Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
TVprogramma JONG
Moderator: moderatorteam
-
hildevdburg
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
TVprogramma JONG
Hoi,
Ik heb al een hele tijd niks meer van me laten horen, maar hier weer een berichtje van mij.
Gisteravond is het in het programma JONG gegaan over angst. Hiervoor hebben ze mij en mijn vorige hulphond Diesel gevolgd. Als jullie de aflevering willen zien, kan dat op uitzending gemist (http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... b4e0ad0b45) of http://www.eo.nl/jong -> aflevering Angst beheerst mijn leven.
Wat wel jammer is, is dat het nog met Diesel is gefilmd. Diesel bleek voor het werk als hulphond toch niet geschikt en we hebben hem dus uit het werk gehaald. Ondertussen heb ik een nieuwe hulphond, Basco. Een schat van een Duitse Herder die zijn taak met veel plezier en enthiousiasme uitvoert. Ik ben echt gek met hem.
Ik heb al een hele tijd niks meer van me laten horen, maar hier weer een berichtje van mij.
Gisteravond is het in het programma JONG gegaan over angst. Hiervoor hebben ze mij en mijn vorige hulphond Diesel gevolgd. Als jullie de aflevering willen zien, kan dat op uitzending gemist (http://www.uitzendinggemist.nl/index.ph ... b4e0ad0b45) of http://www.eo.nl/jong -> aflevering Angst beheerst mijn leven.
Wat wel jammer is, is dat het nog met Diesel is gefilmd. Diesel bleek voor het werk als hulphond toch niet geschikt en we hebben hem dus uit het werk gehaald. Ondertussen heb ik een nieuwe hulphond, Basco. Een schat van een Duitse Herder die zijn taak met veel plezier en enthiousiasme uitvoert. Ik ben echt gek met hem.
- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Re: TVprogramma JONG
Dan heb ik je gezien, schakelde eigenlijk te laat in pas op het moment dat je Diesel kreeg. Ik heb daarom ook niet goed meegekregen wat jouw angsten zijn en hoe een hulphond je daar bij kan helpen. Kun je dat nog een keertje uitleggen? Hier of per pb?
Ik vond Diesel een mooie hond maar wel wat enthousiast
Ik vond Diesel een mooie hond maar wel wat enthousiast
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Aantal honden: 1
Ik heb het wel gezien , was behoorlijk onder de indruk van je verhaal.
Ook al werden er geen details genoemt , kon me er toch wel van alles bij voorstellen.
Vond dat je een hele ander gezichts uitdrukking had in dat deel waar je met Diesel in het bos was dan ervoor. Jammer dat het met hem niet gelukt is , maar natuurlijk super dat het met Basco wel goed gaat. Heb je ook foto's van hem?
Ook al werden er geen details genoemt , kon me er toch wel van alles bij voorstellen.
Vond dat je een hele ander gezichts uitdrukking had in dat deel waar je met Diesel in het bos was dan ervoor. Jammer dat het met hem niet gelukt is , maar natuurlijk super dat het met Basco wel goed gaat. Heb je ook foto's van hem?
Groetjes saskia en een poot van cato

- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
Ik heb het ook gezien 
Jammer dat Diesel uiteindelijk niet goed genoeg was, al vond ik dat je er al heel anders uit zag in het bos dan eerder!!
Ik vind je verhaal echt afschuwelijk.. Heel erg allemaal! Maar hopelijk kun je nu vol goede moed de toekomst in
Jammer dat Diesel uiteindelijk niet goed genoeg was, al vond ik dat je er al heel anders uit zag in het bos dan eerder!!
Ik vind je verhaal echt afschuwelijk.. Heel erg allemaal! Maar hopelijk kun je nu vol goede moed de toekomst in
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
volgens mij staat er in de koffiecorner al een topic van iemand anders over dit.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Snotverpiel, en ik heb het gekeken tot het stukje vóór de hulphond. Wij zeiden nog tegen elkaar dat we zo heftig vonden; zo'n enorme angst die onstaat door dingen die in het verleden zijn gebeurd, wat een impact kan dat hebben zeg. Ik vind het heel knap dat je meegedaan hebt! En heel veel geluk met Basco!
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Ik heb het dus ook gezien
En ik was er erg van onder de indruk.
Wat een doorzettingsvermogen heb jij zeg
Jammer dat het met Diesel niet goed ging, maar ik hoop dat Basco jou nu vertrouwen en vrijheid geeft.
Ik wens jullie samen veel succes!
En ik was er erg van onder de indruk.
Wat een doorzettingsvermogen heb jij zeg
Jammer dat het met Diesel niet goed ging, maar ik hoop dat Basco jou nu vertrouwen en vrijheid geeft.
Ik wens jullie samen veel succes!

