Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

oud en nieuw dilemma

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: oud en nieuw dilemma

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Blijf thuis, koop een hoop eten en drinken en nodig zelf een stel vrienden en vriendinnen uit. Als dat niet mag doe je het stiekum. Als ouder zou ik daar niet happy mee zijn, maar als ik kind zou ik het toch mooi op die manier oplossen.

En ik snap ook niet helemaal dat je hond niet beneden mag komen?
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Anne Panne schreef:en de vriend van mijn moeder vind dus dat ik ziekelijk met haar omga.. want die ziet dat elke dag namelijk ;)
als ik bv een dag gewerkt heb, ga ik gelijk boven bij lima zitten omdat ik vind dat ze echt te lang alleen is geweest.. en dat vind hij ziekelijk
Zijn probleem zou ik zeggen.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Je bent oud genoeg om je eigen plan te trekken, denk ik zo.
Doe wat je het beste lijkt, niet wat anderen zeggen dat je zou moeten doen. :ok:
Afbeelding
Iedere dag feest!
Roelfien
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Roelfien »

Wanneer ga je voor jezelf op komen, Anne? Ik snap dat het niet makkelijk is omdat je bij je ouders in woont en daar dan ook afhankelijk van bent. Maar ik zou toch echt doen wat ik zelf het beste acht voor mijn hond. :wink:
Bevriend met rooie kaai Herman en dametje Ici.
In memoriam Yentie en Toby
estelle

Ongelezen bericht door estelle »

nee met oud en nieuw laat ik geen hond alleen. Tenzij je ergens woont waar amper vuurwerk afgestoken wordt en je hond er niet bang van is.
Maar zo midden in den haag en dan nog in een vreemde flat....
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder

Ongelezen bericht door Saarah »

Even het topic helemaal doorgelezen en in jouw geval zou ik, denk ik, Lima naar dat flatje in de buurt brengen.
1. Ze is dan niet alleen.
2. Je kan elk uur een kijkje bij haar gaan nemen
3. Ze is sowieso al niet bang van vuurwerk, dus normaal zal dat niet al te veel problemen opleveren denk ik?
4. Zo heb jij ook iets aan Oudjaar! Je moet natuurlijk zeker en vast denken in het belang van je hond, maar ik denk dat je dat doet als je haar naar die persoon brengt. Zorg er natuurlijk wel voor dat die persoon je altijd kan bereiken moest er iets zijn. Als ik het goed begrijp is dat flatje vlak in de buurt en kan je daar dan meteen zijn.

Dus ik zie niet echt een probleem, en ik vind het persoonlijk een mooie compromis voor jou en Lima...
Nog even een kleine edit: ik spreek wel vanuit mijn ervaring van België, hier is het vuurwerk niet zo hevig. Misschien is dat in Nederland anders? Nuja, als ze niet bang is van vuurwerk zal dat normaal toch geen probleem geven, wel?
Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Ik zou lekker samen met Lima in dat flatje gaan zitten.
Is je hond niet alleen, en hoef je beiden niet op een slaapkamertje te hangen.
Afbeelding
Iedere dag feest!
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

nou.. is dat flatje is ze wel alleen.. :ugh: alleen ik kan wel binnen een paar minuten bij haar zijn

maar heb net nog maar eens verteld hier dat ik gewoon lekker thuis alleen bij lima blijf..
gelijk weer een hele scene: wat een zielige vertoning! blabla het is maar een hond

hij (de vriend van mijn moeder) kan zo ontzettend de pot op nu :mep:
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Anne, wacht eens even,

Je hebt een aanbod gekregen om oud en nieuw te gaan vieren bij vrienden en je hond was welkom. Daarna was je hond niet meer welkom. Op jouw, dan plaats ik hem in een andere ruimte -desnoods met een bench- is negatief gereageerd vanwege de aanwezigheid van anderen honden.

Nou denk ik niet dat 'de andere honden' afkomstig zullen zijn van degene die jou hebt uitgenodigd, want dan was die hond er al. Dus, het moeten honden zijn van je vrienden en dan vraag ik mij toch iets af?

Wie is er het eerst uitgenodigd?
Wie bepaald dat jouw hond niet welkom is?
Waarom is je hond ineens niet meer welkom?
Waarom mag hij niet, als tussenoplossing, in een andere ruimte desnoods in een bench vertoeven?

In dit geval zou ik opkomen voor mijn hond en duidelijk aangeven, zonder hond zie je mij ook niet, en mag ik even uitleg waarom mijn hond eerst wel maar nu niet meer welkom is?

