Wij hebben thuis een gesteriliseerd (baarmoeder en al eruit) maltezer teefje van 12 jaar. Ze heeft in al die jaren bij ons nooit wat gemankeerd, behalve vorig jaar, toen begon ze te plassen in huis en heeft ze een maand tabletjes gehad om de sluitspier weer wat sterker te maken. Dit is een jaar helemaal goed gegaan. Tot 2 maand geleden. Ze begon weer veel in huis te plassen, maar dronk absoluut niet meer. Toch maar naar een DA gegaan (dit keer naar een andere), alvast urine meegenomen en bij de DA aangekomen werd ze onderzocht. Ze zou de urine onderzoeken en dan zouden we waarschijnlijk tabletjes meekrijgen. Maar wat deze DA opviel was dat ze een ontzettend harde buik had (stress??? of toch iets anders??) en haar vacht was ietsje te dun. De vacht hadden we gezien, maar we dachten; ouderdom. Toch maar afspraak gemaakt voor bloedonderzoek, maar we maakten ons niet echt zorgen omdat ze thuis niks liet merken. Altijd vrolijk, eet en drinkt goed, poept en plast goed (plassen dus ietsje veel). En verder niks aan de hand. Totdat de uitslag kwam. Veels te hoge leverwaarden (1tje mocht 150 zijn en zij had 1546
Nu is mijn vraag... heeft iemand ervaring met Cushing/leverproblemen en een hond die absoluut niks laat merken??? En wat kunnen we er behalve pijnstillers (maar ze heeft naar wat wij weten geen pijn) aan doen?
Sorry voor het lange verhaal, maar ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen. En ook de DA vindt het raar, omdat je dus eigenlijk een super gezond hondje hebt, maar waarvan de uitslagen een doodziek hondje aan lijken te geven...
Alvast bedankt voor het lezen!