Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Buren
Moderator: moderatorteam
- noekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): american bulldog,
Xfila/stabij/lab/? - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Buren
Sinds afgelopen juni zijn we verhuisd naar een nieuwbouw wijk.
Wij waren in onze straat 1 van de 2 gezinnen met hondenh, nu hebben nog 4 gezinnen de afgelopen weken een pup genomen.
En wat ga je je dan irriteren aan sommige dingen.
De eerste hebben een duitse herder pup die ze eerts overal bij weghielden, maar waar ze nu echt goed mee bezig zijn.
De 2e hadden een chihuahua pup, een klein schatje, die alleen maar los werd meegenomen en gewoon over de straat liep te wandelen.
Ik had hem al een tijdje niet gezien en nu hoorde ik dat hij was ingeslepn, zijn eigenaar had hem uit zijn handen laten vallen en toen is zijn rug gebroken.
De 3e en 4e hebben een boerenfox achtig pupje, de ene zit veel aalleen thuis en loopt dan de hele tijd te janken en voor het raam bij de voordeur te springen en zie je nooit uitgelaten worden, hun vorige hond was geleerd om op de kattenbak te gaan.
De andere word alleen in de tuin gezet en eigenaren gaan binnen zitten terwijl die kleine zit te blaffen.Kwam ze van de week tegen met pup en heb ze toen even uitgelegd dat hij wel in contact mag komen met andere honden, want ze hadden van de fokker gehoord dat hij de eerste weken niet bij andere honden in de buurt mag komen.
Jullie kunnen hier niks mee, maar ik moest het even kwijt.
Wij waren in onze straat 1 van de 2 gezinnen met hondenh, nu hebben nog 4 gezinnen de afgelopen weken een pup genomen.
De eerste hebben een duitse herder pup die ze eerts overal bij weghielden, maar waar ze nu echt goed mee bezig zijn.
De 2e hadden een chihuahua pup, een klein schatje, die alleen maar los werd meegenomen en gewoon over de straat liep te wandelen.
Ik had hem al een tijdje niet gezien en nu hoorde ik dat hij was ingeslepn, zijn eigenaar had hem uit zijn handen laten vallen en toen is zijn rug gebroken.
De 3e en 4e hebben een boerenfox achtig pupje, de ene zit veel aalleen thuis en loopt dan de hele tijd te janken en voor het raam bij de voordeur te springen en zie je nooit uitgelaten worden, hun vorige hond was geleerd om op de kattenbak te gaan.
De andere word alleen in de tuin gezet en eigenaren gaan binnen zitten terwijl die kleine zit te blaffen.Kwam ze van de week tegen met pup en heb ze toen even uitgelegd dat hij wel in contact mag komen met andere honden, want ze hadden van de fokker gehoord dat hij de eerste weken niet bij andere honden in de buurt mag komen.
scooby 06-07-1995/31-08-2007
andor 12-04-2001/10-09-2009
andor 12-04-2001/10-09-2009
- gizmo
- Zeer actief
Re: Buren
Zo hebben onze achterburen een herder en een maltezer
Komen alleen even hier voor in de straat op een stukje gras
Vaders rookt een peuk of de zoon
Hondjes lopen los is de peuk op hups naar binnen
Die honden zijn vijf jaar hebben nog nooit een andere plek gezien
Komen alleen even hier voor in de straat op een stukje gras
Vaders rookt een peuk of de zoon
Hondjes lopen los is de peuk op hups naar binnen
Die honden zijn vijf jaar hebben nog nooit een andere plek gezien

