Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oud en nieuw dilemma

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Re: oud en nieuw dilemma

Ongelezen bericht door smoekie »

Is het geen idee zelf vrienden uit te nodigen als je besluit toch bij Lima te blijven???
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Limanade »

vrienden uitnodigen gaat een beetje lastig.. aangezien de vrienden die ik hier heb, daar zitten :P

dus ik zit hoe dan ook helemaal in mijn eentje, met lima, boven op de slaapkamer..
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

lastig zeg dat mensen het niet begrijpen.

ik blijf zowiezo thuis maar ga nog weleens weg zo na 1.30 uur als alles weer rustig is. maar dat is dan maar heel eventjes naar het café op de hoek om gelukkig nieuwjaar te wensen.

nu geeft mijn broer+vriendin dit jaar in hun nieuwe huis een galafeest met oud en nieuw en natuurlijk mogen wij ook komen. de hond van haar ouders is daar ook en sem (schoonouders) en sam (mijn hond) hebben geld op elkaars hoofd staan zeg maar :mann:

dus ik zou wel kunnen gaan en hem meenemen (dat is een dorp verder dus dan kan ik sam niet alleen laten, lola wel) dat we dus na 1/1.30 thuis wegrijden maar ik ben bang dat iemand een bench of deur openmaakt en dat die 2 dus bij elkaar komen.

gelukkig is dat in mijn familie geheel logisch en normaal en niet meer dan jammer dat we niet komen. onze honden zijn nummer 1 daarna het feesteje.
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Ik zou de hond niet alleen laten met vuurwerk, je weet nooit wat er eventueel mis kan gaan.
Mag je niet oudejaarsavond beneden doorbrengen met Lima, alleen voor deze ene keer?
Boven op die slaapkamer lijkt me wel erg ongezellig.
thom
Zeer actief
Mijn ras(sen): Portugees 'straatschoffie'.
Contacteer:

Ongelezen bericht door thom »

Yla is absoluut niet bang voor vuurwerk, en dat wil ik graag zo hoden, dus daarom laar ik haat nooit alleen op oudejaarsnacht, dat is ineens zo'n geweld.
Je moet gewoon doen, waar je jezelf goed bij voelt, en je niet laten dwingen door (voor) oordelen uit je omgeving.
Afbeelding
kiki78
Zeer actief
Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel

Ongelezen bericht door kiki78 »

sinds ik een hond heb vier ik oud en nieuw altijd alleen. Ik heb niet echt wat met oud en nieuw en zit de hele avond een boek te lezen en te wachten totdat het geweld losbarst. Is het rustig dan slapen. Daan is niet bang, die wordt hooguit boos omdat hij wakker wordt van het vuurwerk. Bedan vind het spannend en ik denk dat het voor hem veel stress gaat geven.
Afbeelding
Boukje

Ongelezen bericht door Boukje »

Ik vier oud en nieuw ook alleen sinds ik een hond heb.
Ik pieker er niet over haar in een vreemde omgeving te laten met al dat geknal of alleen thuis te laten.
Zij is mijn alles en dus gaan we die nacht samen in. Ze is niet bang voor vuurwerk, maar je weet nooit wat er gebeurd.
En zoals de vorige poster ook al poste... ik heb niets met oudjaar. Ik zit de hele avond een beetje uit te zitten tot ze gaan knallen en als het redelijk stil is ga ik mijn bed in. :slaap:
IK zou proberen of je met Lima in het flatje de avond door kan brengen en het dan gewoon gezellig maken voor jezelf. En anders thuis blijven en schijt aan de mensen die het niet snappen. :tong:
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Goed dat je deze keuze hebt gemaakt :ok:
Aiske
Zeer actief

Ongelezen bericht door Aiske »

2 jaar geleden lag mijn vrouw in het ziekenhuis.
Ik mocht daar ook blijven met oud en nieuw.
Maar ik ben naar huis gegaan om bij de honden te zijn, alleen laten met oud en nieuw.... nooit.
Groetjes,
de fryske hounen
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Wij laten de honden ook niet alleen. Vind zelf sowieso helemaal niks aan oud en nieuw maar ik wil gewoon liever bij mijn honden zijn dan, zelfs al had ik alleen Tsuki gehad die nergens bang voor is. Voelt voor mij toch fijner.
Afbeelding
Youp
Zeer actief

Ongelezen bericht door Youp »

