Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bezoek Da
Moderator: moderatorteam
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Bezoek Da
Zijn er hier nog honden die volledig overstuur zijn als ze naar de DA moeten ?
Doe je hier iets aan ?
Sanneke
Doe je hier iets aan ?
Sanneke
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: Bezoek Da
De mijne gaat finaal over de flos.
De eerste keer heeft hij de DA gebeten, hij werd echt boos met schuim op zijn bek en door de heftige doorbloeding wordt hij ook helemaal roze en zijn ogen puilen uit.
Als iedereen uit zijn buurt blijft dan trilt hij, kruipt in elkaar en wil vluchten.
Ik doe er zo min mogelijk aan, want het helpt toch niet.
Ik zorg dat hij niet kan ontsnappen uit zijn halsband/tuig. Het onderzoek gebeurd ook gewoon voor zover mogelijk op de grond en de dierenarts is kalm, vriendelijk en neemt de tijd.
Het ging al steeds beter en bij het laatste bezoek wilde Maddy zelfs een koekje aannemen (vooraf) en liet het allemaal gebeuren.
Hij stond me wel aan te kijken van: 'vrouwtje, die vent heeft me aangeraakt, geaaid, ik heb een koekje opgegeten en hij heeft een spuit in mijn nek gezet....kunnen we dan nu gaaaaaaaaan?!'
De eerste keer heeft hij de DA gebeten, hij werd echt boos met schuim op zijn bek en door de heftige doorbloeding wordt hij ook helemaal roze en zijn ogen puilen uit.
Als iedereen uit zijn buurt blijft dan trilt hij, kruipt in elkaar en wil vluchten.
Ik doe er zo min mogelijk aan, want het helpt toch niet.
Ik zorg dat hij niet kan ontsnappen uit zijn halsband/tuig. Het onderzoek gebeurd ook gewoon voor zover mogelijk op de grond en de dierenarts is kalm, vriendelijk en neemt de tijd.
Het ging al steeds beter en bij het laatste bezoek wilde Maddy zelfs een koekje aannemen (vooraf) en liet het allemaal gebeuren.
Hij stond me wel aan te kijken van: 'vrouwtje, die vent heeft me aangeraakt, geaaid, ik heb een koekje opgegeten en hij heeft een spuit in mijn nek gezet....kunnen we dan nu gaaaaaaaaan?!'
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
nee gelukkig beide niet roxy vind het best.. piept af en toe wat maar gaat niet over de plaat..
storm.. daarintegen vind de dierenats saai.. hij is veel meer geintreseert in de honden in de wachtkamer.. dus die is gewoon ongeduldig.. voelt de prik helemaal niet en heeft zo iets van
opschieten... ik wil naar al die hondjes..
storm.. daarintegen vind de dierenats saai.. hij is veel meer geintreseert in de honden in de wachtkamer.. dus die is gewoon ongeduldig.. voelt de prik helemaal niet en heeft zo iets van
opschieten... ik wil naar al die hondjes..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

-
mwillow
Whooper gaat volledig over de zijk als hij naar een DA moet. En hij voelt het aan, dus dat begint in de auto al. Ik negeer het zoveel als mogelijk en stel hem op een normale manier gerust als we eenmaal in de wachtkamer zitten wachten. Hij moet liggen en dan beloon ik hem met een aai langs zijn wang. Op de tafel van 1 dierenartspraktijk was het een ramp. Maar ik vind de hele gang van zaken daar wat bedenkelijk en kan gelukkig uitwijken naar een andere praktijk, waar ze wat meer de tijd nemen voor dit type honden. Als ik er binnen kom, mag hij ook meteen los de boel verkennen en de mensen daar begroeten. Dan moet hij weer vast en kletsen we even wat, waarna hij ook wat rustiger is en die tafel op moet. Dat gaat een stuk relaxter dan bij de andere praktijk, dus met hem kom ik daar graag als het nodig is. Bij mijn holistische dierenarts laat hij de hysterie die hij wel bij de andere praktijk heeft bijna niet zien. Dat zij hem zo rustig en relaxed op die tafel weet te krijgen en te houden, is me nog altijd een raadsel.
- Mama Sanneke
- Zeer actief
Het probleem met Luka is dat het bijna onmogelijk is om het onderzoeken.
Hij krijgt een snuitje omdat ie durft bijten.
Vorige week met bloedprikken moesten we hem met twee vasthouden en dan lukte het bijna nog niet.
Van al dat gewring en gewriemel heeft ie volgens mij nu die rugproblemen.
Hij krijgt een snuitje omdat ie durft bijten.
Vorige week met bloedprikken moesten we hem met twee vasthouden en dan lukte het bijna nog niet.
Van al dat gewring en gewriemel heeft ie volgens mij nu die rugproblemen.
Sanneke, Bazinneke van Luka Poedelmans