Anne, ik heb dit grapje jaren geleden ook al eens gehad en mijn yorkje was -eventueel in een bench- niet welkom omdat de eigenaars 2 katten in huis hadden. Op mijn, daar heeft mijn york geen last van want die is katten gewend en het zit toch in een bench eventueel met een doek erom heen, werd negatief gereageerd.
Toen was ik er klaar mee! Nee, ik ben niet naar dat feest gegaan, ik bleef bij mijn york omdat men niet met mij naar een oplossing toe werkte maar juist naar een probleem.
Saarah
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australische Herder

Ongelezen bericht door Saarah »

Anne Panne schreef:nou.. is dat flatje is ze wel alleen.. :ugh: alleen ik kan wel binnen een paar minuten bij haar zijn

maar heb net nog maar eens verteld hier dat ik gewoon lekker thuis alleen bij lima blijf..
gelijk weer een hele scene: wat een zielige vertoning! blabla het is maar een hond

Ohw, sorry, ik dacht dat ze daar niet alleen zou zijn.

In dat geval, tja, je doet toch lekker wat je zelf wil! Daarvoor hoeven ze echt niet kwaad te zijn, het bewijst alleen maar dat jij om je hond geeft! :ugh:
Afbeelding
Limanade
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bullterrier

Ongelezen bericht door Limanade »

ik heb geen idee wilma.. weet het ook niet
te druk dit dat.. lopen al andere honden blabla
heb ook al gezegd dat ik dat niet eerlijk vind tegenover mij en lima.. maar goed.. kan er niks tegenin brengen helaas.. hun huis - hun regels..
Afbeelding

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

tsja heel simpel ik zou het nieuwe jaar in willen gaan met diegene waar ik het meeste van hou,
die voor mij het belangrijkste zijn en diegene die afhankelijk van mij zijn...
ja laat dat op alle drie de eisen nu deezelfde zijn, mijn dieren!
Omdat een vent je moeder wil neuken wil dat nog niet zeggen dat zijn mening voor jou belangrijk moet zijn.
Sorry bot gezegd en kort door de bocht, maar jee lekker belangrijk.
En niemand vindt het normaal om kinderen met de jaarwisselig alleen te laten,
maar dieren wel??????
Tsja met dat soort mensen ga ik dus gewoon niet eens om. :pffff:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

Ik ben daar héél makkelijk in. Ook eens zoiets bij de hand gehad, alleen met het verschil dat ik niet alleen zat. We waren uitrgenodigd bij vrienden, honden konden mee. Tot... opeens niet meer. Nou, dan komen wij ook niet, prima.

Ik laat ze niet alleen met oud en nieuw. Al had ik Spike alleen, dan nog niet. Die is totaal niet bang, maar er kan zoveel geks gebeuren.

En laat héél de wereld me dan maar voor gek verklaren, jammer dan.
Liever geen feestje dan m'n honden een trauma door weet ik veel wat er gebeurt.
En ja, er kan áltijd wat gebeuren, maar met oud en nieuw is er toch wel meer kans.
plekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse herder, kruising cocker en ruwhaar en een cairn
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door plekkie »

Anne Panne schreef:nou.. is dat flatje is ze wel alleen.. :ugh: alleen ik kan wel binnen een paar minuten bij haar zijn

Anne, ik vind je een kei van een baasje/vrouwtje! Ik ben zelf ook alleen met drie honden en pas ook mijn hele leven aan aan de behoeften van de honden. Waarom? Omdat zij weerloos zijn en van mij afhankelijk, daarom! En als jij je hond niet mee mag nemen en alleen achter moet laten kan ik me heel goed voorstellen dat je ervoor kiest dan bij je hond te zijn. Zou ik ook doen!
Ik werk met Oud en Nieuw, dus "vier" het ook niet (honden zijn met mijn vader op een rustige plek, hoewel gelukkig ook niet bang voor vuurwerk). Om 12 uur zal ik aan je denken en hef de koffie!!!
Gelukkig Nieuwjaar!
Sanne2008
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Argentijnse Doggen & 1 Jack Russell Terrier
Contacteer:

Ongelezen bericht door Sanne2008 »

Wij laten de honden ook niet alleen.Wij gaan dit jaar oud en nieuw ergens ander vieren waar ze ook niet los door het huis mogen rennen in verband met de kat en eventule andere honden die ook meekomen.Dus nu gaan er 2 benches mee en hun spulletjes.Had ik dit aanbod niet gehad en konden ze niet mee, was ik onherroepelijk thuis gebleven.
Groetjes Nancy

Afbeelding
Jess79
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Boomer en een malthezer

Ongelezen bericht door Jess79 »

Ik zou mijn honden nooit alleen laten met dit angstig gebeuren.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Anne Panne schreef:ik heb geen idee wilma.. weet het ook niet
te druk dit dat.. lopen al andere honden blabla
heb ook al gezegd dat ik dat niet eerlijk vind tegenover mij en lima.. maar goed.. kan er niks tegenin brengen helaas.. hun huis - hun regels..
Het klopt, het is hun huis en het zijn hun regels. Maar die dienen ze dan wel te handhaven en niet bij te stellen wanneer het hun uitkomt. Je was welkom met hond, punt! Dus vind ik het wel zo netjes dat ze aan jou uitleggen waarom dit ineens is veranderd en dan graag in de duidelijke vorm.

