Wat is het probleem bij grote harde tabletten?AnneMarie schreef:MSM voert afvalstoffen beter en sneller af en werkt zodoende ontstekingsopruimend.christo schreef:
Ik heb overigens geen idee wat MSM nou is en wat het doet, maar goed, het flesje was rond de 30 euro voor 500 ml, en voor mij is het vooral belangrijk dat ik Aidan geen pillen hoef te geven want daar eet hij keurig omheen.
Als je een ontstekingsremmer geeft gaat als het ware de deur meteen dicht, MSM zet de deur open om de rotzooi eruit te gooien.Zo zegt mijn arts dat. Dat gaat dan over mensengewrichten.
Prima spul, ik had tabletten maar voor een hond moet je inderdaad vloeistof hebben anders gaat dat niet lukken die tabletten zijn nl groot en hard...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraagje over kreupelheid
Moderator: moderatorteam
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Re: Vraagje over kreupelheid
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
grote harde tabletten in zijn keel drukken...dat is het probleem. Die dingen blijven soms zelfs bij mensen akelig hangen....
dat wil ik hem en mij eigenlijk niet aandoen. Hij heeft een klein keeltje.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik druk die dingen ook niet in de keel van mijn honden.AnneMarie schreef:grote harde tabletten in zijn keel drukken...dat is het probleem. Die dingen blijven soms zelfs bij mensen akelig hangen....
Gewoon inpakken in wat vlees of zelfs in een stukje brood en bij het voer in de bak doen.
Mijn hond eet gewoon haar bak leeg
En anders geef je het met een klodder rundergehakt
-
AnneMarie
- Zeer actief
Kan het proberen. Jouw honden zijn wel wat robuuster dan de mijne en ik zag die grote tabletten...
Ze staan bij mijn moeder dus misschien volgende keer toch maar meenemen en geven. Kan ook een halve geven.
Ze staan bij mijn moeder dus misschien volgende keer toch maar meenemen en geven. Kan ook een halve geven.
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Bij de apotheek kan je een pillenvermaler kopen, het vermaalde wordt makkelijker opgenomen door de hond (en mens).
-
AnneMarie
- Zeer actief
Slim! Ook nog een idee. Bij de dierenwinkel hier hebben ze Primeval Gelatinaat. Ook nog een idee. Heel andere werkzame stoffen weer.

-
AnneMarie
- Zeer actief
Ja klopt, je moet wel weten welke wel en welke niet...
Zo heb ik vaak een ibuprofen gehalveerd, dat wist de apotheek arts en verpleegkundige ook nog eens. Later hoorde ik dat de laag eromheen bescherming voor de maag was
Sommige stoffen mogen pas later in de spijsvertering vrij komen! Bij glucosamine maakt dat niet uit hoor
Zo heb ik vaak een ibuprofen gehalveerd, dat wist de apotheek arts en verpleegkundige ook nog eens. Later hoorde ik dat de laag eromheen bescherming voor de maag was
Sommige stoffen mogen pas later in de spijsvertering vrij komen! Bij glucosamine maakt dat niet uit hoor