Bedankt weer allemaal. Zulke leuke reacties.
Jinx, ze staat in Everdingen. Is best dichtbij, ik rijd vaak even naar huis of Vianen door met haar.
Iones, wat toevallig dat je ook een paard kent met zo'n "oogverhaal". Het komt niet vaak voor, maar zo af en toe hoor je het wel eens. Mensen zeggen ook vaak als ze het zien dat het zo zielig is, maar dat vind ik niet. Het was haar oog of haar leven.
Grappig ook wat je zegt over je band met je honden en je paard. Voor mij is het andersom. Ik houd zielsveel van mijn honden, het verlies van onze Rottweiler afgelopen juni doet nog steeds zo'n zeer, krijg tranen in mn ogen als ik eraan denk. Maar Shiva.......die band gaat zo diep. Zij is echt mijn zielsvriendin. Zonder haar zou ik echt kapot gaan als ik mijn man en kinderen niet zou hebben. Ze is echt mijn once in a lifetime paard.
Teckeltoos, ik rijd haar eigenlijk om mijn heel eigen manier. Het is een combi van NH en western. Ik rijd in principe altijd met de teugels in 1 hand, maar met mijn kinderen erbij niet. Om 1 simpele reden, met de teugels in 2 handen kan ik ze tussen mijn armen klemmen. Ze is superlief, maar een kind zit nu eenmaal niet stevig op een paardenrug. Dus op deze manier kan ik ze mooi recht voor me houden.
Verder is ze met galoperen en gekke dingen doen nogal enthousiast. Dus dan ook de teugels in 2 handen, maar wel licht contact. Dat heeft ze dan gewoon nodig. Die gekke pony denkt af en toe dat ze een arabiertje van 4 is.
Spongebob, geen idee eigenlijk hoe ik het doe. Ik was 18 toen ik haar kocht, lekker jong en onbezonnen en alle dingen die ik toen met haar deed doe ik dus nog. Je schijnt zelfs onder mij door te kunnen kijken als ik spring. Ik zit dus echt in de verlichte zit om haar niet te hinderen. Zou ook echt niet even weten waar ik me dan mee klem zeg maar.
We hebben het wel een keer gefilmd zodat ik kan zien of ik haar echt niet stoor ed. Maar dat is niet zo.