Dat hij vindt; het is een zielige vertoning, het is maar een hond. Is iets waar hij zich niet mee dient te bemoeien. Als jij je hond naar het flatje wilt brengen of alleen thuislaat dan is dit prima, als je dit niet wilt moet hij zich daar kritiekloos bij neerleggen, omdat het jouw hond is. En omdat je een andere uitnodiging hebt gehad, daar waar je je wel in kon vinden. Nu, is deze uitnodiging om een of andere duistere reden ingetrokken en dan mag jij bepalen hoe je met de nieuwe situatie wilt omgaan.

Ik zou hier lekker een nachtje over slapen en morgen opnieuw contact zoeken met je vrienden. Rustig uitleggen dat het geen stijl is om iemand uit te nodigen met hond, dan weer niet en eventueel in een bench mag ook niet. Vertel ze maar met welk dilemma jij nu mee zit en dat je niet blij bent met de ontstane situatie waar je vrienden 'schuldig' aan zijn. Je vrienden dienen -zeker nadat ze je eerst hebben uitgenodigd en toen weer afgewezen- jouw oplossing, het meenemen van een bench, serieus in overweging te nemen en niet zomaar af te wijzen. Al helemaal niet zonder duidelijke reden. Dat er andere honden wel welkom zijn versterkt alleen maar jouw emotie en eis om je hond mee te nemen. Zij laten hun hond toch ook niet thuis! En ondertussen, lekker rustig blijven en laat de vriend van je moeder maar gaan.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Ik vind het ook goed van je als je thuis blijft voor Lima hoor Anne.
het is voor niemand leuk om met oud en nieuw alleen te zitten en zeker voor jou niet, na dit rotjaar dat je vast het liefst met een flinke knal af zou willen sluiten.
Het is dat ik zo ver weg zit anders waren jij en Lima van harte welkom geweest bij ons.
Is er niet iemand waar je wel met Lima heen kan?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
gizmo
Zeer actief

Ongelezen bericht door gizmo »

Ik vind het van jouw vrienden niet netjes
Eerst jou uitnodigen voor oud en nieuw Lima mag mee
En later nodigen ze dus nog meer mensen uit die blijkbaar ook honden meenemen,moet Lima maar thuis blijven
Die vriend van je moeder moet zich schamen om zo achterlijk te praten het is wel een dier waar hij over praat
Ik zou dan inderdaad thuis blijven
Moet hier echt wel Gizmo is panisch voor vuurwerk als iedereen tegelijk vuurwerk loopt af te steken
Succes met wat jij ook beslist
Maar vind het vreemd dat Lima zelfs niet in een andere kamer in een bench mag
Afbeelding
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Goh wat is dat harteloos zeg.
Ze moeten toch ook kunnen begrijpen dat iemand die een kt periode achter de rug heeft zich even ook meer hecht aan het enigste hecht wat nog over is.
Vooral als die andere mensen waarvan je een beetje steun en toeverlaat van zou mogen verwachten je ook nog lopen af te zeiken over jouw gevoel en ongang met je hond.
Beetje laaghartig kreng die stief vader van je dat hij zijn muebels en poes boven jouw gevoel plaatst.

Ik zou mijn hond niet op een flatje alleen laten welk ze niet kend.
Heb 14 honden lopen en er is er geen 1 die bang is voor vuurwerk.
Maar ben ook gewoon bij ze en kan het ook niet aan een ander over laten.

Kun je niet dat flatje waar je hond kan komen gebruiken om zelf een feestje te bouwen.
Met mensen die wel wat begrip voller zijn.??
Of misschien iemand hier op het forum die ook moeite heeft met alleen zijn en jou en je hond graag een leuk oud en nieuw gunnen.
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Magic schreef:Ik zou lekker samen met Lima in dat flatje gaan zitten.
Is je hond niet alleen, en hoef je beiden niet op een slaapkamertje te hangen.
Mijn idee :pffff: .
Je kan beter op dat flatje met Lima zitten dan op je slaapkamer.
Alhoewel ik denk ik een heel dikke vinger naar die vriend van mijn moeder had opgestoken en lekker beneden was gaan zitten met Lima en de katten boven had opgesloten. Lekker mijn eigen feessie vieren, vriendlief is er toch niet :Q: .

