Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Blinde hond
Moderator: moderatorteam
-
mirandazina
- geregistreerd lid
Blinde hond
De hond van een vriendin van mij is blind, nu red de hond zich heel goed, hij loopt ook los.
Wat alleen vervelend is is dat mensen de hond aaien en de hond dit niet aan voelt komen en zich dus rot schrikt, nu kunnen ze de hond wel aan de lijn houden en zo mensen waarschuwen maar de hond geniet van het loslopen.
Weten jullie iets wat de hond "aan kan doen" zodat mensen zien dat hij blind is en hem niet gaan aaien??
Wat alleen vervelend is is dat mensen de hond aaien en de hond dit niet aan voelt komen en zich dus rot schrikt, nu kunnen ze de hond wel aan de lijn houden en zo mensen waarschuwen maar de hond geniet van het loslopen.
Weten jullie iets wat de hond "aan kan doen" zodat mensen zien dat hij blind is en hem niet gaan aaien??
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
- Aantal honden: 1
Re: Blinde hond
Is een soort van lichtgewicht hesje geen optie? Dat je daarop iets van 'Ik ben blind en schrik als je me zomaar aait!' naait/plakt/bevestigt?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Machie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
- Aantal honden: 5
-
L@nghaar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
- Aantal honden: 1
Blindegeleidehonden hebben een hesje aan met NIET AAIEN erop, misschien kun je zelf zoiets maken.
niet aaien ik ben blind en schrik dan.................of zoiets.
niet aaien ik ben blind en schrik dan.................of zoiets.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- petra/jacky
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): BOERENFOX
ik ben het helemaal met mijn voorgangers eens hoor.
Of zelf er bij blijven en het zeggen of anders een hesje maken met wat duidelijke tekst er op.
maar wel actie onder nemen want als ze uit angst wel een keer bijt is het te laat en kan je een hoop problemen verwachten.
Of zelf er bij blijven en het zeggen of anders een hesje maken met wat duidelijke tekst er op.
maar wel actie onder nemen want als ze uit angst wel een keer bijt is het te laat en kan je een hoop problemen verwachten.

Groetjes Petra en Jacky
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Evt een K9 tuigje met "vrije text" en dan "niet aaien" ??
Suzanne
Suzanne
-
yvonne dl
- Zeer actief
Ik heb een lichtgevend hesje..heel goed koop en daar staat op:ik bijt.
Dat vind ik een idee ook voor jou.
Het verhaal niet te lang maken haha.
Dat vind ik een idee ook voor jou.
Het verhaal niet te lang maken haha.
Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Hier sluit ik mij helemaal bij aan. Als er mensen aankomen kun je eventueel de hond even bij je roepen om aaien te voorkomenNanna schreef:Ik neem aan dat je een blinde hond niet uit het zicht laat lopen en ik ga er ook van uit dat er geen honderden mensen in rotten van drie staan opgesteld om die hond een aai over de bol te geven
Ik zou het dus gewoon zeggen. Niet aaien, ze schrikt want ze is blind. Goedkoop en uiterst effectief.

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Dat is gewoon de beste manier. Doen wij hier ookNanna schreef:Ik neem aan dat je een blinde hond niet uit het zicht laat lopen en ik ga er ook van uit dat er geen honderden mensen in rotten van drie staan opgesteld om die hond een aai over de bol te geven
Ik zou het dus gewoon zeggen. Niet aaien, ze schrikt want ze is blind. Goedkoop en uiterst effectief.

- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
- Aantal honden: 3
Doe ik ook, meestal zeg ik dat ze eerst tegen haar moeten praten dan hoort ze je aankomen. (als ze haar echt zo hoog nodig moeten aaien), maar meestal bied ik een andere hond aanladybird schreef:Dat is gewoon de beste manier. Doen wij hier ookNanna schreef:Ik neem aan dat je een blinde hond niet uit het zicht laat lopen en ik ga er ook van uit dat er geen honderden mensen in rotten van drie staan opgesteld om die hond een aai over de bol te geven

rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
- mim
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Aussie en een Teckel
- Aantal honden: 2
Hier ook een blinde. We wonen in een klein dorp dus de meesten weten het. Als vreemde mensen haar willen aaien zeg ik dat ze blind is.
-
mirandazina
- geregistreerd lid
bedankt voor jullie antwoorden, ik ga het aan haar doorgeven.