermarkt. Ik koop per week hun voer en krijg het met korting omdat wij het verkopen in de winkel (de carnibest dan he).
Per week kosten ze ongeveer 25 euro denk ik aan eetbare dingetjes, dus zo'n 1200 euro per jaar..
Met Pasha wil ik binnenkort wel helemaal gaan barfen, dat scheelt dan weer.
Per week kosten ze ongeveer 25 euro denk ik aan eetbare dingetjes, dus zo'n 1200 euro per jaar..
Met Pasha wil ik binnenkort wel helemaal gaan barfen, dat scheelt dan weer.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
Ik hou dat allemaal niet zo precies bij, heb gewoon een bepaald bedrag per week vastgesteld dat ik uit kan geven in de supermarkt(en).
Heb een prima idee van wat alles kost en haal het één in de ene en het andere in een andere supermarkt.
Aldi hier bijvoorbeeld heeft prima groente en is daar ontzettend goedkoop mee. Lidl is dat weer met vlees.
Als ik al zou moeten bezuinigen zou dat zeker niet op honden- of slangenvoer zijn.
In mijn ogen hebben zij meer recht op het beste dat ik voor ze kopen kan dan wijzelf.
Wij worden niks minder van een speklapje op zn tijd, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt mijn honden raar goedkoop voer voor te zetten omdat ik zo nodig biefstuk zou moeten eten
Zelf samenstellen is overigens helemaal niet zo duur, zelfs zonder een herby in het land
Heb een prima idee van wat alles kost en haal het één in de ene en het andere in een andere supermarkt.
Aldi hier bijvoorbeeld heeft prima groente en is daar ontzettend goedkoop mee. Lidl is dat weer met vlees.
Als ik al zou moeten bezuinigen zou dat zeker niet op honden- of slangenvoer zijn.
In mijn ogen hebben zij meer recht op het beste dat ik voor ze kopen kan dan wijzelf.
Wij worden niks minder van een speklapje op zn tijd, maar geen haar op mijn hoofd die er aan denkt mijn honden raar goedkoop voer voor te zetten omdat ik zo nodig biefstuk zou moeten eten
Zelf samenstellen is overigens helemaal niet zo duur, zelfs zonder een herby in het land

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
Fin
- Zeer actief
Ik heb al jaren twee rekeningen, één voor de maandelijkse lasten en één voor huishoudelijke uitgaven. Op de eerste rekening een roodstaanfaciliteit, op de tweede zeer bewust niet. Bij de tweede rekening een gelinkte spaarrekening waar ik geld opzij zet voor kleding. Van de huishoudrekening betaal ik de dagelijkse boodschappen, als ik kleding koop dan haal ik geld van de spaarrekening af en zet het op de huishoudrekening.sjaak-k schreef:voor de mensen met zo'n boekje (boekhouding), nemen jullie alle bonnetjes mee? Als er meerdere dingen opstaan ga je dat uitrekenen? Ik zou dat nog geen week volhouden denk ik
Je hoeft niet met bonnetjes en huishoudboekjes en rekenmachines te werken om een beetje te weten waar je geld blijft. Mijn bank geeft ook saldo attenties. Dan weet ik bijtijds of ik teveel geld uitgegeven heb aan boodschappen.
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Ongeveer 50 euro per maand aan Smuldier voor Quasar. Daar komt nu dan de barf van Tsuki bij, kost me denk ik 15 euro in de maand ofzo maar dat weet ik nog niet zeker.
Daar komen dan koekjes en kluiven apart bij maar die kosten zijn te verwaarlozen.
Daar komen dan koekjes en kluiven apart bij maar die kosten zijn te verwaarlozen.