Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
furosemide en buikpijn
Moderator: moderatorteam
-
muppie en co
- Actief
- Mijn ras(sen): rottweiler, greyhound en mix
furosemide en buikpijn
mijn hondje krijgt nu furosemide om het vocht af te drijven, maar ik heb het idee dat ze buikpijn krijgt van de furosemide. ik heb dit met de dierenarts besproken en nou moet ik buscopan bijgeven. kan het dat ze buikpijn krijgt van de furosemide?
groetjes Sandra
groetjes Sandra
-
muppie en co
- Actief
Re: furosemide en buikpijn
kleur is normaal. heb urine ook al verschillende keren laten onderzoeken (met zo'n stripje) en was elke keer goed.
-
muppie en co
- Actief
ze heeft epilepsie, (is al een behoorlijk oude tante) en telkens na een aanval heeft ze vocht op haar longen omdat volgens de da haar hart het zwaar te verduren heeft tijdens en na een aanval. meestal verdwijnt het vocht na een tijdje maar nu dus niet. komt bij dat we een aantal weken geleden een rontgenfoto van haar hebben laten maken en hier was op te zien dat er vocht in de longen zat en dat ze bronchitis heeft..??
ik moet nu dus furosemide geven (krijgt ze buikpijn van), phenora voor haar epilepsie, benakor voor haar hart en prednisol voor de bronchitis en dan nu nog buscopan...!! ik weet het niet meer maar ik heb het idee dat we hier zo niks mee opschieten.
mijn da heeft ook zoiets van het is al een oud hondje en eigenlijk vind ik het niet meer de moeite om goed naar haar klachten te kijken (tenminste zo komt het bij mij over). ik ben ook al bij twee andere da geweest, maar voordat ik haar hele medische verleden heb verteld kijken ze me ook aan van wat zei je nu allemaal. ben nu een beetje radeloos, want ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik merk aan haar dat er iets is, maar ik weet niet wat. ze is onrustig, maar komt dat van alle medicijnen of omdat ze niet lekker is.
heel lang verhaal ik hoop dat het nog te volgen is.
ik moet nu dus furosemide geven (krijgt ze buikpijn van), phenora voor haar epilepsie, benakor voor haar hart en prednisol voor de bronchitis en dan nu nog buscopan...!! ik weet het niet meer maar ik heb het idee dat we hier zo niks mee opschieten.
mijn da heeft ook zoiets van het is al een oud hondje en eigenlijk vind ik het niet meer de moeite om goed naar haar klachten te kijken (tenminste zo komt het bij mij over). ik ben ook al bij twee andere da geweest, maar voordat ik haar hele medische verleden heb verteld kijken ze me ook aan van wat zei je nu allemaal. ben nu een beetje radeloos, want ik weet niet meer wat ik moet doen. Ik merk aan haar dat er iets is, maar ik weet niet wat. ze is onrustig, maar komt dat van alle medicijnen of omdat ze niet lekker is.
heel lang verhaal ik hoop dat het nog te volgen is.
-
muppie en co
- Actief
ze komt uit het asiel, we gokken dat ze toch wel 15+ is
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Pfew... dat is een hele waslijst!
Ik heb er geen verstand van, maar wil je wel een hart onder de riem steken.
Over de dierenartsen en je gevoel. Misschien kun je vooraf bij de afspraak aangeven dat je komt voor een second opinion, dat je hond nogal wat klachten heeft en dat je graag zijn of haar expertise in wil schakelen.
Ik heb dat in het verleden ook gedaan, daardoor werd er wat meer tijd ingeboekt en werd er voor mijn gevoel goed gekeken en mij ook uitleg gegeven. Misschien kun je voorstellen het verhaal per mail op voorhand te sturen? Dan is de DA ietwat ingelezen?
Serkte en succes!
Ik heb er geen verstand van, maar wil je wel een hart onder de riem steken.
Over de dierenartsen en je gevoel. Misschien kun je vooraf bij de afspraak aangeven dat je komt voor een second opinion, dat je hond nogal wat klachten heeft en dat je graag zijn of haar expertise in wil schakelen.
