Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Mijn pony

Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.

Moderator: moderatorteam

twinmom-jess
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Cardigan Welsh Corgi
Aantal honden: 2

Mijn pony

Ongelezen bericht door twinmom-jess »

Ik kom ook even mijn allerliefste schat voorstellen, Shiva.
Shiva heb ik al 13 jaar. Ze was 8 jaar toen ik haar kocht (schatten we) en ontzettend dominant en niet opgevoed. Na jaren geduld en liefde heb ik haar vertrouwen gekregen en zijn we echt een team geworden.
Ik heb jaren intensief Natural Horsemanship gedaan, maar we hebben nu gewoon een heel eigen manier van met elkaar omgaan, gebaseerd op wederwijds respect en vertrouwen.
Ik zou nooit zonder haar kunnen. We hebben al zoveel meegemaakt samen. Ze is in 2006 haar linkeroog verloren aan een tumor. Maar gelukkig was het verliezen van haar oog wel het redden van haar leven. Die operatie was het meer dan waard.
Ze is inmiddels 20 jaar en nog steeds zo gek als een jonge pony. Ze is ontzettend stabiel en koel in haar hoofd, maar is lekker voorwaarts en gek op een wilde galop. :lol1:

Afbeelding

met Milan
Afbeelding

met Damian
Afbeelding

tijdens een spelletjes/verkleeddag op stal
Afbeelding

stoer ooglapje
Afbeelding

gewoon even in de bak
Afbeelding

lekker kontje
Afbeelding

tijdens een fotoshoot
Afbeelding

mijn liefde
Afbeelding

Sorry, beetje veel foto's. Afbeelding
Groetjes Jessica en een lik van Brego en Aslan
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Re: Mijn pony

Ongelezen bericht door Hilde »

Wat een mooie pony! Het is een Haflinger toch?
Afbeelding
twinmom-jess
Zeer actief

Dank je.
We vermoeden een Haflinger X IJslander. Door de kleur zeg je snel Haflinger, maar als je goed kijkt naar haar uiterlijk en zeker haar manier van lopen zie je overduidelijk IJslanderbloed erin.
Afbeelding
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Hilde »

twinmom-jess schreef:Dank je.
We vermoeden een Haflinger X IJslander. Door de kleur zeg je snel Haflinger, maar als je goed kijkt naar haar uiterlijk en zeker haar manier van lopen zie je overduidelijk IJslanderbloed erin.
Daarom twijfelde ik ook. Ik denk dat het ook best een volle IJslander kan zijn, want vos komt ook bij IJslanders voor volgens mij.
Afbeelding
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Cool, die foto van het springen zonder zadel! Ik krijg al spierpijn als ik naar de foto's kijk, haha. :ok:
Afbeelding
corason del perro
Zeer actief
Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
Contacteer:

Ongelezen bericht door corason del perro »

Wat een leuke pony, zo te lezen echt een schatje mooi dat jullie zo'n sterke band hebben!
cloris
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo Argentino en de Portugese Keizerhond
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door cloris »

Wat een gave pony zeg! prachtig dier :D
Afbeelding
De Koning is dood, lang leve de Keizer
Juan Manuel Fangio is one of the best car racers the world has ever known
Fangio; I would give anything for just one minute with you... Ik mis je vriend...
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

Tolt ze ook dan? Wat Ijslanders doen..? Wel een leuk pittig ding! :ok:
twinmom-jess
Zeer actief

Bedankt voor de reacties.

Margeeske, een volle IJs is ze niet. Die zijn een stuk kleiner en ruiger dan dat zij is.
Tölten kan ze ook niet (Ellen), maar ze heeft wel een megasnelle aparte draf. Ben er nog steeds niet over uit wat dat precies is. Ze gaat dan in ieder geval megasnel en zet haar benen dan ook heel anders neer. Maar wel nog in tweetakt.

Maylala, ik heb geen zadel voor haar, nooit gehad, dus springen is een eitje voor ons op deze manier. Spierpijn krijg ik dus niet zo snel meer. :D
Afbeelding
wortel
Actief

Ongelezen bericht door wortel »

Leuke pony! Lijkt idd een kruising haflinger met iets van ijslander ja.
Vind jullie een leuke combinatie!
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Mooie foto's hoor, leuk dier!
Staat ze ook in Vianen?
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Wat een geweldige foto's en die ene waarop jij zonder zadel op haar galoppeert is echt een vergroting waard die in de huiskamer moet hangen.

