Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Andere dieren niet ruiken
Moderator: moderatorteam
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Andere dieren niet ruiken
In hoeverre is het nou normaal dat een hond, een kat die maar een paar meters verwijderd is van een hond,
of een konijn etc. dat een hond dat niet ruikt? Men zegt altijd wel dat een hond zo'n geweldige neus heeft,
maar ik moet zeggen dat ik daar bij Ben niet zo veel van merk. Hij is veel meer met zicht bezig. Terwijl Osa
een tennisbal nog kon ruiken die op het dak lag, was ook altijd aan het jagen op sporen van herten etc.
of een konijn etc. dat een hond dat niet ruikt? Men zegt altijd wel dat een hond zo'n geweldige neus heeft,
maar ik moet zeggen dat ik daar bij Ben niet zo veel van merk. Hij is veel meer met zicht bezig. Terwijl Osa
een tennisbal nog kon ruiken die op het dak lag, was ook altijd aan het jagen op sporen van herten etc.
- Jay
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herdershond langhaar
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Re: Andere dieren niet ruiken
Leek mij ook misschien wel logisch, maar geen idee..Jay schreef:Zitten die dan misschien benedenwinds?
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Een hond in b.v. de schemering kan zo wie zo slecht dingen op het zich onderscheiden. Zit er b.v. een kat muis stil ergens op een auto, dan zal een hond er straal voorbij lopen, echter .. Beweegt die kat 1x, dan zal hij of zij gelijk opvallen ...Aimee schreef:In hoeverre is het nou normaal dat een hond, een kat die maar een paar meters verwijderd is van een hond,
Ander voorbeeldje .. Laika was hier een tijdje terug zo op in haar spel aan het gaan met een tennisballetje, dat ze letterlijk over een passerend konijn struikelde!
Terwijl ze die konijnen normaal tot in haar hun holletjes volgt (althans, dat probeert ze)
Dus, honden kunnen op zich vrij slecht dingen zien, en dan vooral in het schemer ..
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Het gaat me juist niet om het zicht dat niet goed zou zijn, maar de neus.Felix schreef:Een hond in b.v. de schemering kan zo wie zo slecht dingen op het zich onderscheiden. Zit er b.v. een kat muis stil ergens op een auto, dan zal een hond er straal voorbij lopen, echter .. Beweegt die kat 1x, dan zal hij of zij gelijk opvallen ...Aimee schreef:In hoeverre is het nou normaal dat een hond, een kat die maar een paar meters verwijderd is van een hond,
Ander voorbeeldje .. Laika was hier een tijdje terug zo op in haar spel aan het gaan met een tennisballetje, dat ze letterlijk over een passerend konijn struikelde!![]()
Terwijl ze die konijnen normaal tot in haar hun holletjes volgt (althans, dat probeert ze)
Dus, honden kunnen op zich vrij slecht dingen zien, en dan vooral in het schemer ..
Een hond zou zoiets toch gewoon moeten ruiken?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ze ruiken het ook maar niet als de wind verkeerd staat.
Orpa is wel eens op een meter langs een ree gelopen. Maar de wind stond verkeerd, en dan ruiken ze dus niks.
Orpa vertrouwt dus ook feilloos op haar neus.
Terecht, maar ze houdt (doordat ze niet actief jaagt) geen rekening met de wind.
Ze ruikt alles als het in de neus komt, maar anders dus niet
Orpa is wel eens op een meter langs een ree gelopen. Maar de wind stond verkeerd, en dan ruiken ze dus niks.
Orpa vertrouwt dus ook feilloos op haar neus.
Terecht, maar ze houdt (doordat ze niet actief jaagt) geen rekening met de wind.
Ze ruikt alles als het in de neus komt, maar anders dus niet
-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Ohw, op die fietsAimee schreef:Het gaat me juist niet om het zicht dat niet goed zou zijn, maar de neus.
Een hond zou zoiets toch gewoon moeten ruiken?
Nah, trust me .. Hij ruikt het op dat moment zeker weten dat er een kat, konijn of anders 'iets' er is, echter als hij afgeleid is, zal hij er niets mee doen
-
Gos
- Zeer actief
Afgezien van de vraag hoe de wind op dat moment staat en of hij dus inderdaad die lucht wel in z'n neus krijgt, lijkt het mij dat het hem misschien gewoon niet boeit. Dat hij er niet op reageert wil nog niet per definitie zeggen dat hij het niet ruiktAimee schreef:In hoeverre is het nou normaal dat een hond, een kat die maar een paar meters verwijderd is van een hond,
-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Of dat hij met andere hondse dingen bezig is!Gos schreef:Afgezien van de vraag hoe de wind op dat moment staat en of hij dus inderdaad die lucht wel in z'n neus krijgt, lijkt het mij dat het hem misschien gewoon niet boeit. Dat hij er niet op reageert wil nog niet per definitie zeggen dat hij het niet ruiktAimee schreef:In hoeverre is het nou normaal dat een hond, een kat die maar een paar meters verwijderd is van een hond,