Wat zal ik ondertussen doen? Ik kan even niets creatiefs bedenken om het op te lossen.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
penningen kwijt
Moderator: moderatorteam
-
pepim
- Zeer actief
penningen kwijt
Nou het gaat lekker hier. Ik ontdek ineens toen ik mijn hond wilde uitlaten, dat ik de twee penningen kwijt ben aan haar tuigje.
Eéntje van de ndg en ééntje met haar naam en telefoonnummer. En dat nu net in de tijd van vuurwerk. Ik ga er uiteraard zo snel mogelijk achteraan om nieuwe penningen te krijgen, maar dat zal niet met een dag geregeld zijn. Ze is overigens wel gechipt.
Wat zal ik ondertussen doen? Ik kan even niets creatiefs bedenken om het op te lossen.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Re: penningen kwijt
Je hebt van die kokertjes met een briefje erin. Zie je veel bij katten, maar is er ook gewoon in hondenformaat.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
- Aantal honden: 1
hopenlijk vind iemand je telefoonnr
dan heb je hem terug
die kokertjes zijn extra snel weg is mijn ervaring
dan heb je hem terug
Fenneke en Baloe

- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Ik heb hier een nylon halsband van een paar euro waar ik met een permanente marker mijn telnummer op heb geschreven.
Misschien is dat een tip?
Misschien is dat een tip?
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Klopt, het is kwestie van goed aandraaien, die van ons heeft het van de zomer precies onze vakantie volgehouden, de laatste dag verloor ik onderste helft, maar het is mooi om tijd te overbruggen. Mijn kat heeft hem overigens al lang....fenneke schreef:hopenlijk vind iemand je telefoonnr![]()
dan heb je hem terug

- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
Sowieso niet meer los laten lopen. Verder zou ik een stukje ducktape om het tuigje doen en daar met een watervaste stift een nummer op zetten.
-
Felix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Contacteer:
Het is goed dat je je hond al die peningen omdoet, echter .. Als een hond in de opvang komt bij de Dierenbescherming, dan is een standaard iets dat er gekeken wordt of hij of zij een chip heeftpepim schreef:Nou het gaat lekker hier. Ik ontdek ineens toen ik mijn hond wilde uitlaten, dat ik de twee penningen kwijt ben aan haar tuigje.Eéntje van de ndg en ééntje met haar naam en telefoonnummer. En dat nu net in de tijd van vuurwerk. Ik ga er uiteraard zo snel mogelijk achteraan om nieuwe penningen te krijgen, maar dat zal niet met een dag geregeld zijn. Ze is overigens wel gechipt.
Dus, mocht je hond weglopen .. En bij de Dierenbescherming terrecht komen, dan is het gewoon een kwestie van tijd, eer jij (of wie dan ook) hem weer terug heeft!
Zelfs de politie heeft zo'n apperaat om een chip uit te lezen, dus ik zou me er niet al te drukkig erom maken
Qua Patet Orbis (Zo wijd de wereld strekt!)
Laika's weblog klik hier!
Laika's hondenforum klik hier
Laika's foto album klik hier
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Even met een permanente marker de tijd totdat je nieuwe penningen hebt overbruggen.Die kokertjes vind ik waardeloos;ze zijn in no time gehalveerd.
Ik heb Rogz4Dogz-penningen en vind ze ideaal:ze blijven leesbaar,zijn licht en in het donker reflecteren ze ook nog eens een heel klein beetje.
Ik heb Rogz4Dogz-penningen en vind ze ideaal:ze blijven leesbaar,zijn licht en in het donker reflecteren ze ook nog eens een heel klein beetje.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
pepim
- Zeer actief
Ja dat begrijp ik wel, maar toch hè, dan gaat er weer tijd overheen. De grootste schrik die ik heb is mijn hond kwijtraken. Ben haar ooit 10 minuten kwijt geweest en ik bestierf het bijna, ik wil dat nooit meer meemaken!Felix schreef:Het is goed dat je je hond al die peningen omdoet, echter .. Als een hond in de opvang komt bij de Dierenbescherming, dan is een standaard iets dat er gekeken wordt of hij of zij een chip heeftpepim schreef:Nou het gaat lekker hier. Ik ontdek ineens toen ik mijn hond wilde uitlaten, dat ik de twee penningen kwijt ben aan haar tuigje.Eéntje van de ndg en ééntje met haar naam en telefoonnummer. En dat nu net in de tijd van vuurwerk. Ik ga er uiteraard zo snel mogelijk achteraan om nieuwe penningen te krijgen, maar dat zal niet met een dag geregeld zijn. Ze is overigens wel gechipt.
Dus, mocht je hond weglopen .. En bij de Dierenbescherming terrecht komen, dan is het gewoon een kwestie van tijd, eer jij (of wie dan ook) hem weer terug heeft!![]()
Zelfs de politie heeft zo'n apperaat om een chip uit te lezen, dus ik zou me er niet al te drukkig erom maken
Bedankt voor alle tips, nee ik laat haar niet los, tot ik weer penningen heb. Maar ja ik heb dan van die doomscenario's, stel ze ziet een kat, stel het is glad, stel ze ontglipt me ineens. En nee dat is me nog nooit gebeurd, maar toch hè. Het is ook zo raar dat ik 2 penningen tegelijk kwijt ben en het ringetje zit nog gewoon aan haar tuigje. Je zou bijna denken dat het ervan af is gehaald, maar dat kan niet.
En waar bestel je die?marian* schreef:Ik heb Rogz4Dogz-penningen en vind ze ideaal:ze blijven leesbaar,zijn licht en in het donker reflecteren ze ook nog eens een heel klein beetje.
Marker zal ik doen en ook zo'n kokertje zal ik halen, zal neem ik aan in de dierenwinkel te krijgen zijn?
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik heb ze gekregen van mijn vriendin die een webshop heeftpepim schreef:En waar bestel je die?
Marker zal ik doen en ook zo'n kokertje zal ik halen, zal neem ik aan in de dierenwinkel te krijgen zijn?