Ik ben gewoon mezelf

Ik ben gewoon mezelf
-
mwillow
Kun je dat niet bespreekbaar maken bij je DA? Ik moet zeggen dat ik dat bij 1 praktijk niet heb gedaan, omdat ik zo'n verschil in omgang met de andere merk, dus daar verder met hem blijf in noodgevallen. Whoop bijt nog net niet, maar ik moest hem ook met 2 man vasthouden daar, anders haakte hij er wel in bij die DA. Bij die andere praktijk is dat dus helemaal niet aan de orde, omdat ze dat heel anders benaderen. Er hoeven ook geen 2 assistentes extra aan te pas te komen om hem in toom te houden, wat alleen nog maar extra stress met zich mee brengt. En ze nemen echt de tijd voor ons, zonder dat extra in rekening te brengen. Ik kan me er een voorstelling bij maken dat de rugproblemen van Luka daarmee van doen kunnen hebben. Geef zelf maar eens extreme spierspanning om te vluchten in een situatie die niet prettig voor je is. Dan lig je de volgende dag ook behoorlijk in de kreukels.
- Sepje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner
- Aantal honden: 2
Nee gelukkig niet! Het enige wat hij doet is naar een houten beeld van een hond grommen die daar in de hal staat 
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Guapa en Zena vinden aan de da niks
grommen, happen en werken niet echt mee
de da komt voor de jaarlijkse inenting bij ons thuis en dat gaat een stuk relaxter
moeten we toch daar heen, dan krijgen ze beide een muilkorf om, zodat ze al niet
kunnen bijten, voor het tegen werken doe ik niks, als ze gaan liggen, gaan ze maar liggen
hoe harder ik dan zou proberen ze toch te laten staan, hoe meer stress ze krijgen
Shadow heeft geen probleem met de da, hij is daar alleen enorm hard voor zich zelf
terwijl hij hier thuis dus wel mankt, zal hij dat daar niet laten zien, ook niet als de da
bij ons thuis komt
Darko vind de da geweldig, wilt hem altijd knuffelen en kuskes geven, de da vind hem
wel lief en leuk, zolang hij op 4 poten blijft staan
grommen, happen en werken niet echt mee
de da komt voor de jaarlijkse inenting bij ons thuis en dat gaat een stuk relaxter
moeten we toch daar heen, dan krijgen ze beide een muilkorf om, zodat ze al niet
kunnen bijten, voor het tegen werken doe ik niks, als ze gaan liggen, gaan ze maar liggen
hoe harder ik dan zou proberen ze toch te laten staan, hoe meer stress ze krijgen
Shadow heeft geen probleem met de da, hij is daar alleen enorm hard voor zich zelf
terwijl hij hier thuis dus wel mankt, zal hij dat daar niet laten zien, ook niet als de da
bij ons thuis komt
Darko vind de da geweldig, wilt hem altijd knuffelen en kuskes geven, de da vind hem
wel lief en leuk, zolang hij op 4 poten blijft staan
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Nee, eigenlijk niet. Spike is wel wat bang, maar niet overdreven.
Indy weet ik nog niet.
Kelly krijgt een muilkorf om omdat ze anders haar tandjes ergens in gaat zetten wat niet de bedoeling is
, ze is dan een beetje boos. :N:
Indy weet ik nog niet.
Kelly krijgt een muilkorf om omdat ze anders haar tandjes ergens in gaat zetten wat niet de bedoeling is
-
S@ndr@
- Zeer actief
DuCain gaat helemaal over de zeik , trillen ,hijgen. helemaal niet meer reageren , en als we klaar zijn dan duurt het zeker nog 2 uur voor hij weer aan spreekbaar is 
- zonta
- Actief
Beide honden vinden het leuk bij de DA.Toen ze nog jong waren heb ik ze met regelmaat meegenomen naar de da zonder dat er iets zou gebeuren. Honden even op de weegschaal een lekker snoepje en hup weer de auto in.Nu weten ze gewoon dat als ze echt naar de da moeten er iets lekkers tegenover staat. Mijn honden gaan zonder mokken mee en ook op de behandeltafel blijven ze rustig staan en laten alles toe.
Gr,Zonta
Gr,Zonta