- Hetty2501
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel
En als ik dan denk hoe vaak ik op het moment buiten te vinden ben! Een pup moet gewoon veel leren en zien. En dat kost thuis. Doodzielig dat sommige mensen dit niet zien. En dan ben ik soms nog bang dat ik het niet goed doe 
- iones
- Zeer actief
Ik kan me voorstellen dat je dat effe kwijt moest hier, want het zal je best storen zoals sommigen met hun hond om gaan. Ik zou me daar ook aan ergeren en er iets van zeggen, uit naam van hun hond als ik ze tegen kwam.
Vooral een hond die altijd in zijn eentje moet zitten en gaat zitten janken, zo triest! Ik hoop dat hij de hele flikkerse boel uit frustratie kapot gaat bijten. Ja, dan zullen ze hem wel op marktplaats zetten of naar het asiel doen, maar dat is de enige manier voor hem om van die lui af te komen.
Vooral een hond die altijd in zijn eentje moet zitten en gaat zitten janken, zo triest! Ik hoop dat hij de hele flikkerse boel uit frustratie kapot gaat bijten. Ja, dan zullen ze hem wel op marktplaats zetten of naar het asiel doen, maar dat is de enige manier voor hem om van die lui af te komen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Tja, wat triest, zulke dingen.
Kan me voorstellen dat het je dwars zit.
Onze buren hebben een rottweiler.
Die wordt drie maal daags uitgelaten, altijd vast, rondje van een minuut of tien en dat is het dan.
Want ja, je wilt geen risico's lopen natuurlijk
En als er bezoek is mag ie in de schuur. Daar slaapt ie ook volgens mij, in elk geval zomers.
En zo lopen er nog wel meer honden hier waar ik niet blij van word.
Kan me voorstellen dat het je dwars zit.
Onze buren hebben een rottweiler.
Die wordt drie maal daags uitgelaten, altijd vast, rondje van een minuut of tien en dat is het dan.
Want ja, je wilt geen risico's lopen natuurlijk
En als er bezoek is mag ie in de schuur. Daar slaapt ie ook volgens mij, in elk geval zomers.
En zo lopen er nog wel meer honden hier waar ik niet blij van word.
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
hier heeft bijna iedereen honden, en niet iedereen laat ze elke dag uit, maar ja de mensen hebben hier ook minstens 1000m2 grond of je ziet het gewoon niet want waarom in de straat gaan lopen als er tig bossen hier op een minuutje rijafstand zijn?
even verdop woont echter een jonge duitse herder, die niet veel wordt uitgelaten en de hele dag in de tuin zit, en blaft en blaft en blaft en blaft , zelfs als ze zelf in de tuin bezig zijn of er zitten, en ze doen er niets aan
even verdop woont echter een jonge duitse herder, die niet veel wordt uitgelaten en de hele dag in de tuin zit, en blaft en blaft en blaft en blaft , zelfs als ze zelf in de tuin bezig zijn of er zitten, en ze doen er niets aan
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
-
Josee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
ik moet zeggen dat ik de meeste mensen in onze straat zeer regelmatig zie lopen., of de honden verder komen dan hier in het park durf ik van sommige niet te zeggen, maar ik zie ze regelmatig.
Waar ik me meer aan stoor is dat de mensen gewoon totaal blind zijn voor de lichaamstaal van hun eigen hond, daar snappen ze werkelijk niks van. EN ik zeg het ook niet meer, ik roep altijd maar dat mijn honden niet met andere kunnen, is gewoon het makkelijkst,. Heb je geen gedonder en mijn honden spelen toch niet met anderen die niet bij de roedel horen, dus ik ontneem ze ook geen speelplezier met die ene hond die dan wel sociaal is en netjes is opgevoed.
Tsja en ik..... ik wordt voor gek versleten dat ik altijd maar met de honden bezig ben......
Waar ik me meer aan stoor is dat de mensen gewoon totaal blind zijn voor de lichaamstaal van hun eigen hond, daar snappen ze werkelijk niks van. EN ik zeg het ook niet meer, ik roep altijd maar dat mijn honden niet met andere kunnen, is gewoon het makkelijkst,. Heb je geen gedonder en mijn honden spelen toch niet met anderen die niet bij de roedel horen, dus ik ontneem ze ook geen speelplezier met die ene hond die dan wel sociaal is en netjes is opgevoed.
Tsja en ik..... ik wordt voor gek versleten dat ik altijd maar met de honden bezig ben......
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
- Aantal honden: 1
Dat meen je gewoon niet he! Sommige mensen begrijpen gewoon ook niet dat je met de hele kleintjes ook EXTRA voorzichtig om moet gaannoekie schreef:Sinds afgelopen juni zijn we verhuisd naar een nieuwbouw wijk.
Ik had hem al een tijdje niet gezien en nu hoorde ik dat hij was ingeslepn, zijn eigenaar had hem uit zijn handen laten vallen en toen is zijn rug gebroken.De 3e en 4e hebben een boerenfox achtig pupje, de ene zit veel aalleen thuis en loopt dan de hele tijd te janken en voor het raam bij de voordeur te springen en zie je nooit uitgelaten worden, hun vorige hond was geleerd om op de kattenbak te gaan.
Wat de rest betreft, arme hondjes...hoop dat de baasjes nog het licht gaan zien.
- petra/jacky
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): BOERENFOX
Hier wonen ook veel honden in het blok en bijna iedereen gaat in mijn ogen redelijk met de hondjes om.
Behalve een vrouw die heeft een dwergpincher het beestje blaft de hele dag en uitlaten is iets wat nooit wordt gedaan met het beestje.
Alle buren klagen want het piest en poept in de achtertuin en je wil niet weten hoe het daar stinkt in de zomer maanden als de zon er op schijnt.
we hebben handtekeningen opgehaald en dergelijke maar de woningbouw doet er niks aan en de dierenbescherming ook niet.MAAR WE WORDEN ER GEK VAN en met die vrouw valt niet te praten.
dus wat kan je er verder aan doen......niks
Behalve een vrouw die heeft een dwergpincher het beestje blaft de hele dag en uitlaten is iets wat nooit wordt gedaan met het beestje.
Alle buren klagen want het piest en poept in de achtertuin en je wil niet weten hoe het daar stinkt in de zomer maanden als de zon er op schijnt.
we hebben handtekeningen opgehaald en dergelijke maar de woningbouw doet er niks aan en de dierenbescherming ook niet.MAAR WE WORDEN ER GEK VAN en met die vrouw valt niet te praten.

