Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vrouw bijna gedood door eigen honden
Moderator: moderatorteam
- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
Vrouw bijna gedood door eigen honden
TEKENE - Een 87-jarige vrouw is vreselijk toegetakeld door haar eigen honden. Haar drie dobbermanns gingen haar thuis uit het niets te lijf.
De bejaarde vrouw uit het Belgische Stekene werd maandagavond zwaargewond overgebracht naar een ziekenhuis in Antwerpen.
De Dobermann-honden vielen hun baasje, die alleen thuis was, maandagavond opeens aan in haar woning aan de Vogelzangstraat. Ze werd gered door haar buurman die op haar geschreeuw afkwam. Die wist de beesten van de vrouw af te trekken. Haar kleren waren gescheurd en overal lag bloed. Met bijtwonden over haar hele lijf werd ze levensgevaarlijk gewond naar het ziekenhuis overgebracht.
Bron
Wat zou honden triggeren om de baas zo toe te takelen?
De bejaarde vrouw uit het Belgische Stekene werd maandagavond zwaargewond overgebracht naar een ziekenhuis in Antwerpen.
De Dobermann-honden vielen hun baasje, die alleen thuis was, maandagavond opeens aan in haar woning aan de Vogelzangstraat. Ze werd gered door haar buurman die op haar geschreeuw afkwam. Die wist de beesten van de vrouw af te trekken. Haar kleren waren gescheurd en overal lag bloed. Met bijtwonden over haar hele lijf werd ze levensgevaarlijk gewond naar het ziekenhuis overgebracht.
Bron
Wat zou honden triggeren om de baas zo toe te takelen?

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Vrouw bijna gedood door eigen honden
Een tia gehad o.i.d.? 
- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
Ja ik vind het ook nogal wat, om met 87 jaar nog drie dobermanns in huis te hebben. Het zijn ook niet de typische haardkleedjes.

- Rinne Roos
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 wetterhoun outcrossjes, 3 echte wetterhounen, 4 havanezers
- Aantal honden: 9
Had ze ze vergeten eten te geven ofzo? 
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Ga ook eerst maar met Nanna mee. Ken wel een man van 80 met een Dobermann teef, maar fietst er elke dag een uur mee en als het hem niet lukt heeft hij altijd meerdere mensen die dit voor hem willen doen.
Ben benieuwd of een mogelijke oorzaak er nog bij komt te staan, denk het niet.
Ben benieuwd of een mogelijke oorzaak er nog bij komt te staan, denk het niet.
- iones
- Zeer actief
De honden zullen geheid een verhaal hebben maar dat zal nooit gehoord worden. En ze zullen sowieso aan het kortste eind trekken en de mens zal er geen lering uit trekken.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Is dit niet zoiets als ganging up? Of hoe noem je dat ook alweer dat honden met elkaar gaan meedoen om het vechten, gebeurd ook weleens in een roedel, dan wordt de zwakste gepakt en als er niet ingegrepen wordt, gedood....
Groetjes Lianne
- iones
- Zeer actief
Ik denk wel dat ganging up hierin een rol gespeeld zal hebben.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- iones
- Zeer actief
Maar ligt dat aan de honden of ligt dat aan de mensen? Dat is eigenlijk de vraag.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Daar ben ik het mee eensInge O schreef:als hier al iemand schuld zou hebben zijn het de 'jonge' bazen, want eigenlijk vind ik dat je een roedel dobermans net zo min alleen bij een oudje moet zetten als dat je het bij een baby zou doen.
- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ja leuk, een roedel Dobermans achterlaten bij een oud vrouwtje 
- iones
- Zeer actief
het kan zeker ook aan de hond liggen ja, maar meestal ligt het aan de mensen en draait de hond op voor de gevolgen.
Mensen begrijpen een hond vaak niet en dan nemen ze ook nog een soort hond die helemaal niet bij ze past.
Mensen begrijpen een hond vaak niet en dan nemen ze ook nog een soort hond die helemaal niet bij ze past.
- petra/jacky
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): BOERENFOX
ranetje schreef:Daar ben ik het mee eensInge O schreef:als hier al iemand schuld zou hebben zijn het de 'jonge' bazen, want eigenlijk vind ik dat je een roedel dobermans net zo min alleen bij een oudje moet zetten als dat je het bij een baby zou doen.
OOk ik ben het hier helemaal mee eens.

Groetjes Petra en Jacky