Ik laat mijn honden ook niet alleen met oud en nieuw. Eind van de middag gaan we nog wel altijd een afsluitertje drinken op de zaak. Dan gaat de radio aan, krijgen ze wat lekkers en doen we de gordijnen dicht. Na de ergste knallen kunnen we ook wel even naar de buren of zo lopen maar verder niet.
Wij zijn wel welkom bij vrienden met de honden maar mijn beste vriendin staat op het punt om te bevallen dus dat wordt hem niet dit jaar.
Groetjes Kim en een poot van Diesel en Zahra
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik heb absoluut geen bange honden met vuurwerk, toch laat ik ze nooit alleen... dus dat zou dan ook mijn keuze zijn, thuis bij de hond.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Anne Panne schreef:vrienden uitnodigen gaat een beetje lastig.. aangezien de vrienden die ik hier heb, daar zitten :P

dus ik zit hoe dan ook helemaal in mijn eentje, met lima, boven op de slaapkamer..
Misschien niet wat je wilt horen, maar in mij op komt "nieuwe vrienden zoeken en vragen of je dan toch met hen en je doggy in dat flatje mag"... vrienden die wel begrijpen dat de hond voor gaat bijvoorbeeld....

Waren wij niet nu net op vakantie / vluchten voor vuurwerk, zou je hier welkom zijn, maar ja.... gaat 'm ook niet worden...

Suzanne
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Anne Panne schreef:vrienden uitnodigen gaat een beetje lastig.. aangezien de vrienden die ik hier heb, daar zitten :P

Ja, maar niet zielig gaan doen he?

Kijk, het is hartstikke goed dat je je hond niet alleen wilt laten met oud en nieuw, doe ik ook niet, maar ik ben een oud mens met een eigen huis en ik zit dik tevreden met mijn aangeschoten (ze krijgen advocaat :D ) honden op de bank naar Paul de Leeuw en dergelijke te kijken, de kinders zijn er of tot 12 uur of komen daarna weer binnenvallen met vrienden, en ik heb een prima avond.

Jij bent een jonge meid, en jonge meiden horen lol te hebben met oud en nieuw. En je kan heel gehoorzaam en triest op dat kamertje gaan zitten met je hond, maar je kan ook een keertje voor jou en je hond opkomen. Misschien zelfs wel even heel boos worden omdat het gewoon super onrechtvaardig is wat er nou gebeurt. Desnoods gillen en iets door de kamer gooien. Daar moet je ook weer geen levensstijl van maken natuurlijk :roll: , maar je moeder en haar vriend mogen zich best wel eens realiseren dat je niet de rest van je leven over je heen laat lopen.

En ik weet niet precies hoe oud je bent, maar zo snel als het kan op zoek gaan naar een plekkie voor mezelf lijkt me verstandig.

(En ik zou nog steeds gaan voor stiekum vrienden en kennissen uitnodigen. Die zitten liever bij jou dan ergens waar ook ouders zitten. Je kan altijd zeggen dat ze allemaal langskwamen zonder dat je het vantevoren wist, en sorry dat alle drank op is enzo) Maar goed, ik was lang zo'n braaf kind niet als jij. Ik wilde potdomme dat ik van die brave kinders had, en je moeder en haar vriend zouden hartstikke trots op je moeten zijn. Zo.)
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

nou anne kom gezellig hierheen
we regelen wel iets met de hondjes
om en om
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Limanade
Zeer actief

pam ik hou van je :I:
Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Anne, dit is nog eens een oplossing! :ok:

Moet me nog wel even van het hart dat ik vind dat jouw moeder wel eens voor je op zou mogen komen als haar vriend zo tegen jou loopt te katten en te zeuren.
Ze zou verdorie trots moeten zijn op je!
Jij bent jij, en dat horen ze te respecteren.

Als iemand dat niet doet, maak dan dat je wegkomt.
Hanneke heeft gewoon gelijk , maak dat je een woning vindt en bouw je eigen leven op.
Met je eigen regels.