Ik begrijp best dat je oud en nieuw het liefst met andere mensen wilt vieren, maar denk je dat je dat frank en vrij kan doen als je je over Lima zorgen aan het maken bent :19: ?
Persoonlijk zou ik dit jaar samen met Lima het oude jaar uitzingen en vast een pension uit gaan zoeken voor volgend jaar. Wat dan hopelijk niet nodig is, maar dat kan je altijd nog afzeggen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Felix
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Felix »

En als je het nou eens zo brengt, dat als door het geknal en gefluit buiten op oudejaars nacht, de hond de dure stereo sloopt, de plasma aan de buurtjongens geeft, en de computer onderpist van angst !? :scratch:
Rhiannon
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rhiannon »

Ik heb menig oudjaar alleen met de hond doorgebracht, ook al is zij niet bang voor vuurwerk er zijn gewoon te veel dingen die dan fout kunnen gaan.
Kinderen die rotjes door de brievenbus kunnen gooien bv.
Ik vond het niet echt erg moet ik zeggen, ik snap heel dat gedoe niet van samen zijn met oud en nieuw.
Die keren dat ik het door bracht met andere omdat het zo "gezellig" was vond ik het flop.

Lekker met je hondje samen zijn en samen het nieuwe jaar in gaan.
miekmiek

Ongelezen bericht door miekmiek »

Ik nodig mensen bij mij thuis uit met oud en nieuw zodat mijn honden niet alleen zijn. Kan je niet je eigen feestje bouwen met mensen die wél aardig zijn?

Is er enig zicht op dat je daar snel wegkan anne, het klinkt als een rotsituatie.
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Met oud en nieuw blijf ik thuis bij mijn honden. Die laat ik echt niet alleen. De rest van de familie zit het zelfde dus dat scheelt wel. Vorig jaar zijn wij om half een naar mijn schoonouders gegaan. Maar dat doe ik dit jaar ook niet met de pup. Nee ik blijf gewoon lekker binnen.
Afbeelding
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

Ik zal mijn honden nooit alleen laten met oud en nieuw, lekker thuis op de bank... mijn honden hebben helemaal geen last van het vuurwerk oid en dat wil ik graag zo houden, verder mag bij mij iedereen komen met hun hond, zolang ze de mijne niet opvreten...
Maar ik vind het ook helemaal niet erg als ik echt alleen ben met de honden, vorig jaar is mijn vreiend naar zijn dochter geweest met oud en nieuw daar was het huisje vol met vrienden kennissen en familie en hij vind dat bere gezellig..nou ga je gang blijf ik lekker thuis heb ik totaal geen problemen mee.

Ik vind het super van je dat je gewoon lekker thuis blijft, ik zou niet eens bij mensen willen zijn waar mijn hond niet welkom is... en ik hoop voor jou dat je echt snel andere huisvesting vind want jouw woonsituatie lijkt me niet echt prettig... en die vriend van je moeder...wat een vreselijke L*L zeg waar bemoeit hij zich mee, heeft hij verder niks anders tedoen dan om jouw en je hond teletten, laat hem een hobby zoeken :tong:
Afbeelding
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

De honden gaan mee of wij gaan niet. De hele zooi mag ook hierheen komen als ze willen en dan mogen ze eigen diertjes meenemen wat mij betreft. Ik zou zelf niet lekker zitten als mijn vriendin hier zat en haar honden alleen thuis.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Ik vier dit jaar oud en nieuw bij een vriend. De hele bups gaat mee, inclusief de 6 pups. :mrgreen:
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Ongelezen bericht door Ceseman »

Ik begrijp je goed tegen welk dilemma je aanloopt, wij treffen het ieder jaar weer het zelfde riedeltje tijdens de feestdagen. Wij worden wel uitgenodigd, maar de honden zijn niet welkom.
Voor ons is het heel makkelijk, de honden zijn onderdeel van ons 'gezin', of ze gaan mee of we komen niet. Dat het ons niet in dank wordt afgenomen, jammer dan.
Als reaktie kwam er dit jaar de opmerking dat niet iedereen een dierenvriend is, dat kan best, maar ik ben nou eenmaal ook niet echt een kindervriend.
Die laatste opmerking niet te letterlijk nemen, maar irritante neefjes en nichtjes zijn wel welkom, maar de honden, die je geeneens opmerkt, kunnen thuisblijven. Ja dag :lekkerpuh:
Afbeelding
Bonnie F
Zeer actief

Ongelezen bericht door Bonnie F »

Mijn vorige honden waren gewoon alleen thuis met oud en nieuw (als dat zo uitkwam)
Ze waren echt niet bang en ik woon in een rustige buurt.

Maar alleen JIJ kan inschatten of dat bij jou ook kan!

(ieder uur gaan kijken bij je hond geeft volgens mij te veel onrust)

Dus laat je niet gek maken en maak je keuze!

Veel succes.
Afbeelding
Niets, maar dan ook niets komt zo vriendelijk op je af als een kletsnatte hond.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”