-
estelle
heb het net in uitzending gemist bekeken en allemachtig, daar word je wel even stil van.
Aan de andere kant is het ook niet raar dat je zo bang bent geworden door de gebeurtenissen in je verleden, het van dichtbij meemaken van zo'n oorlog. Zo'n knal op een plein en het contant op je hoede zijn is toch eigenlijk ook heel logisch gezien wat jij gezien/gehoord hebt e.d.
Petje af hoor dat je gewoon doorzet. Ik hoop echt dat Basco je hierbij kan helpen.
Aan de andere kant is het ook niet raar dat je zo bang bent geworden door de gebeurtenissen in je verleden, het van dichtbij meemaken van zo'n oorlog. Zo'n knal op een plein en het contant op je hoede zijn is toch eigenlijk ook heel logisch gezien wat jij gezien/gehoord hebt e.d.
Petje af hoor dat je gewoon doorzet. Ik hoop echt dat Basco je hierbij kan helpen.
- Budkes
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders, Jack Russell Terriërs en een Welsh Corgi Pembroke
- Aantal honden: 6
Zo hé, ik heb nu net gekeken en ik kan niet anders zeggen dan dat je een van de dapperste mensen bent die ik ken. Petje af en een hele diepe buiging voor jou.
Dat je dat allemaal hebt gedurfd, zo'n camera ploeg in je net nieuwe huis ontvangen, heel knap.
Zoals ze dat bij Jong gefilmd hadden toen julie in de stad liepen kwam op mij ook heel beklemmend over, met alles wat je in de gaten moet houden, dus bracht dat het gevoel misschien wel een beetje over.
En om je hond moest ik vreselijk lachen, hoe herkenbaar zo'n ontzettend vocaal anwezige duitse herder. Geweldig, dat doet die van mij ook altijd als ik met iemand sta te praten, piep, whoeaa, kreun, piep, joel, mmmmhh, etc. Alles was hier ook gelijk weer wakker en luisterde gebiologeerd naar de computer.
.
Jammer dat het met Spike niet is gelukt, maar hoop dat je het met Basco helemaal gaat redden. Geweldig om te zien hoe meer ontspannen je was met je ond. En ik kan het me voorstellen dat je je door hem een heel stuk veiliger voelt.
Heel veel succes met Basco.
Dat je dat allemaal hebt gedurfd, zo'n camera ploeg in je net nieuwe huis ontvangen, heel knap.
Zoals ze dat bij Jong gefilmd hadden toen julie in de stad liepen kwam op mij ook heel beklemmend over, met alles wat je in de gaten moet houden, dus bracht dat het gevoel misschien wel een beetje over.
En om je hond moest ik vreselijk lachen, hoe herkenbaar zo'n ontzettend vocaal anwezige duitse herder. Geweldig, dat doet die van mij ook altijd als ik met iemand sta te praten, piep, whoeaa, kreun, piep, joel, mmmmhh, etc. Alles was hier ook gelijk weer wakker en luisterde gebiologeerd naar de computer.
Jammer dat het met Spike niet is gelukt, maar hoop dat je het met Basco helemaal gaat redden. Geweldig om te zien hoe meer ontspannen je was met je ond. En ik kan het me voorstellen dat je je door hem een heel stuk veiliger voelt.
Heel veel succes met Basco.
Gr. Aniek

-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
wel geluid geen beeld hier 
- Renee1966
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel - Aantal honden: 2
Tjonge Hilde, wat heb jij als klein kind een hoop naars gezien en meegemaakt.....
Wat fijn dat je nu, samen met Basco, je leven weer vorm kunt geven en aan je toekomst kunt bouwen.
Ik weet zeker dat het je zal lukken, je angsten een plaats te geven, zodat je van het leven nu ten volle kan genieten.
Wat fijn dat je nu, samen met Basco, je leven weer vorm kunt geven en aan je toekomst kunt bouwen.
Ik weet zeker dat het je zal lukken, je angsten een plaats te geven, zodat je van het leven nu ten volle kan genieten.
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Wat dapper dat je op tv durfde! Vind het een duidelijke weergave van hoe moeilijk het is om met angst te leven en ook heel mooi om te zien dat een hond je hiermee kan helpen.
- EstherK
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Airedale Terrier, Zwarte Russische Terrier en Foxterrier
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb het net gezien en ben erg onder de indruk. Ik vind je erg dapper. 
- Morgaine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): buitenlands mormeltje ;)
Ik heb het ook gezien en was ook aardig onder de indruk, vooral omdat ik veel van je angst herkende. Ook ik durfde op een gegeven moment niet eens meer naar de wc, durfde ook niet naar de woonkamer en ook geen eten meer voor mezelf te maken. Gelukkig gaat het nu wel iets beter met me maar angst zal altijd een grote rol blijven spelen in mn leven. Ik had nog nooit gehoord van een psychiatrische hulphond maar vind het een geweldig initiatief!!! Ik hoop dat de verzekeringen het ooit nog gaan vergoeden.
-
hildevdburg
- Vaste gebruiker
- Contacteer:
Dank jullie wel voor de mooie reacties.
Het was intensief en spannend om mee te doen, maar ik heb er geen spijt van. Ik hoop dat het onderwerp angst nu wat opener komt te liggen, voor veel mensen is het zo'n taboe.
Voor mensen die het programma nog willen kijken, het is te zien bij http://www.eo.nl/jong" onclick="window.open(this.href);return false; -> aflevering angst beheerst mijn leven of via uitzending gemist ->uitzenddatum 29-12-2009
Het was intensief en spannend om mee te doen, maar ik heb er geen spijt van. Ik hoop dat het onderwerp angst nu wat opener komt te liggen, voor veel mensen is het zo'n taboe.
Voor mensen die het programma nog willen kijken, het is te zien bij http://www.eo.nl/jong" onclick="window.open(this.href);return false; -> aflevering angst beheerst mijn leven of via uitzending gemist ->uitzenddatum 29-12-2009
- ChantalBos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo, Barbet & Whippet
- Aantal honden: 5
Wat onwijs super van je dat je jouw verhaal op tv durfde te vertellen. Ik hoop dat je samen met Basco heel veel leuke dingen mag beleven en dat je weer kan genieten.
Elke grote liefde eindigt met een groot verdriet.