Pffff.... wat een discussie. Het begint een beetje een trend te worden dat je je moet verdedigen als je juist probeert je aan de regels te houden.
Regels en gedragingen die we als maatschappij zo hebben afgesproken, omdat dat nu eenmaal handiger is.
Maar mensen aanspreken op afwijkend gedrag kan dus niet meer.
Moeilijk soms, maar als je dan vervolgens aangevallen wordt door mensen die dat dan weer belachelijk vinden.... Ja dan is het slecht gesteld.
Mijn honden mogen nooit tegen heggen van tuinen aan pissen. Ook niet tegen auto's. En ook niet tegen elke paal die ze tegen komen.
Het is niet nodig en heel vervelend wanneer je tegen pispalen aan moet kijken, laat staan hoe het ruikt....
Vroeger, toen ik nog jong was, ook eens zoiets aan de hand gehad.
Er zat ineens een hond in de hal te poepen.........De eigenaar liep een stukje door.
Toen ik aangaf dat hij het even op kon ruimen, meteen een grote bek....dat het zijn hal niet was.....
Onbezonnen zonder te denken de drol meteen in zijn haar gesmeerd........
Ik kan je zeggen dat het oplucht!
Maar nu zou ik dat echt niet meer doen.
Maar gewoon iemand aanspreken als zijn hond, kind...enz. iets doet wat niet kan, natuurlijk.
Dat heeft niets met vrijheid te maken of bemoeizucht.
Moeten we dan alles maar toelaten? Wat is het volgende?
Kom op, honden horen niet overal tegen aan te zeiken, niet overal te schijten.
Deze week ook, hoe weinig mensen de stront van hun hond opruimen. Lekker laten schijten in de sneeuw terwijl kinderen ernaast een sneeuw pop aan het maken zijn......
En ik dan niets zeggen ...no way dus!
Enne: Don't eat the yellow snow.........