Lijkt me nou echt eens een prima voornemen voor 2010 ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Limanade
Zeer actief

ja dat is ook 1 van mijn voornemens :D

wbt mijn moeder.. ja die zit er vaak tussen in.. geeft zelf ook al aan dat zij ook nooit haar hond met oud en nieuw alleen liet dus ik ben echt niet gek :P

maar iig bedankt allemaal voor de lieve reacties en aanbiedingen :D
Afbeelding

Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Natuurlijk ben jij niet gek.
Je moeder moet die vriend maar wegdoen, lijkt me ;)
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Limanade
Zeer actief

Marjoleine schreef:Natuurlijk ben jij niet gek.
Je moeder moet die vriend maar wegdoen, lijkt me ;)

hahahaha nou dan staan we alle 2 op straat :lol:
Afbeelding

Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ik ben dit jaar ook alleen thuis met oud en nieuw. Reinier heeft dienst en moet dus werken. Ik kon ook naar mijn broer om daar feest te vieren maar ik vind het prima, want ik laat de honden en katten ook niet alleen zitten. Jammer dan.
Ik snap het wel hoor, maar ik vind het ook wat flauw dat de hond niet mee kan. Onze dieren zijn absoluut niet bang, en toch laat ik ze niet alleen.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Ook hier 1 die thuisblijft bij de hondjes. Vorig jaar, toen ik nog thuis woonde, ging ik alleen in het begin van de avond even met mn vriend mee naar zijn moeder. Maar dan waren mijn ouders er.
Mijn vriend blijft over het algemeen een deel van de avond bij me en daarna wil ik dat hij wat leuks gaat doen. Mijn honden, mijn keuze.

Dit is het eerste jaar dat ik niet meer bij mn ouders woon, woon wel samen, maar ook nu stuur ik mijn vriend gewoon op pad, hij hoeft de leuke dingen niet te laten voor mij. Maar ik ga nu ook niet meer mee naar zijn moeder op de avond zelf.
Mijn ouders komen misschien even langs en mn vriend komt nog wel een x met zn vrienden langs.

Ik vind het prima, het gaat om jouwn keuze hierin, waar jij je prettig bij voelt.
Mijn vriend vind het ook jammer dat ik niet meega o.i.d. maar jammer dan.
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Iedereen moet uiteraard doen waar hij/zij zich goed bij voelt. En ondanks dat het nooit eerder is voorgekomen dat Nell alleen is gebleven met Oud en Nieuw. Of mijn moeder en haar vriend zijn bij ons, of wij zijn met zijn allen bij hun en dan blijven kids en hond achter. Kan ik me wel degelijk voorstellen dat mocht het om wat voor reden dan ook zijn, wij Nell wel alleen zouden laten. Simpelweg om het feit dat ze het alleen maar prachtig vind om te zien en gelukkig totaal niet bang is. Ook waar en hoe wij wonen maakt natuurlijk ook uit. We wonen niet ergens waar er "vol" geknalt wordt. Wonen in een Maisonette, dus bij ons geen brievenbus waar ze iets in zouden kunnen gooien oid. Als je bij alles moet gaan denken wat er "kan" gebeuren zou je je hond eigenlijk nooit meer alleen kunnen laten :19: Elke dag kan zich een "rampscenario" afspelen terwijl jij niet thuis bent en de hond alleen is. Die kans is mijn inziens op Oudjaarsavond echt niet (veel) groter dan welk andere dag van het jaar dan ook ondanks het afsteken van vuurwerk.

Maar goed, nogmaals, hartstikke mooi dat iedereen alleen thuis wil blijven voor en bij de hond, maar t hoeft echt niet zo te zijn dat je je hond een of ander trauma bezorgd (indien deze niet bang is uiteraard) door wel op stap te gaan. Als je anders op stap gaat en de hond alleen laat zie ik persoonlijk geen verschil) met Oudjaarsavond. :wink:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
MaaikePerla
Actief
Mijn ras(sen): Herder-Whippet

Ongelezen bericht door MaaikePerla »

Anne Panne schreef:ik zit een beetje in een dilemma

ik ga oud en nieuw vieren bij iemand met een hele groep.. erg gezellig en heb er zin in
in eerste instantie zou ik lima mee nemen maar dat kon later toch niet

nu kan ik lima bij iemand anders in de buurt kwijt.. maar dan zit ze op een flatje van 3 hoog in een flatje midden in den haag ypenburg.. de hel met oud en nieuw.. maaaaaaar ik kan wel elk uur bij haar gaan kijken want het is dan om de hoek

of ik kan haar thuis laten, waar het zeer waarschijnlijk rustig is qua vuurwerk.. maar dan kan ik niet elk uur komen kijken...

wat zouden jullie doen?

Tsja.. ik had hetzelfde "dilemma".
Alleen is het voor mij niet echt een dilemma, omdat gelijk duidelijk was wat ik ging doen.
Ik werd ook uitgenodigd bij vrienden, heel gezellig natuurlijk, maar niks voor Perla.
Ze kon dus niet mee, en voor mij was het dan ook gelijk duidelijk dat ik ook niet mee kon.