Ik ben gek op zweetvossen, daar heb ik een ernstig zwak voor. En die ene holle oogkas doet me denken aan Deborah. Zij is gekocht door iemand van een manegehouder en die heeft haar nog jaren en jaren gehad. Ook Deborah moest een levensreddende operatie ondergaan d.m.v. het weghalen van een oog. En dat zag er precies zo uit. Nu is ze er niet meer en haar eigenaresse heeft daar vreselijk veel verdriet van gehad. GElukkig is ze uiteindelijk toch verder gegaan met een andere mooie jonge pony. En ik weet zeker dat ze die vandaag op de dag nog heeft, hoewel ik allang geen contact meer met haar heb.

Ik heb die ouwe knakker van een iones van mij ook alweer een jaar of 16. Ik kocht hem toen hij 3 was en dat was toen bepaald geen relatie op basis van wederzijds vertrouwen, grinnik. Meer eentje van veel vlieglessen en leren landen....
En intussen ben ik met hem vergroeid geraakt. Ik rijd niet meer op hem, want dit zou inhouden dat ik alleen recreatief met hem rijd en daar heb ik geen zin in. Ik heb veel afwisseling nodig. Ik rij nu op de fries van iemand anders en die ben ik nu aan het opleiden.
Iones is nog steeds vitaal en gezond en milder geworden sinds ik hem aan huis heb staan en hij niet meer op een pensionstal staat waar hij veel verloop van verschillende mensen en paarden ziet. Maar hij heeft wel knakkende en versleten knieen en die maken hem voor het werk ongeschikt. Maar dat geeft niets. Hij staat mij niet in de weg en hij gaat ook nooit weg.

De band met mijn paard is anders dan die met mijn honden. Mijn honden leven met mij samen in huis en we zijn vrijwel altijd samen, ook 's nachts. Dat gaat ook intenser. Maar wat ik allemaal met iones heb meegemaakt, dat is niet uit te wissen en ook niet meer in te halen. We hebben zoveel beleefd samen, ik ben gek op die maffe knol, die ik vaak "grote kwal" noem. Hij is namelijk een grote kwal he.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

wat een super leuk dier zeg... en je schrijft zo vol van liefde over haar... supermooi om telezen!
Afbeelding
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

Mooi paardje om te zien! :ok:
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat een prachtige pony zeg :I:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
teckeltoos
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door teckeltoos »

twinmom-jess schreef:
tijdens een spelletjes/verkleeddag op stal
Afbeelding
Deze foto vind ik prachtig leren handschoen en valkje ontbrelen nog
Maar goed....mooi paardje. Aan de foto's te zien lijkt het alsof je haar op engelse en western manier rijdt.
spongebob
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): snowstorm de 2 staffords , cooper de boomer,

Ongelezen bericht door spongebob »

geweldige foto`s zeg , marreee......... hoe kun jij springen zonder zadel zeg , ik glijd er dan meestal wel links of rechts vanaf :N:
Afbeelding
twinmom-jess
Zeer actief

Bedankt weer allemaal. Zulke leuke reacties.

Jinx, ze staat in Everdingen. Is best dichtbij, ik rijd vaak even naar huis of Vianen door met haar.

Iones, wat toevallig dat je ook een paard kent met zo'n "oogverhaal". Het komt niet vaak voor, maar zo af en toe hoor je het wel eens. Mensen zeggen ook vaak als ze het zien dat het zo zielig is, maar dat vind ik niet. Het was haar oog of haar leven.
Grappig ook wat je zegt over je band met je honden en je paard. Voor mij is het andersom. Ik houd zielsveel van mijn honden, het verlies van onze Rottweiler afgelopen juni doet nog steeds zo'n zeer, krijg tranen in mn ogen als ik eraan denk. Maar Shiva.......die band gaat zo diep. Zij is echt mijn zielsvriendin. Zonder haar zou ik echt kapot gaan als ik mijn man en kinderen niet zou hebben. Ze is echt mijn once in a lifetime paard.

Teckeltoos, ik rijd haar eigenlijk om mijn heel eigen manier. Het is een combi van NH en western. Ik rijd in principe altijd met de teugels in 1 hand, maar met mijn kinderen erbij niet. Om 1 simpele reden, met de teugels in 2 handen kan ik ze tussen mijn armen klemmen. Ze is superlief, maar een kind zit nu eenmaal niet stevig op een paardenrug. Dus op deze manier kan ik ze mooi recht voor me houden.
Verder is ze met galoperen en gekke dingen doen nogal enthousiast. Dus dan ook de teugels in 2 handen, maar wel licht contact. Dat heeft ze dan gewoon nodig. Die gekke pony denkt af en toe dat ze een arabiertje van 4 is. :mrgreen:

Spongebob, geen idee eigenlijk hoe ik het doe. Ik was 18 toen ik haar kocht, lekker jong en onbezonnen en alle dingen die ik toen met haar deed doe ik dus nog. Je schijnt zelfs onder mij door te kunnen kijken als ik spring. Ik zit dus echt in de verlichte zit om haar niet te hinderen. Zou ook echt niet even weten waar ik me dan mee klem zeg maar.
We hebben het wel een keer gefilmd zodat ik kan zien of ik haar echt niet stoor ed. Maar dat is niet zo.
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ik geloof best als je spreekt van een "once in a lifetimepaard".