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
yvonne dl
- Zeer actief
Ik ben vorige week ook een penning kwijtgeraakt op straat.
Dat ze niet even het tel bellen wat er op staat he?Ik heb nu een sleutelhangertje met de naam er op gedaan.
Ik heb al mijn penningen bij hondenpenning .nl besteld.
Binnen 1 dag binnen.
Aleen die ijzeren lipjes om vast te maken zijn waardeloos.
Dat is niet shockproof haha
Dat ze niet even het tel bellen wat er op staat he?Ik heb nu een sleutelhangertje met de naam er op gedaan.
Binnen 1 dag binnen.
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
.net bedoel je denk ik? Want .nl geeft geen resultaat.yvonne dl schreef:Ik ben vorige week ook een penning kwijtgeraakt op straat.
Binnen 1 dag binnen.
-
yvonne dl
- Zeer actief
Nee hondenpenning.nl.
Komt er zo uit hoor.
Komt er zo uit hoor.
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- Lysette
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb hele goede, die klik je ipv schroeven. De enige die inderdaad niet binnen no-time gehalveerd zijnmarian* schreef:Even met een permanente marker de tijd totdat je nieuwe penningen hebt overbruggen.Die kokertjes vind ik waardeloos;ze zijn in no time gehalveerd.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding foto
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
In liefdevolle herinnering; Job & Floor
- Liesbeth
- Zeer actief
Een stukje leukoplast om het kokertje, dan heb je geen last van het ongewild losdraaien.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Of nagellak op beide uiteinden en dan dichtdraaien.Liesbeth schreef:Een stukje leukoplast om het kokertje, dan heb je geen last van het ongewild losdraaien.
- Marian4
- Actief
- Mijn ras(sen): chow chowXcollie?
Bij mij ook niet. Domeinnaam nog niet in gebruikyvonne dl schreef:Nee hondenpenning.nl.
Komt er zo uit hoor.
Groetjes Marian
www.tierschutzfoerderverein.de
www.tierschutzfoerderverein.de
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
Het is hondenpenning.net denk ik gewoonMarian4 schreef:Bij mij ook niet. Domeinnaam nog niet in gebruikyvonne dl schreef:Nee hondenpenning.nl.
Komt er zo uit hoor.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
MJ schreef:Of nagellak op beide uiteinden en dan dichtdraaien.Liesbeth schreef:Een stukje leukoplast om het kokertje, dan heb je geen last van het ongewild losdraaien.
dat had ik gedaan maar hielp niet lang
Fenneke en Baloe

- ** Angela **
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse herder
Die rogz penningen kan je bij de meeste dierenwinkels die ook rogzbandjes verkopen halen.
Je hebt ook van die labels als sleutelhanger die kan je tijdelijk gebruiken
of idd zo'n kokertje en dan dichtmaken met nagellak dan gaatie niet los
Je hebt ook van die labels als sleutelhanger die kan je tijdelijk gebruiken
of idd zo'n kokertje en dan dichtmaken met nagellak dan gaatie niet los
Many people walk in and out our lives, but only true friends leave footprints
- MJ
- Zeer actief
Oowww grmbl , dacht ik eens een goeie tip te hebben.fenneke schreef:MJ schreef:Of nagellak op beide uiteinden en dan dichtdraaien.Liesbeth schreef:Een stukje leukoplast om het kokertje, dan heb je geen last van het ongewild losdraaien.
-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Dus die kunnen we dan mooi weer registreren!Marian4 schreef:Bij mij ook niet. Domeinnaam nog niet in gebruikyvonne dl schreef:Nee hondenpenning.nl.
Komt er zo uit hoor.
-
pepim
- Zeer actief
Bedankt allemaal voor alle tips, echt super!!
Ik heb haar naam en haar telefoonnummer op haar riem gezet met een waterdichte marker en daar plakband om heen gedaan. Verder ga ik morgen zo'n kokertje voor de zekerheid halen en heb ik alweer penningen besteld. Hopelijk heb ik ze heel gauw.