Ik heb dat in het verleden ook gedaan, daardoor werd er wat meer tijd ingeboekt en werd er voor mijn gevoel goed gekeken en mij ook uitleg gegeven. Misschien kun je voorstellen het verhaal per mail op voorhand te sturen? Dan is de DA ietwat ingelezen?
Serkte en succes!
- CKS
- Zeer actief
Als ik dit zo lees denk ik eerder dat de buikpijn van de prednisolon komtmuppie en co schreef: ik moet nu dus furosemide geven (krijgt ze buikpijn van), phenora voor haar epilepsie, benakor voor haar hart en prednisol voor de bronchitis en dan nu nog buscopan...!! ik weet het niet meer maar ik heb het idee dat we hier zo niks mee opschieten.
Groetjes,
Kees
-
muppie en co
- Actief
ik heb haar vandaag eerst de prednoral gegeven vanmorgen en geen furosemide. ging redelijk goed. ik heb haar vanavond pas de furosemide gegeven. en binnen een uur was het weer zover. ik vraag me alleen af of het echt buikpijn is. ze wil wel gewoon eten. ze loopt dan met een super gespannen buikje rond en is heel onrustig. kan het ook iets anders zijn?
-
Suzan
- Zeer actief
Kan jouw hond haar plas wel goed kwijt na het geven van de furosemide?muppie en co schreef:ik heb haar vandaag eerst de prednoral gegeven vanmorgen en geen furosemide. ging redelijk goed. ik heb haar vanavond pas de furosemide gegeven. en binnen een uur was het weer zover. ik vraag me alleen af of het echt buikpijn is. ze wil wel gewoon eten. ze loopt dan met een super gespannen buikje rond en is heel onrustig. kan het ook iets anders zijn?
Meestal moeten ze toch binnen het uur nadat ze furosemide gekregen hebben een flinke plas doen en omdat je schrijft dat ze een gespannen buik heeft en onrustig is dan gaan mijn gedachten als eerst naar een volle blaas uit.
Twee van mijn oude hondjes krijgen al geruime tijd furosemide en binnen het uur wordt er wel flink geplast.
Buikpijn hebben ze nog nooit gehad van de furosemide.
Ik geeft twee keer daags furosemide, precies om de twaalf uur.
-
muppie en co
- Actief
ik begin ook langzaam aan te denken dat het vanuit de blaas komt. ze plast namelijk niet echt meer door de furosemide en ze is net voor het plassen heel onrustig. maar ja haar urine is al onderzocht, we hebben een echo gemaakt van haar buik en er is niks afwijkends uitgekomen. ik heb de dierenarts hierover gebeld en hij zegt dat het vocht toch uit de longen moet...dus ja wat blijft er dan over?
-
Suzan
- Zeer actief
Ik vind een plasmiddel een noodzakelijk kwaad maar die van mij houden dus vocht vast in de buik. Ze krijgen naast de furosemide ook nog benakor. Ik moet zeggen dat ze de laatste tijd wel een iets gespannen buikje hebben, zo voelt het tenminste maar ze hebben geen buikpijn en zijn goed levendig. Ik vermoed dat hun gespannen buikje komt omdat ze overal water proberen te drinken. Het vocht dat ze door de furosemide kwijtraken willen ze waarschijnlijk dan toch weer hebben. Ik probeer te voorkomen dat ze veel water drinken, ze eten rauw (kvv) dus daar zit al genoeg vocht in.
Furosemide is een sterkwerkend plasmiddel en er schijnt ook wel een kaliumsparend plasmiddel te zijn maar dat werd me min of meer wat afgeraden. Ik las dat je naar Valkenburg wilde, ik hoop dat je daar verder komt. Het is moeilijk hoor als ze oud worden en zoiets krijgen, je wilt het beste voor je hond en graag dat ze nog een mooi leven hebben.
Furosemide is een sterkwerkend plasmiddel en er schijnt ook wel een kaliumsparend plasmiddel te zijn maar dat werd me min of meer wat afgeraden. Ik las dat je naar Valkenburg wilde, ik hoop dat je daar verder komt. Het is moeilijk hoor als ze oud worden en zoiets krijgen, je wilt het beste voor je hond en graag dat ze nog een mooi leven hebben.