Maar het is heel bekrompen van mensen als ze het verlies van een oog van een paard zielig vinden. Ja, natuurlijk is het dat ook wel! Liever 2 ogen. Maar heb je dat niet met elk gehandicapt levend wezen? Moeten we dan alle blinde mensen dan ook maar euthanaseren, of degenen die in een rolstoel zitten? omdat die niet gelukkig kunnen zijn>? Dat is toch zo kortzichtig als de neten?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
twinmom-jess
Zeer actief

Dat vind ik nou ook. Mensen kijken en denken echt niet verder dan hun neus lang is. Of van die overdreven: ieuw, wat een eng gezicht!! reacties. Dat zeg ik toch ook niet van hun kop. :piew: :mrgreen:
En dan vooral mensen die doen alsof ze weten waar ze over praten. Als ze zien dat Shiva geen ijzers heeft en zeggen dat dat ook zielig is. Dan vraag ik waarom, en of ze even naar haar hoeven willen kijken. Staan ze met hun mond vol tanden.
Afbeelding
iones
Zeer actief

twinmom-jess schreef:Dat vind ik nou ook. Mensen kijken en denken echt niet verder dan hun neus lang is. Of van die overdreven: ieuw, wat een eng gezicht!! reacties. Dat zeg ik toch ook niet van hun kop. :piew: :mrgreen:
En dan vooral mensen die doen alsof ze weten waar ze over praten. Als ze zien dat Shiva geen ijzers heeft en zeggen dat dat ook zielig is. Dan vraag ik waarom, en of ze even naar haar hoeven willen kijken. Staan ze met hun mond vol tanden.
In feite is MET ijzers zieliger dan zonder hoor. Weten ze dan niet dat het hoefmechanisme (het uitzetten en verwijden over de hele hoef bij het neerzetten en weer kleiner worden bij het optillen) beperkt wordt door een ijzer? En dat het hoefmechanisme bedoeld is voor schokabsorptie van de gewrichten, maar ook het bloed omhoog stuwt naar het hart?
Kun je je voorstellen wat een beperkende uitwerking ijzers hierop hebben?

Ik kan me voorstellen dat sommige ruiters en menners niet onder ijzers uit komen. Zelf rij ik op de fries van iemand die hem ook in het span heeft. Op de harde weg blijft er van die voeten niets meer over. Maar als ik dan weer zie hoe die hoefsmid te werk gaat..... Een te klein ijzer er onder waardoor het paard te krap staat, waardoor de hoef sneller over het ijzer groeit, en dus weer gaat afbrokkelen....
Ik heb dat ook zo vaak gehad met iones..... Het heeft heel lang geduurd voordat ik eindelijk een hoefsmid vond die er een fatsoenlijk ijzer onder sloeg waardoor hij zijn goede voeten weer terug kreeg. (daarvoor had hij pannekoekhoeven en stond hij achterover).
En sinds hij niet meer op ijzers staat, zijn z'n voeten des te beter geworden.

Wat betreft handicap, iedereen reageert daar verschillend op. De een heeft een lager incasseringsvermogen en kan met een bepaalde handicap niet leven, de ander kan juist heel veel hebben en blijft er nog vrolijk onder. Dit geldt ook voor dieren, maar ik denk zelfs dat die nog beter kunnen incasseren dan mensen. Omdat die op den duur niet meer beter weten. Zolang ze nog maar aan hun natuurlijke behoeftes kunnen voldoen, dan gaat het wel. En dan kom ik op het volgende: ik denk dat een paard dat aan 1 oog blind is maar lekker in de wei kan lopen, toch een stuk gelukkiger is dan een gezond paard dat altijd maar op stal moet staan.

Dus alles is te relativeren.
spongebob
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): snowstorm de 2 staffords , cooper de boomer,

Ongelezen bericht door spongebob »

:E: tis in iedergeval een machtig gezicht , ik denk dat jullie gewoon een top combi samen zijn
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Foto's Diversen”