Jammer maar helaas, Perla gaat voor.
Als je Lima alleen thuislaat heb je bovendien ook nog eens een grote kans dat ze een enorme angst voor vuurwerk/knallen/onweer gaat ontwikkelen.
flamme
Zeer actief
Mijn ras(sen): Saarlooswolfhond
Ierse Setter
Klein spaans mixje

Ongelezen bericht door flamme »

Hier ook een uitnodiging voor oud en nieuw. De honden zijn zeker niet welkom. Dat heb ik niet eens gevraagd want de man des huizes daar is er bang van en allergies voor. Gelukkig wordt er hier in het dorp niet al te veel geknalt. Nu dus afgesproken dat ik na het vuurwerk daar even heenga. Is 5 minuutjes lopen. Dus om 1 uur de honden in de kennel en daarna kan ik nog even op bezoek. Overdag en tijdens het vuurwerk laat ik ze absoluut niet alleen. Tuin en kennel zijn uiteraard hermetisch afgesloten. Ouders die naast me wonen en een oogje in het zeil houden. Maar is nog nooit nodig geweest. Ik woon hier al 33 jaar en heb nog nooit meegemaakt dat er na 1 uur nog geknalt werd.

Ik proef wel uit je bericht dat je ook behoefte hebt aan de sociale contcten dus dat dat ook een overweging is van bv. dat flatje.
Aan de andere kant lees ik dat je niet blij bent met de vriend van je moeder die ook op datzelfde feestje is. Dat feestje is dan bij "vrienden" die hun afspraken niet nakomen. Mwah, zou voor mij niet het 1e feestje zijn waar ik heen zou moeten.
Ik hoop in ieder geval dat je voor jezelf een keuze kunt maken waar je een beetje prettig bij voelt :ok:
pooh
Zeer actief
Mijn ras(sen): zwiterse witte herder

Ongelezen bericht door pooh »

ik zou niet gaan, of pas nadat alle geknal voorbij is.
:pop:
Caramba
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergschnauzers
Zwarte Russische Terriër
Riesenschnauzer zwart
Contacteer:

Ongelezen bericht door Caramba »

wat een k*tsituatie...

ik woon sindskort op weer mezelf, mijn vader heeft me uitgenodigt om te komen, de hele familie is daar etc etc..

Alleen als de hondjes mee mogen en ja gelukkig mogen ze mee, maar ze moeten wel in de bench , hij heeft er namelijk 6 en dan wordt het erg vol in het huis...

Maar inderdaad , geen leuke situatie, maar zouden ze niet mee kunnen , dan bleef ik echt wel thuis... Zij zijn er altijd voor me en nu zou ik ze op deze momenten alleen laten?? nope voor geen goud...

succes ermee! :ok:
Afbeelding
Lin-C
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër

Ongelezen bericht door Lin-C »

Ik heb een Turkse schoonfamilie, mijn schoonmoeder en schoonzus zijn allebei bang voor honden en vinden/vonden ze ook 'vies'.

Maar ze houden van ons (mij en mijn vriend) en daarom waren wij vanaf dat wij Semmy hebben gewoon welkom, MET hond. Vooral mijn schoonzus en schoonmoeder hebben erg moeten wennen, maar ze zijn nu helemaal gek van Semmy en zijn bijna over hun angst heen.

Wat ik hiermee wil zeggen, mensen die van je houden moeten zich ook wel eens aan JOU aanpassen en begrip tonen voor jouw situatie. Dat dit in jouw geval niet gebeurt vind ik erg jammer, je mag hier zeker iets van zeggen het zijn tenslotte wel je familie en vrienden! :wink:

Ik hoop dat je toch een hele gezellige jaarwisseling hebt, heel veel succes!
*Jolanda*

Ongelezen bericht door *Jolanda* »

vervelende situatie hoor maar gelukkig heb je ondertussen al een mooi aanbod gekregen om je oud en nieuw MET hond door te brengen.

WIj hebben hier het huis vol en iedereen gaat rond 1 uur stappen maar ik blijf thuis lekker met magic op de bank. Magic wordt altijd erg boos van het vuurwerk dus ik laat haar echt niet alleen....
Er zijn veel vrienden die willen dat we bij hun langs komen maar ik wil niet eens met magic in een vreemde omgeving zitten. Dus we blijven lekker thuis.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik denk dat je bij Pammie een erg leuk oud en nieuw kunt vieren :ok:
Pammie volgend jaar kom ik ook hoor :engel:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”