O ik doe wel beide, leukoplast en nagellak, beter teveel dan tekort.MJ schreef:Oowww grmbl , dacht ik eens een goeie tip te hebben.fenneke schreef:MJ schreef: Of nagellak op beide uiteinden en dan dichtdraaien.
Ik krijg hier ook geen link?Marian4 schreef:Bij mij ook niet. Domeinnaam nog niet in gebruikyvonne dl schreef:Nee hondenpenning.nl.
Komt er zo uit hoor.
- MJ
- Zeer actief
Deze ?
http://www.hondenpenning.net/index.php? ... 2Aod8hBMfg" onclick="window.open(this.href);return false;
offe ...
http://www.hondenpenning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.hondenpenning.net/index.php? ... 2Aod8hBMfg" onclick="window.open(this.href);return false;
offe ...
http://www.hondenpenning.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Je hebt tegenwoordig op iedere hoek in een willekeurige stad wel een tatooshop, doe daar je voordeel mee zou ik zo zeggen !! 
-
pepim
- Zeer actief
Nee dat lijkt me niets eerlijk gezegd en ook niet nodig. Ze is gechipt en ik zorg voortaan dat ik genoeg penningen heb. Het is gewoon heel apart, dat je 2 penningen tegelijkertijd verliest lijkt me. Ringetje is intact, dus snap er niets van. En het lijkt me pijnlijk om in haar oor een tatouage aan te laten brengen.Felix schreef:Je hebt tegenwoordig op iedere hoek in een willekeurige stad wel een tatooshop, doe daar je voordeel mee zou ik zo zeggen !!
Maar volgens mij maak je gewoon een grapje.
@MJ yvonne dl schreef dat de site wel klopte, dus ik weet niet of ze één van jouw links bedoelde? Dat kan zij alleen maar zeggen, maar wel bedankt voor de links uiteraard.
- gizmo
- Zeer actief
Winkels waar ze namen graveren in woon bordjes willen ze ook wel even je penning graveren
Ik spreek uit ervaring
Bij de dierenwinkel een penning gehaald maar die moest worden opgestuurd
Zat er verderop een winkel waar ze naamplaatjes maken voor woningen hebben ze toen gelijk mijn penning gegraveerd kosten.........niets maar je ze waren zelf in het bezit van honden dus ze begrepen mij wel
En moet je het betalen zal toch ook wel geen super grote uitgave zijn neem ik aan
Succes
Ik spreek uit ervaring
Bij de dierenwinkel een penning gehaald maar die moest worden opgestuurd
Zat er verderop een winkel waar ze naamplaatjes maken voor woningen hebben ze toen gelijk mijn penning gegraveerd kosten.........niets maar je ze waren zelf in het bezit van honden dus ze begrepen mij wel
En moet je het betalen zal toch ook wel geen super grote uitgave zijn neem ik aan
Succes

-
Felix
- Zeer actief
- Contacteer:
Valt het op !?pepim schreef:Maar volgens mij maak je gewoon een grapje.![]()
Nah, ik denk gewoon je hond goed aangelijnt houden, en op een zo'n hond vriendelijke manier door oud & nieuw heen loodsen
En vooral je eigen niet al te drukkig gaan lopen maken om dingen, anders gaat je hond zich eigen ook drukkig lopen maken
- dre
- Zeer actief
OT: Daar heb ik een aantal weken geleden een penning besteld en betaald maar nooit de penning van gezien. Op mails werd ook niet gereageerd
Gelukkig heb je nu wel een tijdelijke oplossing. Wel rot dat het precies rond deze tijd van het jaar moet gebeuren...

-
pepim
- Zeer actief
Ja inderdaad.Felix schreef:Valt het op !?pepim schreef:Maar volgens mij maak je gewoon een grapje.![]()
![]()
O dat is heel vervelend.dre schreef:OT: Daar heb ik een aantal weken geleden een penning besteld en betaald maar nooit de penning van gezien. Op mails werd ook niet gereageerd![]()
Hopelijk gaat dat nu wel goed met de ndg.
Ja precies, juist in deze tijd met vuurwerk en ik zag het meteen, want ik zie altijd aan de penningen hoe ik haar tuigje om moet doen. Bij het afdoen heb ik er niet opgelet en helaas niet gezien, dat ze kwijt waren.dre schreef:Gelukkig heb je nu wel een tijdelijke oplossing. Wel rot dat het precies rond deze tijd van het jaar moet gebeuren...