Groetjes Petra en Jacky
-
Muk
Heb je al eens gesproken met die mensen? Zo ja, dan kun je de dierenbescherming eens bellen. Zij gaan dan een gesprek aan met die mensen (zonder jouw naam te noemen, je blijft anoniem) waardoor zij hopelijk gaan inzien dat zij hun hond beter moeten behandelen.
- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Als 1 achtertuintje al van 1 dwergpincher gaat stinken moet je je voorstellen hoe die uitlaatstroken waar de hele buurt loopt moet meuren...petra/jacky schreef:Hier wonen ook veel honden in het blok en bijna iedereen gaat in mijn ogen redelijk met de hondjes om.
- corason del perro
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Alt deutsche hutehund, Australian Shepherd
- Contacteer:
Ja daar ligt het probleem dit zijn juist mensen die niet nadenken (en t miss ook wel niet kunnen) klinkt mij nogal in de oren als impuls aankoopjes... en ook allemaal de laatste weken ik moest meteen aan kerst cadeau's denken :N:LéonieHonden schreef:Jakkes, sommige mensen moeten echt eerst beter nadenken!
-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Hier in de buurt woont een stel met 2 hondjes. Ze liggen altijd in de vensterbank, op zich niet zo'n probleem natuurlijk, dat moeten die mensen zelf weten, maar ze blaffen naar alles wat voorbij komt, dag en nacht en er wordt niets aan gedaan. In de 2 jaar dat ik hier woon, heb ik de hondjes 1 keer zien wandelen met de baas, een klein stukje maar. Normaal gaan de hondjes aan de riem en mogen naast het huis in het gras poepen. En dan weer naar binnen 

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als jullie zo druk aan het wandelen zijn met je eigen honden.
Waar haal je dan de tijd vandaan om de hele buurt in de gaten te houden wie wel of niet zijn hond goed uit laat.??????????????????
Waar haal je dan de tijd vandaan om de hele buurt in de gaten te houden wie wel of niet zijn hond goed uit laat.??????????????????
Wat je zegt ben je zelfffff 

-
Luna87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 2
Ik houd het niet in de gaten, loop er alleen dagelijks minimaal 2 keer langs, als ik naar mijn auto loop, of weer thuis kombouvierpoedel schreef:Als jullie zo druk aan het wandelen zijn met je eigen honden.

-
nance
- Erelid
Als ik weer zit op te warmen van een rondje bos, zie ik dezelfde hondjes weer langs komen aan het riempie om weer dezelfde lantaarnpaal onder te piesen....bouvierpoedel schreef:Als jullie zo druk aan het wandelen zijn met je eigen honden.